• Er zijn nog een aantal rollen over! Klik. De doorgestreepte rollen kun je overnemen of een hele nieuwe rol maken en er is nog één rol die helemaal open is. Als je een rol wilt, laat dan even een berichtje achter (:


    "Het is volle maan. De rust in Wakkerdam wordt ruw verstoord door een reeks gruwelijke moorden. De dorpsoudsten overleggen met elkaar: zou de eeuwenoude legende van de weerwolven tot leven zijn gekomen? Het lijkt er wel op..."

    Het dorpje Wakkerdam wordt geplaagd door weerwolven en de burgers van het dorp willen erachter zien te komen wie uit het dorp tijdens volle maan veranderen in deze afschuwelijke wezens. De weerwolven doen er echter alles aan om niet ontdekt te worden, maar toch elke volle maan een van de heerlijke dorpelingen te verschalken. De twee partijen gaan de strijd aan, zullen de burgers de plaag kunnen bestrijden zonder het halve dorp te verliezen of beland uiteindelijk toch elke inwoner van Wakkerdam als avondeten op het bord van de weerwolven?


    Uitleg
    Dit RPG is gebaseerd op het spel Weerwolven van Wakkerdam. Iedereen krijgt een rol/kaart toegestuurd via pb zodra je je hebt aangemeld. Niemand mag weten wat je rol is, want dan is het hele idee eraf. (Dit geld echter niet voor de weerwolven, die mogen met elkaar overleggen). Zodra je je rol gekregen hebt mag je het lijstje in gaan vullen, natuurlijk mag je een beetje bluffen en in je rol schrijven dat je moordlustig bent, terwijl je gewoon een burger bent om andere op het verkeerde pad te brengen, maar je mag onder geen beding uit je rol omschrijving laten merken wat je echt bent. Voor ieder ander ben je een doodnormale burger, of je nou een heks of een weerwolf bent.
    Ik ben de spelleider en ik zorg ervoor dat alles goed verloopt, ik speel dus zelf geen rol in het verhaal. Zodra alle rollen zijn ingevuld gaan we beginnen. Het is gewoon een normaal dorpje (rond 1800) en iedereen gaat zijn gangetje. Ondertussen wordt er afgeteld naar de volle maan, dit zijn vier dagen in het echte leven. Als het volle maan is wordt het spel onderbroken en dan doet iedere "speciale rol" zijn ding. (Zie uitleg rollen). Uiteindelijk zijn er dus mensen vermoord uit het dorp en wordt er een dorpsvergadering gehouden waarbij er gestemd wordt wie de weerwolf is. Deze wordt vermoord en het spel gaat weer verder en zo door.
    Als je vermoord wordt doe je dus niet meer mee, maar aangezien dit spel op een gegeven moment afgelopen is, begint het na een hele tijd weer opnieuw! Dus wees niet getreurd als je vermoord wordt, dat hoort er nou eenmaal bij.


    Rollen VOL

    1. Tamara Riveros [35] - Apofylliet
    2. Ladris
    3. Olivia Liddell [86] - CottonMoon
    4. Dmitriy Kozlov [25] - MicroCuts
    5. Penelope Frianae Klastiars [23] - Anomia
    6. Pien van Bragt [7] - Chantilly
    7. Parker Leon Dorin [38] - Inermis
    8. Theresa Grey - AWES0MENESS
    9. Seiko Amaya Dorin - Seiko
    10. Pipkin Yukka [50] - Lazulis
    11. Alix Magnus - Driesjuuh
    12. Felix Gabriel Westerberg [24] - Tolkien
    13. NeymarRico
    14. West Romach - Vuraangreg
    15. ProudOfUs
    16. Rafael [29] - Kodaline
    17. WillNotLearn
    18. Melanie - rocimexzayn
    19. Ashlynn Grace van Wessex - xLenox
    20. MrsHemmingsX
    21. Galdath Iroh [43] - Underhill
    22. Seline Garcia Bell - Redrosex
    23. Thanos DuRhalis [21] - Fairytalest
    24. Rose Autumn Hale - Promisess
    25. Evanna Castle [29] - VladiFerr


    Uitleg rollen
    Weerwolven (5)
    De weerwolven mogen iedere volle maan een slachtoffer uitkiezen, er is één opperwolf die dit slachtoffer aan mij doorgeeft. De wolven moeten dus samen een slachtoffer kiezen, dit kan via pb, maar ook via Whatsapp of Facebook. Zelf moeten jullie maar even kijken wat het makkelijkste is. Als het geen volle maan is ben je gewoon een burger en je rpg't dus ook NIET over je tijd als weerwolf, want dan weet iedereen al dat je er eentje bent.

    Ziener
    De ziener stuurt mij tijdens volle maan een pb met van wie hij/zij de rol wilt weten. Dit kan maar één keer per volle maan, van één persoon. De ziener moet de burgers helpen om de weerwolven te vangen, maar mag alleen maar hints geven! De weerwolven moeten de ziener natuurlijk uit zien te schakelen en uitvogelen wie de ziener is omdat deze een gevaar voor hen vormt.

    Heks
    De heks heeft twee soorten drankjes; één om iemand te vermoorden en één om iemand tot leven te wekken. Tijdens volle maan laat ik aan de heks weten wie er door de weerwolven vermoord is en dan kan de heks ervoor kiezen om diegene tot leven te wekken of niet of om iemand anders te vermoorden. Van elk drankje heeft de heks er twee. Oftewel: de heks mag twee mensen vermoorden en tot leven wekken.

    Burgemeester
    Dit is geen aparte rol, maar een rol voor erbij. Je bent bijvoorbeeld een weerwolf en de burgemeester. De burgemeester heeft tijdens de stemming op wie er schuldig gevonden wordt voor het zijn van een weerwolf een stem die dubbel telt. Natuurlijk kan de burgemeester zo de boel saboteren als deze een weerwolf is en onschuldige burgers dood krijgen.

    Jager
    De jager mag als deze vermoord wordt één iemand mee zijn graf innemen en daarnaast heeft de jager ook de plicht om de verdachte burger (waar het meest op gestemd wordt) te vermoorden.

    Cupido
    Cupido verbind tijdens de eerste volle maan twee personen aan elkaar. Deze worden dus gehuwd in het RPG of ze het nu willen of niet en als de ene dood gaat, gaat de andere ook.

    Burgers (15)
    Samen moeten de burgers ervoor zorgend at ze het dorpje in veiligheid brengen.


    Invullen
    Naam
    Leeftijd (ik wil niet alleen maar tieners, zorg ervoor dat het een beetje varieert)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis
    Extra


    Regels
    - Als je vals speelt op wat voor een manier dan ook, dan lig je eruit.
    - Er zit geen minimum aan je post, maar probeer een fatsoenlijke post te schrijven.
    - OCC tussen ([{*- enz.
    - Relatie's mogen natuurlijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Niemand buitensluiten.
    - Alleen je eigen personage besturen.
    - Geen ruzies, tenzij het in de RPG zelf is.
    - Maximaal één personage.
    - Nieuwe topics worden aangemaakt door mij.
    - Naamveranderingen door geven a.u.b.
    - De gewone huisregels van Quizlet gelden ook hier gewoon.


    Belangrijke meldingen:

    Lizor schreef:
    [Zondag om 20.30 open ik het eerste speeltopic, kunnen jullie proberen om je rol dan in gevuld te hebben of in ieder geval een naam en een leeftijd bedacht te hebben?

    Lizor schreef:
    Kan iedereen een kort stukje schrijven (Ong. vijf regels) waarom ze burgemeester willen worden? (Daar gaan we nog op stemmen). Als je personage onder de 18 is hoeft dit niet. Dit stukje kan je gewoon in dit topic plaatsen.

    Lizor schreef:
    Als je rol af is moet je die even naar mij pb'en zodat je rol aan de story kan worden toegevoegd, doe je dit niet, dan laat ik je opeten door weerwolven (:



    [ bericht aangepast op 28 juli 2014 - 9:26 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Klopt helemaal, maar ik ga dat nu niet meer aanpassen, daar ben ik te laat mee. Ik denk dat we wel vaker zulke problemen/foutjes tegenkomen, maar ik zorg ervoor dat ik die oplos voor de volgende ronde. Zie dit maar als een soort oefen ronde (:


    Hehe, dat geeft niks. Het is inederdaad ook raar om dat nu nog te veranderen. Ik wou het gewoon gezegd hebben (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Lizor schreef:
    (...)
    Oeps, foutje sorry. Ik ga het nu aanpassen ^^

    Dank!


    I don't think you quite understand, honey

    Mako schreef:
    (...)

    Nou ja, dat noem ik niet echt buitensluiten. Je kunt niet alles hebben. Dat is in het echte leven ook zo. Er zijn ook geen mensen die mogen stemmen. Dat heeft ook met strategie te maken, vind ik. Dat is toch een beetje waar deze RPG om draait, want je wilt hem natuurlijk zo lang mogelijk spelen.


    Nee, klopt, helemaal mee eens. Maar ik snap wel dat het jammer is voor mensen in de RPG zelf. Maar ja, zoals ik al zei, ik vind het wel beter als ze geen burgemeester kunnen worden want zo was het nu eenmaal in 1800, en ik houd van realisme haha.


    I look inside myself and see my heart is black.

    Driesjuuh schreef:
    (...)
    Alix vindt hem ergens een beetje schattig :P (in zichzelf hè (:)


    Haha, ik wed als ze dat zou zeggen dat hij het meteen probeert te ontkennen want hij is "mannelijk en stoer en niet schattig".


    I look inside myself and see my heart is black.

    praattopic? De rollen zijn moeilijk te vinden zo xd


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Nog iemand die vrienden wil zijn met Seiko? ;3

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 20:15 ]

    Misschien kunnen de rollen in de story geplaatst worden voor een beter overzicht? o:


    I look inside myself and see my heart is black.

    Seiko schreef:
    Nog iemand die vrienden wil zijn met Seiko? ;3


    Oeh, ja, Dmitriy wil vrienden zijn met iedereen, haha.


    I look inside myself and see my heart is black.

    Jaa, slim plan :)

    MicroCuts schreef:
    (...)

    Oeh, ja, Dmitriy wil vrienden zijn met iedereen, haha.


    Dan heb ik 2 vrienden :)

    Praattopic komt eraan, rollenstory maak ik als alle rollen zijn ingevuld (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    Praattopic komt eraan, rollenstory maak ik als alle rollen zijn ingevuld (:


    Ik wil wel helpen, ik zit toch uren op quizlet :)

    Seiko schreef:
    (...)

    Dan heb ik 2 vrienden :)
    '

    Nice! Also, ik zie dat ze veel in het bos wandelt en Dmitriy dwaalt ook graag rond; misschien lopen ze wel eens samen door het bos? o:


    I look inside myself and see my heart is black.

    Praattopic.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MicroCuts schreef:
    (...)'

    Nice! Also, ik zie dat ze veel in het bos wandelt en Dmitriy dwaalt ook graag rond; misschien lopen ze wel eens samen door het bos? o:


    Goed idee :)