• -Zeurgeluiden-
    Ik heb al een aantal jaren last van spanningshoofdpijn. Het is er (op enkele dagen in het jaar na) altijd en soms zo heftig dat ik mijn hoofd wel stuk kan slaan op het beton. Het staat me vaak ontzettend in de weg met school en werk, op dit tempo ga ik mijn opleiding niet eens af kunnen maken. Ik heb zo'n beetje alles wat ik kan proberen geprobeerd, maar niets kan het verhelpen.
    Vanochtend weer naar de huisarts om te kijken of ik niet een scan kan krijgen, om toch zeker te weten dat alles in mijn hoofd goed is. Verzoek afgewezen, ik snap de reden. Maar wat ik niet snap is dat hij zei dat als niets help, ik er maar mee moet leren leven. Alsof het prima is dat ik niet eens als een normaal mens kan functioneren.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Wat? Niks aan te doen? Denk dat je een heel slechte HA hebt.

    Kan je niet zelf iets doen aan de spanning?

    Heb je dingen als yoga en meditatie ook al geprobeerd? Of zelfs andere sporten die helpen.

    Maar het is wel erg rottig. Zijn er geen pijnstillers die helpen? Niet dat het een oplossing is en ik vind het echt heel erg dat ze tegen zulke jonge mensen zeggen dat ze er maar mee moeten leven, aangezien je nog zoveel tijd te gaan hebt en dat nogal moeilijk gaat zijn.

    Ik wens je vast veel sterkte!


    Your make-up is terrible

    Ik zou eens naar een andere huisarts gaan. Ik heb een tijdje bij de hoofdpijnpoli in het ziekenhuis gewerkt en er zijn echt wel dingen die het dragelijker maken, zowel met medicatie en fysiotherapeutisch oefeningen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    ^Yoga helpt niet, meditatie maar tijdelijk. Van actieve sporten wordt het vaak alleen maar erger van. En nee, geen pijnstillers. Daar ook al van alles geprobeerd, antidepressiva schijnen een beetje te helpen. Maar dat is meteen weer zware medicatie, wat ook nogal vreemd is gezien het feit dat ik niet depressief ben.
    Over een paar weken ga ik naar een homeopaat, maar dat is dan ook echt ongeveer het laatste wat ik nog kan proberen. Mijn opties zijn op.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    ^Yoga helpt niet, meditatie maar tijdelijk. Van actieve sporten wordt het vaak alleen maar erger van. En nee, geen pijnstillers. Daar ook al van alles geprobeerd, antidepressiva schijnen een beetje te helpen. Maar dat is meteen weer zware medicatie, wat ook nogal vreemd is gezien het feit dat ik niet depressief ben.
    Over een paar weken ga ik naar een homeopaat, maar dat is dan ook echt ongeveer het laatste wat ik nog kan proberen. Mijn opties zijn op.


    Ik denk ook dat aan antidepressiva veel te veel bijwerkingen zitten om het positief te krijgen. Het wordt inderdaad gebruikt, maar ik vind dat ook altijd zo'n grote stap gelijk.
    Oh, ik heb trouwens misschien wel een idee, maar ik weet niet of dat bij jou in de buurt zit. Mijn broer ging voor zijn hoofdpijn (onverklaarbaar, vooral) naar een bioresonantietherapeut. Wordt ook gezien als alternatieve geneeswijze, maar sommige mensen hebben er veel baat bij!


    Your make-up is terrible

    Ik ken wel iemand die je wellicht zou kunnen helpen, maar deze man werkt alleen maar in Roermond... Hij heeft mij geholpen met mijn chronische hoofdpijn en mijn whiplash.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wat vervelend voor je zeg. Ook niet echt een fijne reactie van je huisarts zeg.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Heb je al eens een natuur genezer geprobeerd?


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb precies hetzelfde. Ik liep al dik 2 jaar met barstende hoofdpijn rond en eerst werd het op een bril afgeschoven. Met bril, had ik nog steeds barstende hoofdpijn, elke dag opnieuw. Toen ik naar de huisarts ging, moest ik het maar even 2 weken aankomen en als het dan niet minder werd maar teugkomen. Like, tuurlijk. Ik loop er al 2 jaar mee rond en dan zou het over 2 weken anders zijn. Dus ik na 2 weken terug, werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Hier moest ik over een lijn lopen en werd er een keer tegen mijn knie aangetikt en had ik ook spanningshoofdpijn. Ik werd naar huis gestuurd met 'het gaan vanzelf wel over.'
    Dit is een jaar geleden en ik heb nog altijd hoofdpijn.
    En alles wat me verteld is om het minder te maken, helpt ook niet.
    Ik wens je dus veel succes.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik had dit probleem ook, ook mocht ik geen scan maken van mijn HA, maar heb net zo lang gedramd dat ik er toch een kreeg. Bleek dus dat ik gewoon te weinig zuurstof kreeg (waardoor de hoofdpijn onstond. Ik had iedere dag migraine aanvallen, en van mijn HA kreeg ik daar neusspray voor. Daar werd ik echt gek van, dus heb nog een afspraak gemaakt met mijn neuroloog. Toen kwamen we er achter dat ik een kyste heb die eventueel zou kunnen drukken op mijn hersensstam. Na die operatie voor mijn luchtwegen daarentegen, heb ik nergens last meer van.

    Wat ik probeer te zeggen, is misschien moet je eens een kuurtje neusspray proberen (niet dat het bij mij hielp na dertig keer, maar goed..) - en dan toch maar om een verwijzing vragen.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Niphredil schreef:
    Wat vervelend voor je zeg. Ook niet echt een fijne reactie van je huisarts zeg.


    Een huisarts moet je niet zomaar de deur sturen met de mededeling ermee te leren leven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het klinkt misschien raar, maar misschien kun je ook eens langs een opticien. Ik dacht heel lang dat ik gewoon veel hoofdpijn had (en zware), bleek het dat mijn ogen niet zo goed waren als ik dacht. Toen ik lenzen kreeg heeft het probleem van de hoofdpijn grotendeels opgelost.


    I am an idiot, I move.

    Kan je ook niet naar een andere HA voor een second opinion? Het is nl niet natuurlijk om zo veel en al zo lang hoofdpijn te hebben, daar zit een oorzaak aan.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Je zou een homeopaat kunnen overwegen.


    26 - 02 - '16

    @ZaynJavaddMalik
    Ik heb er ondertussen al 5 jaar last van. En dat is precies hetzelfde waarmee ik naar huis gestuurd werd in het ziekenhuis. Zelfs de hoofpijnpolie in Leiden (DE hoofdpijnexperts in Nederland) konden niets voor me doen.

    @Churchill
    Ik ben een aantal jaar geleden bij een neuroloog geweest, die vond het toen ook al niet nodig een scan te maken. En omdat het dus niet geheel zonder gezondheidsrisico is, doen ze het niet als ze geen duidelijke aanleiding ervoor hebben.

    @Andrea
    Ik heb een bril die ik regelmatig gebruik. Vooral ook als ik last heb, maar dat helpt ook niet.


    Er zijn ook wel dingen die het ietsjes beter maken, zoals massage. Maar dat helpt heel beperkt en ook niet lang. En drie keer per week massage valt ook niet te betalen. Daarbuiten is dat ook alleen symptomenbestrijding, geen genezing.


    #WWED - What Would Emma Do?