• Dat is wat mijn ouders willen doen. Het komt niet uit de lucht vallen en dit speelt al zo'n twee jaar, maar nu zijn er echte concrete plannen om daar naar toe te verhuizen. Niet in de stad Groningen, in een van de "dorpjes" in de buurt van de stad. Omdat in het huis waar wij nu wonen heel veel moet gebeuren en dat is te duur geworden. Ik wist wel dat mijn ouders op zoek waren, alleen twee jaar geleden (ongeveer) wilden ze ook een huis kopen en dat ging op het laatste moment niet door. Dit kwam doordat iemand anders het ook wilde hebben en het uiteindelijk kocht. Dus sindsdien als mijn ouders het over een huis hadden, had ik zoiets van het zal wel. Afgelopen donderdag waren mijn ouders dolenthousiast over een huis(ze waren woensdag in het huis gaan kijken maar omdat ik heel laat thuis was van stage vanwege een teamvergadering, dus kreeg ik donderdag te horen wat ze ervan vonden). Dat schoot bij mij in het verkeerde keelgat want het kwam op mij over alsof het heel makkelijk is om mijn school en stage te verlaten en daar naar school en stage te gaan. En dat is het niet. Zelf heb ik sowieso al moeite met veranderingen en dit is wel een erg grote verandering, al zeg ik het zelf. Ik was het er dus niet mee eens.

    Vandaag kwam er een ruzie/uitbarsting omdat ik er niet mee eens ben. En omdat mijn ouders donderdag niet bepaald aardig waren toen ik zei dat ik liever in Amsterdam wilde blijven vanwege mijn school en stage. Uiteindelijk hebben ik en mijn moeder goed gepraat, toen ik dacht dat het dus wel klaar moest mijn moeder per se beginnen over dat ik nooit geïnteresseerd ben in wat mijn ouders doen en dat ik nooit ergens enthousiast over ben. Wat ik dus klinkklare onzin vind. Toch heb ik het daarbij gelaten omdat ik geen zin had in een nieuwe ruzie.

    Het gaat eindelijk redelijk goed op school(ik heb haast altijd mij niet fijn gevoeld op school) en ook mijn stage vind ik ook ontzettend leuk. Ook heb ik eindelijk het gevoel dat ik gelukkig ben. Daarnaast zit ik in het laatste jaar/examenjaar van mijn studie. Vandaar dat ik het heel moeilijk vind om dat achter te laten en met mijn ouders mee te verhuizen.

    Er zijn wel andere oplossingen zoals bij mijn oma wonen (als zij mij in huis wil) of op kamers gaan. Maar ik twijfel enorm vooral door hoe mijn ouders doen en in het bijzonder mijn moeder met wie ik wel vaker oneens ben. Ik snap dat het ook een mooie kans is om te verhuizen en een uitdaging. Toch denk ik dat het zo goed zal zijn als hier, als het aankomt op school en stage. Daarnaast vind ik het heel rot om tegen mijn school en stage te zeggen dat ik weg ga omdat ik moet verhuizen. Ik bedoel, die rekenen erop dat ik het hele schooljaar zal zijn en nu moet ik ze opeens vertellen dat ik misschien wel weg ga. Daar zat ik heel erg mee, omdat ik het daar dus echt heel leuk vind (zoals ik al eerder zei)

    Bedankt als je deze lap tekst hebt gelezen. Ik moest het even kwijt omdat ik enorm twijfel over wat ik zal doen en mijn ouders zijn in dit geval niet de personen om er over te praten.

    Edit: Sowieso wil ik het hier over hebben met mijn school (mijn mentor om precies te zijn) en mijn stage voordat ik iets beslis. Ik bedoel, zij hebben waarschijnlijk een objectievere kijk hier op dan ik en mijn ouders en het gaat ook over hun. Dus hun buiten sluiten van dit vind ik dan ook oneerlijk.

    Update: Vandaag heb ik met mijn mentor gesproken. Zij wil dat ik eerst uit zoek of ik naar school kan in Groningen. Over de optie op kamers te gaan wonen hebben wij ook gehad, alleen zij zei ook dat gaat moeilijk voor je worden en waarschijnlijk moet je dan een baan naast je school en stage hebben. Want op jezelf wonen kost geld en dan moet je echt werken voor je levensonderhoud. Over de optie om bij mijn oma te wonen hebben wij het eigenlijk niet echt gehad. Ze snapte dat ik het moeilijk vind om weg te gaan en alles achter te laten. Daarnaast zei ze dat ik een knopje om moest zetten en niet erg moet in zitten over stage.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 19:44 ]

    Wat zou jij doen in dit geval?

    6.5% (2 stemmen)
     
    Naar Groningen verhuizen, dat is een mooie kans

    48.4% (15 stemmen)
     
    Bij mijn oma gaan wonen (als dat van haar mag)

    38.7% (12 stemmen)
     
    Op kamers gaan

    6.5% (2 stemmen)
     
    Iets anders (graag in een reactie laten weten wat jij dan zou doen)


    Physics is awesome

    Bij je oma wonen tot je jaar is afgelopen en dan naar je ouders in Groningen.


    Your make-up is terrible

    Oh, wat lastig. Ik vind het echt totaal niet raar dat je niet graag midden in je examenjaar zou verhuizen; dat is juist logisch, lijkt me. Als ik jou was, zou ik inderdaad kijken of je bij je oma zou kunnen wonen, of op kamers. Dan kun je in ieder geval je stage en opleiding afronden en daarna kun je wel weer verder zien.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Handles schreef:
    Bij je oma wonen tot je jaar is afgelopen en dan naar je ouders in Groningen.


    Daar zit ik ook al aan te denken, maar mijn oma moet dat ook wel een goed plan vinden.


    Physics is awesome

    Wat lastig zeg. Ik zou mijn studie en stage daar eerlijk gezegd ook niet voor willen laten schieten. Ik zou inderdaad vragen of je tijdelijk bij je oma mag wonen (de meeste oudjes vinden het maar wat fijn om iemand over de vloer te hebben tegen wie ze kunnen kletsen) en als het toch niet kan, zou ik lekker op kamers gaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Square schreef:
    Oh, wat lastig. Ik vind het echt totaal niet raar dat je niet graag midden in je examenjaar zou verhuizen; dat is juist logisch, lijkt me. Als ik jou was, zou ik inderdaad kijken of je bij je oma zou kunnen wonen, of op kamers. Dan kun je in ieder geval je stage en opleiding afronden en daarna kun je wel weer verder zien.


    Het is ook zo dat het huis wat ze hebben bezocht/bekijken al langer te koop staat en dat wij er samen naar toe zijn geweest, alleen hebben wij toen alleen de buitenkant gezien. Ik snap dan niet waarom ze het toen niet hebben gekocht.

    Als het vorig jaar was geweest, deze situatie dan was ik mee gegaan omdat ik toen in mijn tweede jaar zat. Het examenjaar is belangrijk (zoals jij goed begrijpt, tenminste dat maak ik op uit je reactie/bericht) en als ik vertraging op loop, kan dat mij ook financiële problemen brengen. Vertraging betekent voor alles betalen wat nog afgerond moet worden. Daar ben ik het meest bang voor of dat ik vertraging krijg en mijn diploma niet haal dankzij dit. Daar zit ik al helemaal niet op te wachten want dan is het mijn eigen schuld.


    Physics is awesome

    Peredhel schreef:
    Wat lastig zeg. Ik zou mijn studie en stage daar eerlijk gezegd ook niet voor willen laten schieten. Ik zou inderdaad vragen of je tijdelijk bij je oma mag wonen (de meeste oudjes vinden het maar wat fijn om iemand over de vloer te hebben tegen wie ze kunnen kletsen) en als het toch niet kan, zou ik lekker op kamers gaan.


    Ja, op kamers lijkt mij ook wel wat. Alleen zit ik dan met een geldkwestie. Amsterdam is sowieso duur (mijn studiefinanciering word wel hoger) en waar kan ik zo snel een kamer krijgen? Oftewel ik loop mezelf gek te maken met wat er allemaal niet kan en bezwaren.

    O en de leuke opmerking van mijn moeder dat ik dat toch niet zou kunnen en niks voor mij is, vond ik ook niet echt tof. Al helemaal omdat mijn moeder en ik heel verschillend zijn en zij op 18e al het huis uit was.

    [ bericht aangepast op 6 sep 2014 - 21:00 ]


    Physics is awesome

    Winhood schreef:
    (...)

    Ja, op kamers lijkt mij ook wel wat. Alleen zit ik dan met een geldkwestie. Amsterdam is sowieso duur (mijn studiefinanciering word wel hoger) en waar kan ik zo snel een kamer krijgen? Oftewel ik loop mezelf gek te maken met wat er allemaal niet kan en bezwaren.

    O en de leuke opmerking van mijn moeder dat ik dat toch niet zou kunnen en niks voor mij is, vond ik ook niet echt tof. Al helemaal omdat mijn moeder en ik heel verschillend zijn en zij op 18e al het huis uit was.


    Ach, dat leer je allemaal snel genoeg hoor.
    Maar snel een kamer vinden is misschien wel een beetje problematisch, maar misschien kun je in elk geval bij je oma terecht totdat dat rond is?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kun je niet regelen dat je je studie afmaakr en dan mee gaat. Toh begrijpelijk dan kun je daar nieuwe studie of werk doe


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Je kan het best eerst met je oma overleggen of je daar bij in kan wonen (tijdelijk, terwijl je een kamer zoekt of voor de rest van je schooljaar). Als dat niet kan een kamer in of rond Amsterdam. Er zijn vast wel sites die die dingen kunnen regelen/ waar je je kan aanmelden voor een studentenkamer.
    Daarnaast is Groningen leuk hoor (: Ik woon er al 20 jaar ^^

    CupidWithAGun schreef:
    Je kan het best eerst met je oma overleggen of je daar bij in kan wonen (tijdelijk, terwijl je een kamer zoekt of voor de rest van je schooljaar). Als dat niet kan een kamer in of rond Amsterdam. Er zijn vast wel sites die die dingen kunnen regelen/ waar je je kan aanmelden voor een studentenkamer.
    Daarnaast is Groningen leuk hoor (: Ik woon er al 20 jaar ^^


    Dat lijkt mij de beste optie maar ja. Als ik het doe dan heb ik wel knallende ruzie met mijn ouders en mijn moeder zegt dan dingen die gewoon gemeen zijn.

    Ik heb ook echt niks tegen Groningen. Sommige mensen waar ik "fan" van ben komen uit Groningen. Als mijn ouders naar Limburg hadden willen verhuizen, had ik precies hetzelfde dilemma gehad.

    Het is heel moeilijk voor mij. Het zijn en blijven mijn ouders, maar als ze zo rot doen dan klinkt de optie op mezelf wonen toch beter.


    Physics is awesome

    Peredhel schreef:
    (...)

    Ach, dat leer je allemaal snel genoeg hoor.
    Maar snel een kamer vinden is misschien wel een beetje problematisch, maar misschien kun je in elk geval bij je oma terecht totdat dat rond is?


    Dat hoop ik. Ik ga praten met mijn mentor en iemand van stage zodat die ook hun zegje kunnen doen. Ik moet namelijk wel vertellen wat er aan de hand is, vind ik.

    Misschien kan ik dan ook kijken wat het beste is en kan school mij helpen.


    Physics is awesome

    IrishNialler schreef:
    Kun je niet regelen dat je je studie afmaakr en dan mee gaat. Toh begrijpelijk dan kun je daar nieuwe studie of werk doe


    Daar heb ik het ook over gehad. Maar ik weet nog niet wat ik wil en misschien ga ik werken. In ieder geval leken mijn ouders met dat voorstel nietal te blij.

    Daarnaast zullen ze het geen leuke oplossing vinden en dan zit ik daar na mijn examen jaar.


    Physics is awesome

    Winhood schreef:
    (...)

    Dat lijkt mij de beste optie maar ja. Als ik het doe dan heb ik wel knallende ruzie met mijn ouders en mijn moeder zegt dan dingen die gewoon gemeen zijn.

    Ik heb ook echt niks tegen Groningen. Sommige mensen waar ik "fan" van ben komen uit Groningen. Als mijn ouders naar Limburg hadden willen verhuizen, had ik precies hetzelfde dilemma gehad.

    Het is heel moeilijk voor mij. Het zijn en blijven mijn ouders, maar als ze zo rot doen dan klinkt de optie op mezelf wonen toch beter.


    Uit huis gaan is dan wel een goed idee om te doen. Vooral om je moeder te laten zien dat je het wel kan (:
    Je moet er niet teveel op proberen te letten wat je ouders zeggen en je eigen gang gaan.
    Nooit leuk als ouders zo doen..

    CupidWithAGun schreef:
    (...)

    Uit huis gaan is dan wel een goed idee om te doen. Vooral om je moeder te laten zien dat je het wel kan (:
    Je moet er niet teveel op proberen te letten wat je ouders zeggen en je eigen gang gaan.
    Nooit leuk als ouders zo doen..


    Inderdaad, vooral omdat zij zegt dat als mensen zeggen dat je iets niet kan je het juist moet doen.

    Dat weet ik wel. Alleen kent mijn moeder mij goed en probeert zij mij dus over te halen.

    Dit had ik van haar wel een beetje verwacht. Toch vind ik het heel naar als ze zo doet. Het is niet mijn schuld dat we niet meer hier kunnen wonen en toch geeft zij mij dat gevoel.

    Daarom wil ik graag op school praten en hier zodat ik mij niks wijs laat maken. En ook dat ik niet word over gehaald om dingen te doen waar ik misschien spijt van krijg.


    Physics is awesome

    Winhood schreef:
    (...)

    Inderdaad, vooral omdat zij zegt dat als mensen zeggen dat je iets niet kan je het juist moet doen.

    Dat weet ik wel. Alleen kent mijn moeder mij goed en probeert zij mij dus over te halen.

    Dit had ik van haar wel een beetje verwacht. Toch vind ik het heel naar als ze zo doet. Het is niet mijn schuld dat we niet meer hier kunnen wonen en toch geeft zij mij dat gevoel.

    Daarom wil ik graag op school praten en hier zodat ik mij niks wijs laat maken. En ook dat ik niet word over gehaald om dingen te doen waar ik misschien spijt van krijg.

    Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is als je het gevoel hebt de schuld van iets te krijgen.

    Het lijkt me een prima idee dat je er met school over gaat praten. Zij hebben vast wel de juiste connecties om je te helpen.

    Succes met alles (flower)