• ANN - Er is op de social media massaal verontwaardigd gereageerd op een bericht van een directeur van de Hema waarin hij aangeeft Zwarte piet uit de Hema winkels te verbannen. Geen slimme actie van hem want er wordt massaal opgeroepen nu dan ook maar de Hema in de ban te doen.

    Liggen er nou wel of geen Zwarte Pietenspulletjes in de winkels deze winter? De Zwarte Pietendiscussie is weer in volle hevigheid losgebarsten nu een directeur van de Hema per e-mail aan een klant zou hebben laten weten dat er geen enkele Zwarte Piet meer op de verpakking te zien is. Een nieuw actiecomité genaamd 'Malle Piet' zegt de mail van de directeur aan een klant in handen te hebben. Hema wil niet specifiek op het bericht reageren, maar stelt in een verklaring dat er dit jaar niets aan het sinterklaasassortiment verandert. "Voor 5 december is alles ingekocht en over volgend jaar kunnen we nog geen uitspraken doen", staat op de site van de winkel.

    De vermeende plannen van Hema leiden tot veel verontwaardiging. PVV-leider Geert Wilders liet weten niet meer naar de winkelketen te zullen gaan. Hij is niet de enige. Op Twitter worden onder de hashtag #boycotHema veel berichten geplaatst van boze klanten. Ook andere winkelketens denken na over hun sinterklaasproducten en de rol van Zwarte Piet hierin. Tot nu toe is er nog geen grote winkelketen die zegt helemaal geen artikelen met Zwarte Pieten erop te zullen verkopen.


    Bron: Actueel Nieuws Nederland (ANN)

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 18:49 ]


    26 - 02 - '16

    Het gaat dus om een gerucht, niet om iets dat echt bevestigd is.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Het gaat dus om een gerucht, niet om iets dat echt bevestigd is.


    Ik las het op Facebook/internet en ik vond het wel goed om te delen, maar je hebt gelijk, het is volgens mij nog niet geheel bevestigd.


    26 - 02 - '16

    PUKKELxDING schreef:
    Het gaat dus om een gerucht, niet om iets dat echt bevestigd is.


    Mensen overreageren op geruchten. News at 11.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 19:00 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Oh, als Wilders toch eens zijn grote mond zou kunnen houden zou de wereld meteen een mooiere plaats zijn. :W

    En een die boycot is volkomen belachelijk, naar mijn mening. Het bericht is niet eens bevestigd en ik vind het om eerlijk te zijn vrij raar dat de directeur van Hema persoonlijk de tijd zou nemen om mailtjes van klanten te beantwoorden, maar zelfs als het waar was is Hema hierom boycotten de grootste onzin die ik vandaag heb gehoord. Aangezien ik daarnet al wat ander nieuws heb gelezen en al een paar uur op Tumblr heb doorgebracht, is dat best wel een prestatie. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb gezien dat ik op deze site niet een heel grote mede stand heb met het standpunt waar ik achter sta.
    Maar ik vind sowieso onzin als mensen like zich serieus niet comfortabel voelen als er zwarte pieten zijn dan is het toch logisch dat ze weg gaan. Het is niet alsof kinderen nu niet meer op 5 december hun cadeautjes kan uitpakken. Mensen overdrijven aan beide kanten in mijn ogen maar goed ''tradities'' zijn zo vaak veranderd.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    jeetje zeg. Er zijn toch genoeg andere winkels waar ze hem wel zullen hebben? Het gaat ook maar om een fictief personage he jongens. En Wilders zijn mening is niet relevant :')


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.