• Waarom zeuren wij eigenlijk zoveel over school? We zouden blij moeten zijn dat wij naar school kunnen. De richting kunnen volgen die wij willen etc.
    Misschien moeten wij wat minder zeuren over school, want er zijn genoeg landen waar mensen niet naar school kunnen gaan. Misschien is het wel eens een dagje minder leuk op school, ja dat kan natuurlijk. Maar sommige kinderen wensen dit juist mee te maken, dat ze de schoolbanken in kunnen. Pauze kunnen houden met hun vrienden en noem maar op
    .

    Dit moest ik gewoon even kwijt. Mijn excuus.

    Moeten wij minder gaan zeuren over school?

    45.7% (21 stemmen)
     
    Ja. Laat een reactie achter waarom

    54.3% (25 stemmen)
     
    Nee. Laat een reactie achter waarom


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hangt ervan af waarom we zeuren, op dit moment klaag ik nogal vanwege het feit dat de kluisjes vernieuwd zouden worden, maar wat nog steeds niet gebeurd is. Ik heb sinds ik in de vierde zit negende uren en heb dan een overvolle tas, wat gewoon pijn doet aan mijn schouders en mijn rug. De nieuwe kluisjes hadden ze best in de vakantie kunnen plaatsen, maar dat is dus niet gebeurd en nu moet ik wachten tot mid-september. Hier staat dan tegenover dat ik volgende week maandag studiedag heb, de dag dat ik normaal gesproken de meeste boeken moet dragen. c:

    [ bericht aangepast op 1 sep 2014 - 22:43 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Ligt eraan waarover je zeurt. Als je zeurt omdat je naar school moet, dat zou minder mogen. Maar als je zeurt omdat er alweer iets niet goed geregeld is dan begrijp ik het best.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Handles schreef:
    Ligt eraan waarom je zeurt, vind ik. Ik vind dat mensen best mogen zeuren over de kwaliteit van school, omdat die steeds verder omlaag lijkt te zakken, maar ik vind inderdaad dat sommige mensen best eens wat minder mogen zeuren als je hoort wat er allemaal wel niet fout is of erg is of weet ik wat.

    Indeed.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Waarom niet zeuren het is mensenlijk of het nou over het weer is of over school. Uit eindelijk komen de meeste van ons toch wel braaf aan draven als de bel gaat. Mensen hebben heus wel door dat school belangrijk is alleen om nou te gaan klagen dat mensen te veel zeuren over hun wiskunde les en huiswerk engels. We sturen niemand van die zielig kindjes die ook naar school willen door niet te klagen naar school. Sorry, maar ik ben het totaal oneens met je punt


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Als school een bron van pesterijen en andere kutzooi is, dan mag je best over school zeuren.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ligt aan je reden. Ik vind het bijvoorbeeld nu ook belachelijk dat je op sommige scholen een iPad of een laptop moet hebben. Als je dit hebt op een opleiding zou ik het nog wel kunnen begrijpen, maar op de middelbare school? Daarbij hebben veel mensen het geld nieteens daarvoor.

    Ik ben verder best blij dat ik naar school kan gaan. (:


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Handles schreef:
    Ligt eraan waarom je zeurt, vind ik. Ik vind dat mensen best mogen zeuren over de kwaliteit van school, omdat die steeds verder omlaag lijkt te zakken, maar ik vind inderdaad dat sommige mensen best eens wat minder mogen zeuren als je hoort wat er allemaal wel niet fout is of erg is of weet ik wat.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Dit is wel heel simpel gezegd... Het zou fijn zijn dat iedereen bewust is van dat ze het voorrecht hebben om naar school te gaan. Maar om te zeggen dat er te veel gezeurd wordt over school of dat mensen nooit meer over school mogen zeuren vind ik overdreven.


    I still think of the guitar bible.

    Ik vind dat we best wel mogen klagen. Als de school oneerlijk en chaotisch is waardoor wij de slachtoffers zijn, dan mogen we best wel klagen. En ik kan me niet voorstellen dat je elke dag "yoepie" denkt als je elke dag opnieuw een lange dag heb. Dus ja, klagen mag best. En zeuren mag af en toe ook. We zijn mensen.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2014 - 15:07 ]


    -

    Alayna schreef:
    Dit is wel heel simpel gezegd... Het zou fijn zijn dat iedereen bewust is van dat ze het voorrecht hebben om naar school te gaan. Maar om te zeggen dat er te veel gezeurd wordt over school of dat mensen nooit meer over school mogen zeuren vind ik overdreven.


