• Regels van het MSV

    Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het praattopic
    Het ideeëntopic
    Het schrijftopic
    De rollenstory



    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Daan de Bruijn – Chantilly
    Eli Rasmussen – Sandman
    Elly Lee - SonOfGondor
    Lee Broadsword - OakenshieId
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Mandy Jaspers – Sandman
    Oliver Nathan James - Dae
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - JoeyTribbiani
    Sofie Sercu – xGalaxiaan
    Tanja van den Ochtend - OakenshieId
    Tommie Roodenburg - OakenshieId
    Ygritte Hendriksen - Sandman
    Zita Moskanovic - JoeyTribbiani

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Thomas Dylan O’Shea - Lucie de Wit - Elly Lee
    2. Britt Ricksen - Shailane Anna Longhe - Sil Horst
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu - Helen Beekman
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword - Luca “Lux” Elizabeth Mills
    5. Gary van Vlissingen - Ygritte Hendriksen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones
    6. Mandy Jaspers - Robin Jane Peters - Vincent Adams

    (Voorlopige) indeling van de huisjes:




    [ bericht aangepast op 15 nov 2014 - 22:54 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Kan ik nog meedoen?


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Ik heb al een rol gemaakt, voor als ik nog mee mag doen (A)



    Naam: Daan de Bruijn
    Leeftijd: 18 jaar {22 februari}
    Karakter: Daan is een vrolijke en grappige jongen. Zo zal hij snel het ijs breken of een poging doen tot. Hij ziet overal het positieve van in, zelfs als iedereen de moed al op heeft gegeven. Verder is Daan totaal geen serieus persoon, maar als je bij hem je hart wilt luchten, luistert hij als de beste. Daan is een trouwe vriend die jou niet snel vergeet. Hij is veel te naïef, hij vertrouwt mensen veel te snel en dat kan soms tot nare gevolgen lijden.
    Hij heeft een hekel aan kleffe stelletjes en die vermijdt hij dan ook. Daan is nooit op zoek naar een vriendin, hij gelooft dat hij haar gewoon tegenkomt. Waarom zou je op zoek gaan? Dan lukt het volgens hem toch niet.
    Familie: Hij is opgegroeid bij zijn ouders en zusje, Julia.
    Overig: Daan drumt als sinds zijn zesde en heeft altijd drumsticks bij.
    Uiterlijk/foto: Daan heeft donkerblond/bruin haar, dat lichtjes krult. Hij draagt bijna altijd een bandana, dat vindt hij cool. Meestal heeft hij een spijkerbroek aan met een shirt met een leuke opdruk erop.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    ASHTON!! :Y)
    SKDSKFLDLSLSLKTGKTLHKJ


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Naam: Shailane Anna Longhe
    Leeftijd: 18 jaar
    Karakter: Shailane is een verlegen meisje, dat liever boeken leest dan dat ze met mensen praat. Ze probeert zo min mogelijk contact met mensen te hebben, omdat ze bang is dat ze gekwetst zal worden. Zodra je haar kent, en ze je vertrouwt, kan ze heel gezellig zijn. De vrienden die ze heeft, wil ze niet graag kwijt, en ze doet er alles aan om hen als vrienden te houden. Verder houdt Shailane er heel erg van om te tekenen. In haar rugzak zit dan ook altijd een boek, haar tekenetui en een schetsboek.
    Familie: Shailane heeft twee jongere zusjes, Emma en Lola, een jonger broertje, Cas, een oudere zus, Sophie en een oudere broer, Lucas. Ze woont met haar ouders, broers en zussen samen. Verder heeft ze een klein katje, Skittles, die ze overal mee naartoe neemt.

    (Shailane's ouders zijn tegen abortus of voorbehoedsmiddelen, vandaar dat ze met zoveel zijn)

    Overig: Shailane had vroeger een tweelingzusje, maar zij is op jonge leeftijd gestorven. Sindsdien probeert Shailane niet te veel vrienden te hebben, omdat ze bang is dat ze ze kwijt raakt.
    Uiterlijk/foto: klik (zo kan ik de foto alleen plaatsen :()

    [ bericht aangepast op 8 aug 2014 - 10:40 ]


    We only have eachother, just you and me, what are we gonna do? Do you want to build a snowman?

    Naam: Britt Ricksen

    Leeftijd: 19

    Karakter: Britt is een meisje die, in tegenstelling tot haar familie, die het niet zo heeft op mensen. Ze wil er goed uitzien, is tuttig en eet weinig. Ze denkt dat ze alles beter kan en alles moet via haar manier. Diep vanbinnen kan ze wel aardig zijn. Heel diep. Ze kan niet zonder haar telefoon, lippenstift en parfum (Chanel). Ze gebruikt anderen en doet alsof ze haar vriendin zijn, maar eigenlijk haat ze alles en iedereen, behalve haar oma. Ze is verslaafd aan hoge hakken.

    Familie: Ze woont samen met haar ouders, broer en zusje op een boerderij. Niet dat ze een typisch boerenmeisje is. Ze heeft veel ruzie met haar ouders dat ze teveel geld uitgeeft aan kleding en make-up, daarom is ze door haar vader op kamp gezet. Haar zusje en broer kunnen het ook niet echt met haar vinden.

    Overig: Eet alleen suikervrij, vegetarisch, biologisch en light.

    Uiterlijk/foto:


    I LOVE KILI

    Ik denk dat ik ook wel mee wil doen, kan dat nog? :)

    Say hello to punk girl!



    Naam: Luca ''Lux'' Elizabeth Mills.

    Leeftijd: Luca is achtien jaar

    Karakter: Als dit meisje je niet mag is ze een regelrechte bitch. Ze zal, vaak sarcastische, opmerkingen hebben en die kunnen nogal pijn doen. Luca toont haar mening eerlijk, en is dit dan ook meestal hard. Dan is ze ook regelrecht arrogant. Echter als vriend is het een schat van een meid. Je kunt erg druk en vrolijk met haar doen. Luca is dan ook niet bang om haar gevoelens te uiten. Alleen doet ze het niet, omdat anderen haar dan bespelen. Liegen is ze goed in evenals zorgen dat mensen haar geloven. Ze is redelijk slim, maar ook niet mega. Ze wordt redelijk snel geërgerd en boos, maar is wel heel geduldig. Luca is door haar eerlijkheid nogal een flapuit waardoor ze soms geheimen doorvertelt, dit spijt haar dan ook oprecht. Ze is wel een redelijk bezorgd type. Ook geeft ze om de mensen die ze nu nog heeft.

    Familie: Ze heeft geen familie meer. Allemaal dood. Hiervoor woonde ze in een weeshuis, waar ze is weggelopen. En nu woont ze met een paar andere jongens en meiden in een oud krot. Ondanks dit volgt ze nog gewoon haar studie geschiedenis.

    Overig: Ze doet al een paar jaar aan kickboksen en is hier dan ook goed in. Dit is ook met lezen en zingen haar hobby. Verder vindt ze skaten ook wel leuk. Ook rookt ze.

    Uiterlijk/foto:Ze heeft rode haren, en dan ook echt rood rood. Dit heeft ze vorig jaar geverfd. Van nature is ze namelijk zwart harig. Haar ogen zijn blauw, en dan ook echt blauw. Met hier en daar een klein groen spikkeltje. Meestal staan deze vrolijk. Haar huid is erg licht en ze doet er ook veel aan om deze zo te houden. Luca is ongeveer 1 meter 75 lang. Meestal draagt ze een spijkerbroek, zwarte kisten, een donkershirtje met print of helemaal niet en een zwart jack. Maar ze heeft echt wel eens een beanie om haar rode krullende lokken. Soms zitten deze in een vlecht, anders los of in een lage staart. Enkel met trainen zitten deze hoog. Luca is niet dun, niet dik. Gewoon lekker normaal. Ook heeft ze een neus, lip en wenkbrauw piercing. Die lippiercing heeft ze altijd. En dan de ene keer de neuspiercing erbij in of de wenkbrauw. Maar nooit alle drie. Luca heeft ook tatoeages. Zoals een infinity teken op haar linkerarm met daar de woorden Be You erin. Verder een G sleutel achter haar oor wat haar muziek liefde toont. En ze is nog van plan om nog een te nemen. Ook heeft ze in haar rechter oor drie gaatjes, waarin de laatste twee altijd een ringetje zit. En in de eerste gewoon een normaal oorbelletje. Veel mensen zien haar als een punk jongere die nergens om geeft. Terwijl dit niet zo is.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2014 - 13:15 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    wat een leuke karakters tot zover :)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Naam: Tommie Roodenburg
    Leeftijd: 21
    Karakter Tommie is een jongen die altijd bol staat van de energie. Hij heeft een hele positieve instelling en is nauwelijks chagrijnig te krijgen. Hij ontspant zich makkelijk en maakt zich niet zo snel druk, waardoor sommigen hem een beetje achteloos vinden overkomen. Hij is een beetje maf, voert graag het hoogste woord en is recht voor zijn raap. Hij schaamt zich nergens voor en gaat graag discussies aan, hoewel hij soms ook momenten heeft dat hij geen zin heeft in een discussie en dan gewoon niet luistert. Tommie is erg makkelijk in de omgang en legt snel contacten, maar zijn vrienden moeten wel tegen een geintje kunnen. Hij is wel van de rake opmerkingen en als iemand dat niet kan hebben kan hij dat maar moeilijk begrijpen. Hij kan zich niet zo goed verplaatsen in mensen die onzeker zijn en zich van iedereen wat aantrekken, want zo is hij totaal niet. Sommigen vinden hem wat asociaal doordat hij hard praat, met veel gebaren en best handtastelijk is. Hij is van nature een flirter, hoewel hij dat meestal niet doorheeft.
    Tommie speelt in de metalband Blackholes die twee jaar geleden internationaal is doorgebroken. Hij wordt her en der wel herkend op straat - ook omdat hij zich niet bijster onopvallend kleedt - en hij heeft best wat aanhankelijke, vrouwelijke fans, maar het is niet zo dat hij niet meer over straat kan gaan. Hoewel de band hem zelfverzekerder heeft gemaakt dan hij al was, loopt hij niet naast zijn schoenen. Zijn band en hij hebben hard gewerkt en het is hem niet komen aanwaaien.
    Familie Tommie is opgegroeid in een flat in de Bijlmer. Zijn ouders gaven niet veel om een mooie woning en bewaarde hun geld liever voor het maken van verre reizen en andere hobby's. Hij heeft een jonger broertje, Slater, en hij had een tweelingbroer, maar die is overleden toen hij vijf jaar oud was, tijdens een vakantie.
    Overig: Tommie wilde graag eens wat anders. Een goede vriend van hem had vorig jaar een toffe vakantie meegemaakt op een jongerencamping en daarom besloot hij met zijn andere vrienden deze trip te maken.
    Uiterlijk/foto:

    [ bericht aangepast op 9 aug 2014 - 17:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naam: Lee Broadsword
    Leeftijd: 19
    Karakter: Lee is een lieve, ingetogen jongen. Hij is best wel verlegen en wordt niet snel boos. Hij leeft een beetje in de schaduw van zijn oudere broer, de leadsinger van hun band en kijkt erg tegen hem op. Hij is een beetje blind voor alle gebreken van zijn broer, maar ziet evenmin zijn eigen sterke kanten. Hij is constant bang om dingen fout te doen of mensen pijn te doen. Het is een vriend die zijn hand voor je in het vuur zou steken.
    Lee zegt niet zo heel snel wat hij denkt, hoewel hij niet zou liegen. Hij behoudt vaak echter graag de lieve vrede en mijdt ruzies. Hij vergeeft anderen snel en daardoor doet hij zichzelf soms ook steeds opnieuw pijn. Zo heeft hij tweemaal een vriendin gehad die met zijn broer in bed is gedoken en hij heeft hen vaker vergeven dan goed voor hem was - om ten slotte toch weer bedrogen uit te komen.
    Zijn hobby is drummen, hij is daar veel mee in de weer nu hij sinds een paar maanden bij de band van zijn broer zit. Daarnaast schrijft hij vaak zijn gevoelens voor zich af, die soms als songteksten worden gebruikt. Verder kijkt hij graag film of gaat hij boogschieten en tot slot kan hij heel goed koken en weet hij de lekkerste maaltijden klaar te maken.
    Familie Lee deelt een woning met zijn broer (Ace) in Amsterdam. Zijn vader heeft hen verlaten toen hij negen was en hoewel zijn vader nu weer contact zoekt, heeft Ace gedreigd hem in elkaar te slaan als hij zijn gezicht durft te tonen, ervan uitgaand dat hun vader van hun succes wil profiteren. Diep in zijn hart hunkert hij er echter naar zijn vader weer te zien, omdat hij toch blijft hopen dat alles weer goed komt.
    Uiterlijk/foto:

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 20:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    tubbietoost schreef:
    wat een leuke karakters tot zover :)


    Vooral heel verschillend ;)


    We only have eachother, just you and me, what are we gonna do? Do you want to build a snowman?

    Naam: Lyhra Jones
    Leeftijd: 21
    Karakter: Lyha is een energiek en vrolijk meisje. Ze is erg sociaal naar andere mensen en hoopt ook vaak dat andere haar leuk zullen vinden. Ze neemt echter geen blad voor haar mond en ze zegt alles wat er in haar opkomt. Daardoor kan ze soms een beetje lomp zijn, maar het kan haar allemaal niets schelen. Ze schaamt zich dan ook voor niets wat ze zegt en vind het alleen maar leuker als andere zich daardoor wel schamen. Daarnaast is ze erg slim en daar is ze ook zeker trots op. Lyhra is erg positief ingesteld over alles en kan dus ook al over de kleinste dingetjes vrolijk zijn of trots op zijn.

    Wat niemand weet is dat ze eigenlijk best onzeker over zichzelf is, maar dat probeert ze met haar drukke gedrag te overschreeuwen. Ze wil heel graag in een goed blaadje komen bij mensen. Confrontaties kan ze echt niet tegen, waardoor ze dit zal proberen zoveel mogelijk uit de weg te gaan, behalve als je haar persoonlijk beledigd, dan zal ze zichzelf koste wat het kost beschermen. Ze zal dan ook echt niet luisteren naar wat je te zeggen hebt, want er is niets aan de hand. Wat er ook is, is dat Lyhra soms zo druk bezig is dat ze andere kan overschaduwen zonder dat ze het merkt. Ze kan soms wat bazig overkomen, maar vaak heeft ze het zelf niet eens door. Vanwege haar drukke, gekke gedrag wordt ze vaak jonger geschat dan ze is. Dat vind ze echter alles behalve erg en moet er zelfs vaak wel een beetje om lachen.

    Familie: Lyhra is opgegroeid in twee verschillende huizen. Haar ouders zijn al sinds haar zesde jaar gescheiden, maar dat vind ze allemaal heel gewoon. Sinds haar zesde ging ze altijd eens in de twee weken naar haar vader (in het weekend) en ondanks haar leeftijd doet ze dat nog steeds. Doordeweeks leeft ze bij haar moeder, samen met haar broertje. Beide ouders hebben een nieuwe vriend(in), en gelukkig zijn het allebei personen waar Lyhra mee overweg kan. De vorige vriend van haar moeder was vervelender en ze wil dus ook niet graag aan hem terugdenken. Het enige wat haar nu kan schelen is dat haar beide ouders gelukkig zijn, waardoor ze zelf er ook tevreden over is. Over de scheiding van haar ouders zit Lyhra niet in.
    Overig: -
    Uiterlijk/foto:

    [ bericht aangepast op 5 aug 2014 - 22:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Naam: Vincent Adams.
    Leeftijd: Achttien jaar.
    Karakter:
    • Afwezig.
    • Nogal kinderachtig.
    • Goede luisteraar.
    • Kan niet tegen kritiek.
    • Sociaal.
    • Perfectionistisch.
    • Zelfingenomen.
    • Asociaal en houdt van een beetje aandacht op zijn tijd.
    • Netjes.
    • Gevoelig.
    Familie: Vince woont met zijn jongere broertje en oudere broer in een typisch rijtjeshuis. Hij was altijd al wat gekleineerd en probeerde zich altijd een beetje uit te sloven voor zijn vader die hem soms niet zag staan. Toch had hij een erg liefhebbende moeder die veel om hem gaf maar die zich soms af vroeg wat hij met zijn leven wou en totaal niet blij was met zijn piercings. Qua geld hadden ze het nooit echt moeilijk door hun vader zijn goede baan.
    Overig: Hij rookt maar meer omdat hij graag iets vast heeft en een nogal gestrest persoon is.
    Uiterlijk/foto: Vincent heeft zijn blonde haren half afgeschoren maar draagt meestal toch caps en zo zie je er maar weinig van, hij heeft een paar piercings laten zetten en degene die het meest opvalt is in zijn onderlip. De andere heeft hij in zijn tepels gezet, hij heeft geen tattoo's puur omdat hij het niet durft.
    Hij is niet bepaald groot en heeft een makkelijke en lekker zittende kledingsstijl.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Is er al een moment geprikt wanneer we gaan beginnen? :Y)


    It's never gonna happen, Guys.

    hebben we ook kampleiding? iemand die bepaald wat we gaan doen?
    we hebben op het moment 12 spelers, is dit voldoende?
    we moeten de tijd van het schrijven nog bepalen :)
    Ik weet niet wat thelostmermaid als spelersaantal in gedachten had :)
    ik heb er zin in :D

    [ bericht aangepast op 5 aug 2014 - 23:15 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis