• Via dit topic zou ik graag de moderators en administrators bedanken voor al het werk dat ze in Q steken. Ik vind dat ze genoeg gezaag over zich heen krijgen en dat het eens tijd wordt dat we kunnen laten blijken dat we hun werk appreciëren. Voel je dan ook vrij hier ook je dank te uiten, want dit topic is daarvoor bedoeld. Leef je uit!

    Dit is een idee dat ik al een tijdje in mijn hoofd spookte, maar dat ik nooit echt heb “uitgevoerd”. Het begon en paar maand geleden, toen “Het Kletscafé” nog bestond. Ik had een mailtje rondgestuurd naar enkele leden om te vragen of we dit met het Kletscafé zouden kunnen doen. Echter, niet lang daarna viel het Kletscafé uiteen en dus ben ik het wat uit het oog verloren.

    En oh ja, ik gebruik een anoniem account, omdat ik anders toch weer een hielenlikker ben en omdat ik het niet belangrijk vind dat heel het forum weet wie dit heeft gepost. Er zullen heus wel mensen zijn die weten wie ik ben, maar ik vraag jullie heel vriendelijk dat hier niet neer te zetten.

    Nou goed, zoals ik al zei: Leef jullie uit met de dankbetuigingen.


    Je mag er zijn

    Handles schreef:
    (...)

    Dat zeg ik helemaal niet, verdraai mijn woorden alsjeblieft niet. Ik zeg enkel dat jullie dit vrijwillig doen en iedereen staat te popelen om mod te worden. Daardoor vind ik een bedankttopic erg overdreven. Als ik ergens voor moet bedanken, doe ik het op het moment zelf en op het moment heb ik nergens voor te bedanken.

    Persoonlijk vond ik het dan duidelijker dat je het vetgedrukte had gepost. Bij mij kwam de reactie helemaal anders over dan wat je ermee bedoelde. Maar bedankt voor de extra uitleg.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb nu pas tijd gehad om te reageren, maar ik vind het wel een leuk initiatief. Ergens vind ik het wel jammer dat sommige mensen de moeite nemen om het idee helemaal af te kraken in plaats van zichzelf terug te trekken uit dit topic. Ik neem niemand iets kwalijk, absoluut niet want vrijheid van meningsuiting moet inderdaad kunnen, maar ik vind het gewoon jammer. Als je iets negatiefs over ons hebt te zeggen, probeer het dan op een deftige manier te verwoorden of maak er opbouwende kritiek van want anders krijgen wij de kans niet om onszelf te verbeteren terwijl we dit echt wel willen doen.

    Toch wil ik ook nog even zeggen dat het me goed doet dat er toch nog mensen zijn die waarderen wat we doen, ondanks dat we dit werk vrijwillig doen. Vandaar dat ik jullie ook wil bedanken. Dit topic is er in ieder geval wel in geslaagd om me even te laten glimlachen dus dat is toch iets positief. Door kleine gebaren zoals dit topic, worden wij ook gemotiveerd en kunnen we de negatieve commentaren die over ons de ronde doen eventjes vergeten.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Handles schreef:
    (...)

    Dingen voor geld zijn toch echt heel anders. (cat)


    Dus als ik vrijwilligerswerk doe en een rolstoel duw van een heer of dame en ik denk: 'Goh, beetje zwaar, ik stop d'r maar 'ns mee.' en ik laat de rolstoel los en vertrek, maakt 't het dan wél rechtvaardig? Enkel omdat ik er 'toch' geen geld voor krijg? (cat)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Nu wil ik weten wie jij bent, en ik wis mijn PB's van tijd tot tijd, dus die kan ik ook niet doorspitten. (cat)

    Ik snap dat mensen dit misschien een beetje slijmerig vinden, want je doet dit tenslotte allemaal vrijwillig, maar ik vind toch dat jullie ook wel een bedankje verdienen voor wat jullie doen om de site draaiende te houden, net als de bemiddelaars en bèta's maar ook de gewone users, want zonder ons was dit geen site/community, toch? Dusss, applausje voor iedereen! *O*


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Disnerd schreef:
    (...)

    Dus als ik vrijwilligerswerk doe en een rolstoel duw van een heer of dame en ik denk: 'Goh, beetje zwaar, ik stop d'r maar 'ns mee.' en ik laat de rolstoel los en vertrek, maakt 't het dan wél rechtvaardig? Enkel omdat ik er 'toch' geen geld voor krijg? (cat)


    Woorden verdraaien is toch zo makkelijk hé? Of woorden in iemand mond leggen. Ik zei niet dat iemand midden in werkzaamheden ineens moet stoppen, maar enkel dat mods kunnen stoppen als ze dat willen/niet meer leuk vinden.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    (...)

