• Ik heb best veel last van pukkeltjes. Ooit had ik daar een hele fijne zalf voor, die heel goed hielp, maar die wordt helaas niet meer verkocht.
    Nu zoek ik een goed werkend product/tip.


    "Ignite, my love. Ignite."

    TessaGray schreef:
    (...)

    Sorry voor de spam, mobiel maakt alles wat lastiger.

    Deze tip werkt heel goed btw (: net zoals belachelijk veel water gaan drinken. Ik heb voortaan gewoon een flesje water op mijn bureau en dan drink ik af en toe,. Knapt je huid ook erg van op (;


    Ik drink per dag al drie tot vier liter water.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oh haha, Dat is meer dan genoeg ja.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hmm ik heb bijna nooit pukkels, en als ik er een heb doe ik het tandpasta op en is hij de volgende dag weg. Mijn broertje daar in tegen gebruikte een soort van tonic, ik ben alleen de naam vergeten. Maar die hielp ook redelijk.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik heb dus echt nog steeds last van pukkeltjes tijdens m'n menstruatieperiode. Zelf gebruik ik dan ook PureActive Intense van Garnier. Is een scrub die mee-eters verwijderd en zo dus puistjes voorkomt, nog voordat ze kunnen ontstaan, en oneffenheden in je gezicht weg haalt door een natuurlijk regenererende stof. Ik vind het echt ideaal omdat het dus een scrub is en geen zalf-achtig iets. Van die zalf-achtige dingen krijg ik juist nog meer puistjes :'D Maar goed, ik heb zelf dan ook een ontzettend vette huid en gebruik dan ook eerst nog dove-zeep om m'n huid te reinigen tijdens het douchen en dan daarna die scrub XD
    Voor mij werkt die scrub dus echt, maar natuurlijk, ieder huidtype is anders :-/

    [ bericht aangepast op 20 aug 2014 - 13:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik gebruik Rosenwater en Vaseline, dat helpt bij mij redelijk goed maar wat ook erg belangrijk is, is dat je veel water drinkt.
    Ik drink nu 1,5 liter water per dag en ik heb echt verschil gemerkt.
    Ben van acné naar pukkeltjes gegaan, niet helemaal top maar voor mij is het toch wel beter


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Je kan eigenlijk nooit weten wat voor 'n zalfjes en middeltjes op jouw huid werken, voordat je ze uitprobeert. Als je huid net als de mijne nergens op reageert, kan je beter van binnen af werken. Veel drinken inderdaad, en sommig voedsel vermijden. Het komt namelijk veel voor dat mensen pukkels krijgen van varkensvlees of melk. Dus als je het ervoor over hebt, kan je die dingen proberen te vermijden en kijken of het beter gaat ;].


    i put the fun in funeral

    Eh ik heb ze bijna nooit, alleen als ik drie dagen achter elkaar heel vet eet (en dat doe ik niet) heb ik puistjes/pukkeltjes.
    Mijn enige advies: veel water drinken (maar dat doe je al), en chocolade, patat, pizza en ander vet voedsel proberen te vermijden.


    Not all those who wander are lost.

    GEEN agressieve producten zoals clearasil etc! In het begin helpen die, maar op lange termijn maken ze het enkel erger.
    Ik had van Yves Rocher een lotion en een gel. Duurt een tijd eer het werkt, maar op langere basis mindert het er van.


    Has no one told you she's not breathing?

    Aloe vera maar dan de plant zelf, je breekt er een stukje vanaf, knijp erin zodat er wat vocht uitkomt en smeren op je gezicht en het werkt niet alleen tegen puistjes maar ook tegen roodheid enzo.

    Een andere tip is voor het slapen gaan, tandpasta op je gezicht smeren ( doe wel je haren in een staart en een handdoek op je kussen).

    Het droogt de puistjes uit ofzo.

    Verder gewoon reinigingsgel van de kruidvat eigen merk


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik heb er niet zoveel last van, alleen als ik heel slecht eet, zoals snoep, chocola ed
    Maar wat ik dan gebruik is pure kokosnootolie, geen idee waarom, maar het werkt.
    En dagelijks gezicht reinigen met rozenwater ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    TheBadWolf schreef:
    Aloe vera maar dan de plant zelf, je breekt er een stukje vanaf, knijp erin zodat er wat vocht uitkomt en smeren op je gezicht en het werkt niet alleen tegen puistjes maar ook tegen roodheid enzo.

    Een andere tip is voor het slapen gaan, tandpasta op je gezicht smeren ( doe wel je haren in een staart en een handdoek op je kussen).

    Het droogt de puistjes uit ofzo.

    Verder gewoon reinigingsgel van de kruidvat eigen merk


    Ik lees juist overal dat tandpasta heel slecht is en het niet werkte.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Please_Charon schreef:
    (...)

    Ik lees juist overal dat tandpasta heel slecht is en het niet werkte.


    Volgens mij zeggen ze dat bij iedere tip wel. Daarom is internet zo verwarrend wat dit soort onderwerpen betreft :S


    Not all those who wander are lost.

    Please_Charon schreef:
    (...)

    Ik lees juist overal dat tandpasta heel slecht is en het niet werkte.


    Voor zover ik weet, versterkt tandpasta juist de ontsteking. Maar ja, ligt er ook aan hoe gevoelig je huid is.


    i put the fun in funeral

    Vooral niet teveel aan je huid doen. Ik gebruikte een paar weken geleden nog iedere dag een Coalface zeep, maar ik ben erachter gekomen dat dat veel te agressief is voor mijn huid. Voor eens in de week is het een prima product, en het helpt voor mij erg goed. Wel maak ik nog iedere dag mijn gezicht schoon met Tea Tree Water, en dit spul is echt hemels. Het kan ook verder geen kwaad. Als je er echt heel erg last van hebt , kun je bij de apotheek een benzoyperoxide hydrogel halen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    TessaGray schreef:
    Ik reinig eerst mijn gezicht met 3 in 1 melk/tonic van niveau en dan met kruidvat aloë vera reinigingsgel. Dan doe ik bio oil op. In de ochtend was ik mijn gezicht alleen met water en doe ik aloë vera dag/nachtcrème op van de tuinen.
    Werkt voor mijn combo huid erg goed (: als je roodheid wol verbergen raad ik camouflage cream van catrice aan.


    Ik ben zelf ook een groot fan van nivea. Ik gebruik zelf eerst reinigingsmelk, dan tonic en een dagcrème (niet overslaan, hydrateren is heel belangrijk!)
    Zoals anderen al zeggen, niet te veel op je huid smeren
    Plus:
    vervang je kussensloop regelmatig of zelfs om de dag. Dit helpt echt, omdat je er toch heel wat uurtjes op ligt
    Zit niet te veel aan je gezicht
    als het kan: houd je haar uit je gezicht
    Drink veel water en eet gezond

    Als het helemaal niet lukt, ga dan naar de dokter, die weet precies wat je moet doen

    [ bericht aangepast op 21 aug 2014 - 1:21 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor