• Hoi,
    Ik ben voor dit onderwerp niet op mijn mondje gevallen dus sorry als ik soms grof overkom.

    Goed, we irriteren ons allemaal wel aan iets in onze maatschapij, waar ik me zoal aan irriteer?
    Wel, dat ga ik jullie nu direct uitleggen.
    Dit gaat over kermissen, pretparken en vuurwerk. Kortom: mijn intresses.

    Het maakt me kwaad dat een kleine meerderheid het kan verpesten voor een grootte meerderheid.
    Een klein voorbeeldje ivm kermissen:
    We kennen de sinksefoor in Antwerpen wel? Zoals al lang bekend moet deze verhuizen van zijn oorspronkelijke plaats. Omdat zes zeikerds, JAWEL, zes mensen klagen over overlast. En het grappige is dat deze mensen er zijn komen wonen terwijl de kermis er al jaren was! Deze zes eikels kunnen het verpesten voor duizenden anderen! Belachelijk!

    Dan gaan we naar de pretparken, toevallig neem ik als voorbeeld ook een belgisch park.
    Walibi Wavre heeft een aantal omwonende die beginnen te wenen als ze iets horen. Zo moest een achtbaan volledig overkapt worden!

    Andere parken krijgen het dan weer aan de stok met buurtbewoners als ze willen bijbouwen.

    Wat vuurwerk betreft:
    De regels zijn weer aangescherpt. Je mag alleen tussen 18:00 en 02:00 vuurwerk afsteken en boetes voor te zwaar vuurwerk en buiten de uren zijn weer aangescherpt. Ook worden er nu ook zones aangeduid waar geen vuurwerk mag worden afgestoken.
    Je wordt in sommige gevallen ook behandeld als crimineel!
    Ik steek zelf wel geen vuurwerk af.

    In het algemeen irriteer ik me dus aan zeikerds die niet tegen geluid kunnen. Maar wel middenin een stad of naast een pretpark gaan wonen!
    Dat soort mensen moesten ze verbannen naar een hutje in de Alpen!

    Het is toch schandalig dat een kleine groep het kan winnen van een grootte groep?

    Nogmaals: ik overdrijf soms in mijn woorden omdat ik het echt niet vind kunnen, overspoel me dus niet met reacties van ''je bent kinderachtig! Puh!'' want het is mijn mening.

    [PS, bij deze ben ik weer actief op het forum!*O*]

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 21:11 ]

    Ben je het hiermee eens?


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind het vooral ergerlijk als mensen gaan klagen over geluidsoverlast, als ze wisten dat dit er ging zijn toen ze er kwamen wonen.
    Als je rustig wilt wonen, moet je niet naast een pretpark of op een marktplein gaan wonen...


    Has no one told you she's not breathing?

    Tja, dat van die pretparken en kermissen is inerdaad belachelijk. Dat van dat vuurwerk vind ik persoonlijk wel fijn, omdat ik als de dood voor vuur ben.
    Natuurlijk niet leuk voor de liefhebbers.

    Ik ben zelf zo'n klager. Ik kan niet tegen geluid en al helemaal niet tegen knalletjes! Ik ben een grootte huilebalk en iedereen moet naar
    Sorry hoor, maar dit is wel erg flauw.


    Not all those who wander are lost.

    Oh zijn de tijden veranderd? Ik kan me niets anders herinneren dan dat het al vanaf 10u s'ochtends mocht :'D.
    Mja ik herken het verder wel hoor! Bij ons moest de Kermis ook verplaatst worden vanwege een paar zeikerds.. Niet dat hij verder weg geplaatst is xd, maar het is op een veel kleinere plek gekomen :'D.. Mja terug verhuizen zou ook nooit meer kunnen want op de plek waar hij eerst stond is een groot gebouw gekomen :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ahsoka schreef:
    Tja, dat van die pretparken en kermissen is inerdaad belachelijk. Dat van dat vuurwerk vind ik persoonlijk wel fijn, omdat ik als de dood voor vuur ben.
    Natuurlijk niet leuk voor de liefhebbers.

    Ik ben zelf zo'n klager. Ik kan niet tegen geluid en al helemaal niet tegen knalletjes! Ik ben een grootte huilebalk en iedereen moet naar
    Sorry hoor, maar dit is wel erg flauw.


    ''Ik ben voor dit onderwerp niet op mijn mondje gevallen dus sorry als ik soms grof overkom.''

    Tja, moeten ze andermans plezier maar niet afpakken. Ik vind het ook flauw dat een hele kermis moet verhuizen.


    Btw, zelf steek ik geen vuurwerk af, maar altijd leuk om naar te kijken.


    Queer zijn is gewoon alles

    De tijden voor het vuurwerk zou ik zelf niet zo'n probleem mee hebben, zolang het nog mag is het goed genoeg voor mij. Maar dat ze gaan klagen over die kermis vind ik wel echt onzin. :'D

    Ik ben zelf zo'n klager. Ik kan niet tegen geluid en al helemaal niet tegen knalletjes! Ik ben een grootte huilebalk en iedereen moet naar mij luisteren.
    En dat is best wel bot. Als je het mij vraagt. :')

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 20:06 ]


    wat was dit ookalweer

    Van dat vuurwerk begrijp ik wel. Ik ben zelf erg bang voor vuurwerk en net als huisdieren ook. Toen ik afgelopen jaar folders moest doen op vrijdag en zaterdag oud en nieuw was, werd ik bekogeld met vuurwerk, althans in mijn richting. Daarbij vind ik de tijden lang genoeg. En de rest. Tsja je zult altijd blivjen hebben dat mensen zeuren


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Debbaut schreef:
    (...)

    ''Ik ben voor dit onderwerp niet op mijn mondje gevallen dus sorry als ik soms grof overkom.''

    Tja, moeten ze andermans plezier maar niet afpakken. Ik vind het ook flauw dat een hele kermis moet verhuizen.


    Btw, zelf steek ik geen vuurwerk af, maar altijd leuk om naar te kijken.


    Dat heb ik gelezen, en die vrijheid heb je. Daar had ik het ook niet over.
    Ik vind het gewoon bot en kinderachtig overkomen.


    Not all those who wander are lost.

    IrishNialler schreef:
    Van dat vuurwerk begrijp ik wel. Ik ben zelf erg bang voor vuurwerk en net als huisdieren ook. Toen ik afgelopen jaar folders moest doen op vrijdag en zaterdag oud en nieuw was, werd ik bekogeld met vuurwerk, althans in mijn richting. Daarbij vind ik de tijden lang genoeg. En de rest. Tsja je zult altijd blivjen hebben dat mensen zeuren


    Dat is crapuul zoals je dat ook bij voetbal enz. hebt. Dat is idd gewoon erg en dat zou idd bestraft moeten worden. Maar als mensen gewoon op een plein ofzo gaan staan, veilig, dan doe je er toch niemand kwaad mee?


    Queer zijn is gewoon alles

    Ahsoka schreef:
    (...)

    Dat heb ik gelezen, en die vrijheid heb je. Daar had ik het ook niet over.
    Ik vind het gewoon bot en kinderachtig overkomen.


    Het maakt me gewoon kwaad, maargoed, als jullie het zo bot en kinderachtig vinden pas ik het wel aan.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind dat serieus irritant, alhoewel ik ook wel kan klagen. Maar mijn buurvrouw zat laatst ook al te zagen omdat ik met mn zusje schreeuwde, ik dacht ga ergens anders wonen dan. We zijn pubers...
    Maar goed, het is irritant en dat een kleine groep het voor een grotere groep verpest is absoluut niet leuk.

    Alhoewel ik soms ook zo kan zijn, niet altijd.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Unforgettable schreef:
    Ik vind dat serieus irritant, alhoewel ik ook wel kan klagen. Maar mijn buurvrouw zat laatst ook al te zagen omdat ik met mn zusje schreeuwde, ik dacht ga ergens anders wonen dan. We zijn pubers...
    Maar goed, het is irritant en dat een kleine groep het voor een grotere groep verpest is absoluut niet leuk.

    Alhoewel ik soms ook zo kan zijn, niet altijd.


    Dat zou ik er ook bij moeten zetten, kindercreches moeten sluiten omdat die kinderen teveel lawaai maken.:W

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 20:14 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ga voor optie D :P
    D. grote moet in het vervolg altijd geschreven worden als grote in plaats van grootte.
    Sorry, een beetje kinderachtig van mij :$
    Maar het viel mij gewoon op.

    Eigenlijk is dit onderwerp niet echt bij mij van toepassing.
    Ik woon in een dorp en als de kermis zou worden verplaatst dan staat de kermis in een ander dorp xd
    Dus ja, dat is een voordeel om in een dorp te wonen xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nou ja – de kermis gaat niet verdwijnen en je mag nog steeds vuurwerk afsteken (weliswaar op bepaalde tijden). Dus zo'n wereldramp is het niet in mijn ogen.


    Ik kan ook niet zo goed tegen zulke zeikerds, ik snap niet waarom ze dan daar gaan wonen, ze weten het dondersgoed. Als ze het nou gaan tegenhouden als er iets komt terwijl ze er al wonen, vind ik het ook iets anders. Al is er bij ons een disco afgezegd, in een weiland, 2km van de huizen, omdat ze teveel last van jongeren zouden hebben. Dat vind ik dan weer dom.

    Well, ik vind dat ze best strenge regels voor vuurwerk mogen hebben, dan vind ik niet erg. In Nederland is het al heel lang zo dat het maar vanaf een bepaalde tijd mag en dat is eigenlijk logisch. Ik vind nog dat het veel te vroeg mag. :'D Vuurwerk is voor 12 uur, niet daarvoor. Ik vind het hartstikke mooi om naar te kijken, 's nachts. Maar overdag heb je er toch niks aan.


    Your make-up is terrible

    Om eerlijk te zijn, wij wonen al zo'n twintig jaar in dit huis en sinds een paar jaar, is het aan het begin van deze straat een sporthal die gebruikt wordt voor fuiven, feestjes, concerten, meetings, ... .
    Meestal is het hier dan 's avonds op vrijdag en/of zaterdag redelijk luidruchtig. Ik kan vaak mee dansen in mijn bed, bij wijze van spreken.
    Zelf vind ik dat niet zo erg, omdat ik niet zo veel te doen heb in het weekend, maar mijn vader, die om drie uur 's nachts op moet staan en dan moe om 5 uur 's middags thuiskomt, is dat niet zo fijn. Hij is dan moe, wil vroeg slapen en dan zit hij nog eens met luidruchtige muziek.
    Laat staan, het blijft niet bij de muziek. Er lopen vaak dronken mensen door onze straat te roepen en er durft hier ook afval op straat liggen.

    Ik vind dat een goed feestje wel eens moet kunnen, maar je moet ook respect opbrengen voor mensen die er op klagen. Ik kan geloven dat zo'n kermis/pretpark geen pretje is.
    Maar ik geef je wel gelijk dat die mensen er dan maar niet moeten gaan wonen. Dat is gewoon bullshit als ze er dan op durven klagen. Ze hadden het kunnen weten.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 20:24 ]


    Let the Night embrace you