• Regels van het MSV

    Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het praattopic
    Het ideeëntopic
    Het schrijftopic
    De rollenstory



    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Daan de Bruijn – Chantilly
    Eli Rasmussen – Sandman
    Elly Lee - SonOfGondor
    Lee Broadsword - OakenshieId
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Mandy Jaspers – Sandman
    Oliver Nathan James - Dae
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - JoeyTribbiani
    Sofie Sercu – xGalaxiaan
    Tanja van den Ochtend - OakenshieId
    Tommie Roodenburg - OakenshieId
    Ygritte Hendriksen - Sandman
    Zita Moskanovic - JoeyTribbiani

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Thomas Dylan O’Shea - Lucie de Wit - Elly Lee
    2. Britt Ricksen - Shailane Anna Longhe - Sil Horst
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu - Helen Beekman
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword - Luca “Lux” Elizabeth Mills
    5. Gary van Vlissingen - Ygritte Hendriksen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones
    6. Mandy Jaspers - Robin Jane Peters - Vincent Adams

    (Voorlopige) indeling van de huisjes:




    [ bericht aangepast op 15 nov 2014 - 22:54 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Underhill schreef:
    (...)

    Nou, ik merk er niks aan :P Ik denk dat iedereen je wel wil helpen als je taal een probleem is. Dus daar hoef je je in ieder geval geen zorgen over te maken (: Je schoolwerk kunnen we alleen niet voor je doen, hehe.


    Daar ben ik blij mee XD Ik kan altijd foto's van mijn huiswerk maken *wenkbrauwwiebel*


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Ik doe graag mee!

    Naam:Sil
    Leeftijd:19
    Karakter:Sil is opgegroeit op een
    boerderij. Hij weet daarom maar weinig van het stadsleven.
    Sil is oprecht altijd eerlijk en heeft een hart van goud.
    Maar hij kan soms ook last hebben van woedeuitbarstingen.
    Zijn muzieksmaak is oerhollands.
    Familie:Sil heeft een klein zusje Nora en een vader Wil. Zijn moeder overleed toen zij het leven gaf aan Nora. Zijn familie is hem heilig.
    Overig:Leer Sil kennen en je hebt een vriend voor het leven.
    Foto:Zit nu op mijn telefoon dus kan geen foto zetten.

    prinsesnina schreef:
    Ik doe graag mee!

    Naam: Sil horst
    Leeftijd:19
    Karakter: Sil is opgegroeit op een
    boerderij. Hij weet daarom maar weinig van het stadsleven.
    Sil is oprecht altijd eerlijk en heeft een hart van goud.
    Maar hij kan soms ook last hebben van woedeuitbarstingen.
    Zijn muzieksmaak is oerhollands.
    Familie: Sil heeft een klein zusje Nora en een vader Wil. Zijn moeder overleed toen zij het leven gaf aan Nora. Zijn familie is hem heilig.
    Overig:Leer Sil kennen en je hebt een vriend voor het leven.
    Foto:Zit nu op mijn telefoon dus kan geen foto zetten.

    Oh dit klinkt leuk!! Kan ik nog mee doen?
    En wow echt cool dat dat boek uitgegeven is, ik ga hem zeker lezen!


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Fay1D schreef:
    Oh dit klinkt leuk!! Kan ik nog mee doen?
    En wow echt cool dat dat boek uitgegeven is, ik ga hem zeker lezen!


    Natuurlijk kan dat! Bij een MSV kan je in principe altijd inspringen ;)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Fay1D schreef:
    Oh dit klinkt leuk!! Kan ik nog mee doen?
    En wow echt cool dat dat boek uitgegeven is, ik ga hem zeker lezen!


    Volgens mij kan je nog gewoon meedoen ^^ Gezellig!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Haha mooi. Ik maak nu mijn personage maar ik moest eerst even e andere lezen vandaar.
    Ik begrijp alleen niet echt hoe dit gaat. Is het in een story met steeds voor alles nieuwe hoofdstukken of plak je het aan elkaar ofzo? Of is het op het forum? (Sorry) x


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Is het eigenlijk al bekend wannee we gaan beginnen? Want we hebben al genoeg personages om te starten toch? Zin innnnnn! :D

    xGalaxiaan schreef:
    Is het eigenlijk al bekend wannee we gaan beginnen? Want we hebben al genoeg personages om te starten toch? Zin innnnnn! :D


    Niet iedereen die heeft gezegd mee te zullen doen, heeft al een personage aangemaakt.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Naam: Robin Jane Peters
    Leeftijd: 18 ( 6 juni 1996)


    Karakter: Robin is een erg druk en vrolijk meisje. Op school is ze altijd erg populair geweest, en ze is dus ook heel erg gewend aan aandacht. Meestal zorgt ze zelf wel dat ze die aandacht krijgt, door overal op te reageren en altijd het laatste woord te willen hebben. Mensen vinden haar over het algemeen aardig, maar wel te druk. Vooral aan dat laatste ergeren mensen zich vaak. Ze is erg nieuwschierig en wilt dan ook alles weten. Als je het haar niet verteld, kan ze soms dagen blijven zeuren.
    Ze houdt van feesten en mensen om haar heen.
    Ze speelt al sinds haar vijfde hockey, en is hier dan ook erg goed in. Ze is redelijk slim.
    Familie: Robin neemt haar vrienden niet vaak mee naar huis. Niet omdat ze zich voor haar familie schaamt, ze wil haar familie juist beschermen. Haar zusje Julia van 9 heeft het syndroom van Down. Haar moeder werkt als advocaat en haar vader is vuilnisman.
    Overig: Robin heeft een hele grote drang om zich aan iedereen te bewijzen. Ze moet van zichzelf alles kunnen.
    Ze is niet gelovig, en ze is zeeziek. Ze is allergisch voor noten.
    Uiterlijk/foto: Ze heeft rood haar en blauwe ogen. Ze is 1,70. Ze is ook redelijk slank.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 0:14 ]


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Naam: Asphodel Talon Godewine
    Leeftijd: 31 December 1995
    Karakter: • Vrolijk
    • Wijs
    • Food lover
    • Kinderachtig
    • Grappig
    • Schattig
    • Maakt snel vrienden
    • Intelligent, al zou je dat niet denken
    • Enorme chagrijn in de ochtend, zo erg dat je de slecht aura gewoon ziet

    Familie: Toen Del nog jong was, zo rond de 5 jaar, leefde hij samen met zijn ouders en zijn 10 jaar oudere broer in een groot appartement. Zijn vader was de manager in een groot bedrijf en hij verdiende goed. Helaas ging de vader van Del naar bed met de vrouw van de baas van het bedrijf en werd hij ontslagen. Beschaamd om het verlies van zijn baan heeft hij het niemand vertelt, maar de moeder van Del had door dat er wat minder geld op de bank kwam. Voor haar familie heeft ze haar eer ingeslikt en is ze de prostitutie in gegaan, Del's vader kon dat helemaal niet waarderen en bleef maar vreemd gaan elke keer als zij het huis verliet. Uiteindelijk kon Del het niet meer aanzien en heeft hij het aan zijn moeder vertelt. Zijn ouders zijn gescheiden en een paar jaar later kon de vader van Del het niet meer aan en pleegde zelfmoord. Vader, James Morigan - Moeder, Elisabeth Hildegarde Godewine - Broer, Silas Cecile Godewine
    Overig: Silas en Del hebben beiden de achternaam van hun moeder aangenomen, ze wilden niets meer te maken hebben met hun vader. Silas is gay en Del is biseksueel. Del heeft nog nooit een relatie gehad en ook nog nooit gekust, helemaal pure and innocent ladies and gentleman *obvious wink*. Hij is ook goede vrienden met de vriend van zijn broer. Hij heeft dit jaar zijn rijbewijs gehaalt en spaart voor een scooter. Asphodel heeft daarvoor ook 3 part-time werkjes, een butler in een maid café, oppasser en een hondenuitlater. Vooral dat eerste verdiend goed.
    Uiterlijk/foto:

    Asphodel heeft zijn haar geverfd naar wit en hij heeft paarse dip-dye. Zijn haar ziet eruit alsof hij kattenoortjes heeft, wat hem de bijnaam 'schootkat' heeft gegeven. Zijn ogen zijn van nature een goud-bruine kleur en hij houdt er van om nepglazen te dragen samen met een zwarte beanie. Hij heeft een respectabele lengte van 1.75 en zijn schoenmaat is 38 ( MINI-VOETJES ^///^). Verder is hij slank en tenger gebouwd. Zijn huidskleur is ivoor-wit wat hem een porseleinen uiterlijk geeft, het is ook iets wat hij probeert te behouden. Ook ziet hij er jong uit voor zijn leeftijd, wat problemen geeft als hij alcohol wilt kopen, hierdoor heeft hij altijd wel iets van een legitimatie bij zich.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2014 - 13:23 ]


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Zou mijn lieve Asphodelly een foto van een anime/manga personage kunnen hebben? Ik weet hoe ik hem eruit wil laten zien, maar ik heb geen 1 foto gezien die erop lijkt! En het zou voor mij moeilijk zijn om mijn visie van hem te veranderen en iemand anders vinden die mij genoeg tevreden stelt XD
    Als je het niet wilt hebben, kan ik altijd nog iets anders doen. Ik zeg alleen wat ik liever heb, dus no worries ^-^


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Uh, het is jouw personage. :'D
    Ik gebruik soms ook een foto van een anime/manga personage.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rumpelstiltskin schreef:
    Uh, het is jouw personage. :'D
    Ik gebruik soms ook een foto van een anime/manga personage.


    Naw, ik plaats de foto gewoon en als het niet kan dan doe ik iets anders :3


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Er is niemand die jou gaat vertellen dat het niet kan, hoor.


    Every villain is a hero in his own mind.