• Nou ja, soort van. En hoewel ik normaal gezien me veel te opdringerig voel als ik zo'n persoonlijk topic aanmaak, zou ik een beetje advies wel kunnen waarderen.

    Goed, eventjes voor de duidelijkheid, mijn ouders zijn dus al sinds ik drie was of zo gescheiden. Een vechtscheiding om precies te zijn, waar ik heel veel om geleden heb. Persoonlijk heb ik een behoorlijke hekel aan zowel bij mijn moeder als bij mijn vader te zijn, bij mijn moeder omdat ze me elke dag zwaar onderdrukt en bij mijn vader om wat ik nu net ga vertellen. Nou zie ik mijn ouders vanaf het schooljaar enkel in het weekend nog, dus dat valt wel mee, maar toch.

    Mijn vader heeft dus al zo'n vijf jaar of zo een nieuwe vriendin, en net als de vriend van mijn moeder heeft ze een pesthekel aan me. Jammer genoeg uit ze dat niet op de manier waarop mijn stiefvader dat doet, namelijk door te doen alsof ik een bloempot ben tegen wie je niet moet praten, maar heeft ze besloten om mijn leven zuur te maken door constant in mijn leven te wroeten naar geheimen en achter mijn rug tegen mijn vader over mij te roddelen, waardoor ze meer op een ongelooflijk stalkerige klasbitch (sorry voor mijn woorden) lijkt dan op een stiefmoeder.
    Ze fluistert constant in de auto, tijdens tv-programma's, tijdens het eten, op restaurant, bij familie en op zowat alle andere mogelijke momenten tegen mijn vader waar ik bij ben, zodat ze het altijd, 24 uur op 24, over mij lijkt te hebben. Als ik er eens iets van opvang, dan is het meestal iets in de trant van "vind jij het niet raar dat zij dit en dat doet, zeg eens tegen haar dat dat niet goed is en dat het zo moet, toch wel raar dat ze dat nog altijd niet doorheeft", enzovoort, enzovoort.

    Daarbij komt ook, afgezien van het constante gefluister dat mij ongelofelijk stresseert, dat ze álles over mij wil weten. Welke muziek ik luister ("Toch een beetje raar dat je naar zo'n oude muziek luistert hoor, heb je dat soms van je moeder?" ), welke kleur sokken ik aanheb ("Ik hoop dat je weet dat dat enorm vloekt op zulke schoenen" ), wat mijn mening is over zaken als politiek, mensen die "anders" zijn of maatschappelijke dingen, of ik van mijn moeder houd, met wie ik aan het sms'en ben en waar ik die van ken, hoeveel vrienden ik heb op Facebook, of ze mijn sms'jes en belgeschiedenis eens mag zien omdat ik volgens haar naar sekslijnen bel, of ik lesbisch ben, waarom ik dan niet naar jongens kijk, waarom ik nog niets heb afgesproken met mijn vrienden, hoeveel zakgeld ik nog heb en waar ik de rest aan heb uitgegeven, of ik drugs gebruik of ooit gerookt heb, etcetera. En geloof me, daar word je écht gek van, want als ik dan antwoord geef wordt er weer meteen druk gefluisterd over mij en antwoordt ze dat ze dat wel een beetje raar vindt voor een meisje van mijn leeftijd. En tja, dat zorgt ervoor dat ik een zwaar minderwaardigheidscomplex bij haar krijg en dat ik nooit over mijn leven durf te praten.
    Natuurlijk begrijp ik wel dat ze geïnteresseerd in mijn leven is, maar ze lijkt zo'n totale controle over mij te willen hebben dat het me enorm achterdochtig maakt en ik soms gewoon in de veronderstelling ben dat ze 's nachts op/in mijn laptop of gsm of dagboek gaat kijken om nog meer over mij te weten te komen, of dat ze me bespioneert als ik niet bij mijn vader ben. En ik weet dat dat onzin is en dat ik me niet zo moet aanstellen, maar ik voel me gewoon niet veilig als ik bij haar ben en ze op het punt staat om weer vragen te stellen. Ze gebruikt alles ook altijd tegen mij en ik heb een paar heel nare ervaringen gehad met dingen die ze gedaan heeft om nog meer over mij te weten te komen, zoals de school stiekem contacteren of in mijn schrijfsels, waarin ik veel over mijn leven voor mezelf opschrijf, te lezen.

    Nou ja, ontzettend lang zeikverhaal, sorry, maar ik weet echt even niet wat ik moet doen. Ik word gewoon gek van haar.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2014 - 18:47 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Holy crap, dat mens spoort echt niet. Het enige wat ik kan bedenken is om met je vader erover te praten.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Weet ze al hoe jij je erover voelt? Want misschien beseft ze gewoon niet hoe eng en stalkerig ze zich voordoet. Je kan ook met je vader gaan praten, maar dan zou het weer kunnen dat hij het anders opvangt zoals jij het bedoelt.
    In ieder geval succes (:


    wat was dit ookalweer

    ''Dat gaat je niets aan'' tegen haar zeggen op elke vraag die ze stelt? Sorry, maar zo hoort ze je niet zo te behandelen. Of je maakt haar eens goed duidelijk hoe je over haar denkt? Misschien helpt het.


    Pretty is just a pretty word.

    Preciado schreef:
    Holy crap, dat mens spoort echt niet. Het enige wat ik kan bedenken is om met je vader erover te praten.

    Nou ja, natuurlijk zou ik dat ook wel graag willen doen, maar mijn vader vertelt alles meteen aan haar en shit. Niet dat hij mij haat of zo, maar hij vindt gewoon dat-ie alles met haar moet delen. Wel bedankt voor je reactie trouwens. :']


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Omg, wat een ontzettende vervelende vrouw is dat zeg. Ik zou haar al uitschelden voor alles en zeggen dat ze mij met rust moet laten, maar zo ben ik dan. Ik zou daar helemaal niet mee om kunnen gaan en ik bewonder je best dat je je nog sterk houdt in bijzijn van haar. Kan je hierover niet tegen je vader of iemand anders praten? Die vrouw moet eens leren dat jij ook je privacy wil, iets vragen is niet verkeerd, maar hoe zij doet gaat wel een beetje te ver. Ik weet voor de rest niet zo goed wat ik hier nog op moet zeggen, sorry... Veel succes en sterkte nog en je weet het, als er iets is dat je kwijt wil, dan kan je mij altijd vinden!


    16 - 09 - '17

    Preciado schreef:
    Holy crap, dat mens spoort echt niet. Het enige wat ik kan bedenken is om met je vader erover te praten.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Well – ik ga niet direct roepen dat "dat mens niet spoort" want ik weet niet met welke bedoelingen ze het doet. Natuurlijk is het voor jou ontzettend vervelend, maar wie weet probeert ze een betere band met jou te krijgen alleen doet ze dat gewoon op een vreemde manier (':

    Misschien kun je je probleem een keer voor het gehele gezin voorleggen? Of je grenzen aangeven?
    Je vindt het bijvoorbeeld niet erg dat ze dingen van je wil weten, maar dat er wel een lijn ligt bij dingen willen weten en echt bemoeien.


    •

    Gewoon zeggen dat jij dat niet haar wilt delen. Meer kan ik ook niet verzinnen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    DAWSONS schreef:
    Weet ze al hoe jij je erover voelt? Want misschien beseft ze gewoon niet hoe eng en stalkerig ze zich voordoet. Je kan ook met je vader gaan praten, maar dan zou het weer kunnen dat hij het anders opvangt zoals jij het bedoelt.
    In ieder geval succes (:


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Shirtsleeves schreef:
    ''Dat gaat je niets aan'' tegen haar zeggen op elke vraag die ze stelt? Sorry, maar zo hoort ze je niet zo te behandelen. Of je maakt haar eens goed duidelijk hoe je over haar denkt? Misschien helpt het.


    Dit. Gewoon zeggen waarop het staat, ze mag je leven toch niet controleren?


    Queer zijn is gewoon alles

    Als ze fluistert bij familie of op restaurant moet je, je eens behoorlijk boos maken en schreeuwen voor de hele tafel, dat je er genoeg van hebt. Dan gaat ze schrikken en dan moet je, je vader verwijten dat je dankzij haar een minderwaardigheidscomplex hebt enzo een beetje drama oprakkelen, geloof me dat kan bij zo een zaken nooit kwaad. En in het geval van je moeder ik zou eens aan beide ouders duidelijk maken dat zij je ongelukkig maken. Dat je niet bij hen wil zijn en eens een weekend niet naar huis gaan. Klinkt behoorlijk heftig, maar dat is soms echt de enige manier dat dingen uitgepraat worden, die anders gewoon in de doofpot worden gestopt.

    Alloveryou schreef:
    Als ze fluistert bij familie of op restaurant moet je, je eens behoorlijk boos maken en schreeuwen voor de hele tafel, dat je er genoeg van hebt. Dan gaat ze schrikken en dan moet je, je vader verwijten dat je dankzij haar een minderwaardigheidscomplex hebt enzo een beetje drama oprakkelen, geloof me dat kan bij zo een zaken nooit kwaad. En in het geval van je moeder ik zou eens aan beide ouders duidelijk maken dat zij je ongelukkig maken. Dat je niet bij hen wil zijn en eens een weekend niet naar huis gaan. Klinkt behoorlijk heftig, maar dat is soms echt de enige manier dat dingen uitgepraat worden, die anders gewoon in de doofpot worden gestopt.


    Je kan het ook gewoon als een fatsoenlijk persoon oplossen. . .


    •

    Paracosm schreef:
    (...)

    Je kan het ook gewoon als een fatsoenlijk persoon oplossen. . .


    Hier ben ik het mee eens. Anders ben je volgens mij nog verder van huis. :')

    [ bericht aangepast op 27 juli 2014 - 19:27 ]


    wat was dit ookalweer

    Awh Lotta, wat naar voor je zeg. (K) Ik wou dat ik een goede advies voor je had, maar die heb ik helaas niet. Het enige wat ik je aan kan bieden is een luisterende oor. Maar je weet zelf al waar het pluspunt is. Je ga in het vervolg toch niet zoveel meer met haar te maken moeten hebben. Ik raad je af om boos te worden of om iets ervan te zeggen. Ik vrees dat het situatie dan alleen maar erger zal worden.


    -

    Dafucking fuck. Meer kan ik daar echt niet op zeggen. Mijn ouders zijn ook gescheiden, maar mijn stiefmoeders zijn beide niet zo. Ik zou het me niet eens kunnen voorstellen. Anyway, uhm, het beste wat je kunt doen, lijkt mij, is gewoon met je vader hierover praten, natuurlijk als zij er niet bij is. En met praten bedoel ik, compleet open zijn over wat je denkt en voelt en echt helemaal niks achterwegen houden. Laat hem daarbij ook beloven dat hij het niet met haar zal bespreken, just in case.

    Ik wens je heel veel succes en sterkte.

    Hahaha, het stukje "maar mijn stiefmoeders" maakte me aan het lachen. Bit weird to read I suppose :Y)

    [ bericht aangepast op 27 juli 2014 - 19:53 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.