• Oké, het antwoord is volgens mij best simpel. Toch word ik soms verward door sommige stories hier die (vind ik) de melding 16+ 'misbruiken' en het begint me steeds meer te irriteren.
    Zover ik weet houdt 16+ in (bij films in ieder geval) dat er veel geweld, dood en andere heftige onderwerpen in voorkomen. Maar als stories bij hun meldingen neerzetten 'Kan 16+ bevatten', vraag ik me echt af wat dat dan inhoudt. 99% van de tijd proberen ze blijkbaar aan te geven dat er seks in voorkomt, maar waarom zet je dat niet gewoon neer? 'Mijn verhaal is 12+ maar bevat seks.' 'Mijn verhaal is voor alle leeftijden maar bevat alcoholmisbruik en scheldwoorden' 'Mijn verhaal bevat geweld, moord en depressie triggers'. Waarom kan je dat niet gewoon zeggen? Ik vind het allemaal maar vaag gedoe en ik heb geen idee of hier al een topic over is, of zoiets. Maar hierbij hoop ik dat mensen zich bewuster zijn van het gebruiken van '16+ bevatten', want dat geeft als nog niet veel duidelijkheid over wat voor een shockerende inhoud je verhaal dan bevat.


    awake my soul.

    Het is hier juist andersom. Als het écht shockerend is, staat dat er wel bij in de story.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Voor mij heeft het geen waarde.


    Queer zijn is gewoon alles

    Zoals je zelf al zegt, 16+ staat hier synoniem voor seks of héél af en toe voor schokkende onderwerpen. Ik had er onlangs ook een topic over geopend, ik vind het maar vaag om daarvoor een leeftijdskeuring te zetten terwijl je het ook gewoon kunt zeggen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Debbaut schreef:
    Voor mij heeft het geen waarde.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik zet er altijd duidelijk bij waarom mijn stories beslist 16+ zijn. Ik vind uitgebreide seks scenes bijvoorbeeld echt niet geschikt voor 12+, sterker nog, dat is bij de wet gezien 18+ materiaal (hoewel ik 16+ beter vind). Het ligt er natuurlijk wel aan hoe realistisch het geschreven is en hoeveel details er in voorkomen, maar ik blijf er bij dat bij sommige verhalen 16+ wel echt nog is. Dingen zoals alcohol gebruik en scheldwoorden vind ik overigens ook niet echt geschikt voor alle leeftijden, of het er nu bij staat of niet, hoewel 16+ daar nu ook niet echt nodig is (ligt er ook aan hoe erg het is natuurlijk). Maar ja, punt is, het is inderdaad goed als er bij staat bij wat voor leeftijd categorie het hoort en waarom; doen ze bij films ook.


    I look inside myself and see my heart is black.

    Novoselic schreef:
    Zoals je zelf al zegt, 16+ staat hier synoniem voor seks of héél af en toe voor schokkende onderwerpen. Ik had er onlangs ook een topic over geopend, ik vind het maar vaag om daarvoor een leeftijdskeuring te zetten terwijl je het ook gewoon kunt zeggen.


    26 - 02 - '16

    Ik vind 16+ gewoon onzin.

    Ik bedoel: Vaak zijn de 16+ stories geschreven door iemand die (nog lang) geen 16 is.

    Dusja.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:
    Ik vind 16+ gewoon onzin.

    Ik bedoel: Vaak zijn de 16+ stories geschreven door iemand die (nog lang) geen 16 is.

    Dusja.


    Inderdaad.


    26 - 02 - '16

    Ikzelf heb mijn verhalen altijd op 12+ doordat het dingen bevat. Maar zestien plus niet. Voor de ern dat moord geweld en vloeken terwijl voot een ander seks betekent. Ik vind wel dat msen er vaak 16+ op zetten en er bv drie seksscenes inkomen. Zet dan erboven dot nevat 16+e


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mensen willen heel subtiel promoten dat ze eigenlijk heel graag over seks schrijven en mensen die kunnen dan zo heel stiekem een seksverhaal lezen zonder te hoeven toegeven dat het een seksverhaal is. Zo kunnen ze toch hun behoeftes vervullen. :P

    Mensen vinden het namelijk moeilijk om direct iets toe te geven, dus worden er dit soort creatieve omwegen bedacht.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Volgens mij betekent 16+ hier hetzelfde als seks, maar bij mij heeft de betekenis altijd nog te maken met choquerende dingen, veel geweld, extreme horror, etc. In ieder geval lees ik hier op Quizlet automatisch 'seks' als ik 16+ zie staan. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hier op quizlet is 16+ volgens mij vooral seks. Ik heb trouwens ook heel sterk het idee dat sommige mensen gewoon 16+ in hun titel zetten om lezers te trekken, en het ook nog werkt...
    Ik hoop dat ik hier ooit nog een keer een goede thriller tegen kom met die "16+ waarschuwing", want al die seksverhalen hoeven van mij niet.


    Valar Morghulis.

    Rewrite schreef:
    Mensen willen heel subtiel promoten dat ze eigenlijk heel graag over seks schrijven en mensen die kunnen dan zo heel stiekem een seksverhaal lezen zonder te hoeven toegeven dat het een seksverhaal is. Zo kunnen ze toch hun behoeftes vervullen. :P

    Mensen vinden het namelijk moeilijk om direct iets toe te geven, dus worden er dit soort creatieve omwegen bedacht.


    Precies dat bedoel ik. In plaats van 'bevat 16+' zou je ook gewoon 'bevat seks' kunnen neerzetten, maar daar zijn mensen dan te bang voor? Volgens mij, als je niet eens het woord seks durft te gebruiken, hoor je er ook niet over te schrijven.


    awake my soul.

    Ik vind het ook zo omslachtig, ik bedoel maar, seks is seks. Dat moet je echt geen "16+" bij wijze van eufemisme gaan noemen. Maar ja, mensen doen wat ze willen, als zij dat liever zo noemen. ^^


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Debbaut schreef:
    Voor mij heeft het geen waarde.


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty