• Mijn hond is normaal gesproken heel lief en beschermend tegenover mij.

    Mijn hond was aan het eten. En toen zijn voer op was ging ik de voerbak wegpakken. En hij viel me gewoon aan. Hij heeft in mijn schouder gebeten. Gelukkig bloed ik niet. Maar ik ben nu echt heel bang voor hem. Normaal zou dat geen probleem zijn maar nu dus wel. Mijn ouders zijn namelijk een weekendje weg, en komen zondagavond pas terug. Ik wil eigenlijk dat ze gewoon terugkomen. Ik heb me hond nu in de tuin gedaan, maar daar kan ik hem niet laten zitten het hele weekend.

    Ik weet echt niet wat ik moet doen?

    Edit: Alles is goed tussen mijn hond en mij. Toen hij later, tijdens het uitlaten, de riem ging pakken met zijn bek (wat ook niet mag, want dan maakt hij hem kapot) heb ik hem een klap tegen zijn kop gegeven. En de hele avond heeft hij aan mijn voeten gelegen.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2010 - 22:10 ]


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    lok hem met wat eten en aai hem dan. Misschien was hij gestrest ofzo.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Niet naar hem toe gaan, maar hem naar jou toe laten komen.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Haaai
    Je moet hem afstraffen en laten zien dat je de baas bent en je kan hemwel even in detuin laten zitten en niet binnen laten mischien weet hij dat ie fout is geweest en hem geen aandacht geven net doen of hij niet bestaat
    xxx me


    Music makes me high

    Eigenlijk is het helemaal niet raar wat hij deed. Hij had honger, en zijn voer was op. Zijn voerbak was dus leeg. Waarschijnlijk wist hij dit niet. Toen jij dit bak wegpakte, dacht hij waarschijnlijk dat jij het van hem wilde stelen. Een normale reactie is dan bijten waar hij het snelst bij kan.
    Het is dus echt niet dat die hond agressief tegenover jou deed, maar hij was gewoon boos omdat je hem zijn eigendom afnam. En dan doet hij wat alle honden doen; happen.
    Niet bang voor hem zijn dus. Probeer hem gewoon rustig weer te aaien, kijken of hij niet meer boos op je is. Geef hem desnoods z'n voerbak terug.


    Life is hard and then we die

    Hm, je hebt het nu al niet goed gedaan. Je moest hem meteen straffen en laten zien wie de baas is.


    I live for the applause, you will die for it.

    oja en vooral niet laten zien dat je bang voor hem bent want dat voelt ie


    Music makes me high

    PUKKELxDING schreef:
    Eigenlijk is het helemaal niet raar wat hij deed. Hij had honger, en zijn voer was op. Zijn voerbak was dus leeg. Waarschijnlijk wist hij dit niet. Toen jij dit bak wegpakte, dacht hij waarschijnlijk dat jij het van hem wilde stelen. Een normale reactie is dan bijten waar hij het snelst bij kan.
    Het is dus echt niet dat die hond agressief tegenover jou deed, maar hij was gewoon boos omdat je hem zijn eigendom afnam. En dan doet hij wat alle honden doen; happen.
    Niet bang voor hem zijn dus. Probeer hem gewoon rustig weer te aaien, kijken of hij niet meer boos op je is. Geef hem desnoods z'n voerbak terug.


    Als zijn voer op is, wordt altijd zijn voerbak weggepakt. Maar normaal gesproken door mijn vader. En daarna mag die dan altijd mee naar buiten om te wandelen. Dus hij vindt het normaal gesproken nooit erg. Daarom ben ik zo bang geworden.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    straf geven en negeeren,als je hond het goed maken wil moet hij maar naar jouw toe komen(zo lossen we dat ook met die van ons op)


