• Er zijn nog een aantal rollen over! Klik. De doorgestreepte rollen kun je overnemen of een hele nieuwe rol maken en er is nog één rol die helemaal open is. Als je een rol wilt, laat dan even een berichtje achter (:


    "Het is volle maan. De rust in Wakkerdam wordt ruw verstoord door een reeks gruwelijke moorden. De dorpsoudsten overleggen met elkaar: zou de eeuwenoude legende van de weerwolven tot leven zijn gekomen? Het lijkt er wel op..."

    Het dorpje Wakkerdam wordt geplaagd door weerwolven en de burgers van het dorp willen erachter zien te komen wie uit het dorp tijdens volle maan veranderen in deze afschuwelijke wezens. De weerwolven doen er echter alles aan om niet ontdekt te worden, maar toch elke volle maan een van de heerlijke dorpelingen te verschalken. De twee partijen gaan de strijd aan, zullen de burgers de plaag kunnen bestrijden zonder het halve dorp te verliezen of beland uiteindelijk toch elke inwoner van Wakkerdam als avondeten op het bord van de weerwolven?


    Uitleg
    Dit RPG is gebaseerd op het spel Weerwolven van Wakkerdam. Iedereen krijgt een rol/kaart toegestuurd via pb zodra je je hebt aangemeld. Niemand mag weten wat je rol is, want dan is het hele idee eraf. (Dit geld echter niet voor de weerwolven, die mogen met elkaar overleggen). Zodra je je rol gekregen hebt mag je het lijstje in gaan vullen, natuurlijk mag je een beetje bluffen en in je rol schrijven dat je moordlustig bent, terwijl je gewoon een burger bent om andere op het verkeerde pad te brengen, maar je mag onder geen beding uit je rol omschrijving laten merken wat je echt bent. Voor ieder ander ben je een doodnormale burger, of je nou een heks of een weerwolf bent.
    Ik ben de spelleider en ik zorg ervoor dat alles goed verloopt, ik speel dus zelf geen rol in het verhaal. Zodra alle rollen zijn ingevuld gaan we beginnen. Het is gewoon een normaal dorpje (rond 1800) en iedereen gaat zijn gangetje. Ondertussen wordt er afgeteld naar de volle maan, dit zijn vier dagen in het echte leven. Als het volle maan is wordt het spel onderbroken en dan doet iedere "speciale rol" zijn ding. (Zie uitleg rollen). Uiteindelijk zijn er dus mensen vermoord uit het dorp en wordt er een dorpsvergadering gehouden waarbij er gestemd wordt wie de weerwolf is. Deze wordt vermoord en het spel gaat weer verder en zo door.
    Als je vermoord wordt doe je dus niet meer mee, maar aangezien dit spel op een gegeven moment afgelopen is, begint het na een hele tijd weer opnieuw! Dus wees niet getreurd als je vermoord wordt, dat hoort er nou eenmaal bij.


    Rollen VOL

    1. Tamara Riveros [35] - Apofylliet
    2. Ladris
    3. Olivia Liddell [86] - CottonMoon
    4. Dmitriy Kozlov [25] - MicroCuts
    5. Penelope Frianae Klastiars [23] - Anomia
    6. Pien van Bragt [7] - Chantilly
    7. Parker Leon Dorin [38] - Inermis
    8. Theresa Grey - AWES0MENESS
    9. Seiko Amaya Dorin - Seiko
    10. Pipkin Yukka [50] - Lazulis
    11. Alix Magnus - Driesjuuh
    12. Felix Gabriel Westerberg [24] - Tolkien
    13. NeymarRico
    14. West Romach - Vuraangreg
    15. ProudOfUs
    16. Rafael [29] - Kodaline
    17. WillNotLearn
    18. Melanie - rocimexzayn
    19. Ashlynn Grace van Wessex - xLenox
    20. MrsHemmingsX
    21. Galdath Iroh [43] - Underhill
    22. Seline Garcia Bell - Redrosex
    23. Thanos DuRhalis [21] - Fairytalest
    24. Rose Autumn Hale - Promisess
    25. Evanna Castle [29] - VladiFerr


    Uitleg rollen
    Weerwolven (5)
    De weerwolven mogen iedere volle maan een slachtoffer uitkiezen, er is één opperwolf die dit slachtoffer aan mij doorgeeft. De wolven moeten dus samen een slachtoffer kiezen, dit kan via pb, maar ook via Whatsapp of Facebook. Zelf moeten jullie maar even kijken wat het makkelijkste is. Als het geen volle maan is ben je gewoon een burger en je rpg't dus ook NIET over je tijd als weerwolf, want dan weet iedereen al dat je er eentje bent.

    Ziener
    De ziener stuurt mij tijdens volle maan een pb met van wie hij/zij de rol wilt weten. Dit kan maar één keer per volle maan, van één persoon. De ziener moet de burgers helpen om de weerwolven te vangen, maar mag alleen maar hints geven! De weerwolven moeten de ziener natuurlijk uit zien te schakelen en uitvogelen wie de ziener is omdat deze een gevaar voor hen vormt.

