• Zoals de titel zegt maak ik voor geschiedenis een werkstuk maken over J.K Rowling, mijn idool.=) We mochten zelf een persoon kiezen en vandaar dat ik voor J.K Rowling ben gegaan, een ongewone keuze voor het vak geschiedenis, maar goed. Mijn probleempje is dus dat ik de vraag bijdragen van deze persoon aan de geschiedenis? moet beantwoorden en daar kan ik moeilijk antwoord op geven.

    Mijn vraag aan jullie is dus: wat heeft J.K Rowling bijgedragen aan de geschieden is?

    Jullie zouden me enorm helpen als jullie me hier mee kunnen helpen.=)


    You were born original, don't die as a copy.

    Boeken, films..


    It's high noon.

    Een fandom zo oneindig..


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Het scheppen van een wereld waar elk kind, puber en zelfs volwassene zich in kan vinden ondanks het onrealistisch is.


    Queer zijn is gewoon alles

    Bedankt voor de pogingen om me wat inspiratie te geven.=)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ehm.. nouja ze heeft wel bepaalde aspecten van de geschiedenis in haar werk gebruikt (bijv. de heksenverbrandingen). Maar verder zou ik haar geen historische persoon willen noemen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Voorlopig heeft ze nog niets toegevoegd maar ze heeft een hele generatie aan het lezen gekregen, een generatie die zijn eigen kinderen ook meer zal aanmoedigen om te lezen. Ze heeft het genre fantasy toegankelijk gemaakt voor iedereen, je kan bijna (en ik herhaal bijna) zeggen dat ze het officieel op de kaart heeft gezet. Met haar boeken heeft ze levens gered en verandert, ze heeft mensen hoop gegeven en heeft anderen aan het schrijven gezet.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Wow, haha, inderdaad niet de meest gebruikelijke keuze, maar wel heel tof!
    Ik denk dat haar grootste verdienste (naast het schrijven van een compleet awesome verhaal en het scheppen van een hele nieuwe wereld waar in mijn ogen geen enkele andere schrijver aan kan tippen) is dat echt íédereen weet wie ze is en de boeken kent. En ik denk dat ze ook, zoals Tolstoy al zei, een hele generatie aan het lezen gekregen heeft, want wie dan ook, hoezeer iemand lezen ook haat, diegene heeft bijna altijd wel de Harry Potter boeken gelezen


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Het heeft vele levens veranderd. Als ik ooit een schrijfster ga worden, is het dankzij haar. Dankzij haar boeken schrijf ik nu fanfics, wat mij beter maakt. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt