• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie
    Athiabbe
    † Baiel
    Cordelia Duskfury – Grecia
    Emily
    Enaid
    Erich Yaroslav
    † Ferapyle
    Glaie
    Gyab Duskfury
    † Haliae
    Javelin Ash
    Jill
    John
    Kato Duskfury
    Leona
    Liae Duskfury
    Limany Redfinder
    Maerle
    Masrl
    Meller Wartons
    Michelle L’Oreal
    † Minkabh
    Nykin Duskfury
    Oliver May
    Pagelino Duskfury
    Patja Duskfury
    Peikka
    Prahi
    Qako Duskfury
    Russel Wartons
    Rodey Diablo
    Satyr
    Stimpy
    Venomis
    Wyatt
    Yati Stormghost
    Zipp Diablo
    23
    21
    23
    22
    23
    97
    ?
    ?
    ?
    20
    10
    21
    22
    ?
    23
    27
    0
    23
    0
    28
    14
    22
    +/- 47
    0
    24
    13
    10
    +/- 31
    29
    27
    22
    23
    21
    1
    24
    24
    23
    4
    Zeemeermin
    Halfwolf
    Nereïde
    Zeemeermin
    Zeemeermin
    Ederos
    Vampierachtige
    Sater
    Nereïde
    Halfwolf
    Geest
    Halfwolf
    Mendax
    Mens
    Halfwolf
    Trol
    Halfwolf/meermin
    Halfwolf
    Meermin/nerëide
    Peregrinus
    Mensee
    Vervloekt mens
    Papegaaienotter
    Halfwolf/meermin
    Mendax
    Halfwolf
    Halfwolf
    Follet
    Syrene
    Halfwolf
    Mensee
    Bosduivel
    Sater
    Eekhoorn
    Dracaena
    Waternimf
    Halfwolf
    Bosduivel
    Alicia
    Alicia
    Marjanne
    Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Natas
    Marjanne
    Alicia
    Marjanne
    Marjanne
    Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Alicia/Rosanne
    Alicia
    Marjanne
    Marjanne
    Marjanne
    Natas
    Alicia
    Alicia/Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Rosanne
    Natas
    Alicia
    Alicia
    Alicia



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 9, 10

    [ bericht aangepast op 23 aug 2014 - 23:42 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Satyr begreep er niets van. Inmiddels had hij gehoord dat er wederom een raadslid vermoord was en dat de daders waarschijnlijk dezelfde belangen deelden, maar hij begreep absoluut niet hoe Kato en Michelle in dat plaatje pasten. Hij kende ze allebei niet heel erg goed, maar vroeg zich wel af waar hun oordeel op berustte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Limany liep weer verder.
    'Ik moet naar je broer,' zei ze over haar schouder. 'Medicijnen brengen voor Javelin.'
    Athiabbe knikte en bleef als verstijfd op het dorpsplein staan. Ze moest hier eigenlijk weg, maar ze was zo in de war. Ze kon niet geloven dat ze haar broer zojuist had zien verdwijnen achter de grote poorten van de stad.


    'Je weet toch dat ik het niet erg vind om voor je te zorgen?' Hij legde een kussen in haar rug, zodat ze wat overeind kon komen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ze glimlachte, maar beet op haar lip toen door zijn beweging er een pijnscheut door haar rug trok. 'Gelukkig wel,' zei ze. Ze pakte zijn hand en wreef over zijn handpalm met haar duim. 'Daar ben ik heel blij om.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Emily zei niets terwijl ze Cordelia's woorden op zich in liet werken. Haar eerste reactie was dat de raad Kato niet zomaar mocht verdenken, dat het nergens op sloeg. Als ze hem met zijn kinderen zag, of met Cordelia, kon ze zich niet voorstellen dat hij zoiets verschrikkelijks zou doen.
    Maar toen herinnerde ze zich weer hoe hij soms op het instituut was geweest. Daar had hij iemand gedood, en als Cordelia hem niet gestopt had, dan was Emily zelfs bang dat hij in een vlaag van woede Wyatt ook zou hebben vermoord. Ze kon niet uitsluiten dat Kato ook nu zo agresief was geweest en Minkabh had gedood.
    Emily schrok zelf een beetje van haar eigen gedachten. Dacht ze werkelijk dat Kato zo vreselijk was? Als ze haar gedachten had uitgesproken, was Cordelia woest geworden, en terecht! Ze probeerde haar angstige ideeën te negeren en wreef daarom over Cordelia's rug. 'Ze hebben vast geen bewijs,' zei ze.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat hebben ze ook niet! Hij was de hele avond met mij op het strand. Wat nu als ze hem opsluiten? We hebben hem nodig.' Ze sloeg haar ogen neer. Kato was haar alles.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Niet te ver op de zaken vooruit lopen, Cordelia,' zei Emily sussend. 'Je weet niet wat ze gaan doen of hoe het nu verder gaat. Misschien willen ze hem alleen verhoren.' Ze wist echter ook hoe de raad was en dacht niet dat het er goed voor Kato uitzag.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ze hebben hem al zonder enige reden opgepakt! Het is heel ernstig,' zuchtte ze. 'Het lijkt wel alsof ze hun conclusies al getrokken hebben.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik denk dat je even rustig moet bekomen,' zei Emily. 'We gaan straks wel naar de raad toe.' Het leek haar geen goed plan dat Cordelia nu al zou gaan, nu ze zo verhit was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia knikte triest. Als ze wel van plan waren Kato vast te houden, wilde ze hem bezoeken. Ze moest hem zien en hem vertellen dat ze van hem hield en hem altijd zou steunen.
    'Ik ben gewoon heel bang. Niet alleen vanwege Kato, maar ook omdat er weer iemand vermoord is. We zijn hier blijkbaar niet veilig.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nee - nee, dat verontrust mij ook.' Ze zuchtte. 'Ik vraag me af of we er goed aan hebben gedaan om hier te gaan wonen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'We moesten ergens heen,' zuchtte Cordelia weer. 'Ik mis Montserrat wel erg.' Kato ook, wist ze.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Qako hoorde een deur opengaan en wist dat dat Limany was.
    'Kato is opgepakt,' zei ze zodra hij aan kwam lopen. 'Ik bedoel: hij is de muur uit gezet.'
    'Wat?'
    Limany haalde haar schouders op. 'Ik weet niet wat er gebeurd is. Hij en een of ander meisje werden meegesleurd en de poorten werden achter hen dicht gedaan.'
    Qako's mond zakte open.
    'Dat kan niet! Hij heeft niets gedaan.'
    Limany knikte en liep door naar de kamer waar Javelin lag. 'Ik weet het en ik denk dat de raad het stiekem ook ewl weet. Ze willen gewoon iemand aanwijzen en wij zijn de enigen die iets als dit aan zouden kunnen richten... Jij hebt het niet gezien. Minkabhs lichaam is over het hele plein verspreid'
    Qako sloeg zijn ogen ten hemel en streek voorzichtig over Javelins haar toen Limany kruiden begon te mengen voor haar.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily knikte. 'Soms denk ik wel eens terug aan onze tijd op school,' zei ze.

    -

    Javelin keek Qako aan. 'Wil je erheen? Laat je door mij alsjeblieft niet tegenhouden.' Ze lag toch maar de hele dag.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik ook best vaak,' gaf Cordelia toe. 'Het was een fijne onbezonnen tijd.'
    Ze tilde Nykin op toen die zijn armen naar haar uitstak en ze aaide zijn haren. 'Ze hebben gelukkig totaal nog geen weet van wat er nu gebeurd..'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Emily keek naar Maerle. 'Maar wat als dit vaker voorkomt? Ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien op een plek waar moorden normaak zijn...'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain