• Regels van het MSV

    Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het praattopic
    Het ideeëntopic
    Het schrijftopic
    De rollenstory



    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Daan de Bruijn – Chantilly
    Eli Rasmussen – Sandman
    Elly Lee - SonOfGondor
    Lee Broadsword - OakenshieId
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Mandy Jaspers – Sandman
    Oliver Nathan James - Dae
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - JoeyTribbiani
    Sofie Sercu – xGalaxiaan
    Tanja van den Ochtend - OakenshieId
    Tommie Roodenburg - OakenshieId
    Ygritte Hendriksen - Sandman
    Zita Moskanovic - JoeyTribbiani

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Thomas Dylan O’Shea - Lucie de Wit - Elly Lee
    2. Britt Ricksen - Shailane Anna Longhe - Sil Horst
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu - Helen Beekman
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword - Luca “Lux” Elizabeth Mills
    5. Gary van Vlissingen - Ygritte Hendriksen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones
    6. Mandy Jaspers - Robin Jane Peters - Vincent Adams

    (Voorlopige) indeling van de huisjes:




    [ bericht aangepast op 15 nov 2014 - 22:54 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ooh hahaha thanks


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    ow.. de bommen ontmantelaar is weg :(
    dat was wel n heel gaaf karakter :P
    ff kijken wie daarvoor is gekomen XD


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ja sorry. :'D
    Mijn bommenontmantelaar bewaar ik toch maar voor een ander verhaal.
    Of misschien komt hij later. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Het concept is zeker iets dat mijn interesse heeft.
    Al ben ik niet super enthousiast over het idee zelfs al kan het alle kanten op de basis is voor mij ook heel belangrijk. Maar ik ga nadenken over een personage en kijken of ik hier tijd voor heb want ik heb aan mijzelf belooft te proberen 2 uur (oef) huiswerk te doen per dag als school weer begint.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 23:33 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Naam: Ygritte Hendriksen
    Leeftijd: 20
    Karakter: Spontaan en vrolijk. Ygritte houdt van veel gezelligheid en vrienden om zich heen. Ze is niet moeilijk in de omgang en past zich graag aan aan de behoeften van anderen. Dit maakt wel dat ze zichzelf daardoor een beetje kan vergeten. Tegelijkertijd kan ze helemaal opgaan in dingen, zodat ze juist al het andere om zich heen vergeet. Ze schommelt hier eigenlijk altijd een beetje tussenin. Ygritte houdt van uitersten en uitproberen en grenzen opzoeken.
    Familie: Ze heeft twee vaders en een zus die in wezen een halfzus is, omdat haar beide vaders hun sperma hebben gebruikt. Ygritte heeft een goede band met hen alle drie. Het feit dat ze niet precies weet wie haar gebaard heeft, heeft haar nooit het gevoel gegeven geen echt gezin te zijn en het is voor haar alsof de hele wereld zo in elkaar zit. Ze heeft immers nooit anders gekend.
    Overig: Nu nog niets en anders is het wel geheim n___n
    Uiterlijk/foto:

    [ bericht aangepast op 8 aug 2014 - 15:07 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Heyhey, misschien is het handig om Joost van Dijk uit de lijst te verwijderen en uit de huisindeling :3


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Hij is gewoon nog niet vervangen door Lee.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Naam: Helen Beekman
    Leeftijd: 20
    Karakter: Zelfverzekerd, flapuit, praat graag over seks, slet, gaat met jan en alleman. Ze is in haar hele leven nog maar een keer verliefd geweest, maar hij hield van iemand anders
    Familie: Ze is enig kind, en woont alleen op zichzelf in Amsterdam
    Overig: Ze werkt in een kledingwinkel in Amsterdam. Haar hobby's zijn: sporten, winkelen, jongens versieren en feesten
    Uiterlijk/foto:


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Naam: Gary van Vlissingen
    Leeftijd: 20
    Karakter: Vrolijk, opgewekt, kletskous, hij houdt van winkelen met zijn BFF Helen en doet graag iemands haar en make-up.
    Familie: Hij heeft een oudere broer en zijn ouders
    Overig: Gary is homo. Hij is kapper en verzorgt manicures en pedicures. Zijn hobby's zijn: shoppen, uitgaan, roddelen, mensen betuttelen etc
    Uiterlijk/foto:


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Naam: Mandy Jaspers
    Leeftijd: 19
    Karakter: Vriendelijk, een beetje achterdochtig naar vreemden toe. Ze is bang om gekwetst te worden, maar wil zich niet laten kennen en doet daarom gewoon de dingen die anderen doen. Ze houdt van feestjes en uitgaan, maar niet in haar eentje. Dat geldt ook voor nieuwe dingen beleven, zoals dit jongerenkamp. Ze wil het wel graag, maar niet alleen.
    Familie: Ze heeft twee ouders die gelukkig bij elkaar zijn en is enig kind.
    Overig: Ze is samen met Ygritte op de camping
    Uiterlijk/foto:

    [ bericht aangepast op 8 aug 2014 - 15:33 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    mogen spelers elkaar al kennen? :)

    [ bericht aangepast op 8 aug 2014 - 15:21 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Natuurlijk. Als je de beschrijvingen doorkijkt dan zie je dat Helen en Gary elkaar kennen, en Tommie en Lee kennen elkaar eveneens.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Edward_Elric schreef:
    Hij is gewoon nog niet vervangen door Lee.


    Ah, 'kay!


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    tubbietoost schreef:
    mogen spelers elkaar al kennen? :)


    Zolang er niet al helemaal groepjes bestaan, is het prima als twee mensen elkaar al kennen :p.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Wie wil er bevriend zijn met Daan? Jongen, meisje, maakt niet uit x


    My mom says I'm pretty, so fuck you