• Hallo allemaal!
    Dit is het topic voor mijn schrijfwedstrijd ^^

    Toestemming schrijfwedstrijd

    Beste Menma,

    Hierbij geef ik je toestemming om te beginnen met je schrijfwedstrijd. Je hebt precies één week de tijd om je topic te openen en de wedstrijd te starten. Veel plezier en succes gewenst!

    Vriendelijke groetjes,
    Mulleroni


    Algemene informatie
    Hou jij van schrijven en verhalen verzinnen? Dan is dit de ultieme kans voor jou om je talenten te laten zien!
    Deze wedstrijd bestaat uit drie opdrachten die ik en twee andere juryleden gaan beoordelen. Voor een opdracht zal je ongeveer twee weken de tijd hebben.
    Ik kan alvast verklappen dat de opdrachten niet veel eisen zullen bevatten qua perspectief of verhaallijn. Het gaat mij er vooral om dat je jouw manier van schrijven kunt laten zien.

    Wat kun je ermee winnen?
    Ten eerste natuurlijk de eer om deze schrijfwedstrijd te winnen!
    En ten tweede heb ik nog credits over die ik toch niet gebruik, dus dit leek me een mooie manier om er vanaf te komen.
    1e prijs: 5 credits
    2e prijs: 2 credits

    Hoe zend ik mijn opdracht in?
    Ik heb het liefst dat iedereen de opdrachten opstuurt in een privébericht met als titel je username (veranderingen doorgeven a.u.b.!) en het nummer van de opdracht. Zo blijft het voor mij in mijn inbox overzichtelijk. Zodra ik de opdracht ontvangen heb, zet ik deze in een story die ik speciaal heb aangemaakt voor deze wedstrijd. Edit: er is een probleem met het activeren van de hoofdstukken, vandaar dat het beter is als iedereen zelf een story aanmaakt voor deze wedstrijd en de link daarvan opstuurt naar alle juryleden
    De story

    Regels voor uitstel
    Is er iets aan de hand waardoor je de opdracht niet op tijd in kunt leveren? Zet dit dan minstens één dag van te voren in dit topic met de reden erbij of stuur me een privébericht. Het maximaal aantal dagen uitstel is drie dagen. De deelnemers krijgen allemaal één kans om de deadline te 'vergeten'. Gebeurt dit een tweede keer dan ligt diegene eruit.

    Hoe wordt mijn opdracht beoordeeld?
    We gaan vooral letten op de volgende punten:
    ~Originaliteit en creativiteit: Op wat voor manier heb jij je verhaal in elkaar gepuzzeld?
    ~Indeling: Heeft het verhaal tekenen van een begin, midden en slot?
    ~Spelling, interpunctie etc: Natuurlijk gaan we ook op spelling letten. Hoe kan een verhaal anders fijn lezen?
    ~En als laatst, in hoeverre heb jij je aan de opdracht gehouden?

    We geven voor elk punt een cijfer en nemen daar het gemiddelde van wat jouw eindcijfer wordt voor de opdracht. Wanneer alle drie de opdrachten voltooid zijn, nemen we het gemiddelde van de drie eindcijfers en wie het hoogst uitkomt wint!

    De 2 juryleden
    ~ DAWSONS
    ~

    Ik zoek minimaal 5 en maximaal 20 deelnemers (de inschrijvingen zullen open blijven totdat het maximaal aantal deelnemers is bereikt. Wil je nog meedoen maar zijn er al rondes voorbij? Dat is geen probleem, maar je zult helaas wel de eerdere opdrachten in moeten halen. Denk er goed over na of je genoeg tijd hiervoor hebt!)
    ~ Capricious
    Opdracht 1
    Eindcijfer: 8,9
    Emotie: frustratie
    Beoordeling:
    Menma: 8,6
    DAWSONS: 8,8
    IRISHxBoY/Daggers: (9,1+9,4 /2)= 9,3

    Opdracht 2
    Eindcijfer: -
    Muzieknummer: -
    Beoordeling:
    Menma:
    DAWSONS:
    IRISHxBoY:


    ~ Syeira
    Opdracht 1
    Eindcijfer: 8,7
    Emotie: verdriet
    Beoordeling:
    Menma: 8,6
    DAWSONS: 8,8
    IRISHxBoY: 8,8

    Opdracht 2
    Eindcijfer:
    Muzieknummer: Facing Demons - Zack Hemsey
    Beoordeling:
    Menma: 9,3
    DAWSONS:
    IRISHxBoY:


    ~ Dantalion
    Opdracht 1
    Eindcijfer: 8,4
    Emotie: angst
    Beoordeling:
    Menma: 7,7
    DAWSONS: 9,0
    IRISHxBoY: 8,6

    Opdracht 2
    Eindcijfer: 8,4
    Muzieknummer: Sonata Arctica - I Have a Right
    Beoordeling:
    Menma: 8,9
    DAWSONS: 8,3
    IRISHxBoY: 8,0


    ~ xBooBear
    Opdracht 1
    Eindcijfer: 8,5
    Emotie: depressiviteit
    Beoordeling:
    Menma: 8,7
    DAWSONS: 8,0
    IRISHxBoY: 8,8

    Opdracht 2
    Eindcijfer:
    Muzieknummer: Let it go - Frozen
    Beoordeling:
    Menma: 8,8
    DAWSONS: 7,9
    IRISHxBoY:


    ~ Crona
    Opdracht 1
    Eindcijfer: 8,8
    Emotie: waanzin
    Beoordeling:
    Menma: 9,0
    DAWSONS: 8,4
    IRISHxBoY: 9,0

    Opdracht 2
    Eindcijfer:
    Muzieknummer: Monster - Imagine Dragons
    Beoordeling:
    Menma: 8,8
    DAWSONS:
    IRISHxBoY:



    ~ Jinhto
    Opdracht 1
    Eindcijfer: 8,2
    Emotie: machtig
    Beoordeling
    Menma: 8,3
    DAWSONS: 8,3
    IRISHxBoY: 8,0

    Opdracht 2
    Eindcijfer:
    Muzieknummer: White horse - Taylor Swift
    Beoordeling:
    Menma: 9,3
    DAWSONS: 9,4
    IRISHxBoY:



    De eerste opdracht
    Schrijf een kort verhaal met als thema een bepaalde emotie die goed naar voren komt in je verhaal. Je bent vrij om elke emotie te kiezen die je wilt. Laat wel van te voren weten welke emotie je kiest. Ik heb liever niet dat een emotie vaker dan twee keer gekozen wordt. Het verzinnen van de verhaallijn en de keuze van het perspectief laat ik geheel aan jullie over, dus laat je fantasie maar los! Het verhaal moet minstens één A-4 en maximaal 2 A-4 lang zijn (laten we zeggen dat je met ongeveer 1000 woorden wel goed zit. Naar de lengte van het verhaal wordt niet heel streng gekeken, het gaat tenslotte om de inhoud!).
    Tip: let op de aandachtspunten die staan bij de beoordeling!


    De tweede opdracht
    Kies een muzieknummer uit en schrijf een verhaal van minimaal 1000 woorden die bij dit nummer past. Je mag elk muzieknummer kiezen die je wilt! (Het mag zelfs alleen instrumental zijn). Ik zou het wel fijn vinden als jullie van te voren laten weten welk nummer jullie gekozen hebben. Het perspectief en de verhaallijn laat ik weer geheel aan jullie over. Succes!


    De derde opdracht
    Dit is de derde en laatste opdracht die (naar mijn idee) ook het moeilijkst zal zijn. Soms als je een verhaal wilt schrijven, kun je niet alles zelf verzinnen en zul je achtergrond informatie moeten zoeken over een bepaald onderwerp. Denk bijvoorbeeld aan Thea Beckman die onderzoek heeft gedaan naar geschiedenis en deze informatie heeft gebruikt in haar boeken, of aan een verhaal over de Tweede Wereldoorlog, waar onderzoek naar is gedaan. De opdracht is als volgt: schrijf een verhaal van minstens 1500 woorden waarbij je gebruik maakt van de informatie in een bepaald artikel. Deze informatie mag van alles zijn: geloof, een bepaalde plaats, geschiedenis, muziek etc. (tip: ga niet zomaar op zoek naar een artikel, maar bedenk eerst een verhaallijn. Kies je bijvoorbeeld dat jouw hoofdpersoon Joods is? Zoek dan achtergrond informatie op over het Joodse geloof en gebruik dit in je verhaal). Bij het inleveren van je opdracht laat je ook de bron zien die je gebruikt hebt (d.w.z. link op internet, titel van het boek dat je hebt gebruikt, naam en nummer van de krant etc.) Ik hoop dat de opdracht duidelijk is, succes!


    Deadline: zondag 5 oktober!

    Als er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik ze graag.

    Ik ben op zoek naar een nieuw jurylid!

    [ bericht aangepast op 10 okt 2014 - 16:35 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Thnx

    IRISHxBoY schreef:
    Zoek je nog een jurylid? Want schrijven gaat me denk ik niet lukken meer >.< Ik wil je graag helpen met jureren en anders graag ook wel schrijven ! :D


    Ik zou het heel erg fijn vinden als je jurylid zou willen zijn! Weet je hoe het werkt met de beoordeling?

    Oké guys, ik ben weer helemaal uitgerust dus ik ga vandaag alles nakijken wat ik al binnengekregen heb ^^ Sorry voor het wachten!
    Vandaag is trouwens de deadline, dus ik hoop dat iedereen voor 00:00 vandaag zijn werk inlevert.
    Voor de juryleden: ik weet dat het nakijken best veel werk is en het ook wat tijd kost, vandaar dat ik jullie tot woensdag de tijd geef om alles na te kijken en een beoordeling te geven. Ik hoop dat het gaat lukken! Op woensdag zet ik ook de tweede opdracht online.
    Nogmaals een mededeling: ik heb gemerkt dat sommigen van jullie je tekst gewoon kopiëren in het privébericht, maar ik zou het erg fijn vinden als jullie gewoon een story aanmaken en de link daarvan opsturen. Dan kan ik namelijk in de beginpost deze link daar zetten.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Zou ik mijn emotie kunnen veranderen?
    Ik had eerst namelijk een goed idee voor een verhaal over schuldgevoel,
    maar nu ik het heb uitgewerkt is het eigenlijk niet zo goed...

    Het spijt me dat dit op het laatste moment moet,
    en als het niet kan (of niet op tijd antwoord krijg) dan gebruik ik alsnog dat verhaal over schuldgevoel

    Als het kan zou ik graag de emotie machtig willen hebben

    Dat is prima hoor (;


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Bij het schrijven van mijn verhaal is de emotie eigenlijk meer in "waanzinnigheid" veranderd. (waanzinnigheid afgeleid van waanzin, dus niet zoals ongelofelijk, maar meer als dingen zien die er niet zijn) Kan dit dan ook mijn emotie zijn? Krankzinnigheid kan op zich ook, maar ik vind waanzinnigheid beter passen.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ingeleverd :)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ingeleverd, ook al ben ik er niet heel blij mee.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ingeleverd, maar ik ben er niet heel trots op.

    Ik heb het serieus in een half uur moeten schrijven omdat ik nauwelijks tijd had. Mijn eigen schuld, natuurlijk...

    Volgende keer eerder beginnen...

    Ik had hem trouwens al voor 22.00 vanavond ingeleverd, hoor

    Menma schreef:
    (...)

    Ik zou het heel erg fijn vinden als je jurylid zou willen zijn! Weet je hoe het werkt met de beoordeling?

    Oké guys, ik ben weer helemaal uitgerust dus ik ga vandaag alles nakijken wat ik al binnengekregen heb ^^ Sorry voor het wachten!
    Vandaag is trouwens de deadline, dus ik hoop dat iedereen voor 00:00 vandaag zijn werk inlevert.
    Voor de juryleden: ik weet dat het nakijken best veel werk is en het ook wat tijd kost, vandaar dat ik jullie tot woensdag de tijd geef om alles na te kijken en een beoordeling te geven. Ik hoop dat het gaat lukken! Op woensdag zet ik ook de tweede opdracht online.
    Nogmaals een mededeling: ik heb gemerkt dat sommigen van jullie je tekst gewoon kopiëren in het privébericht, maar ik zou het erg fijn vinden als jullie gewoon een story aanmaken en de link daarvan opsturen. Dan kan ik namelijk in de beginpost deze link daar zetten.


    Ja :) ik heb er al wat beoordeelt >.< moet er nog 3 ofzo. Ik vind het heel leuk om te doen haha


    Never say goodbye, because goodbye means going away and going away means forgetting ~ Peter Pan

    Hint schreef:
    Bij het schrijven van mijn verhaal is de emotie eigenlijk meer in "waanzinnigheid" veranderd. (waanzinnigheid afgeleid van waanzin, dus niet zoals ongelofelijk, maar meer als dingen zien die er niet zijn) Kan dit dan ook mijn emotie zijn? Krankzinnigheid kan op zich ook, maar ik vind waanzinnigheid beter passen.

    Natuurlijk mag dat ^^

    @IRISHxBoY Top, dankjewel!
    Bedankt mensen dat jullie het op tijd ingeleverd hebben ^^


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Graag gedaan hoor :)

    De tweede opdracht staat online! ^^


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik ga zo even nakijken, ik durf alleen die over spinnen niet te lezen x'D


    wat was dit ookalweer