• Twee jongens van 14 jaar zijn gisteravond in Sint Nicolaasga vermoedelijk met opzet aangereden door een auto die werd bestuurd door een 57-jarige vrouw. Een van de jongens raakte ernstig gewond, de ander is lichtgewond.

    De politie heeft de vrouw aangehouden en haar auto in beslag genomen. Ook deed zij gisteravond onderzoek op de plek van het incident. De auto reed de twee jonge fietsers volgens het ANP aan op een plek waar geen auto's mogen rijden. Zowel de automobiliste als de jongens komen uit het Friese dorp. Het lijkt erop dat een al langer lopend conflict ten grondslag ligt aan de aanrijding, liet de politie vandaag weten.

    Conflict
    De politie heeft een vermoeden waarover het conflict gaat, maar doet daar nog geen mededelingen over. De vrouw zit nog vast en wordt verhoord. De Telegraaf meldt op basis van een getuige dat de kinderen de honden van de vrouw treiterden waarna zij woest in haar auto stapte om de achtervolging in te zetten. Het ernstig gewonde fietsertje werd met een traumahelikopter naar een ziekenhuis in Groningen gebracht. De ander is naar een ziekenhuis in Heerenveen vervoerd.

    Bron: ad.nl

    Ik kan best wel snappen dat je als kind zijnde zo'n iemand niet moet treiteren, maar om als volwassene er dan zo op te reageren en die kinderen gewoon maar aan te gaan rijden?! Ik vind het not done.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2014 - 10:06 ]


    26 - 02 - '16

    Ik wel. :'D Als iemand zou kloten met mijn hond/huisdier, ben je de lul. Lol.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik vind het ook niet kunnen, maar ik denk dat voordat je zo'n soort actie onderneemt, je toch wel heel wanhopig moet zijn. Ik vraag me dan ook af hoe bont die jongens het hebben gemaakt.


    Valar Morghulis.

    Aanrijding blijft nog steeds te erg. Ze had ook een andere uitweg kunnen kiezen. En zij is de volwassenen, ze moet zich leren zo de gedragen...


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Canonball schreef:
    Aanrijding blijft nog steeds te erg. Ze had ook een andere uitweg kunnen kiezen. En zij is de volwassenen, ze moet zich leren zo de gedragen...


    Yup, dat vind ik dus ook, maar toch vraag ik me nu af hoe bont die jochies het hebben gemaakt.


    26 - 02 - '16

    Het lag geloof ik niet alleen aan die jongens. Er schenen al langer problemen met die hond geweest te zijn. Het dorpsbelang had al gevraagd aan de vrouw om maatregelen te treffen, maar blijkbaar heeft ze dat niet of niet heel goed gedaan. (Ik heb er nogal wat over gehoord via Omrop Fryslân)
    Ik zeg niet dat het normaal is om zo te gaan reageren zoals die jongens deden, maar het is echt niet alleen hun fout. Ik vind het belachelijk dat die vrouw om zo'n reden zoiets doet.


    :)

    Servant schreef:
    Het lag geloof ik niet alleen aan die jongens. Er schenen al langer problemen met die hond geweest te zijn. Het dorpsbelang had al gevraagd aan de vrouw om maatregelen te treffen, maar blijkbaar heeft ze dat niet of niet heel goed gedaan. (Ik heb er nogal wat over gehoord via Omrop Fryslân)
    Ik zeg niet dat het normaal is om zo te gaan reageren zoals die jongens deden, maar het is echt niet alleen hun fout. Ik vind het belachelijk dat die vrouw om zo'n reden zoiets doet.


    Wat voor problemen? Er moet namelijk wel heel wat gebeuren, moet je iemand aan willen rijden D:


    26 - 02 - '16

    Doge schreef:
    (...)

    Yup, dat vind ik dus ook, maar toch vraag ik me nu af hoe bont die jochies het hebben gemaakt.


    Indd, ik ook. Zolang je dat niet weet blijft het twijfelen. Maar nog steeds, wat de jongens ook doen ik vind dat een aanrijding, expres echt te ver gaat. Wie weet wat er nu met die jongens gebeurt..


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Alaotra schreef:
    Ik vind het ook niet kunnen, maar ik denk dat voordat je zo'n soort actie onderneemt, je toch wel heel wanhopig moet zijn. Ik vraag me dan ook af hoe bont die jongens het hebben gemaakt.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Het was bond. James Heel Bond. (wbw) -SmileyDieIkNietHeb

    Oke, jk. Maar het is wel absurd als je jochies gaat aanrijden omdat die aan hondje pesten doen. Die vrouw heeft zeker nog nooit van ''praten'' gehoord. Desnoods met de ouders van die jochies erbij.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Escapism schreef:
    Het was bond. James Heel Bond. (wbw) -SmileyDieIkNietHeb

    Oke, jk. Maar het is wel absurd als je jochies gaat aanrijden omdat die aan hondje pesten doen. Die vrouw heeft zeker nog nooit van ''praten'' gehoord. Desnoods met de ouders van die jochies erbij.


    Praten had inderdaad een hoop kunnen voorkomen. Natuurlijk is het niet goed om een dier te pesten, maar het is al helemaal slecht om iemand op zo'n manier te 'straffen' zonder er rustig over te praten.


    26 - 02 - '16

    Doge schreef:
    (...)

    Wat voor problemen? Er moet namelijk wel heel wat gebeuren, moet je iemand aan willen rijden D:

    Ik zal het artikel zo even doorlezen en het hier posten.

    De vrouw wordt vandaag trouwens vrijgelaten.


    :)

    Doge schreef:
    (...)

    Praten had inderdaad een hoop kunnen voorkomen. Natuurlijk is het niet goed om een dier te pesten, maar het is al helemaal slecht om iemand op zo'n manier te 'straffen' zonder er rustig over te praten.


    Thank you for the smiley. c:


    En inderdaad. Natuurlijk is hondje pesten gewoon iets wat je niet behoort te doen. En ieder fatsoenlijk opgevoed kind gaat dat ook vast niet doen. Maar inderdaad, dit had allemaal voorkomen kunnen worden als er gewoon normaal was gecommuniceerd.
    Mjah, er is nu natuurlijk niets meer aan te doen. De jongens zijn al aangereden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor ''einde'' dit ''avontuur'' hebben zal.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Servant schreef:
    (...)
    Ik zal het artikel zo even doorlezen en het hier posten.

    De vrouw wordt vandaag trouwens vrijgelaten.


    Klopt, ik las dit net:

    De 57-jarige vrouw die zondag in het Friese Sint Nicolaasga met haar auto inreed op twee 14-jarige jongens, blijft voorlopig op vrije voeten. Het Openbaar Ministerie liet vandaag weten zich neer te leggen bij de beslissing van de rechter-commissaris. Die oordeelde een dag eerder dat de vrouw niet langer in voorarrest hoeft.

    Justitie had geëist dat de vrouw 14 dagen langer in de cel zou blijven, maar gaat niet in beroep tegen het besluit van de rechter-commissaris. De vrouw blijft wel verdachte in de zaak. Ze wordt verdacht van poging tot doodslag omdat ze met opzet zou zijn ingereden op de jongens. Een van de hen raakte daardoor ernstig gewond. Er zou al langer een conflict spelen tussen de vrouw en de twee tieners. Ze komen alle drie uit het Friese dorp.


    26 - 02 - '16

    Haar echtgenoot was ook niet bepaald blij..

    'Dit kan niet,' zegt de echtgenoot over zijn eigen 57-jarige vrouw uit Sint Nicolaasga die zondagavond opzettelijk op twee jongens inreed. Hij heeft zijn gearresteerde vrouw nog niet gesproken, maar kan niet begrijpen wat er is gebeurd. Ook al zouden die jongens iets hebben uitgelokt, dan nog valt de actie van zijn vrouw 'niet goed te praten', zo zegt de man.

    De echtgenoot van de bestuurster heeft met de twee 14-jarige knapen en hun families te doen. 'Ik hoop dat het met die jongens weer goed komt. Dat is het belangrijkste, onze grootste zorg.' Hij vertelt hoe al een paar avonden achtereen een groep jongens naar het landgoed van het paar kwam om de honden te jennen. De Turkse herders, ooit aangeschaft om inbrekers angst aan te jagen, sloegen aan en gingen vervolgens geruime tijd tekeer. Tot afgrijzen van zijn vrouw.

    "Hij lag er helemaal onder en kon er niet onder vandaan kruipen
    - Vader slachtoffer"

    Geknapt
    Zondagavond moet er iets bij haar zijn geknapt, denkt hij. Toen de knapen de benen namen, pakte de vrouw haar donkerblauwe VW Polo en reed achter hen aan.Op het trottoir bij de Dobbeleane achter de sporthal raakte ze eerst de ene jongen, die door de klap door de lucht vloog en op de straat viel. Deze jongen is zwaargewond met de traumaheli naar het ziekenhuis in Groningen gebracht. Daarna kreeg ze de ander met zijn fiets onder de auto. Omwonenden werden opgeschrikt door een harde klap. 'Mijn vrouw heeft 112 gebeld en ik heb eerste hulp verleend,' zegt een bewoner van de Dobbeleane. Met omstanders en de maten van de jongen heeft hij de blauwe Polo aan één kant opgetild, zodat ze het tweede slachtoffer eronder vandaan konden halen.

    Schaafwonden
    Bij onderzoek in ziekenhuis De Tjongerschans in Heerenveen bleek dat hij er met een paar schaafwonden vanaf was gekomen. 'Maar hij is emotioneel zwaar aangedaan,' vertelt zijn vader. Zijn zoon was met een kameraad aan het mountainbiken geweest en kwam vervolgens het groepje tegen. 'Hij was er dus niet eens vanaf het begin bij betrokken,' zegt de vader.

    Volgens hem ontkwam zijn zoon aan zwaarder letsel doordat de automobiliste tijdens de achtervolging tegen een lantaarnpaal botste. Haar wagen kwam daardoor wat hoger te staan. 'Maar hij lag er helemaal onder en kon er niet onder vandaan kruipen.'

    Drama
    De hondenbezitter heeft zijn echtgenote na het drama nog niet gesproken. Toen hij, gealarmeerd door sirenes, op de plaats van de aanrijdingen aankwam, was zijn vrouw al weggevoerd door de politie. Hij weet niet wat haar tot haar actie dreef. 'Want ook al hebben die jongens het misschien uitgelokt, dit kan niet. Dit valt niet goed te praten,' zegt hij over zijn eigen vrouw. De man heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen.

    De politie geeft nog geen nadere informatie over de toedracht van de opzettelijke aanrijding.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2014 - 11:03 ]


    26 - 02 - '16

    Karma.

    Nee grapje. maar als iemand mijn honden zat te treiteren had ik er ook maatregelen genomen. Geen aanrijding ofzo, zo agressief ben ik niet. Maar ik had die ouders gewoon aangesproken, en als dat niet helpt zwaardere maatregelen genomen.


    Alleen maar tranen van geluk