    If you believe in yourself anything is possible

    PUKKELxDING schreef:
    Eigenlijk is het helemaal niet raar wat hij deed. Hij had honger, en zijn voer was op. Zijn voerbak was dus leeg. Waarschijnlijk wist hij dit niet. Toen jij dit bak wegpakte, dacht hij waarschijnlijk dat jij het van hem wilde stelen. Een normale reactie is dan bijten waar hij het snelst bij kan.
    Het is dus echt niet dat die hond agressief tegenover jou deed, maar hij was gewoon boos omdat je hem zijn eigendom afnam. En dan doet hij wat alle honden doen; happen.
    Niet bang voor hem zijn dus. Probeer hem gewoon rustig weer te aaien, kijken of hij niet meer boos op je is. Geef hem desnoods z'n voerbak terug.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    PUKKELxDING schreef:
    Eigenlijk is het helemaal niet raar wat hij deed. Hij had honger, en zijn voer was op. Zijn voerbak was dus leeg. Waarschijnlijk wist hij dit niet. Toen jij dit bak wegpakte, dacht hij waarschijnlijk dat jij het van hem wilde stelen. Een normale reactie is dan bijten waar hij het snelst bij kan.
    Het is dus echt niet dat die hond agressief tegenover jou deed, maar hij was gewoon boos omdat je hem zijn eigendom afnam. En dan doet hij wat alle honden doen; happen.
    Niet bang voor hem zijn dus. Probeer hem gewoon rustig weer te aaien, kijken of hij niet meer boos op je is. Geef hem desnoods z'n voerbak terug.

    Agree.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Niet bang zijn.. Honden ruiken angst.. Dacht ik.. Gewoon binnenlaten, je ouders bellen, en een beetje uit zijn buurt blijven. Laat hem maar naar jou toe komen.


    Fat chance.

    Ascendancy schreef:
    (...)

    Als zijn voer op is, wordt altijd zijn voerbak weggepakt. Maar normaal gesproken door mijn vader. En daarna mag die dan altijd mee naar buiten om te wandelen. Dus hij vindt het normaal gesproken nooit erg. Daarom ben ik zo bang geworden.


    Dat is wss de oorzaak. Voor die hond is het 'niet normaal' dat jij aan zijn voerbak komt. Hij ziet jou als een soort van soortgenoot en als die in de buurt van zijn voerbak zou komen, zou je hond dat ook doen. Het beste is zijn voerbak te laten staan tot hij niet meer in de buurt is.
    En welk ras is het?

    Finished schreef:
    (...)

    Dat is wss de oorzaak. Voor die hond is het 'niet normaal' dat jij aan zijn voerbak komt. Hij ziet jou als een soort van soortgenoot en als die in de buurt van zijn voerbak zou komen, zou je hond dat ook doen. Het beste is zijn voerbak te laten staan tot hij niet meer in de buurt is.
    En welk ras is het?


    Probleem; zijn voerbak laat hij nooit alleen. Maar alles is nu weer helemaal goed tussen ons.
    Het is een Duitse Herder, die ook nog eens groot is voor zijn eigen soort
    .


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    PUKKELxDING schreef:
    Eigenlijk is het helemaal niet raar wat hij deed. Hij had honger, en zijn voer was op. Zijn voerbak was dus leeg. Waarschijnlijk wist hij dit niet. Toen jij dit bak wegpakte, dacht hij waarschijnlijk dat jij het van hem wilde stelen. Een normale reactie is dan bijten waar hij het snelst bij kan.
    Het is dus echt niet dat die hond agressief tegenover jou deed, maar hij was gewoon boos omdat je hem zijn eigendom afnam. En dan doet hij wat alle honden doen; happen.
    Niet bang voor hem zijn dus. Probeer hem gewoon rustig weer te aaien, kijken of hij niet meer boos op je is. Geef hem desnoods z'n voerbak terug.


    Ze heeft helemaal gelijk. Hij heeft 'aangevallen' voor een reden, hij dacht dat je zijn eten had afgepakt. (daarom mag je dus nooit eten afpakken van honden)


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Ascendancy schreef:
    (...)

    Probleem; zijn voerbak laat hij nooit alleen. Maar alles is nu weer helemaal goed tussen ons.
    Het is een Duitse Herder, die ook nog eens groot is voor zijn eigen soort
    .


    Sorry, maar Duitse Herders vind ik er vals uitzien. Dat is gewoon omdat zij zo'n type hond zijn. Stiekem zou ik ook bang zijn (maar dat is gewoon altijd zo met Herdershonden).

    [ bericht aangepast op 28 mei 2010 - 22:05 ]


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]