• Hoi,
    Ik ben voor dit onderwerp niet op mijn mondje gevallen dus sorry als ik soms grof overkom.

    Goed, we irriteren ons allemaal wel aan iets in onze maatschapij, waar ik me zoal aan irriteer?
    Wel, dat ga ik jullie nu direct uitleggen.
    Dit gaat over kermissen, pretparken en vuurwerk. Kortom: mijn intresses.

    Het maakt me kwaad dat een kleine meerderheid het kan verpesten voor een grootte meerderheid.
    Een klein voorbeeldje ivm kermissen:
    We kennen de sinksefoor in Antwerpen wel? Zoals al lang bekend moet deze verhuizen van zijn oorspronkelijke plaats. Omdat zes zeikerds, JAWEL, zes mensen klagen over overlast. En het grappige is dat deze mensen er zijn komen wonen terwijl de kermis er al jaren was! Deze zes eikels kunnen het verpesten voor duizenden anderen! Belachelijk!

    Dan gaan we naar de pretparken, toevallig neem ik als voorbeeld ook een belgisch park.
    Walibi Wavre heeft een aantal omwonende die beginnen te wenen als ze iets horen. Zo moest een achtbaan volledig overkapt worden!

    Andere parken krijgen het dan weer aan de stok met buurtbewoners als ze willen bijbouwen.

    Wat vuurwerk betreft:
    De regels zijn weer aangescherpt. Je mag alleen tussen 18:00 en 02:00 vuurwerk afsteken en boetes voor te zwaar vuurwerk en buiten de uren zijn weer aangescherpt. Ook worden er nu ook zones aangeduid waar geen vuurwerk mag worden afgestoken.
    Je wordt in sommige gevallen ook behandeld als crimineel!
    Ik steek zelf wel geen vuurwerk af.

    In het algemeen irriteer ik me dus aan zeikerds die niet tegen geluid kunnen. Maar wel middenin een stad of naast een pretpark gaan wonen!
    Dat soort mensen moesten ze verbannen naar een hutje in de Alpen!

    Het is toch schandalig dat een kleine groep het kan winnen van een grootte groep?

    Nogmaals: ik overdrijf soms in mijn woorden omdat ik het echt niet vind kunnen, overspoel me dus niet met reacties van ''je bent kinderachtig! Puh!'' want het is mijn mening.

    [PS, bij deze ben ik weer actief op het forum!*O*]

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 21:11 ]

    Ben je het hiermee eens?


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik snap het wel hoor. Ik erger me ook aan de kermis en die kermis is ook nog eens klein. Er zal echt wel meer achter zitten dan die zes 'zeikerds'. Waarschijnlijk is er dan al wat langer twijfel over de plaats van de kermis. Dat die mensen daar later zijn gaan wonen betekend niet dat ze geen recht hebben om hun mening over de kermis te uiten. Je ziet alles maar van een kant, misschien moet je het ook eens van de andere kant bekijken.
    Hetzelfde geld eigenlijk ook voor pretparken. Het lijkt me niet heel prettig om heel de dag (openingstijden pretpark) overlast van een achtbaan te hebben. Als een pretpark bij wilt bouwen betekend dat ze dichter bij de huizen komen. Sommige huizen worden dan zelfs minder waard. Een beetje makkelijk gezegd dat ze dan maar niet bij het pretpark moesten gaan wonen of zelfs in een stad.
    En dan nog dat vuurwerk... Regels worden niet voor niets opgesteld. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat 'sommige' mensen je gelijk zien als een verkrachter (etc.) als je vuurwerk afsteekt.


    I still think of the guitar bible.

    Katarina schreef:
    Om eerlijk te zijn, wij wonen al zo'n twintig jaar in dit huis en sinds een paar jaar, is het aan het begin van deze straat een sporthal die gebruikt wordt voor fuiven, feestjes, concerten, meetings, ... .
    Meestal is het hier dan 's avonds op vrijdag en/of zaterdag redelijk luidruchtig. Ik kan vaak mee dansen in mijn bed, bij wijze van spreken.
    Zelf vind ik dat niet zo erg, omdat ik niet zo veel te doen heb in het weekend, maar mijn vader, die om drie uur 's nachts op moet staan en dan moe om 5 uur 's middags thuiskomt, is dat niet zo fijn. Hij is dan moe, wil vroeg slapen en dan zit hij nog eens met luidruchtige muziek.
    Laat staan, het blijft niet bij de muziek. Er lopen vaak dronken mensen door onze straat te roepen en er durft hier ook afval op straat liggen.

    Ik vind dat een goed feestje wel eens moet kunnen, maar je moet ook respect opbrengen voor mensen die er op klagen. Ik kan geloven dat zo'n kermis/pretpark geen pretje is.
    Maar ik geef je wel gelijk dat die mensen er dan maar niet moeten gaan wonen. Dat is gewoon bullshit als ze er dan op durven klagen. Ze hadden het kunnen weten.


    Ik heb het idd echt over mensen die wisten waaraan ze begonnen.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Alayna schreef:
    Ik snap het wel hoor. Ik erger me ook aan de kermis en die kermis is ook nog eens klein. Er zal echt wel meer achter zitten dan die zes 'zeikerds'. Waarschijnlijk is er dan al wat langer twijfel over de plaats van de kermis. Dat die mensen daar later zijn gaan wonen betekend niet dat ze geen recht hebben om hun mening over de kermis te uiten. Je ziet alles maar van een kant, misschien moet je het ook eens van de andere kant bekijken.
    Hetzelfde geld eigenlijk ook voor pretparken. Het lijkt me niet heel prettig om heel de dag (openingstijden pretpark) overlast van een achtbaan te hebben. Als een pretpark bij wilt bouwen betekend dat ze dichter bij de huizen komen. Sommige huizen worden dan zelfs minder waard. Een beetje makkelijk gezegd dat ze dan maar niet bij het pretpark moesten gaan wonen of zelfs in een stad.
    En dan nog dat vuurwerk... Regels worden niet voor niets opgesteld. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat 'sommige' mensen je gelijk zien als een verkrachter (etc.) als je vuurwerk afsteekt.


    Nope, het waren echt zes mensen die uit het niets een aanklacht hadden ingediend. Ik vind dat je er dan niet moet gaan wonen, als je het wist?

    Dat was eigenlijk gewoon even overdrijven.(; Om te verduidelijken dat mensen je meteen zien als crapuul.

    Nog een voorbeeld:
    Een jongen van veertien werd opgepakt voor verhoor, een nacht gezeten omdat hij met een paar gram vuurwerk op zak liep dat iligaal was.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 20:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Nope, het waren echt zes mensen die uit het niets een aanklacht hadden ingediend. Ik vind dat je er dan niet moet gaan wonen, als je het wist?

    Dat was eigenlijk gewoon even overdrijven.(; Om te verduidelijken dat mensen je meteen zien als crapuul.

    Nog een voorbeeld:
    Een jongen van veertien werd opgepakt voor verhoor, een nacht gezeten omdat hij met een paar gram vuurwerk op zak liep dat iligaal was.

    Dan moest je dat zeggen en niet het ander. Ik ben er nog steeds niet mee eens en al gezegd waarom. ^^


    I still think of the guitar bible.

    Alayna schreef:
    (...)
    Dan moest je dat zeggen en niet het ander. Ik ben er nog steeds niet mee eens en al gezegd waarom. ^^


    Whut, wat bedoel je met dat eerste?:W

    Nou ja, dan ken je mijn tegenantwoord en hebben we bijde ons zegje gedaan? Even goede vrienden?:p


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Whut, wat bedoel je met dat eerste?:W

    Nou ja, dan ken je mijn tegenantwoord en hebben we bijde ons zegje gedaan? Even goede vrienden?:p

    "Volgens sommige mensen ben je even erg als een verkrachter, moordenaar, dief etc. als je vuurwerk afsteekt. Je wordt in sommige gevallen ook behandeld als crimineel!" Dit komt toch wel heel anders over dan: "Een jongen van veertien werd opgepakt voor verhoor, een nacht gezeten omdat hij met een paar gram vuurwerk op zak liep dat iligaal was."
    Ja natuurlijk hehe :')


    I still think of the guitar bible.

    Alayna schreef:
    (...)
    "Volgens sommige mensen ben je even erg als een verkrachter, moordenaar, dief etc. als je vuurwerk afsteekt. Je wordt in sommige gevallen ook behandeld als crimineel!" Dit komt toch wel heel anders over dan: "Een jongen van veertien werd opgepakt voor verhoor, een nacht gezeten omdat hij met een paar gram vuurwerk op zak liep dat iligaal was."
    Ja natuurlijk hehe :')


    Ohh, dat, ik zal dat wel even aanpassen.^^

    Meh, hoopte ik eens grof en gemeen te doen, met duizenden voor me die gelijk het met me eens waren en kei hard juichten wil iedereen dat ik op een politiek correcte manier schrijf.(no_chears)


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ohh, dat, ik zal dat wel even aanpassen.^^

    Meh, hoopte ik eens grof en gemeen te doen, met duizenden voor me die gelijk het met me eens waren en kei hard juichten wil iedereen dat ik op een politiek correcte manier schrijf.(no_chears)

    Haha, ja je schrijft wel lekker je frustratie eruit maar ik kan het niet laten om op zoiets te reageren. Ik ga niet vaak een discussie uit de weg :')


    I still think of the guitar bible.

    Ik zit er serieus op te wachten dat ze binnenkort met een algeheel vuurwerkverbod komen, omdat een paar idioten met illegaal/zelf gefabriceerd vuurwerk het niet binnen de perken kunnen houden.
    Daar ga ik als de neten van balen omdat vuurwerk voor mij onlosmakelijk is verbonden met oud en nieuw. Net als een een glaasje (of meer) alcohol tijdens een studentenfeest. Door alcohol vallen er overigens veel meer doden dan door vuurwerk, just saiyan.
    Binnenkort komt er nog een leef-verbod omdat je van leven dood gaat.

    Sidenote: ik heb ooit in Azie oud en nieuw gevierd. Die lui weten wat knallen is. Die steken hun vinger op naar die max van 500 gram kruid (of inmiddels nog minder?) in Nederlands vuurwerk.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 22:47 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Eensch.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Paracosm schreef:
    Nou ja – de kermis gaat niet verdwijnen en je mag nog steeds vuurwerk afsteken (weliswaar op bepaalde tijden). Dus zo'n wereldramp is het niet in mijn ogen.

    Indeed. Zelf houd ik persoonlijk niet van die dingen, so yeah.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat de Singsefoor verplaatst is vind ik eigenlijk ook wel vervelend (ik weet niet eens of ik hem nu nog wel ga kunnen vinden, zonder hulp van de TomTom, terwijl ik anders wél zo naar toe kon rijden). -Ik woon niet in België, maar in Nederland-. Met wat geknossel ga ik het vast wel vinden, daar niet van, maar toch is het niet erg handig vind ik.

    Met een pretpark, heb ik aan de ene kant zo iets van... "Je wist dat er een pretpark stond in de eerste plaats", maar aan de andere kant denk ik ook van: "Wat dan voor die mensen die er al langer wonen dan het pretpark zelf? En wat met de mensen die in de nacht moeten werken, maar niet kunnen slapen (over dag) door bv geluidoverlast door het pretpark?" Voor die personen is het natuurlijk niet heel fijn om daar te wonen.

    Wat het vuurwerk betreft: Dat vind ik eigenlijk wel goed dat er wat strengere regels voor zijn. En nee, dat is niet omdat ik het niet mooi vind of mensen geen plezier gun. Ik vind het gewoon niet fijn omdat mijn honden er helemaal gek van worden (lees: De ene is er ontzettend boos op en de andere is doodsbang). Dat geknal de hele dag door is dus niet echt een dag waar ik met smart naar uit zit te kijken.

