• Ik zoek een co-writer omdat ik zin heb om een verhaal te gaan schrijven, en met zijn tweeën vind ik dat leuker dan alleen. Ik vind fantasy, OP, Hungergames en Divergent leuk maar ik wil altijd wel iets anders proberen. Vindt je het leuk om met mij te gaan schrijven, wil je dan het volgende lijstje invullen?

    Naam:
    Leeftijd:
    Waarover wil je schrijven?:
    Recent stukje wat je hebt geschreven:
    Verleden of tegenwoordige tijd?:
    Eerste of derde persoon?
    Heb je schrijf ervaring?:
    Hoeveel pov's vindt je leuk?:


    Bedankt!


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Naam: Madelief
    Leeftijd: 14
    Waarover wil je schrijven?: The Hunger Games lijkt me wel leuk
    Recent stukje wat je hebt geschreven: IK zit pas net op Quizlet, maar ik schrijf veel op mijn telefoon. Ik typ wel een stukje over.:

    'Wat doe je? Eikel!' sist Lucas.
    'Dat kan ik beter aan jou vragen,klootzak! Wat denken jullie wel niet?' schreeuwt Jace terug.
    'Wat boeit jou dat? Het is niet dat ze je ''vriendin'' is, ofzo. Hayley is gewoon een trut, accepteer het.'. Thom maakt aanhalingstekens met zijn handen als hij ''vriendin'' zegt.

    Mijn ogen worden waterig, ookal heb ik dit vaker meegemaakt. Ze haten me echt, en ik weet niet waarom. Ze vinden me lelijk, stom, dik en al dat soort dingen. Ze hebben mijn zelfvertrouwen flink omlaag gehaald in de afgelopen jaren.

    Ik zie Jace's ogen groter worden. 'Pardon? Kan je eens even normaal doen?! Ze is dan wel niet mijn vriendinnetje, maar ze is wel een vriendin. En ze is zéker geen trut, dus beter houd je, je kop even en ga je weg. Dikke doei.'
    'Nounou, heb je vrienden, Hayley? zegt Jules sarcastisch, terwijl Thom en Lucas meelachen.
    Dit wordt Jace blijkbaar teveel, en voordat ik iets kan zeggen slaat hij met zij volle vuist op Thom's kaak.
    ....

    Verleden of tegenwoordige tijd?: persoonlijk vind ik tegenwoordige tijd het fijnst.
    Eerste of derde persoon?: 1e
    Heb je schrijf ervaring?: opzich wel, ik schrijf dus op mijn teefoon in notities en telkens als ik een nieuw hoofdstuk heb stuur ik die naar een paar mensen.
    Hoeveel pov's vindt je leuk?: Maakt niet uit, ligt aan het aantal karakters. Bij THG lijkt me 1/2 het best.

    Hopelijk kunnen we eens kijken voor een verhaal samen. xxx

    [ bericht aangepast op 30 juli 2014 - 16:38 ]

    Naam: Noa.
    Leeftijd: 13
    Waarover wil je schrijven?: Ehmm...fanfiction van films? Ik heb Divergent niet gezien of gelezen, en THG ben ik niet zo'n fan van. Anders OP/Fantasy.
    Recent stukje wat je hebt geschreven: Voor een schrijfwedstrijd over gevoel(Dit is echt gebeurt) :

    ''Jesse en ik werden beste vrienden. We deden bijna niets zonder elkaar. In de les zaten we naast elkaar, bij een spreekbeurt die je met iemand moest doen deden wij dat samen. We hielpen elkaar en stonden voor elkaar klaar in geweldige maar ook vreselijke tijden. Toen zijn oma overleed, had hij het vreselijk moeilijk. En zelfs ik moest er even om huilen. Want ze was een geweldige en lieve vrouw. Ik hielp hem met het verwerken. Op een dag kwam hij naar me toe, en liet me Love Will Remember van Selena Gomez horen. Hij zei dat dat ons liedje zou zijn. En ik dacht oké. Als we buiten school bij elkaar waren hadden we vaak dat liedje op. Het was wel moeilijk om het vaak te zien, aangezien hij in Groningen woonde en ik hier in Delfzijl. Dus vaak Skypten we. Waardoor mijn zus geërgerd werd, want zij wou ook op de computer. Jesse en ik waren dus beste vrienden, en echt onafscheidelijk.'' Noa knikte begrijpelijk. Ze vond het erg, want ze kon al ongeveer vermoeden wat er zou gebeuren. ''Ergens in april belde zijn moeder me. Ze zei dat Jesse was aangereden, toen hij aan het lopen was. Hij knalde tegen een boom aan en was opslag dood.''

    Tranen begonnen bij Lizz te lopen. ''Mijn beste vriend weg. Zo maar. En die lul reed ook nog gewoon door. Ik heb zo snel als ik kon geld gepakt en ben met de bus naar Groningen gegaan. Mijn vader was toch aan het werk, en mijn zus was met haar vriendinnen weg. Toen ik daar was ging ik naar het ziekenhuis waar zijn ouders waren. Daar heb ik samen met zijn ouders gehuild. Degene om wie ik zielsveel gaf was gewoon weg. Boem, weg. Maar ook vooral dacht ik aan hoe het voor zijn ouders zou moeten zijn. Hun zoon was gewoon aangereden, en meteen dood. Ik was pas rond 6 uur thuis en mijn vader vroeg waar ik was. Waarna ik antwoorde dat ik bij Jesse was. Op school ging alles door, helaas. Er was 1 dag een gedachtenis dag aan hem, en verder niets. Het pesten ging gewoon door, en ik ben voor mijn laatste jaar op de basisschool naar Appingedam gegaan. Ik kreeg wel een kaartje voor zijn begrafenis, maar ik ging niet. I-ik kon het gewoon niet. Ik wilde geen afscheid nemen van hem. Hij was nog te jong. Veel te jong. Ik ben later wel helemaal alleen er heen gegaan, en verteld wat me allemaal dwars zat. Als ik hem niet meer kon spreken deed ik het maar bij zijn graf.'' Trillerig haalde Lizz adem, en de tranen bleven maar stromen bij haar. Een traan verliet Noa's ooghoek. Dan was iemand al zo erg de grond ingestampt door de rest, en dan was de steunpaal weg. Het leek net alsof je moest rennen. Rennen voor je leven, en als je viel dat je niet meer omhoog kon komen. Enkel de sterksten en Lizz was daar één van. ''Ik ging laatst ook naar hem toe. En had het over alles. Over de middelbare school, over Joep, jou, Celiné, Samantha echt alles. Ik vertelde hem dat hij bij mij was, dat ik school ook deed voor hem. Dat ik sterk bleef voor hem. Zodat hij trots op mij kon worden En ik hoop dat hij dat is. Het voelt alsof hij waakt over me. Ik heb vaak genoeg geluk gehad. De laatste woorden die hij tegen mij sprak was:''Je blijft sterk toch? Wat er ook gebeurt, het lukt je want ik geloof in je.'' dat was na een middag toen ik weer werd uitgescholden. En die dag daarna overleed hij verdomme! Het is nog steeds moeilijk. Hoezo moest hij juist net daar lopen?! En waarom reed die lul door. Het ergste was dat die lul, zo stoned en dronken was als maar kan. En dat hij geen straf kreeg omdat hij niet werd gevonden.''
    Lizz barstte nu in huilen uit. Noa kwam naast haar zitten en legde haar arm om Lizz heen. ''Sst.'' fluisterde ze. ''Waarom moest hij tegen een boom aan knallen? Dat zijn de vragen die ik me al een jaar afvraag!'' snikte ze. ''Hij zal trots op je zijn. Je hebt je verhaal nu gedeeld met mij, en hij zal nu blij zijn dat je iemand anders in vertrouwen hebt genomen.'' fluisterde Noa zachtjes. ''De enige reden, dat ik weer ging gitaar spelen was voor hem. Ik heb geprobeerd Love Will Remember te spelen. En dat heb ik mezelf aangeleerd.'' snikte ze zacht. Noa veegde haar eigen tranen weg en keek Lizz aan. ''Hij is en blijft trots op je. Jesse zal over je waken, je waarschuwen als je met de verkeerde mensen omgaat. Hij zal voelen wat jij voelt. En hij wilt alleen dat je sterk blijft.'' Lizz keek Noa aan. ''Je hebt gelijk. Ik zal sterk blijven. Voor hem. Ik wil dat hij trots op me word. En ik zal er alles aan doen om dat te doen.'' Noa glimlachte zwakjes. ''Maar je hebt je vader en zus er nooit iets over verteld?'' Lizz schudde haar hoofd. ''Nee, dan zouden ze willen dat ik hulp zocht. En ik wilde niet met een wildvreemde praten erover.''