    Heks
    De heks heeft twee soorten drankjes; één om iemand te vermoorden en één om iemand tot leven te wekken. Tijdens volle maan laat ik aan de heks weten wie er door de weerwolven vermoord is en dan kan de heks ervoor kiezen om diegene tot leven te wekken of niet of om iemand anders te vermoorden. Van elk drankje heeft de heks er twee. Oftewel: de heks mag twee mensen vermoorden en tot leven wekken.

    Burgemeester
    Dit is geen aparte rol, maar een rol voor erbij. Je bent bijvoorbeeld een weerwolf en de burgemeester. De burgemeester heeft tijdens de stemming op wie er schuldig gevonden wordt voor het zijn van een weerwolf een stem die dubbel telt. Natuurlijk kan de burgemeester zo de boel saboteren als deze een weerwolf is en onschuldige burgers dood krijgen.

    Jager
    De jager mag als deze vermoord wordt één iemand mee zijn graf innemen en daarnaast heeft de jager ook de plicht om de verdachte burger (waar het meest op gestemd wordt) te vermoorden.

    Cupido
    Cupido verbind tijdens de eerste volle maan twee personen aan elkaar. Deze worden dus gehuwd in het RPG of ze het nu willen of niet en als de ene dood gaat, gaat de andere ook.

    Burgers (15)
    Samen moeten de burgers ervoor zorgend at ze het dorpje in veiligheid brengen.


    Invullen
    Naam
    Leeftijd (ik wil niet alleen maar tieners, zorg ervoor dat het een beetje varieert)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis
    Extra


    Regels
    - Als je vals speelt op wat voor een manier dan ook, dan lig je eruit.
    - Er zit geen minimum aan je post, maar probeer een fatsoenlijke post te schrijven.
    - OCC tussen ([{*- enz.
    - Relatie's mogen natuurlijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Niemand buitensluiten.
    - Alleen je eigen personage besturen.
    - Geen ruzies, tenzij het in de RPG zelf is.
    - Maximaal één personage.
    - Nieuwe topics worden aangemaakt door mij.
    - Naamveranderingen door geven a.u.b.
    - De gewone huisregels van Quizlet gelden ook hier gewoon.


    Belangrijke meldingen:

    Lizor schreef:
    [Zondag om 20.30 open ik het eerste speeltopic, kunnen jullie proberen om je rol dan in gevuld te hebben of in ieder geval een naam en een leeftijd bedacht te hebben?

    Lizor schreef:
    Kan iedereen een kort stukje schrijven (Ong. vijf regels) waarom ze burgemeester willen worden? (Daar gaan we nog op stemmen). Als je personage onder de 18 is hoeft dit niet. Dit stukje kan je gewoon in dit topic plaatsen.

    Lizor schreef:
    Als je rol af is moet je die even naar mij pb'en zodat je rol aan de story kan worden toegevoegd, doe je dit niet, dan laat ik je opeten door weerwolven (:



    [ bericht aangepast op 28 juli 2014 - 9:26 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Burgemeester ding:

    "In deze moeilijke tijden is het belangrijk dat we elkaar steunen. We zijn niet alleen samen omdat we een gezamenlijke vijand hebben, we zijn samen omdat we de plicht hebben om voor de zwakkeren te zorgen. Het is belangrijk dat we met zijn allen sterk staan en de zwakkeren beschermen en verzorgen. Het gaat niet om wat we doen, het gaat om wat we kunnen doen en dat is heel veel. Ik beloof jullie dat we die weerwolven hoe dan ook weg krijgen. We gaan ervoor, samen."


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Thanos zou een burgemeester zijn zich liever bezighoudt met houthakken dan met het doorknippen van lintjes. Maar hij zou wel geschikt zijn voor de weerwolvenramp aangezien hij ze al eens heeft gezien met zijn vader en hij denkt te weten hoe je ze aan kunt pakken. Hij zal weliswaar vreselijk zijn in de financiën, maar zal zijn best doen om de weerwolven uit te roeien ^^


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Naam: Tamara Riveros
    Leeftijd: 35
    Innerlijk: Tamara is speels en heeft humor. Ze presenteerd zichzelf als een 'classy woman', maar als je haar beter kent zal je zien dat dat alleen maar schijn is. Ze is een gigantische flirt en vind het ook heerlijk om met jongens te flikflooien, maar ze vind het ook geweldig om in de watten gelegt te worden door een echte man. Daarom zoekt ze, naast de avontuurtjes 's nachts, naar een man die een diamanten ring om haar vinger kan planten. Ook houdt ze, door haar Spaanse afkomst, van het familie gevoel en is ze een zorgzaam type. Ze aarzelt geen seconde om iemand te helpen die hulp nodig heeft, vooral als het kinderen zijn. Je kunt altijd bij haar terecht voor een kop thee.
    Toch is Tamara heel wraakzuchtig. Als je het eenmaal bij haar verpest heb zal je dat merken ook. Poep door de brievenbus, eieren die 's nachts tegen het raam worden gegooit, de hond die zich plotseling niet lekker voelt, dat zijn typische sygnalen dat je misschien een doosje bonbons moet kopen.
    Uiterlijk:





    Tamara heeft prachtige bruine ogen en donker haar. Haar huid is licht getint. Ze heeft een super slank figuur waardoor ze jonger lijkt dan ze is.

    Geschiedenis:
    Tamera komt uit een groot gezin in Spanje met 3 zussen en 2 broers. Vroeger vond ze het heerlijk, maar nu is ze het zat om telkens vergeleken te worden met haar familie en is daarom verhuist. Ze is naar Wakkerdam verhuist omdat er daar een leegstaand pand staat wat ze heeft gekocht om om te bouwen naar een restaurant. (Ze zoekt binnenkort personeel ;) ) Haar ouders hadden ook een restaurant. Daar hielp ze als kind altijd in en daardoor heeft ze de ambitie gevonden om voor zichzelf te beginnen.
    Extra: Geen


    Fine. maybe I pretend right now, but I swear to god, I'm gonna change the world.

    Mag Raf een oogje hebben op Tammy?


    Bowties were never Cooler

    Jazeker :P


    Fine. maybe I pretend right now, but I swear to god, I'm gonna change the world.

    I ship it.


    I look inside myself and see my heart is black.

    MicroCuts schreef:
    I ship it.


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Ghehehe. Nogsteeds is hij dierenknul, ondanks dat hij bijna 30 is en een kind heeft


    Bowties were never Cooler

    Naam
    Galdath Iroh
    Leeftijd
    43 jaar
    Innerlijk
    Galdath is een rustige man. Hij heeft een positieve kijk op de mensen en probeert in iedereen het goede te vinden. Hij heeft een aantal zware jaren achter de rug, waarin hij veel familie en bezittingen is kwijtgeraakt. Hoewel hij sterk oogt, is hij een gebroken man. Hij mist zijn oude leven en rouwt om zijn familie die is omgekomen bij een grote vloed.
    Galdath leidt een eenvoudig leven. Rust en eenvoud zijn volgens hem de dingen die een mens kan helpen te berusten in zijn situatie. Hij probeert dit dan ook vaak op anderen over te brengen en is vaak op plekken te vinden waar veel mensen zijn. Hij geniet er van om naar hen te kijken, hoewel het hem ook zwaar valt dat zo'n leven niet meer voor hem is weggelegd.
    Hij is in staat tot bovenmaatse vergevingsgezindheid en dat is hem al vaak duur komen te staan. Hij is erg vatbaar voor leugens, omdat hij zo optimistisch is en is daarom al vaak bedrogen. Van binnen is hij dan ook verbitterd, maar dat is een kant van zichzelf die hij niet kan accepteren. Tegen beter weten in probeert hij toch in iedereen iets te zoeken dat goed is, al is dat nog zo klein.
    Uiterlijk

    Geschiedenis

    Extra

    Zo... Ik werd steeds onderbroken bij het maken van mijn rol... De rest komt later.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Lazulis schreef:
    Naam:
    Pipkin Yukka
    Leeftijd:
    net 50 geworden
    Innerlijk
    Pipkin is open persoon, maakt graag babbeltjes met iedereen en is een zorgzaam persoon. Hij houd er erg van om kinderen verhalen te vertellen, met zijn baard.
    Uiterlijk
    Pipkin is groot, stevig gebouwd en je kan zien dat hij graag van bier houd. Zijn wilde bos zwarte haren geven hem een open karakter en zijn baard begint al aardig groot te worden.
    Draagt vooral makkelijke kleding. Pipkin heeft behoorlijk wat rimpels op zijn huid en onder zijn ogen zijn wallen zichtbaar.
    (Ik ga nog zoeken voor een foto.)
    Geschiedenis
    Pipkin was als klein jochie dol op alles wat leeft. Hij zocht vaak naar beestjes en prikte het op scerpe houtsplinters naast elkaar. Naarmate Pipkin ouder werd, veranderde dat en kreeg een belangrijke taak. Het zorgen voor zijn vrouw en kinderen.
    Hij verdient aardig voor de kost en houd van de plaatselijke kroeg.

    Extra
    Hij drinkt veel.



    Pipkin is klaar op foto na, ik ben echt inspiloos en hij zou burgermeester moeten worden, omdat hij een open karkter heeft, wat staat in mijn innerlijk.
    Hij zorgt zowel voor zijn familie, maar ook voor het dorp.
    Hij wilt niets liever dat het dorp veilig blijft.
    Kinderen houden van zijn baard, waarmee hij verhalen verteld.
    Dus hij wilt burgermeester worden om vrolijkheid te bieden aan het dorp.


    Vampire + Servant = Servamp

    Vanavond wordt het eerste speeltopic geopend, kan iedereen dan zijn rol af hebben?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    Vanavond wordt het eerste speeltopic geopend, kan iedereen dan zijn rol af hebben?

    IK ben er aan bezig ;) (deze nacht terug gekomen van vakantie :)

    > Na overleg hebben wij besloten dat dit RPG gesloten moet worden omdat het onder een WvW wedstrijd valt. Hierbij komt er een slotje op.


    -