• Hallowtjes!!!!

    ik heb jullie hulp nodig,
    Aankomend november mag ik op buitenlandse stage, mijn top 3 landen zijn:
    1: Ierland
    2: zweden
    3: Noorwegen

    maar goed, nu heb ik een goede vriendin... en die ging er al gelijk vanuit dat we samen voor 10 weken naar het buitenland zouden gaan!!
    nou ja prima alleen het probleem is nou dat haar top 3 bestaat uit Spanje, Italië en Portugal (we doen dierenverzorging en we moeten een honden kennel)
    En ik ben iemand die echt mijn droom waar wilt maken en dat is dus mijn top 3 en deze kans krijg je maar 1 keer in je leven via je studie aangeboden dus die moet je niet laten verpesten door naar een land te gaan die je geen bal aan vind toch?

    We hebben besloten naar Ierland te gaan, maar er is geen enkel bedrijf daar aangesloten bij de stage markt, dus moesten we zelf contact leggen en vragen of ze zich aan wilde melden.
    maar nu een week later nog niks gehoord, het enige wat ze doet is mij zeggen wat te doen, nu net zij ze: mail die bedrijven nog eens dan (20 mails)
    en wat doet zij... juist ja NIKS

    dus ik ben van plan nu naar zweden te gaan, daar zijn genoeg bedrijven te vinden en dan met die sneeuw geweldig, maar zij wilt dus niet omdat haar schoonzus in zweden woont en daar vaak genoeg gaat komen nog. ja hallo MAAR IK GA DAAR NIET MEER KOMEN
    hoe vaak ik het haar ook subtiel probeer te brengen, dat we beter alleen kunnen gaan. Draait ze het om, alsof ze me niet hoort en zegt ze: Dan gaan we naar een land die we allebei niet zo leuk vinden. NEE DIT IS EEN EENMALIGGE KANS!!!!!!!!!! ik wil gewoon naar zweden toe alleen als ze echt niet wilt.

    maar hoe kan ik het haar nog duidelijker zeggen, als het aan haar ligt gaan we naar een land die zij wilt. en ik ga dan spijt krijgen.
    Ik bedoel ik ben er druk mee bezig, en zij niet, ik krijg het gewoon niet duidelijk ik heb gezegd ik wacht nog een week en dan jammer dan.

    ach ja dus als een van jullie weet hoe ik het haar nog duidelijker kan zeggen hoor ik het graag.

    btw: ik had antwoord van een bedrijf, en ik snap alles wat ze schrijft behalve deze rare zin:
    we don't run our own shelter as our service is 100% foster based
    zelf een tweetalige vriendin snapt de zin niet.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Ik ga ook in het buitenland studeren en ik zou nooit naar een land gaan waar ik zelf niet 100% heen wil. Ik weet niet precies hoe je het haar duidelijker kan maken, hou gewoon vol dat je niet naar het zuiden wil.

    Wat betreft die zin: ik denk dat ze bedoelen dat ze zelf geen opvang hebben, maar dat ze alleen onderdak zoeken voor die dieren bij "pleegouders"


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ga gewoon alleen :S


    tiptoe through the tulips...

    Ik heb het zelf meegemaakt dat een vriendin van mij samen met mij stage is gaan lopen, en dit is absoluut geen aanrader. Je doet deze studie en/of opleiding voor jezelf, en je hoeft je niet aan te passen aan een ander. Dit is jouw stage, en niet jullie stage.
    Ik zou gewoon zeggen dat dit een stap is die jullie in je eentje zullen moeten maken, omdat jullie toch niet de hele tijd aan elkaar kunnen vastklampen. Als je ergens alleen naartoe gaat, leer je ook om onafhankelijker en zelfstandiger te worden, want nu zoeken jullie steun bij elkaar.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Vertel haar dat jij van plan bent naar Zweden te gaan omdat het voor jou echt een eenmalige kans is om dat land te zien en dat zij vooral naar een land moet gaan dat ze zelf leuk vindt, omdat jullie daar achteraf allebei gelukkiger van zullen worden, en je ziet elkaar na die tien weken vanzelf weer.
    Leg het haar vriendelijk uit, maar wees vooral duidelijk, zodat er echt geen misverstand over kan bestaan dat het niet aan het feit ligt dat je niet met haar wil of zoiets, maar dat jij echt heel graag naar Zweden wilt en dat ook gewoon gaat doen omdat jij daar het gelukkigst van wordt. Succes!


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Je moet het ook van haar kant uit bekijken. Misschien heeft zij haar droom en éénmalige kans voor jou opgezegd (Spanje, Italië en Portugal), ik kan dan best begrijpen dat zij jou iets meer van het werk laat doen zoals mailen en alles klaarstomen, het is immers jou droom die jullie realiseren en niet de hare. Ik vind dat ze veel voor je opgeoffers heeft.
    Ik snap trouwens niet zo goed waarom jullie jou 3de optie niet pakken als zij zweden niet wilt en Ierland niet reageerd. Zo hebben jullie beiden jullie zin.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Croyance schreef:
    Je moet het ook van haar kant uit bekijken. Misschien heeft zij haar droom en éénmalige kans voor jou opgezegd (Spanje, Italië en Portugal), ik kan dan best begrijpen dat zij jou iets meer van het werk laat doen zoals mailen en alles klaarstomen, het is immers jou droom die jullie realiseren en niet de hare. Ik vind dat ze veel voor je opgeoffers heeft.
    Ik snap trouwens niet zo goed waarom jullie jou 3de optie niet pakken als zij zweden niet wilt en Ierland niet reageerd. Zo hebben jullie beiden jullie zin.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Croyance schreef:
    Je moet het ook van haar kant uit bekijken. Misschien heeft zij haar droom en éénmalige kans voor jou opgezegd (Spanje, Italië en Portugal), ik kan dan best begrijpen dat zij jou iets meer van het werk laat doen zoals mailen en alles klaarstomen, het is immers jou droom die jullie realiseren en niet de hare. Ik vind dat ze veel voor je opgeoffers heeft.
    Ik snap trouwens niet zo goed waarom jullie jou 3de optie niet pakken als zij zweden niet wilt en Ierland niet reageerd. Zo hebben jullie beiden jullie zin.

    We hadden beide een lijst gemaakt, ik had 3 landen en zij 5, waarbij ook Ierland stond.
    Dus praktische gezien heeft ze niks voor mij opgeofferd . En optie 3 wordt het ook niet omdat ook Noorwegen niet aangemeld staat op de stage markt

    Maar ik vind ook wel dat je een punt hebt hoor, het laat zien hoeveel ze om mij geeft, omdat ik ook paniek aanvallen etc heb. Maar ik wil dus niet dat een van ons spijt krijgt omdat ze zich verplicht voelt op mij te passen.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2014 - 17:10 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik heb niet alles gelezen, maar.. Spanje is wel HET land van de honden he! Vooral zwerfhonden uiteraard, maar dat maakt het wel interessant.
    Verder kan ik enkel zeggen: doe niet moeilijk, ga alleen.
    Je zegt al dat je iemand bent die je dromen waarmaakt, nou.. het is toch veel mooierom later te kunnen zeggen dat je allen bent gegaan, omdat het je droom was. Dan te zeggen dat je je droom niey bent achtervolgt en met een vriendin bent meegegaan, die misschien niet ns voor altijd je vriendin blijft.

    Maar het belangrijkste is: zorg dat je geniet en veel ervaringen opdoet!!


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Zij wilt misschien ook haar droom waarmaken? Neem misschien een land die jullie allebei niet zo leuk vinden - dan kun jij naar die een land van je top drie toe tijdens vakantie, als dat lukt en kan natuurlijk.

    Maar je moet natuurlijk gaan genieten. Anders kun je gewoon, hup, in je eentje gaan. Ook een keus.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2014 - 19:19 ]


    Some people are art and do art at the same time

    De zin betekend volgens mij dat ze de kennel, dieren of wat dan ook, niet zelf 'beheren' omdat de kennel/de dieren door andere 'verzorgd' wordt/worden.

    Je moet het inderdaad van beide kanten bekijken, maar ik denk ook dat als je je eigen dromen niet volgt je niet gelukkig kan zijn tijdens je verblijf in het buitenland. In dit geval moet je bekijken of met haar zijn meer waarde voor je heeft dan studeren in een land naar jou keuze en zoals ik het hoor, komt het niet zo over, maar dat Is en blijft jou keuze. Ik persoon zou in jouw situatie alleen gaan, puur omdat het een eenmalige kans Is om voor tien weken iets te doen wat ik oprecht leuk zou vinden, op een plaats waar ik altijd al heb willen zijn.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2014 - 19:28 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Phortion schreef:
    De zin betekend volgens mij dat ze de kennel, dieren of wat dan ook, niet zelf 'beheren' omdat de kennel/de dieren door andere 'verzorgd' wordt/worden.

    Je moet het inderdaad van beide kanten bekijken, maar ik denk ook dat als je je eigen dromen niet volgt je niet gelukkig kan zijn tijdens je verblijf in het buitenland. In dit geval moet je bekijken of met haar zijn meer waarde voor je heeft dan studeren in een land naar jou keuze en zoals ik het hoor, komt het niet zo over, maar dat Is en blijft jou keuze. Ik persoon zou in jouw situatie alleen gaan, puur omdat het een eenmalige kans Is om voor tien weken iets te doen wat ik oprecht leuk zou vinden, op een plaats waar ik altijd al heb willen zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gewoon zeggen: "Sorry, maar ik wil ECHT naar dit land gaan. Als jij niet wilt is dat geen probleem, maar ik ga wel naar een van deze landen en zeker niet naar Spanje, Italië of Portugal."


    Has no one told you she's not breathing?