    Woorden verdraaien is toch zo makkelijk hé? Of woorden in iemand mond leggen. Ik zei niet dat iemand midden in werkzaamheden ineens moet stoppen, maar enkel dat mods kunnen stoppen als ze dat willen/niet meer leuk vinden.


    Ik verdraai geen woorden. Ik heb een interpretatie van jouw woorden en volgens jou begrijp ik je dan fout. Kan gebeuren. Laat ik dan mijn hypothese veranderen. Ik werk als vrijwilliger en ik denk soms: 'Goh, wat kunnen die oude mensen toch zeuren over de jeugd van 'tegenwoordig', wat een gebazel.' En enkel omdat ik me daar aan stoor stop ik met mijn vrijwilligerswerk, omdat tja, ik er een geld voor krijg, so whatever. Sorry, ik vind dat je een taak als vrijwilliger hebt en dat is in ieder geval niet je werk als minder verantwoordelijk zien omdat je er geen geld voor krijgt.
    Dat is hoe het op mij overkomt.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2014 - 17:53 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik vind een bedank topic redelijk overdreven ja. De mods doen goede dingen maar om er nou een speciaal een topic er voor maken, hoeft niet echt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wat een leuk topic! Ik ben het er helemaal mee eens dat we de moderators dankbaar moeten zijn!

    Als je eens zou zien hoeveel tijd, moeite en toewijding de moderators aan Q besteden, dan zou er denk ik een stuk minder gezeur zijn.

    Mods, super bedankt voor het in de lucht houden van Quizlet (Y) Ik zou zonder moderators de site allang gesloten moeten hebben...


    Dit is mijn signature...

    Disnerd schreef:
    (...)

    Ik verdraai geen woorden. Ik heb een interpretatie van jouw woorden en volgens jou begrijp ik je dan fout. Kan gebeuren. Laat ik dan mijn hypothese veranderen. Ik werk als vrijwilliger en ik denk soms: 'Goh, wat kunnen die oude mensen toch zeuren over de jeugd van 'tegenwoordig', wat een gebazel.' En enkel omdat ik me daar aan stoor stop ik met mijn vrijwilligerswerk, omdat tja, ik er een geld voor krijg, so whatever. Sorry, ik vind dat je een taak als vrijwilliger hebt en dat is in ieder geval niet je werk als minder verantwoordelijk ziet omdat je er geen geld voor krijg.
    Dat is hoe het op mij overkomt.


    Ik vind je voorbeeld een beetje lame. Dat vrijwilligerswerk is precies wat ik doe en ik deed het ook op een afdeling met mensen die mentaal al ver waren afgetakeld en omdat ik daar dus geen bal aan vond ben ik er ook mee gestopt. Wat dat betreft ben ik het met Nikki eens, het is vrijwilligerswerk, dat betekent dat je gewoon kan stoppen als je er geen zin meer in hebt.


    En ik vind dit topic wel lief bedoelt, al zoek ik zelf niet vaak de hulp van mods op oid, dus kan ik ook niet echt bedanken haha. Dat doe ik dan wel als het moment daar is, maar voor nu ben ik iig blij dat er mensen zijn die blij zijn de taken op zich te nemen, aangezien iemand het moet doen and I'm glad it isn't me.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Bedankt veur die bloemen...


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik ben blij dat er, over het algemeen, positief gereageerd wordt. (:
    En even om de vraag van sommige mensen te beantwoorden waarom ik het anoniem doe, dat staat in de beginpost,, om reacties te vermijden dat ik een slijmbal ben. Maar goed, daar draait het niet om en ik ben blij dat er zo positief gereageerd wordt, over het algemeen.


    Je mag er zijn

    Rutger schreef:
    Wat een leuk topic! Ik ben het er helemaal mee eens dat we de moderators dankbaar moeten zijn!

    Als je eens zou zien hoeveel tijd, moeite en toewijding de moderators aan Q besteden, dan zou er denk ik een stuk minder gezeur zijn.

    Mods, super bedankt voor het in de lucht houden van Quizlet (Y) Ik zou zonder moderators de site allang gesloten moeten hebben...


    Je moet wel je eigen aandeel niet vergeten, zonder jou was deze site er niet eens.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind dit een positief initiatief. Ik heb er respect voor dat je het uit - al is het dan anoniem. Hoe men het opvat, moet hij of zij zelf weten, maar uit de directe woorden, maak ik niet op dat het geslijm is en al is het wel zo, iedereen verdient toch credit voor wat hij of zij doet?

    Ik zal niet zeggen dat ik echt dankbaar ben dat de crew zijn werk doet., de bèta's, de bemiddelaars, de moderators. Ik ben er blij mee dat ze het doen, het is fijn dat ze het doen, maar ik moet ook zeggen dat ik het ergens met Handles eens ben. Het is vrijwillig en er staan zat mensen in de rij. Maar gelukkig zijn er mensen die het graag doen en ik hoop dat het werk hen amuseert. De site moet immers draaiende worden gehouden en zonder hen zou het echt een chaos zijn. Er is gewoon gezag nodig en dat houdt helaas een beperking van onze vrijheid in.

    Je kunt niet iedereen tevreden stellen, maar ik denk dat het wel een mooi streven is om dat wel zoveel mogelijk te willen. Ik ben ook niet altijd blij met alles en hier en daar zou heus wel ruimte zijn voor verbetering, maar dat hoeft alle fijne dingen die Quizlet te bieden heeft niet te overschaduwen. Dat zou ik ook graag aan de moderators zelf willen meegeven.

    Ik lees zo vaak dat het niet leuk is als er kritiek wordt geuit op wat er wel of niet door de crew wordt gezegd of gedaan en dat is best jammer. Niet iedereen brengt het dan even netjes en aardig, maar dat wil niet zeggen dat er geen kern van waarheid in zit. Een halve belediging serieus nemen, is moeilijk en vervelend, maar kan zo nu en dan wel waar zijn.
    Bovendien zijn er ook mensen die wel opbouwende kritiek geven of jullie om jullie werk prijzen - zoals nu - en dat lijkt me toch juist het mooiste en hetgeen waar je je juist voor in moet zetten.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2014 - 18:36 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Handles schreef:
    (...)

    Op dat laatste, voor jou ligt het ook wel een tikkeltje anders nu je admin geworden bent, aangezien je dan gewoon een grotere verantwoordelijkheid hebt die je niet zomaar even af kan staan. Maar voor mods vind ik het toch wat anders.
    Wat ik zo jammer vind bij elk negatief puntje die genoemd is, jullie lijken gelijken te verzuipen in zelfmedelijden. 'Wij zijn ook maar mensen, wij maken ook fouten, jullie zijn allemaal zo negatief, jullie stampen ons altijd de grond in.' blablabla. Dit is helemaal niet zo. Er zijn zoveel users positief, dit is niet de eerste keer dat er een bedank topic aangemaakt wordt en ik krijg het idee dat je niks negatiefs mag zeggen, enkel positief. Je wordt heel snel aangevallen als je ook maar iets negatiefs zegt, namelijk. Als er iets goeds gebeurd, zeg ik dat ook in topics, toppie dat jullie dit zo geregeld hebben, of een pbtje met dankjewel voor je tijd en moeite. Maar nee, ik ben toch áltijd negatief over jullie, omdat jullie over die opmerkingen niet heen lijken te kunnen komen. Er wordt wel gezegd dat jullie je fouten inzien, maar ik krijg meer het idee dat jullie je fouten zoveel mogelijk willen verdedigen en zo wordt het enkel erger dan jullie er ook daadwerkelijk iets aan doen.


    Aller eerst vind ik het belangrijk om te noemen dat ik het fijn vind dat je uitlegt wat je observeert en hoe dat op jou overkomt. Dit is een post waarop ik graag wil reageren, in tegenstelling tot posts waarin wat diegene waarneemt als feiten worden beschouwd. Begrijp me niet verkeerd, maar bij zulke posts heb ik het idee dat het geen enkele zin heeft voor mij om er op te reageren. Bij dit bericht van jou ligt dat anders, dus daarom ga ik nu reageren ^^

    Ik denk dat het heel erg te maken heeft met de manier waarop feedback wordt gegeven. Wanneer bij de negatieve feedback ook positieve feedback wordt gegeven, krijg ik niet alleen de boodschap dat er iets is wat beter moet (omdat het nog niet goed (genoeg) is, maar tegelijkertijd óók dat er ook dingen zijn die wel goed zijn. Dan heb ik dus het idee van oke, die persoon vind dat ik dingen goed doe, fijn zo, en heeft een aantal kritische opmerkingen. Oke, dan ga ik daar aan werken. Dan krijg, door dat positieve deel, niet gelijk het idee dat ik net zo goed gelijk kan stoppen omdat ik toch alles helemaal fout doe.
    Het is dus waar dat we naast negatieve feedback ook wel eens positieve feedback ontvangen, ook van dezelfde persoon (jij bijvoorbeeld), maar op het moment dat we alleen die negatieve feedback lezen, gaan we ons daar toch meer op richten dan wanneer er ook positieve feedback bij staat. Er is dan wel eerder positieve feedback gegeven, maar dat is toch anders. Het was namelijk op een eerder moment, dus misschien is de mening van die persoon wel veranderd. En het was wellicht over een ander onderwerp, wat veel minder van belang was dan dit onderwerp. Dat ga je dan denken. Die positieve feedback doet er op dat moment niet zo veel toe, want het namelijk eerder gezegd en niet op dat moment in die situatie. Het enige wat je dan leest is negatieve feedback.
    Het werkt voor mij echt beter om in dezelfde post naast negatieve feedback ook positieve feedback te ontvangen.
    Dus misschien kun je eens proberen om aan je bericht, wanneer je een opmerking hebt over ons of ons werk, iets positiefs toe te voegen? ^^

