• Mijn tegenover buurvrouw heeft drie kinderen - 7, 5 & 4 jaar oud.
    En ze scheld die kinderen verrot... En schreeuwt tegen ze niet normaal!

    ze schreeuwt zelfs zo hard om 7 uur in de ochtend dat ik het -aan de andere kant van mijn huis met mijn slaapkamer deur dicht- kan horen... en dan is zelfs zij nog binnen in haar huis met de rolluiken dicht!
    Ook hoor ik wel eens een harde pets als ik in de zomer achter in het huis zit met een rij scheld woorden erachter aan... en tja die kinderen noemen nu tegenwoordig ook iedereen die ze zien
    'kutblaag"
    'kut kind'
    'hey kutwijf'
    'jij ben een stom kind'

    en nog van alles en nog wat, ik heb zelfs eens een de oudste gevragen hoe hij dat woord kent, zijn antwoord: van mijn mama?! mijn gezicht staat dan --> :|
    en het tegen haar zeggen? echt dan kan je tegen een muur praten ze doet alsof ze je niet hoort en loopt door.
    Of wanneer ze weer bezig is (buiten) en ze ziet je voorbij komen gaan ze in eens heel snoepig en lief tegen haar kinderen doen(cat)
    We hebben vorige week de kinderbescherming gebeld, en hun antwoord luide: Dat is geen mishandeling maar buurtoverlast bel de politie maar... 'WTF' ik bedoel, valt dit niet onder geestelijke/ emotionele mishandeling of zo?

    wat vinden jullie?
    Ik denk trouwens dat ik het schelden en schreeuwen een keer op ga nemen.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Wtf, ik vind zoiets dus echt niet normaal. Ook niet van de kinderbescherming dat zij er niets aan doen. Als ik jullie was zou ik dan toch maar de politie bellen, voordat het fout gaat, of zo.
    Maar je zei dat je ook wel eens een harde pets hoort. Dat lijkt zeker op kindermishandeling. Jemig, wat erg zeg. Ik heb er gewoon geen woorden voor.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Als ze ze slaat en tegen ze scheld, valt dat wel degelijk onder een speciale vorm van kindermishandeling. Daar hoort de jeugdzorg iets aan te doen. Als het zo langer doorgaat en hun doen er niets aan, zou ik zeker weten wel de politie gaan bellen. Dit is niet goed voor de moeder, kinderen en iedereen die om haar heen leeft. Er moet zeker iets aan gedaan worden. Dat is zeker.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    JamesPotter schreef:
    Wtf, ik vind zoiets dus echt niet normaal. Ook niet van de kinderbescherming dat zij er niets aan doen. Als ik jullie was zou ik dan toch maar de politie bellen, voordat het fout gaat, of zo.
    Maar je zei dat je ook wel eens een harde pets hoort. Dat lijkt zeker op kindermishandeling. Jemig, wat erg zeg. Ik heb er gewoon geen woorden voor.


    Tja, Iedereen wordt wel eens geslagen door zijn ouders, althans, ik vroeger ook als kind. (maar dat was ook echt mijn eigen schuld en ik had het er echt naar gemaakt) dus als je één klap hoort is het niet gelijk kindermishandeling. Maar hoe ze zich verder gedragen is inderdaad niet goed en (valt inderdaad) ook onder buurtoverlast.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Als ze ze slaat en tegen ze scheld, valt dat wel degelijk onder een speciale vorm van kindermishandeling. Daar hoort de jeugdzorg iets aan te doen. Als het zo langer doorgaat en hun doen er niets aan, zou ik zeker weten wel de politie gaan bellen. Dit is niet goed voor de moeder, kinderen en iedereen die om haar heen leeft. Er moet zeker iets aan gedaan worden. Dat is zeker.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik ben het met Scribe eens, iedereen krijgt wel eens tikken als kind, maar dat is dan (normaal gesproken) ook rechtvaardig. Daar in tegen vind ik het schelden en schreeuwen niet normaal. Die moeder heeft hoognodig vakantie nodig om af te koelen en zich weer als normale moeder te gaan gedragen O_o


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik zou nog een keer bellen.


    You were born original, don't die as a copy.

    Misschien kan je de politie bellen en hun het probleem uitleggen? Misschien bellen zij wel de kinderbescherming als ze zien dat het zo niet kan. Ik bedoel, je kan best boos op je kinderen zijn. Maar niet altijd en je scheld je eigen kinderen zeker niet uit.

    De kinderbescherming hoort hier wel wat aan te doen, ze kunnen op zijn minst even langs gaan of even met de moeder bellen, omdat er naar hun is gebeld.


    Physics is awesome

    Scribe schreef:
    (...)

    Tja, Iedereen wordt wel eens geslagen door zijn ouders, althans, ik vroeger ook als kind. (maar dat was ook echt mijn eigen schuld en ik had het er echt naar gemaakt) dus als je één klap hoort is het niet gelijk kindermishandeling. Maar hoe ze zich verder gedragen is inderdaad niet goed en (valt inderdaad) ook onder buurtoverlast.


    Mee eens.


    wat was dit ookalweer

    Ik zou toch nog een keer bellen als ik jou was. Dit valt onder mentale kindermishandeling, en als de kinderen vaker geslagen worden, dan wat je alleen hoort, is het ook nog eens fysiek ook.


    Tijd voor koffie.

    Scribe schreef:
    Als ze ze slaat en tegen ze scheld, valt dat wel degelijk onder een speciale vorm van kindermishandeling. Daar hoort de jeugdzorg iets aan te doen. Als het zo langer doorgaat en hun doen er niets aan, zou ik zeker weten wel de politie gaan bellen. Dit is niet goed voor de moeder, kinderen en iedereen die om haar heen leeft. Er moet zeker iets aan gedaan worden. Dat is zeker.


    26 - 02 - '16

    -

    [ bericht aangepast op 14 juli 2014 - 20:42 ]


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    Scribe schreef:
    Als ze ze slaat en tegen ze scheld, valt dat wel degelijk onder een speciale vorm van kindermishandeling. Daar hoort de jeugdzorg iets aan te doen. Als het zo langer doorgaat en hun doen er niets aan, zou ik zeker weten wel de politie gaan bellen. Dit is niet goed voor de moeder, kinderen en iedereen die om haar heen leeft. Er moet zeker iets aan gedaan worden. Dat is zeker.


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    Dankje!

    Mijm moedet kwam net thuis en ze sprak iemand die pleegkinderen in huis neemt.
    Ze gaat na vragen -omdat ze daar veel mee bezig is- of je van dit inderdaad geen melding voor mishandeling kan doen!
    Ben benieuwd dus, anders bel ik als nog de politie en maak ik gelijk een geluidsopname!

    Dit kan gewoon niet langer, het drukt die kinderen helemaal de grond in.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Wat ik niet snap is dat het blijkbaar normaal is om je kinderen zo nu en dan een tik te geven als ze het "er naar gemaakt hebben". Ik ben nooit geslagen, nooit. Ik heb ook heus wel mijn momenten gehad vroeger en ik heb ook dingen gedaan die mijn ouders niet door de beugel vonden gaan, maar daarbij hebben zij nooit tikken uitgedeeld. Misschien dat ik daarom ook zo verbaasd ben en het eigenlijk niet vind kunnen.

    OT: Ik zou toch maar de politie bellen. Anders wordt er niets aangedaan als de kinderbescherming ook al niets doet. Het is niet normaal om zo te keer te gaan tegen je kind. Mocht het niet onder kindermishandeling vallen, dan zou ik geen, zoals de kinderbescherming min of meer voorstelt, burenoverlast van maken. Dat wordt een ander soort situatie dan en misschien dat het dan gewoon doorgaat, maar dan wat meer verborgen. Dan kun je er helemaal niets meer aan doen en die kinderen al helemaal niet meer helpen. Succes!


    Hamartia

    Ik vind het echt gestoord dat de kinderbescherming zegt dat het niet onder mishandeling valt. Wat is dat nou voor dienst? Ik zou nog een keer bellen, misschien krijg je dan een ander aan de telefoon die er wel wat aan doet. Als dat niet werkt kan je toch maar beter naar de politie. Ik zou toch maar filmen of opnemen, zodat je ook "bewijs" hebt. Dit is echt niet normaal.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…