• De afgelopen twee maanden zijn een rollercoaster voor mij geweest. Er zat geen middenweg in, ofwel ging alles super, ofwel ging het gewoon niet. Nu zit ik met zoveel opgehoopte gevoelens in m'n lijf, dus ik dacht waar kan ik het beter van me afschrijven dan Quizlet?

    Begin Juli heb ik een punt gezet achter mijn relatie van bijna 4 jaar. Het ging voor mij al maanden niet meer, hij verstikte me gewoonweg, maakte zichzelf kapot door met mij samen te zijn. Ik heb maanden alles zitten opkroppen met de gedachte "de gevoelens komen wel weer terug, kwets hem niet", maar uiteindelijk ben ik toch eerlijk voor mezelf moeten zijn dat dit zo niet meer verder kon.
    Aangezien ik al maanden met de gedachte in m'n hoofd zat dat dit zo niet meer verder kon heb ik me na de breuk er ook vrij snel overheen gezet, en genoot ik ook al snel van de aandacht van andere jongens. Heb een tweetal weken gedated met een hele leuke jongen, maar dat bleek toch niets voor mij te zijn, en we hebben de dingen dus ook niet te ver laten komen en zijn als vrienden terug uit elkaar gegaan.
    Toen kwam mijn oude crush opeens opdagen, een jongen waar ik al 5 jaar goede vrienden mee ben en altijd al een zwak voor gehad heb dat nooit is weggegaan. Hij vertelde me dat hij al bijna twee jaar gevoelens voor me had, maar dat hij uiteraard nooit wat erover heeft durven zeggen aangezien ik toen nog in een relatie zat, ik hoef jullie denk ik niet te vertellen dat mijn keuze snel gemaakt was. Toen we zoenden voelde ik voor het eerst sinds lang écht weer vlinders in mijn buik, het plaatje klopte met hem gewoon. Alles voelt natuurlijk aan, geen geforceerd gedoe of niks, en daarbij maakt het onze vriendschap niet awkward. Het lijkt wel alsof we gewoon voor elkaar gemaakt zijn (:
    Dus na een hele leuke dag met hem te hebben doorgebracht deed ik 's avonds m'n fb open en het eerste wat ik zag was dat mijn ex zijn profielfoto had veranderd, ik moest echt een paar keer opnieuw kijken want ik herkende hem gewoon niet meer. Sinds de breuk hadden we elkaar niet meer gezien, dus ik dacht dat ie er nog wel steeds hetzelfde zou uitzien, niet dus. Hij is heel veel afgevallen, heeft nu een mooi afgetraind lichaam en een leuke baard laten staan. Awkward hé, als je ex er plots goed uit gaat zien na jullie breuk. Uiteraard komt daar ook veel vrouwelijke aandacht bij kijken, meisjes waar ik nog nooit van gehoord heb die op z'n foto comments laten van "looking good misterrrr" en "hot stuff" etc. Het ironische van het verhaal? Maandag zei ik nog tegen een vriendin van me "Als J. (ex) nu voor me door zou lopen met een ander meisje zou het me totaal niks doen, ik zou zelfs blij voor hem zijn dat hij iemand anders gevonden heeft waar hij gelukkig mee kan zijn", maar na het zien van die foto en alle reacties weet ik dat zo zeker niet meer. Ik wil zo'n dingen helemaal niet voelen, zeker niet omdat ik me zo ontzettend goed voel bij mijn nieuwe relatie.
    Gelukkig kan ik wel altijd op een aantal vriendinnen rekenen, de ene zegt dat mijn ex dit gewoon doet om mijn aandacht terug te winnen (hij had twee weken geleden naar die vriendin gesmst dat hij me nog steeds mist); de ander zegt dat het heel normaal is dat ik mij op dit moment zo voel, we zijn bijna 4 jaar ontzettend close met elkaar geweest, we kennen elkaar door en door, ook al was 't mijn beslissing om er een einde aan te maken, zo'n dingen kunnen je niet zomaar van vandaag op morgen koud laten.
    Ik dacht gewoon dat ik sterker was, dat het mij helemaal niet meer zou raken wat hij doet en laat, maar blijkbaar is dit niet het geval, en dit komt toch wel aan als een klap in mijn gezicht.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    -.-
    Hier gaat zoveel fout dat ik niet eens ga beginnen aan het uitleggen ervan.
    Het is wel grappig dat hoe minder informatie je geeft, hoe meer mensen er zelf een verhaal van gaan maken.

    Trouwens is het niet wat oppervlakkig om je weer verliefd te voelen als een gozer zijn haar veranderd en meer vrouwelijk aandacht krijgt?
    Dat is tenminste de enige verandering die ik van hem in dit topic kon vinden waarom je hem plotseling weer leuk vindt.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Rewrite schreef:
    -.-
    Hier gaat zoveel fout dat ik niet eens ga beginnen aan het uitleggen ervan.
    Het is wel grappig dat hoe minder informatie je geeft, hoe meer mensen er zelf een verhaal van gaan maken.

    Trouwens is het niet wat oppervlakkig om je weer verliefd te voelen als een gozer zijn haar veranderd en meer vrouwelijk aandacht krijgt?
    Dat is tenminste de enige verandering die ik van hem in dit topic kon vinden waarom je hem plotseling weer leuk vindt.


    Wel grappig dat hoe minder informatie je geeft, hoe meer mensen er zelf een verhaal van gaan maken.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Wel grappig dat hoe minder informatie je geeft, hoe meer mensen er zelf een verhaal van gaan maken.


    Aha, dus we hebben iemand die meer informatie heeft gevonden over de verandering.
    Nou, ik ben heel benieuwd om te horen wat dat is, want ik neem aan dat je het weet.
    Als dat niet zo is, dan slaat wat je nu zegt eigenlijk ook nergens op :P
    Dus vertel. :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Rewrite schreef:
    -.-
    Hier gaat zoveel fout dat ik niet eens ga beginnen aan het uitleggen ervan.
    Het is wel grappig dat hoe minder informatie je geeft, hoe meer mensen er zelf een verhaal van gaan maken.

    Trouwens is het niet wat oppervlakkig om je weer verliefd te voelen als een gozer zijn haar veranderd en meer vrouwelijk aandacht krijgt?
    Dat is tenminste de enige verandering die ik van hem in dit topic kon vinden waarom je hem plotseling weer leuk vindt.


    Listen, dat haar ex veranderd is en vrouwelijke aandacht krijgt wil niet zeggen dat de topicmaakster hem meteen weer leuk vindt, dat heeft ze nooit gezegd.
    Als ik het zo lees denk ik dat het een gevalletje jaloezie/heimwee naar oudere tijden is. Allemaal hartstikke normale gevoelens om te hebben tegenover een 'verse' ex.
    Trek niet meteen conclusies.


    You are beautiful, you are love.

    Folklore schreef:
    (...)

    Listen, dat haar ex veranderd is en vrouwelijke aandacht krijgt wil niet zeggen dat de topicmaakster hem meteen weer leuk vindt, dat heeft ze nooit gezegd.
    Als ik het zo lees denk ik dat het een gevalletje jaloezie/heimwee naar oudere tijden is. Allemaal hartstikke normale gevoelens om te hebben tegenover een 'verse' ex.
    Trek niet meteen conclusies.


    -.-
    Volgens mij mis je een puntje mijn punt.
    Een verandering aan het uiterlijk wilt niet gelijk betekenen dat iemand ook veranderd is.
    Daarom vind ik het beetje onnodig om een discussie te starten of zij hem wel of niet leuk vindt.
    Misschien heb ik mij iets ongelukkig uitgedrukt om gelijk te zeggen dat zij hem leuk vindt, maar dat is slechts een detail en niet waar mijn punt ook maar enigszins omdraait. Let als lezer niet alleen op de details van een tekst, maar probeer het ook in groter opzicht te bekijken en vanuit meer perspectieven.

    Maar ik heb geen zin om discussies over elk onderwerp te gaan starten xd
    Het lijkt wel gewoon of jullie het niet willen begrijpen -.-


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Rewrite schreef:
    (...)

    Aha, dus we hebben iemand die meer informatie heeft gevonden over de verandering.
    Nou, ik ben heel benieuwd om te horen wat dat is, want ik neem aan dat je het weet.
    Als dat niet zo is, dan slaat wat je nu zegt eigenlijk ook nergens op :P
    Dus vertel. :P


    Leuk hoe jij áltijd woorden in mensen hun mond legt. Je bent echt de meester der drogredenen.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Leuk hoe jij áltijd woorden in mensen hun mond legt. Je bent echt de meester der drogredenen.


    Wanting to believe the best about people doesn't make it true.

    Daarbij zijn dingen bij mij op meer dingen gebaseerd als de sprookjes waarin jij gelooft.
    Je doet alsof je mij kent en hebt een mening over mij geformuleerd dat gebaseerd is op 1 perspectief.
    Oftewel je hebt een mening over mij zonder te weten wie ik ben en je lijkt zelfs in de illusie te verkeren gelijk te hebben.
    Je hebt zelfs nog nooit een gesprek met mij gevoerd, dus waar haal je eigenlijk de arrogantie vandaan om mij te labelen als de meester van de drogredenen?
    Het enige wat jij weet is wat je af en toe leest in topics en blijkbaar vind jij dat genoeg om een mening over mij klaar te hebben.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik stel voor dat deze discussie wordt voortgezet in gastenboek :)


    Life is hard and then we die

    Rewrite schreef:
    (...)

    Wanting to believe the best about people doesn't make it true.

    Daarbij zijn dingen bij mij op meer dingen gebaseerd als de sprookjes waarin jij gelooft.
    Je doet alsof je mij kent en hebt een mening over mij geformuleerd dat gebaseerd is op 1 perspectief.
    Oftewel je hebt een mening over mij zonder te weten wie ik ben en je lijkt zelfs in de illusie te verkeren gelijk te hebben.
    Je hebt zelfs nog nooit een gesprek met mij gevoerd, dus waar haal je eigenlijk de arrogantie vandaan om mij te labelen als de meester van de drogredenen?
    Het enige wat jij weet is wat je af en toe leest in topics en blijkbaar vind jij dat genoeg om een mening over mij klaar te hebben.


    Ik heb wel ooit een gesprek met je gehad (cat). Het is me gewoon opgevallen dat jij ontzettend vaak verkeerd redeneert, conclusies maakt die logischerwijs helemaal niet uit je argumenten volgen. Maar ik heb al vaak genoeg geprobeerd met je in discussie te gaan en dat doe ik mezelf niet nog een keer aan. Voordat ik nog verder offtopic ga: laten we het er hierbij houden, of spreek me persoonlijk aan als je daar de behoefte toe voelt.


    i put the fun in funeral

    Rewrite schreef:
    -.-
    Hier gaat zoveel fout dat ik niet eens ga beginnen aan het uitleggen ervan.
    Het is wel grappig dat hoe minder informatie je geeft, hoe meer mensen er zelf een verhaal van gaan maken.

    Trouwens is het niet wat oppervlakkig om je weer verliefd te voelen als een gozer zijn haar veranderd en meer vrouwelijk aandacht krijgt?
    Dat is tenminste de enige verandering die ik van hem in dit topic kon vinden waarom je hem plotseling weer leuk vindt.


    Jouw eerste reactie voegde totaal niets toe aan het topic, daarbij vond ik het best wel kinderachtig. Iedereen heeft zijn eigen visie van een probleem, dat jij mijn probleem een luxeprobleem vindt maakt het voor mij nog niet minder erg. Daarbij wil ik je vragen om de volgende keer gewoon iets nuttigs neer te zetten, of je klep te houden en het te negeren (;

    Daarbij wil ik wel weten wat jij hier fout vindt gaan?
    Ook geef ik nergens in mijn openingspost aan dat ik terug verliefd ben op mijn ex, en als jij het zo goed meent te weten allemaal moet je mijn post misschien maar eens wat beter gaan lezen. Ik voel me gewoon naar omdat mijn ex er plots zo goed uitziet en nu veel aandacht krijgt van andere meisjes, als je vier jaar lang in een relatie met deze persoon bent geweest is dat eenmaal niet fijn.


    Ik wil wel de andere mensen die hier fatsoenlijk in gereageerd hebben bedanken, ik heb mijn ex niet verwijdert maar het ingesteld dat ik geen dingen meer van hem kan zien. Ik voel me al wat beter, maar het is toch wel moeilijk om zo'n dingen te verwerken als iedereen plots aan je komt vragen "hey, wat is er met je ex gebeurd?!" :')

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 18:50 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    (...)

    Jouw eerste reactie voegde totaal niets toe aan het topic, daarbij vond ik het best wel kinderachtig. Iedereen heeft zijn eigen visie van een probleem, dat jij mijn probleem een luxeprobleem vindt maakt het voor mij nog niet minder erg. Daarbij wil ik je vragen om de volgende keer gewoon iets nuttigs neer te zetten, of je klep te houden en het te negeren (;

    Daarbij wil ik wel weten wat jij hier fout vindt gaan?
    Ook geef ik nergens in mijn openingspost aan dat ik terug verliefd ben op mijn ex, en als jij het zo goed meent te weten allemaal moet je mijn post misschien maar eens wat beter gaan lezen. Ik voel me gewoon naar omdat mijn ex er plots zo goed uitziet en nu veel aandacht krijgt van andere meisjes, als je vier jaar lang in een relatie met deze persoon bent geweest is dat eenmaal niet fijn.


    Ik wil wel de andere mensen die hier fatsoenlijk in gereageerd hebben bedanken, ik heb mijn ex niet verwijdert maar het ingesteld dat ik geen dingen meer van hem kan zien. Ik voel me al wat beter, maar het is toch wel moeilijk om zo'n dingen te verwerken als iedereen plots aan je komt vragen "hey, wat is er met je ex gebeurd?!" :')


    Lees mijn eerste comment eerst paar een paar keer goed door.
    Daar staat precies het gene wat ik bedoel en het stukje advies.
    Het gaat dan vooral om de context hoe je het leest en je moet er niet oppervlakkig tegenaan kijken.
    Als je al er vanuit gaat dat het negatief bedoelt is, dan kun je het negatief lezen.
    Als je er vanuit gaat dat het positief bedoelt is, dan kun je het positief lezen.
    Dus diegene wie het negatief lezen die lezen het zo, omdat ze dat er zelf van maken.

    En meer uitleg ga ik er niet aangeven.
    Ik heb geen zin om telkens alles te moeten uitleggen -.-


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Rewrite schreef:
    (...)

    Lees mijn eerste comment eerst paar een paar keer goed door.
    Daar staat precies het gene wat ik bedoel en het stukje advies.
    Het gaat dan vooral om de context hoe je het leest en je moet er niet oppervlakkig tegenaan kijken.
    Als je al er vanuit gaat dat het negatief bedoelt is, dan kun je het negatief lezen.
    Als je er vanuit gaat dat het positief bedoelt is, dan kun je het positief lezen.
    Dus diegene wie het negatief lezen die lezen het zo, omdat ze dat er zelf van maken.

    En meer uitleg ga ik er niet aangeven.
    Ik heb geen zin om telkens alles te moeten uitleggen -.-


    Als je geen zin hebt om alles telkens te moeten uitleggen moet je maar vanaf de eerste keer duidelijk zijn in plaats van zulke dingen neer te pleuren die niks aan het topic toevoegen.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    (...)

    Als je geen zin hebt om alles telkens te moeten uitleggen moet je maar vanaf de eerste keer duidelijk zijn in plaats van zulke dingen neer te pleuren die niks aan het topic toevoegen.


    Of jullie kunnen ook proberen niet alles wat ik schrijf negatief op te vatten, maar soms ook eens positief te bekijken.
    In mijn eerste comment zit namelijk altijd een dubbele bodem in, waarin mensen zelf kunnen invullen hoe ze iets willen lezen.
    Vervolgens worden ze boos op mij, omdat ik iets negatief verwoord in hun optiek. xd

    Daarbij heb ik geen zin om overdreven duidelijk te zijn, omdat ik liever heb dat mensen nadenken over dingen.
    Het maakt mij dan ook niet veel uit dat mensen dan boos op mij worden, want ik weet dan in ieder geval dat ze geprobeerd hebben na te denken.

    Daarbij is wat ik schrijf wel topic gerelateerd, maar daarvoor moet je het comment lezen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik denk dat het normaal is dat je jaloers bent, omdat het zeer uitzonderlijk is dat je twee maand na een breuk van een serieuze relatie er al helemaal overheen bent... Ik denk dat je misschien wat te snel bent gegaan?

    Alleszins, mijn trucje om te testen of ik over iemand heen ben, is me in te beelden dat hij met iemand aan het kussen is en er liefdevol tegen doet etc. Pas op het moment dat dat echt geen enkel gevoel meer bij me opwekt, heb ik iets van: 'oké, ik ben erover'.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 19:51 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Het voelde voor mij niet te snel omdat ik dacht dat ik al over hem heen was, vooral omdat de beslissing van mijn kant kwam. Maar na het zien van die foto besef ik wel dat ik er toch niet overheen ben, dus ja, ik ben misschien inderdaad wat te snel gegaan bij nader inzien. Maar dat wilt niet zeggen dat ik me niet goed voel bij mijn huidige relatie..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.