    En wat betreft dat fouten inzien en ze verdedigen. Ik kan me voorstellen dat het zo overkomt. Ik denk dat we onszelf onder andere gaan 'verdedigen', omdat er ook dan weer enkel negatief gedaan wordt over ons gedrag of onze keuze voor een nieuwe regel bijvoorbeeld. Dat, terwijl we er goed over na gedacht hebben en we dus zelf iets tegenover die negatieve feedback willen zetten. Je kan het verdedigen noemen, ik zie het meer als proberen de ander ook de andere kant van het verhaal te laten bekijken :)

    Krull schreef:
    (...)

    Aller eerst vind ik het belangrijk om te noemen dat ik het fijn vind dat je uitlegt wat je observeert en hoe dat op jou overkomt. Dit is een post waarop ik graag wil reageren, in tegenstelling tot posts waarin wat diegene waarneemt als feiten worden beschouwd. Begrijp me niet verkeerd, maar bij zulke posts heb ik het idee dat het geen enkele zin heeft voor mij om er op te reageren. Bij dit bericht van jou ligt dat anders, dus daarom ga ik nu reageren ^^

    Ik denk dat het heel erg te maken heeft met de manier waarop feedback wordt gegeven. Wanneer bij de negatieve feedback ook positieve feedback wordt gegeven, krijg ik niet alleen de boodschap dat er iets is wat beter moet (omdat het nog niet goed (genoeg) is, maar tegelijkertijd óók dat er ook dingen zijn die wel goed zijn. Dan heb ik dus het idee van oke, die persoon vind dat ik dingen goed doe, fijn zo, en heeft een aantal kritische opmerkingen. Oke, dan ga ik daar aan werken. Dan krijg, door dat positieve deel, niet gelijk het idee dat ik net zo goed gelijk kan stoppen omdat ik toch alles helemaal fout doe.
    Het is dus waar dat we naast negatieve feedback ook wel eens positieve feedback ontvangen, ook van dezelfde persoon (jij bijvoorbeeld), maar op het moment dat we alleen die negatieve feedback lezen, gaan we ons daar toch meer op richten dan wanneer er ook positieve feedback bij staat. Er is dan wel eerder positieve feedback gegeven, maar dat is toch anders. Het was namelijk op een eerder moment, dus misschien is de mening van die persoon wel veranderd. En het was wellicht over een ander onderwerp, wat veel minder van belang was dan dit onderwerp. Dat ga je dan denken. Die positieve feedback doet er op dat moment niet zo veel toe, want het namelijk eerder gezegd en niet op dat moment in die situatie. Het enige wat je dan leest is negatieve feedback.
    Het werkt voor mij echt beter om in dezelfde post naast negatieve feedback ook positieve feedback te ontvangen.
    Dus misschien kun je eens proberen om aan je bericht, wanneer je een opmerking hebt over ons of ons werk, iets positiefs toe te voegen? ^^

    En wat betreft dat fouten inzien en ze verdedigen. Ik kan me voorstellen dat het zo overkomt. Ik denk dat we onszelf onder andere gaan 'verdedigen', omdat er ook dan weer enkel negatief gedaan wordt over ons gedrag of onze keuze voor een nieuwe regel bijvoorbeeld. Dat, terwijl we er goed over na gedacht hebben en we dus zelf iets tegenover die negatieve feedback willen zetten. Je kan het verdedigen noemen, ik zie het meer als proberen de ander ook de andere kant van het verhaal te laten bekijken :)


    Dit is best wel off-topic, maar het doet me denken aan de kritieksandwich: Breng kritiek zoveel mogelijk in deze vorm: geef een constructieve aanwijzing (lees: vertel niet wat er niet goed ging maar wat de persoon de volgende keer beter kan doen) en geef als het even kan zowel daarvoor als daarna positieve impulsen. De ‘kritiek-sandwich’! (Gebruik daarbij de ‘als-dan-redenatie’, zodat je eigenlijk gedwongen wordt om de kritiek constructief te brengen én niet vergeet om te vertellen wat het gevolg is zodat de acceptatie hoger is.)


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.