• Hoi!
    Ik kom net terug van mijn eerste rijles, die goed verliep. Nadat ik zolang heb lopen te hikken om eindelijk te gaan rijlessen, ben ik super trots op mezelf :Y)

    Om dit topic nuttig te houden: Hoe ging jullie eerste rijles en/of waar zijn jullie momenteel trots op?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ah, goed zo!
    Mijn eerste rijles ging opzich wel redelijk, daarna ging ik weer achteruit. :'D Nu gaat het wel goed, tbh. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik ga in November beginnen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mijn eerste rijles... denkt hard na...

    Gehe die man kreeg zowat een hartstilstand toen ik bijna een vreugdedansje deed in de auto toen ik in z'n 1 vertrok en dus gewoon in z'n 1 wat rondbolde op een binnenweg en helemaal happy zat te jumpen achter het stuur van 'Kijk mij nou, kijk mij nou! Ik rij, ik rij!' met een big smile van oor tot oor. En geloof me, daarmee overdrijf ik dus echt niet. Maar goed, dat was ook 8 jaar geleden, toen ik niet beter wist en nog niet eens wist hoe een auto te starten :'D
    Die arme man heeft ook echt afgezien met me, destijds, aangezien ik dus zo a-technisch was in die dingen XD

    Het was de bedoeling dat ik in juli 2007 examen zou doen, maar vlak ervoor kreeg ik een auto-ongeluk, waardoor ik het nog zo'n 6 jaar heb uitgesteld, vanwege de angst om te rijden. Maar ik heb dan toch vorig jaar wel eindelijk m'n rijbewijs gehaald _O_
    Na 3 keer examen te moeten doen, want rijden kan ik inmiddels wel - had ik ook geen enkele opmerking op van de instructeurs - maar m'n parkeren was en is nog steeds rampzalig :'D
    Geen idee trouwens hoe ik al die jaren zonder rijbewijs heb kunnen doorbrengen XD

    [ bericht aangepast op 28 aug 2014 - 16:15 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wat fijn dat het goed ging!

    Mijn eerste rijles was op een scooter. Het was verschrikkelijk. De eerste keer ben ik gezakt voor mijn examen en toen ik het de tweede keer haalde, werd ik binnen vijf minuten aangereden toen ik voor het eerst op mijn eigen scooter zat. Toen was ik er gelijk klaar mee en ik heb dat stomme ding verkocht. Momenteel ligt mijn rijbewijs ergens weg te rotten en dat interesseert me echt helemaal niets. Ik ben nou eenmaal niet gemaakt om gemotoriseerde voertuigen te besturen en ben ook totaal niet van plan om binnen nu en tien jaar een autorijbewijs te halen. :'D


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ach mijn verhaal gaat tot drie jaar terug.. Ben keurig op mijn achttiende verjaardag begonnen. Mocht pas op mijn 19e TTT en drie keer afrijden. Toen had ik m nog steeds niet en moest ik mijn theorie opnieuw halen. Nou dat heb ik toen gedaan. Maar ik zat inmiddels al op iets van 140 rij-uren. Ik dacht ik switch wel naar een andere rijschool. En daar bleek echt dat er nog van alles mis was met mijn rijstijl. Geen idee wat ik dan die 140 uur heb gedaan bij die andere rijleraar, die mij notabene al op examen stuurde. Zucht. Dus nu ook weer ruim 40 rijlessen van 1,5 uur gehad, 60 rij-uren. Ik ben gewoon te ver om nog een keer op te geven :')

    Ah wat ontzettend rot! En jij maar betalen en betalen, terwijl die andere gast dus blijkbaar geen rijles kon geven. :c Maar nu zou je het onderhand wel moeten kunnen, toch?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Carmilla schreef:
    (...)
    Ah wat ontzettend rot! En jij maar betalen en betalen, terwijl die andere gast dus blijkbaar geen rijles kon geven. :c Maar nu zou je het onderhand wel moeten kunnen, toch?
    Zou moeten ja... Ik heb ontzettende faalangst wat autorijden betreft. Als ik één fout maak waarbij een ingreep nodig is gaat gelijk de rest van de rit niet meer goed. Dat houdt in dat als ik aan het begin van de les een ingreep krijg, eigenlijk de les is weggegooid. Ik word er zo moe van maar ik weet gewoon niet wat ik er tegen kan doen.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Zou moeten ja... Ik heb ontzettende faalangst wat autorijden betreft. Als ik één fout maak waarbij een ingreep nodig is gaat gelijk de rest van de rit niet meer goed. Dat houdt in dat als ik aan het begin van de les een ingreep krijg, eigenlijk de les is weggegooid. Ik word er zo moe van maar ik weet gewoon niet wat ik er tegen kan doen.


    Ik heb ooit eens gehoord dat er ook wel iets is voor als je faalangst hebt. Dat ze daar dan rekening mee houden. Heb je het ook al tegen je nieuwe rij-instructeur gezegd?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    (...)

    Ik heb ooit eens gehoord dat er ook wel iets is voor als je faalangst hebt. Dat ze daar dan rekening mee houden. Heb je het ook al tegen je nieuwe rij-instructeur gezegd?
    Jep, daar zijn ze van op de hoogte. En ze houden er ook wel rekening mee. Maar ja, het is niet zo dat je me een pilletje geeft en bam dan is het weg. Helaas. :(


    Life is hard and then we die

    Escapism schreef:
    (...)

    Haha jij geluk! Ik moest echt álles in één keer doen, terwijl hij wíst dat ik nog nooit auto gereden had. En hij ging vet boos doen wanneer ik iets fout deed. :')

    Maar wel fijn dat jij wel een goede eerste rijles had. Je rij instructeur is ook niet zo slecht? ^^


    Heheh, ik moest bij de intest ook al rijden en sturen en schakelen van 1-3 (hoewel niet allemaal tegelijk natuurlijk, die 3 kwam er pas bij aan het einde) en heb toen wat rondjes gereden in een rustige woonwijk. Eerste echte les vanaf mijn huis middenin de stad naar een rustige wijk gereden (ik sturen en knipperlichten, rijinstructeur deed de pedalen) en die les ben ik zelf teruggereden en sindsdien rijd ik dus min of meer zelfstandig.

    Maar ik heb een goeie, rustige rijleraar 8D


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Heheh, ik moest bij de intest ook al rijden en sturen en schakelen van 1-3 (hoewel niet allemaal tegelijk natuurlijk, die 3 kwam er pas bij aan het einde) en heb toen wat rondjes gereden in een rustige woonwijk. Eerste echte les vanaf mijn huis middenin de stad naar een rustige wijk gereden (ik sturen en knipperlichten, rijinstructeur deed de pedalen) en die les ben ik zelf teruggereden en sindsdien rijd ik dus min of meer zelfstandig.

    Maar ik heb een goeie, rustige rijleraar 8D


    De pedalen moest ik ook al doen. Gewoon echt álles, en ik moest het maar in 1 keer kunnen. -.-'
    Stiekem ben ik reuze blij dat ik al sinds juli geen rijles meer gehad heb, omdat die gast mij moet bellen voor een volgende afspraak aangezien hij op vakantie gaat/is gegaan, lol. Maar 9 september heb ik mijn TTT. Luckily mag ik nog wel eens in papa's auto rijden. c: hahaha

    Wel chill dat je een toffe rij instructeur hebt! Ik ben jaloers op iedereen die dat heeft. Maar ik mocht van mijn ouders niet van rij instructeur wisselen. :'D hahaha


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Escapism schreef:
    (...)

    De pedalen moest ik ook al doen. Gewoon echt álles, en ik moest het maar in 1 keer kunnen. -.-'
    Stiekem ben ik reuze blij dat ik al sinds juli geen rijles meer gehad heb, omdat die gast mij moet bellen voor een volgende afspraak aangezien hij op vakantie gaat/is gegaan, lol. Maar 9 september heb ik mijn TTT. Luckily mag ik nog wel eens in papa's auto rijden. c: hahaha

    Wel chill dat je een toffe rij instructeur hebt! Ik ben jaloers op iedereen die dat heeft. Maar ik mocht van mijn ouders niet van rij instructeur wisselen. :'D hahaha


    Dan hoop ik dat je ouders betalen, want als een rij instructeur je niet ligt schiet het niet op (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Dan hoop ik dat je ouders betalen, want als een rij instructeur je niet ligt schiet het niet op (cat)


    Ja, mijn ouders betalen het inderdaad. Maar ze vonden dat ik maar met zulke personen om moet leren gaan haha. Het is echt iedere keer ruzie. Dusja.... x) Mjah ik heb het tot nu toe nog overleefd. :'D


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vond mijn eerste rijles ontzettend eng. Ik ging zitten en vervolgens werd er met minimale woorden uitgelegd hoe je de auto moest starten en weg moest rijden en toen was het aan mij. Wonderlijk genoeg liet ik hem niet afslaan en ging alles ontzettend goed. Het laatste kwartier hebben we over de snelweg gescheurd en ik vond het heerlijk dat hij vanaf het begin zo veel vertrouwen in me heeft geplaatst.


    yaay, fijn voor jou!!

    Ik was echt bang voor mijn eerste rijles, wat uiteindelijk heel erg mee viel haha. Ik had een fijne/goede rij instructeur maar ben toch zooo blij dat ik er vanaf ben haha


    As travars