• Het huis van de nacht is een boekenreeks over het leven van de jonge halfwas Zoey Redbird. De boeken zijn geschreven door P.C Cast en haar dochter Kirsten. Het maakt niet uit als je de boeken niet kent of nooit gelezen hebt, je kan gewoon meedoen met de RPG. Al waarderen we het enorm als je eens een kijkje neemt op de hon site




    Elke halfwas of vampier begint als een mens. Soms, op een bepaalde leeftijd, worden sommige jonge tieners gemerkt met een blauwe, on ingekleurde, maansikkel op hun voorhoofd en komen ze er achter dat ze naar een merkwaardige school moeten die "Het huis van de nacht" heet om daar vier jaar te verblijven. In het huis van de nacht leren de pas gemerkte tieners(ook wel halfwassen genoemd) alles over het vampier zijn en het beheersen van hun affiniteiten en krachten. Wanneer een halfwas pas gemerkt is begint deze in zijn of haar derde jaar(eerste jaar) tot en met, zijn of haar zesde jaar(vierde jaar). In het laatste jaar moet de halfwas de verandering doorstaan hebben en is de halfwas officieel een volwassen vampier geworden en wordt de blauwe maansikkel ingekleurd. Wanneer het lichaam de verandering afstoot, sterft de halfwas. De heilige godin van elke halfwas en vampier is Nux. Sommige halfwassen of vampiers worden door zijn of haar godin begiftigt met een zeldzame kracht of affiniteit. Echter heeft niet elke vampier een affiniteit of kracht, vooral bij halfwassen is dit heel zeldzaam. In het huis van de nacht is dag, nacht en is nacht, dag. Halfwassen en vampiers kunnen zich prima in daglicht begeven, maar vinden dat echter niet zo fijn. Hun voorkeur gaat immers naar nacht.


    e House Rules f

    House Rule #1:
    If you’ve been Marked by a Tracker, night has chosen thee. You will go through the Change and turn into a vampyre. However, if your body rejects the Change, you die.

    House Rule #2:
    If you are Marked, you must leave your home and move into the House of Night school, where you will take your place as a fledgling and live for four years.

    House Rule #3:
    At the House of Night School, classes begin at 8pm and end at 3am. The gym is open until dawn.

    House Rule #4:
    You can never be far from an adult Vampire for long. And it’s not like you’ll turn into a pumpkin. It’s a much bigger deal than that.

    House Rule #5:
    Formal rituals are held at Nux’s Temple twice a week. At the ceremony’s commencement, turn to the east, south, west and north to summon (in order) air, fire, water and earth.

    House Rule #6:
    If one of the cats at the school chooses you, you will belong to him or her. Not the other way around.

    House Rule #7:
    Every High Priestess and some vampires is given an affinity, or special powers, by the Goddess.

    House Rule #8:
    If you ever leave school grounds, you cannot wear any part of your uniform (which is primarily basic black) and must conceal all tattoo markings.

    House Rule #9:
    Here at the House of Night school, there are no lockers. You will have cabinets in your homeroom. If someone steals something, the vamps will know it. As will Nux

    e Rollen f

    Priesteres
    Melantha Philomena || MissSwan

    Jongens
    - Thomas Gabriël Mc.Down || CopyCat || Raccoon
    -Noah Valentino Isaac Candres || Raccoon
    -Matthew Tyler Jones || Vuur || LoveHemmings
    -Jaylion Yoran Dion Nazang || Thaluke
    -Aiden Ryland Brown || Gwyn
    -Aiden Josh McCloud || Water ||Silvanaa
    -Dean Singer || Deamon
    -


    Meisjes Vol!
    -Arlynn Moree Odair || Water || MissSwan
    -Demetris Adele Destiny Algaia|| Vuur || Thaluke
    -Aylin Moore || Geest || Gwyn
    -Avery Victoria Edrice Vanity Harper Briar || Onzichtbaarheid
    -Dana Marie Hamby || Communiceren met Katten || Banshees
    -Rosabella Evans || Aarde || Silvanaa
    -Evernette Daria Cartner || Mashtonx
    - Desiré Saphire Moon || Roww



    Leraren
    -Sven Avalard || Leraar Paardrijden || Lazulis
    -Heather Griffin || Lerares Boogschieten & Dichtkunst|| Zieneres || Gwyn
    -Blake Owen Daughetry || Leraar Drama & Geschiedenis || Raccoon

    e Invullijstje f

    Rol: Halfwas
    Naam:
    Leeftijd(16 t/m 20):
    Jaar(3de,4de,5de,6de):
    Uiterlijk(beschrijving + foto):
    Karakter(zowel slechte als goeie punten):
    Huisdier(hond of kat):
    Affiniteit/kracht:
    Keuzevakken: (min2,max4)
    Extra:

    Rol: Leraar
    Naam:
    Geslacht:
    Leeftijd(vanaf 21 jaar):
    Lessen(Minimaal 2):
    Uiterlijk(beschrijving en/of foto):
    Karakter:
    Huisdier(hond of kat):
    Affiniteit/kracht:
    Extra:



    e Regels f



    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Stu’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Je mag nooit iemand zonder toestemming vermoorden
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Je reservering vervallen na 48 uur
    #Probeer minimaal 1 keer in de week te reageren
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes
    #Alleen Asmodom en Raccoon maken nieuwe topics aan
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Laat je zonder reden twee weken of langer niks van jezelf horen, dan zal je personage de verandering afstoten.


    e Belangrijke info f


    De bedoeling van de RPG:
    Iedereen vult een eigen personage in(je kan kiezen uit; halfwas, leraar ) en kiest in welk jaar je begint. Je kiest of je een hond of kat wilt(natuurlijk is dit niet verplicht), en of je een affiniteit of kracht hebt(beschrijf welke en wat die doet. Ook dit is niet verplicht). Asmodom en ik zullen de hoge priesteres besturen. Ook zal elk jaar een eigen rooster krijgen. De rpg word door jullie gevormd maar af en toe zullen we ook richtlijnen geven . En heb natuurlijk plezier in het Rpg'en !

    Wat is een Affiniteit/kracht?
    Als je voor een affiniteit kiest dan betekent dat, dat je tussen water, aarde, vuur, lucht en geest kiest of iets dat in verband is met één van deze vijf. Deze kunnen echter niet vaker gebruikt worden in het zelfde geslacht. Dus 1 jongen en 1 meisje kunnen bv. allebei vuur hebben maar niet 2 meisjes met vuur.
    Wanneer je voor een kracht kiest heb je vaak met fysieke dingen te maken, bv. goed zijn in boogschieten, heel sterk zijn, onzichtbaar zijn, etc. Dit mag je zelf verzinnen. Ik zal wel de kracht controleren om te kijken of ik ze niet te overdreven vind zoals: De kracht hebben om van elke andere kracht een uur gebruik van te kunnen maken. Bij een kracht kan niemand de zelfde kracht als jou hebben. Zou je toch de zelfde kracht als iemand willen dan moet je dit met die persoon zelf bespreken en ervoor zorgen dat jou personage dan van een andere geslacht is. 1 kracht kan dus maar 2 keer gebruikt worden in overleg met de persoon die hem als eerste had.

    Lessen:
    Voor elk onderdeel mogen er maximaal maar 2 leraren zijn.

    Zoals iedere school moeten ook deze studenten leren al zijn sommige vakken specialer dan andere.

    Verplichte vakken:
    - Vampier sociologie
    - Geschiedenis
    - Spaans
    - Dichtkunst
    - Economie
    - Kunst & Cultuur


    Keuze vakken:
    - Boogschieten
    - Schermen/zwaardvechten
    - Paardrijden
    - Tae Kwan Do/Judo
    - Drama
    - Muziek



    °Praattopic



    Deze rpg is oorspronkelijk van Silvanaa

    Vragen mogen ook altijd gesteld worden ^^

    [ bericht aangepast op 20 sep 2014 - 16:49 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mijn topics. Mag ik btw een meisje met een affiniteit voor water reserveren?


    Happy Birthday my Potter!

    Voor mij een leraar Paardrijden, graag.


    Vampire + Servant = Servamp

    Mag ik een meisje met affiniteit voor vuur?


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Staat er bij ^^


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH






    Naam: Demetris Adele Destiny Algaia. Ook wel Tris genoemd.

    Leeftijd: Ze is zestien jaar oud.

    Jaar: Het derde, lijkt me dan.

    Uiterlijk: Demetris heeft een lichte en egale huid. Haar lippen zijn van zich zelf zacht roze, maar met lippenstift kleurt ze ze rood. Hierdoor lijkt haar huid nog lichter. Haar ogen hebben een ijsblauwe kleur die je vrolijk aan kunnen kijken en dodelijk. Als ze erg boos is springen deze kijkers naar vuur en hebben ze ook een vuurrode kleur. Om haar ogen zitten donkerbruine wimpers waar ze mascara op doet, zodat ze langer en donkerder worden. Demetris´ haar komt tot haar onderrug. Deze lokken zitten tussen licht en donkerbruin in. Ook dragen ze wat slag met zich mee. Vaak heeft ze het in een rommelige, schuine vlecht. En soms heeft ze het los. Demetris is ongeveer 1 meter en 68 centimeter lang. En om haar ietsjes groter te maken draagt ze wel hakken. In haar vrije tijd draagt ze vaak een rode jurk met rode pumps óf een zwart hemd en leren jack, met zwarte broek en zwarte kisten. Een simpele spijkerbroek, met shirt en een jasje/jack/vest vindt Demetris ook geen probleem. Meestal loopt ze rond met een glimlach op haar gezicht. En op sommige dagen niet. Ze heeft ook een litteken in haar nek. Dit is van een gevecht. Demetris neemt niet de moeite om het te verbergen, omdat het haar toch niet lukt.

    Karakter: Demetris houdt zich liever op de achtergrond, en doet dit ondertussen ook nog. Ze is nog wel redelijk slim. Demetris kan redelijk goed liegen, en gebruikt dit ook redelijk vaak. Ze is nogal bang om haar pijn en verdriet te tonen en doet dit dan ook niet. Net zoals ze erg onzeker is. Wat haar ergens tot waanzin brengt. Ze wilt niet zo zijn. Toch laat ze hier niets van merken, omdat ze goed kan liegen. Er zijn enkele mensen die haar kunnen doorzien omdat die haar door en door kennen. Demetris is aardig als je dat ook voor haar bent. Zo simpel als wat. Ben je dit niet? Dan is zij dit ook niet. Punt uit. Toch zal ze eerst altijd iemand proberen te leren kennen voordat ze wat van hem of haar denkt. Natuurlijk zijn er kleine vooroordelen, maar dat doet iedereen toch? Je kunt redelijk goed kattenkwaad met haar uithalen, en lachen. Ze is een gezellige meid met het hart op de goede plaats. Kom je aan haar vrienden? Dan heb je toch wel een groot probleem. Ongeduldig is ze wel. Ze kan soms ook nogal wat…druk zijn. Dit is enkel als je haar kent. Want als ze je nog niet kent is ze redelijk verlegen en zegt ze niet veel, wat ze sowieso al niet altijd doet. Je kunt haar ook goed vertrouwen, en dan probeert ze je ook te helpen. Demetris houdt ook wel van lezen, dit is wel redelijk lastig met haar dyslexie. En de ene lukt haar beter dan de andere. Demetris voelt zich ook redelijk snel ongemakkelijk. Ze kan er niets aan doen. En het maakt niet uit bij wie, ze zal bijna altijd op een gegeven moment.

    Huisdier: Ze heeft een husky; Grover.

    Affiniteit/kracht: Vuur.

    Keuzevakken: Schermen/Zwaardvechten, muziek en Tae Kan Do/Judo.

    Extra: Ze heeft dyslexie.
    Demetris haar ouders zijn overleden. Ze was dertien toen dit gebeurde in een auto ongeluk. Toen ze dit te horen had gekregen was ze kapot, maar ze wilde geen medelijden. Dit is de reden waarom ze al haar gevoelens voor zich houdt. Enkel haar Matt ziet hoe ze zich precies voelt. Hoe hard ze dit ook verbergt. En dit vindt ze ergens irritant, maar ook weer niet.
    Demetris is pas driekwart jaar hier. Daarvoor heeft ze rond gezworven op straat. Ze had soms wat gevechten op straat, met haar kortlontje. Hierdoor heeft ze ook nog een litteken, omdat ze niet wist dat die gast een mes had.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2014 - 8:03 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Oh god ik wil meedoen!!!! Die boeken zijn geweldig!!! ;o
    Hoeveel personages mag je eigenlijk? (:

    Laat ik alvast beginnen met een meisje te reserveren als dat kan?
    Oh en liefst met een affiniteit voor geest


    En als er nog een personage mag zou ik graag een jongeren hebben

    [ bericht aangepast op 29 aug 2014 - 20:47 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Mag ik een meisje reserveren ? Met de kracht onzichtbaarheid ? ^^

    [ bericht aangepast op 29 aug 2014 - 21:14 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Een jongen en meisje? Een jongen met vuur en een meisje met lucht?


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Gwyn schreef:
    Oh god ik wil meedoen!!!! Die boeken zijn geweldig!!! ;o
    Hoeveel personages mag je eigenlijk? (:

    Laat ik alvast beginnen met een meisje te reserveren als dat kan?
    Oh en liefst met een affiniteit voor geest


    En als er nog een personage mag zou ik graag een jongeren hebben


    Momenteel zou ik het behouden op maximaal 2 personages waarvan het liefst een jongen en een meisje tenzij de rollen een beetje gelijk staan ^^

    Briar schreef:
    Mag ik een meisje reserveren ? Met de kracht onzichtbaarheid ? ^^


    Dat mag ^^

    LoveHemmings schreef:
    Een jongen en meisje? Een jongen met vuur en een meisje met lucht?


    Is goed ^^


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Oh laat maar dan (;

    Of toch nog even iets, kracht onzichtbaarheid bestaat toch niet daar? ;/
    Met de affiniteit voor lucht kan je jezelf onzichtbaar maken, maar als kracht apart bestond dat toch niet? Sorry heb misschien iets teveel de boeken gelezen. Voel me een beetje een zeur nu ;x

    [ bericht aangepast op 29 aug 2014 - 21:25 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Gwyn schreef:
    Oh laat maar dan (;


    Dus geen jongen dan? (Zal trouwens niet meer kunnen aanpassen tot Morgen ga film kijken ^^)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Raccoon schreef:
    (...)

    Dus geen jongen dan? (Zal trouwens niet meer kunnen aanpassen tot Morgen ga film kijken ^^)

    Hmm, ja is goed, dan wil ik inderdaad de jongen laten vallen en een lerares boogschieten in de plaats (:

    Maar mag mijn lerares boogschieten ook een dichteres zijn? Zodat ze via haar gedichten in een verwarrende en moeilijk te begrijpen profeties over de toekomst krijgt?
    Die bestaan namelijk ook in t boek

    [ bericht aangepast op 29 aug 2014 - 21:23 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Rol: Halfwas
    Naam: Avery Victoria Edrice Vanity Harper. De meeste mensen spreken haar alleen met Ave aan.
    Leeftijd: 18 jaar, 14 december.
    Jaar: Het 5e jaar.

    Uiterlijk:


    Ave valt best wel op, alhoewel ze daar zelf geen aandacht aan besteedt. Ze heeft felblauwe ogen en donkere haren, daardoor valt ze eigenlijk op. Ze heeft een heel lichte huid, donkere golvende haren en felblauwe ogen. Om haar ogen heeft ze volle, zwarte wimpers en ze doet daarom nauwelijks make-up op. Bij haar is vaak alleen een lijntje eyeliner te zien, meer niet. Op haar lippen doet ze ook niks, omdat die een roze kleur hebben en dat compenseert mooi bij haar blauwe kijkers. Ze is ook niet zo'n ijdel type die eeuwig voor de spiegel staat om make-up en haren te doen. In de ochtend haalt ze snel een borstel door haar haar en dan is het ook klaar. Ze houdt ervan dat haar haren los zijn en bij haar zie je nooit een ingewikkeld kapsel of de haren vast.
    Ave is best slank en 1.67 lang. Ze is best wel klein, maar ze hoeft ook niet groter te zijn. Ze heeft eigenlijk ook een best mooi lichaam, maar Ave boeit het niet veel. Meestal heeft ze ergens schrammen of wonden. Want op de één of andere manier weet ze zichzelf altijd iets aan te doen.
    Avery draagt graag kleding met kant of van die rozenpatronen. Ze heeft vaak een zwarte broek aan met een wit,kanten topje of een rode trui. Ze is niet zo moeilijk en kiest gemakkelijk kleding uit.

    Karakter: Ave is niet berekenbaar. Haar gevoelens kunnen snel wisselen en je weet niet of ze boos is, of verdrietig. Ze is namelijk een kei in emoties verbergen en toont deze ook liever niet. De enige reden, ze is erg emotioneel en ze zou het niet aankunnen om gekwetst te kunnen worden. Ze stapt wat moeilijk op anderen af, omdat ze geen flauw idee heeft wat voor gesprek ze moet voeren. Daardoor heeft ze niet veel vrienden en omdat ze kil van buitenaf aankomt, gaan de anderen haar meer uit de weg. Avery is dan ook vaak alleen, ze is dan met haar lieve hondje Amarello of leest een boek. Ze is namelijk een boekenwurm en verslindt alle boeken die ze tegen komt. Ze is erg intelligent en weet goed andere mensen in te schatten. Alhoewel ze haar gevoelens verbergt, weet ze andere gevoelens aan te voelen. Ze kan ook een goede troost zijn voor mensen. Ze is eigenlijk ook erg lief en betrouwbaar, ze durft haar zwakke kanten alleen niet te laten zien. Ze is bang dat ze gekwetst word of van iemand gaat houden. Net als haar hondje, als ze eenmaal van je houdt, raak je haar niet zo gemakkelijk kwijt.

    Huisdier: Amarello, een kleine Mops.

    Affiniteit/kracht: Onzichtbaarheid. Ze kreeg de kracht onzichtbaarheid en vroeger nam Ave nog wel is een geintje, toen ze net nieuw was en liet anderen daardoor schrikken. Maar ze gebruikt het meestal voor het goede.

    Keuzevakken: Boogschieten, paardrijden, en muziek.

    Extra: X

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 18:44 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Gwyn schreef:
    Oh laat maar dan (;

    Of toch nog even iets, kracht onzichtbaarheid bestaat toch niet daar? ;/
    Met de affiniteit voor lucht kan je jezelf onzichtbaar maken, maar als kracht apart bestond dat toch niet? Sorry heb misschien iets teveel de boeken gelezen. Voel me een beetje een zeur nu ;x


    Kan kloppen, maar persoonlijk vind ik het fijner dat er een mogelijkheid is tot meer variatie. Zoals Stark een affiniteit had voor nooit zijn doel te missen er zijn vast veel andere waar we niet van weten dus sluit ik niets uit. Behalve te sterke krachten dan.
    En sorry als er soms iets niet klopt met de echte verhaallijn, ik ben dol op de boeken maar heb er zelf maar 3 en een half van kunnen lezen ^^ Het is wel erg fijn dat je het even zei, maar voor mijn part mag je personage ook de kracht hebben om met dieren te praten, de gedachten van anderen op te pikken -voorkort- etc


    Gwyn schreef:
    (...)
    Hmm, ja is goed, dan wil ik inderdaad de jongen laten vallen en een lerares boogschieten in de plaats (:

    Maar mag mijn lerares boogschieten ook een dichteres zijn? Zodat ze via haar gedichten in een verwarrende en moeilijk te begrijpen profeties over de toekomst krijgt?
    Die bestaan namelijk ook in t boek


    Dat mag, dan kan ze de rechterhand zijn van De hoge Priesteres :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    ^Okeey, ik wou het gewoon gezegd hebben, maar ik snap het heel goed als je dat zo wilt en het is inderdaad wel fijn zo! (;
    Bovendien heb je helemaal gelijk over Stark daar had ik zelfs niet aan gedacht dus volgens mij is het inderdaad wel mogelijk!

    Superrrr, ik maak of later vandaag of morgen mijn personages aan. (Vandaag kan misschien moeilijk gaan omdat ik een reis van enkele uren voor de boeg heb van Nederland naar België)


    “To live will be an awfully big adventure.”