    Verleden of tegenwoordige tijd?: Beiden is oké voor mij.
    Eerste of derde persoon? Ik kan beiden.
    Heb je schrijf ervaring?: Ja. Op Quizlet actief, en ook nog vroeger op papier.
    Hoeveel pov's vindt je leuk?: Ligt eraan waarover we gaan schrijven als je mij kiest. Als het zelfverzonnen OP/Fantasy schrijf ik het liefst in de vertelvorm/ derde persoon.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2014 - 17:05 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Naam: Margot
    Leeftijd: 20
    Waarover wil je schrijven?: Ik hou van OP (dat zou zowel fantasy of gewone fictie kunnen zijn), maar de Hungergames lijken mij ook wel leuk om te proberen.
    Recent stukje wat je hebt geschreven: Dit is de proloog van het verhaal waar ik nu mee bezig ben. Ik ben van mening dat ik betere hoofdstukken heb geschreven, maar ik vind het een beetje zonde om een deel uit het midden hier neer te zetten.

    Het is midden in de zomer, 26 juli, en we zitten in de hangmat. We - dat zijn Mare en ik. Zachtjes duwt ze de hangmat heen en weer door af en toe haar voet tegen de grond af te zetten. Het is 21.39, de schemering valt in en de hitte van deze dag zakt langzaam weg. Mare heeft haar ogen dicht en geniet van de schommeling. Ik zit nogal stijfjes en probeer dit netjes op te schrijven: dat valt heus niet mee als de hangmat beweegt.
    De afgelopen maand hebben Mare en ik behoorlijk wat tijd doorgebracht in deze hangmat, hier in mijn achtertuin. De meeste mensen, ook onze schoolvrienden, zijn op vakantie en Utrecht lijkt rustiger te zijn dan ooit. In mijn achtertuin valt meer te beleven dan in de stad, dus we zitten hier vaak 's avonds, pratend en soms filosoferen we of dromen we over absurde idealen. Het leven is mooi.
    De afgelopen dagen hebben onze gesprekken serieuzere tonen aangenomen. We hebben veel gepraat over het afgelopen jaar en hoe deze situatie tot stand is gekomen. Mare is bang om te vergeten wat er allemaal gebeurde dit jaar en ik hou gewoon graag dingen bij. Daarom schrijf ik nu in dit notitieboek, dat een harde kaft met een tekening van een roze kat heeft. We hebben besloten ons verhaal op te schrijven - nou ja, eigenlijk schrijf ik het. Mare heeft er het geduld niet voor, zij schrijft liever korte gedichten. Onze gedachten, de situaties, echt alles zal ik hier met ijverig geduld opschrijven, uit mijn eigen herinneringen of uit Mare's verhalen en het is moeilijk om een passende intro te vinden. Daarom schrijf ik hier in het voorblad maar hoe we op het idee zijn gekomen, zodat ook dat niet vergeten word.

    Verleden of tegenwoordige tijd?: Ik schrijf het liefst in de verleden tijd.
    Eerste of derde persoon?: Eerste en derde persoon zijn voor mij allebei geen probleem!
    Heb je schrijf ervaring?: Ja. Op Quizlet heb ik tot nu toe nog maar een verhaal, maar ik schrijf al vanaf mijn 13e.
    Hoeveel pov's vindt je leuk?: Ik zou het liefst tussen de een en vijf POV's zitten.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.