• Waarom zeuren wij eigenlijk zoveel over school? We zouden blij moeten zijn dat wij naar school kunnen. De richting kunnen volgen die wij willen etc.
    Misschien moeten wij wat minder zeuren over school, want er zijn genoeg landen waar mensen niet naar school kunnen gaan. Misschien is het wel eens een dagje minder leuk op school, ja dat kan natuurlijk. Maar sommige kinderen wensen dit juist mee te maken, dat ze de schoolbanken in kunnen. Pauze kunnen houden met hun vrienden en noem maar op
    .

    Dit moest ik gewoon even kwijt. Mijn excuus.

    Moeten wij minder gaan zeuren over school?

    45.7% (21 stemmen)
     
    Ja. Laat een reactie achter waarom

    54.3% (25 stemmen)
     
    Nee. Laat een reactie achter waarom


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Squirrelflight schreef:
    Nee.
    80% van de info die we leren op school gaan we niet gebruiken. We moeten 5 dagen in de week naar school om uren lang uitleg aan te horen, schrijven in een boek, lezen, etc. En we hebben niet eens een keuze. Kijk, schrijven, rekenen, lezen,klokkijken en zo is wel handig later maar waarom moeten we een uur lang domme rekensommen maken als we bijvoorbeeld brandweer of zo willen worden? Heel weinig van die sommen ga je dan eigenlijks gebruiken. En dan moet je ook nog leren voor toetsen etc. Natuurlijk mogen we klagen. Veel van de dingen die we leren op school gebruiken we nooit, en school duurt ook veel te lang. Eigenlijks zou je als je bijvoorbeeld brandweer wil worden meer moeten leren over vuur, etc, en als je dieren arts wilt worden leren over dieren, wonden, etc. Niet deze shit.
    Maar dit is gewoon mijn mening. En misschien zijn andere scholen wel anders - de scholen waar ik heen ging waren alleen zo.

    Alles wat je op de middelbare school leert is niet voor niets. Natuurlijk zijn er ook dingen die je niet zal gebruiken in je verdere leven. Maar je kennis wordt vergroot en dat heb je ook nodig buiten je toekomstige studie. En vijf dagen per week naar school gaan is helemaal niet zoveel. Je bent een gedeelte van de dag gewoon vrij en het zorgt voor een ritme in je week. Die toetsen zijn voor je diploma, dus voor jezelf. Dierenarts is toch wel iets compliceerder dan dieren en wonden...

    [ bericht aangepast op 3 sep 2014 - 16:55 ]


    I still think of the guitar bible.

    Allereerst is het volgens mij gewoon menselijk om niet tevreden te zijn met dingen die je hebt ondanks dat je er blij mee moet zijn, volgens mij kun je hier wel een hele lijst met dingen dan neer zetten waar we niet meer over mogen zeuren.
    Ten tweede, we moeten inderdaad blij zijn met het feit dat we naar school kunnen, maar school is nou niet wat je noemt perfect, er zijn dingen op aan te merken en als er iets niet goed is dan ga je nu eenmaal zeuren. Ik bedoel het is mooi dat we naar school mogen, maar als je nou een docent hebt die je echt belachelijk maakt voor de klas dan kan ik me best voorstellen dat je daar over gaat zeuren.


    ©1998

    Maar sommige scholen zijn gewoon heel vevelend, en sommige mensen hebben het echt niet naar hun zin.
    Ik vind school wel leuk, vooral omdat ik dan altijd vrienden zie. Ik zou echt niet het hele jaar thuis willen blijven.
    Laat die mensen lekker zeuren joh. Maar ik snap zeker je punt.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Squirrelflight schreef:
    Nee.
    80% van de info die we leren op school gaan we niet gebruiken. We moeten 5 dagen in de week naar school om uren lang uitleg aan te horen, schrijven in een boek, lezen, etc. En we hebben niet eens een keuze. Kijk, schrijven, rekenen, lezen,klokkijken en zo is wel handig later maar waarom moeten we een uur lang domme rekensommen maken als we bijvoorbeeld brandweer of zo willen worden? Heel weinig van die sommen ga je dan eigenlijks gebruiken. En dan moet je ook nog leren voor toetsen etc. Natuurlijk mogen we klagen. Veel van de dingen die we leren op school gebruiken we nooit, en school duurt ook veel te lang. Eigenlijks zou je als je bijvoorbeeld brandweer wil worden meer moeten leren over vuur, etc, en als je dieren arts wilt worden leren over dieren, wonden, etc. Niet deze shit.
    Maar dit is gewoon mijn mening. En misschien zijn andere scholen wel anders - de scholen waar ik heen ging waren alleen zo.


    Sommige dingen zijn simpeler dan ze lijken en andere dingen juist complexer. Brandweer is niet alleen brandjes blussen en bijv katten uit een boom halen, maar ook lezen, schrijven, rekenen. Dat heet administratie en maatschappij. Dierenarts moet weten hoe een gezond lichaam werkt en hoe je bepaalde dingen kunt verhelpen. En ook daar komem administratie en maatschappij om de hoek kijken.
    Lezen gebruik je dagelijks. Schrijven gebruik je dagelijks. Zelfs rekenen. Ja, sommige dingen zal je misschien nooit nodig hebben, zoals differentiëren of een intergraal berekenen, maar het wordt je niet geleerd zonder reden. Je gebruikt meer dan je denkt. En dat uur lang rekensommen maken, oefening baart kunst. Als je niet oefent, zul je het niet leren.

    Mensen mogen soms echt een beetje dankbaarder zijn voor het kunnen leren, voor naar school gaan, maar klagen zul je houden en dat is ook goed zo. Als niet gezegd wordt wat fout is, kan het ook eventueel niet verholpen worden. Het klagen moet alleen niet de overhand nemen en ook niet zonder reden zijn.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik vind school ook niet erg, maar de mensen op school wel. Dat is het meer. :x


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Dat maak ik zelf wel uit. Ga je nu ook zeggen dat we geen honger hebben? :v


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sommige mensen mogen wel effe wat vriendelijker reageren en zo hoor. Jezus.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Met zeuren is geen enkel probleem – het scheelt alleen waar over je precies zeurt.
    Als het gaat om de kwaliteit van het onderwijs vind ik het kunnen – maar tegenwoordig zijn er alleen maar personen die roepen dat hun rooster rot is of "waarom moeten we dit leren?", die personen mogen wel beter nadenken maar dat komt ook wel met de jaren (':


    •

    Ruskow schreef:
    (...)

    Sommige dingen zijn simpeler dan ze lijken en andere dingen juist complexer. Brandweer is niet alleen brandjes blussen en bijv katten uit een boom halen, maar ook lezen, schrijven, rekenen. Dat heet administratie en maatschappij. Dierenarts moet weten hoe een gezond lichaam werkt en hoe je bepaalde dingen kunt verhelpen. En ook daar komem administratie en maatschappij om de hoek kijken.
    Lezen gebruik je dagelijks. Schrijven gebruik je dagelijks. Zelfs rekenen. Ja, sommige dingen zal je misschien nooit nodig hebben, zoals differentiëren of een intergraal berekenen, maar het wordt je niet geleerd zonder reden. Je gebruikt meer dan je denkt. En dat uur lang rekensommen maken, oefening baart kunst. Als je niet oefent, zul je het niet leren.

    Mensen mogen soms echt een beetje dankbaarder zijn voor het kunnen leren, voor naar school gaan, maar klagen zul je houden en dat is ook goed zo. Als niet gezegd wordt wat fout is, kan het ook eventueel niet verholpen worden. Het klagen moet alleen niet de overhand nemen en ook niet zonder reden zijn.


    Dat klopt, maar het is ook dat mensen gewoon zeuren. This menselijk en niet iedereen kan op een vroege ochtend zeggen:
    "Wat ben ik blij dat ik weer naar school mag gaan en een superlange dag hebben!" Of "Ik heb zo'n geluk ik krijg morgen een toets!"
    Of "Yes ik moet iets eten wat ik totaal niet lust maar ik moet er blij om zijn, want arme mensen hebben niet eens geld voor eten!"


    May StarClan light your path.

    En het is ook dat sommige mensen op school niet aardig zijn, waardoor je vaker ruzie kan krijgen enz. Ofcourse is het wel leuk met vrienden.
    But let's face it: mensen zeuren gewoon.


    May StarClan light your path.

    Moth schreef:
    Dat maak ik zelf wel uit. Ga je nu ook zeggen dat we geen honger hebben? :v


    Veel mensen hebben in Nederland inderdaad geen honger. Maar trek. Het verschil is, is dat als je honger hebt, je bijna dood gaat omdat je te weinig voedsel binnengekregen hebt. En als je trek hebt, heb je simpelweg zin in eten maar is het geen kwestie van leven op dood dat je per se eet op dat moment. (:

    Oke sorry, ik wilde hier eventjes op reageren. Niet aanvallend bedoelt hoor. Ik kon het gewoon niet laten een reactie te plaatsen. x)


    En om eventjes OT te gaan: Ik ben van mening dat men wel degelijk mag klagen/ zeuren. Iedereen zeurt wel ergens om, en zo ook over school. Het is niet verboden om te zeuren.
    Já, wij mogen blij zijn dat we naar school mogen en later een goede studie krijgen, aangezien dit ook in veel landen níét het geval is. Maar om daardoor niet te mogen klagen over school, dat vind ik een beetje ver gaan.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Squirrelflight schreef:
    En het is ook dat sommige mensen op school niet aardig zijn, waardoor je vaker ruzie kan krijgen enz. Ofcourse is het wel leuk met vrienden.
    But let's face it: mensen zeuren gewoon.


    Yes, mensen zeuren, dat is menselijk, maar soms vergeten mensen ook dat je er ook gewoon het beste van kan gaan maken :) ik zeg ja ook niet dat je niet mag zeuren/klagen, gezien dat je ergernissen kwijt moet, maar soms zijn het dingen waarvan ik persoonlijk dan gewoon denk "dat kan gemakkelijk verholpen worden, met bijv een andere instelling", maar over zulke dingen verschil ik wel vaker van mening met andere mensen :)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik vind het echt heel naar dat mensen niet goed lezen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Escapism schreef:
    (...)

    Veel mensen hebben in Nederland inderdaad geen honger. Maar trek. Het verschil is, is dat als je honger hebt, je bijna dood gaat omdat je te weinig voedsel binnengekregen hebt. En als je trek hebt, heb je simpelweg zin in eten maar is het geen kwestie van leven op dood dat je per se eet op dat moment. (:

    Oke sorry, ik wilde hier eventjes op reageren. Niet aanvallend bedoelt hoor. Ik kon het gewoon niet laten een reactie te plaatsen. x)



    Dat is echt een typische oma opmerking :Y). Komt op hetzelfde neer als zeggen dat je het niet warm kan hebben want kindjes in Afrika hebben het warmer. Honger is behoefte hebben aan voedsel. Dat kan zijn omdat je een lege maag hebt, zoals na een lange dag school, of omdat je al dagen lang alleen kleine beetjes rijst hebt gegeten. Behoefte is namelijk een breed woord. Ook niet aanvallend bedoeld :p.


    i put the fun in funeral

    Escapism schreef:
    (...)

    Veel mensen hebben in Nederland inderdaad geen honger. Maar trek. Het verschil is, is dat als je honger hebt, je bijna dood gaat omdat je te weinig voedsel binnengekregen hebt. En als je trek hebt, heb je simpelweg zin in eten maar is het geen kwestie van leven op dood dat je per se eet op dat moment. (:

    Oke sorry, ik wilde hier eventjes op reageren. Niet aanvallend bedoelt hoor. Ik kon het gewoon niet laten een reactie te plaatsen. x)


    En om eventjes OT te gaan: Ik ben van mening dat men wel degelijk mag klagen/ zeuren. Iedereen zeurt wel ergens om, en zo ook over school. Het is niet verboden om te zeuren.
    Já, wij mogen blij zijn dat we naar school mogen en later een goede studie krijgen, aangezien dit ook in veel landen níét het geval is. Maar om daardoor niet te mogen klagen over school, dat vind ik een beetje ver gaan.

    Da's fout, eigenlijk. :Y) 'Trek' is de psychologische prikkel en 'honger' de fysiologische. Dus, ja.


    "I shut my eyes in order to see.'