    [ bericht aangepast op 6 sep 2014 - 0:38 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Paracosm schreef:
    Nou ja – de kermis gaat niet verdwijnen en je mag nog steeds vuurwerk afsteken (weliswaar op bepaalde tijden). Dus zo'n wereldramp is het niet in mijn ogen.


    Dit. En hoezo 'Bij deze ben ik weer actief op het forum'? Je bent ooit echt weg geweest, je reageerde constant overal op :Y)

    [ bericht aangepast op 6 sep 2014 - 0:38 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Hashirama schreef:
    Ik zit er serieus op te wachten dat ze binnenkort met een algeheel vuurwerkverbod komen, omdat een paar idioten met illegaal/zelf gefabriceerd vuurwerk het niet binnen de perken kunnen houden.
    Daar ga ik als de neten van balen omdat vuurwerk voor mij onlosmakelijk is verbonden met oud en nieuw. Net als een een glaasje (of meer) alcohol tijdens een studentenfeest. Door alcohol vallen er overigens veel meer doden dan door vuurwerk, just saiyan.
    Binnenkort komt er nog een leef-verbod omdat je van leven dood gaat.

    Sidenote: ik heb ooit in Azie oud en nieuw gevierd. Die lui weten wat knallen is. Die steken hun vinger op naar die max van 500 gram kruid (of inmiddels nog minder?) in Nederlands vuurwerk.


    Het is idd door die idioten die er niet mee kunnen werken dat er beperkingen worden opgelegd.

    Tragically schreef:
    Dat de Singsefoor verplaatst is vind ik eigenlijk ook wel vervelend (ik weet niet eens of ik hem nu nog wel ga kunnen vinden, zonder hulp van de TomTom, terwijl ik anders wél zo naar toe kon rijden). -Ik woon niet in België, maar in Nederland-. Met wat geknossel ga ik het vast wel vinden, daar niet van, maar toch is het niet erg handig vind ik.

    Met een pretpark, heb ik aan de ene kant zo iets van... "Je wist dat er een pretpark stond in de eerste plaats", maar aan de andere kant denk ik ook van: "Wat dan voor die mensen die er al langer wonen dan het pretpark zelf? En wat met de mensen die in de nacht moeten werken, maar niet kunnen slapen (over dag) door bv geluidoverlast door het pretpark?" Voor die personen is het natuurlijk niet heel fijn om daar te wonen.

    Wat het vuurwerk betreft: Dat vind ik eigenlijk wel goed dat er wat strengere regels voor zijn. En nee, dat is niet omdat ik het niet mooi vind of mensen geen plezier gun. Ik vind het gewoon niet fijn omdat mijn honden er helemaal gek van worden (lees: De ene is er ontzettend boos op en de andere is doodsbang). Dat geknal de hele dag door is dus niet echt een dag waar ik met smart naar uit zit te kijken.


    Ik heb het echt over mensen die wisten dat het er was, Dus stel dat jij al tien jaar ergenst woont en er komt plots een pretpark met achtbanen van hier tot in Tokyo snap ik ook wel dat je protesteert.:W Maar als dat pretpark er al twintig jaar is en jij nog maar twee kan ik er iets minder begrip voor opleggen.

    Ik snap het als je in een buurt woont met mensen die elke dag iets afsteken, dan is het idd beter dat er beperkingen zijn, maar een dagje kan toch geen kwaad?

    [ bericht aangepast op 6 sep 2014 - 11:24 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Libertas schreef:
    (...)

    Dit. En hoezo 'Bij deze ben ik weer actief op het forum'? Je bent ooit echt weg geweest, je reageerde constant overal op :Y)


    Alleen op een meetingtopic de laatste twee weken.:W


    Queer zijn is gewoon alles