• Al een best lange poos terug kwam ik op zo'n rpg-site met dit idee, maar er stond nergens wie het bedacht had of dat er een film of boek over was. En ik kan er nergens iets over vinden en nu ben ik die site ook kwijtgeraakt dus mja.

    Het gaat over een andere planeet (volgens mij Ahuro maar het kan ook iets totaal anders zijn), en daar leven ook mensen zoals hier. Maar die mensen hebben allemaal een Aura, een dier dat ze bij hun geboorte krijgen en dat kan praten of in ieder geval met ze kan communiceren. Het karakter van dat dier is het ware innerlijk van de eigenaar van het dier. Als het dier sterft gaat de eigenaar dood en omgekeerd is het hetzelfde.

    Nouja verder weet ik het niet meer. Is er iemand die dit idee herkent en kan vertellen waarvan? (:

    [ bericht aangepast op 29 juli 2014 - 19:28 ]

    In The Golden Compas gebeurt een beetje hetzelfde (:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Golden_Compass


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Het doet me denken aan The Golden compass


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Nee sorry, maar het is een leuk idee ;)


    ~ I have found that if you love life, life will love you back.

    volgensmij wat hierboven staat, The golden compass


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    volgensmij wat hierboven staat, The golden compass


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    TheBadWolf schreef:
    volgensmij wat hierboven staat, The golden compass


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik denk inderdaad ook The Golden Compass

    [ bericht aangepast op 29 juli 2014 - 19:13 ]


    "Music expresses everything I can't say in words."

    Er was niets met een kompas of ijsberen, maar ik denk wel dat die rpg op dit gebaseerd was. Mja bedankt x)

    Waarschijnlijk heeft hij/zij dan alleen dat met die beestjes overgenomen. Het kompas is namelijk een beetje uniek voor het hoofdpersonage ook en die ijsberen waren er misschien gewoon moelijk in te verwerken (:


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Het is de serie His Dark Materials van Philip Pullman, waarvan het eerste deel verfilmd is en The Golden Compass heet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Underhill schreef:
    Het is de serie His Dark Materials van Philip Pullman, waarvan het eerste deel verfilmd is en The Golden Compass heet.


    Dit, haha.