    Dat zeg ik ook niet. Kijk even naar dat berichtje van Krull en wat ik dikgedrukt heb gemaakt daarin. Dat is wat ik bedoel te zeggen met dit topic.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    BoterBabbelaar schreef:
    (...)

    Dat zeg ik ook niet. Kijk even naar dat berichtje van Krull en wat ik dikgedrukt heb gemaakt daarin. Dat is wat ik bedoel te zeggen met dit topic.

    Ik reageerde niet alleen op jouw bericht.


    I still think of the guitar bible.

    Maar je kan toch moeilijk de hele tijd rondlopen op school met de gedachte "wij moeten zo blij zijn met school, wij zijn zo'n gelukzakken." Zolang je maar beseft dat wij het inderdaad eigenlijk echt getroffen hebben met onze kansen om bv naar school te kunnen gaan, vind ik dat je weleens kan zeuren. Het zou toch maar niks als je over alles de hele tijd blij moet zijn? Ik ben zo'n gelukzak want ik zit nu achter een computer, ik ben zo'n gelukzak want ik heb daarnet een diepvriespizza gegeten, ik ben zo'n gelukzak want ik kan kiezen welke kleren ik morgen aandoe, ... Soms moet je gewoon niet te veel nadenken bij alles, dat gaat gewoon niet. Mensen zeuren nu eenmaal, punt uit. We moeten gewoon niet overdrijven, en af en toe beseffen dat we het eigenlijk maar al te goed getroffen hebben. Dat is toch mijn mening.

    Nee.
    80% van de info die we leren op school gaan we niet gebruiken. We moeten 5 dagen in de week naar school om uren lang uitleg aan te horen, schrijven in een boek, lezen, etc. En we hebben niet eens een keuze. Kijk, schrijven, rekenen, lezen,klokkijken en zo is wel handig later maar waarom moeten we een uur lang domme rekensommen maken als we bijvoorbeeld brandweer of zo willen worden? Heel weinig van die sommen ga je dan eigenlijks gebruiken. En dan moet je ook nog leren voor toetsen etc. Natuurlijk mogen we klagen. Veel van de dingen die we leren op school gebruiken we nooit, en school duurt ook veel te lang. Eigenlijks zou je als je bijvoorbeeld brandweer wil worden meer moeten leren over vuur, etc, en als je dieren arts wilt worden leren over dieren, wonden, etc. Niet deze shit.
    Maar dit is gewoon mijn mening. En misschien zijn andere scholen wel anders - de scholen waar ik heen ging waren alleen zo.


    May StarClan light your path.

    Eledhel schreef:
    Als ik zeur over school is het meestal omdat ik een beetje mijn tijd aan het verdoen ben. De dingen die ik nu leer ben ik over 5 jaar toch weer vergeten en als ik het onthoud, heb ik het nodig voor mijn baan. Nou woehoe, werken tot je 65ste en dan naar een bejaardentehuis! Het voelt net alsof ik mijn tijd aan het verpesten ben omdat er zoveel meer nuttigere dingen te doen zijn. Daarom klaag ik meestal over school.


    Agreed! School is 5 dagen in de week en ieder uur dat je daar verspilt kun je ook iets doen dat je gelukkig maakt. En jup, over een paar Jaar ben je alles toch weer vergeten. En dan moet je werken tot je te oud bent.
    Terwijl je ook nuttige dingen kan doen: reizen, dingen van je bucketlist, dingen die je gelukkig maken, mensen helpen, etc. Het leven is kort, dus waarom het verspillen?


    May StarClan light your path.

    We moeten inderdaad niet zeuren om het feit dat we de kans krijgen om naar school te kunnen gaan, iets bij te leren en daar later echt iets mee kunnen doen. Heel veel landen hebben daar de kans niet toe en ik hoor oudere mensen rondom me wel eens zeggen dat ze wel eens terug de kans willen grijpen om achter de schoolbanken te kruipen, aangezien ze daar zelf nooit echt de kans toe hadden. Maar je gaat me heus niet wijsmaken dat iedereen blij naar school gaat. Vroeg opstaan, saaie lessen waar we de helft niet eens van gaan gebruiken later, lange dagen, zeurende leerkrachten, irritante klasgenoten en eventueel pesters. Nu zeg ik niet dat alles aan school slecht is, maar er is altijd wel iets dat school dat tikkeltje minder interessant maakt. Ik vind dat we heus wel mogen zeuren, zouden we dit niet doen zou alles en iedereen ook maar saai zijn.


    16 - 09 - '17