• Hoi allemaal, ik ben op dit moment een science fiction verhaal aan het uitdenken en ik loop tegen een probleempje aan.
    Mijn setting, futuristisch en Big Brother-like, heeft nog niet echt een toegevoegde waarde. Ze is nog niet echt relevant voor het verhaal. Hoe zou ik de setting en het verhaal met elkaar kunnen verbinden, zodat het een niet zonder het ander kan bestaan, basically? Welk unieke element kan ik toevoegen zodat mijn plot zich niet op een ander werelddeel kan afspelen en vastzit aan mijn setting?

    Wellicht wat nuttige informatie: MC wordt opgeroepen voor militaire dienst nadat hij jaren geleden ontslag nam. Groot-Brittannië heeft een bionucleair wapen ontwikkeld en Rusland (of Noord-Korea? idk yet) wil dat wapen afnemen. Van MC wordt geëist dat hij meevecht tegen de buitenlandse invasie.
    Setting zoals ik 'm nu voor ogen hebt: Groot-Brittannië is door overstromingen grotendeels van de kaart geveegd; de regering heeft enkele eilanden gecreëerd zuidelijk ervan en Chinese toestanden heersen er, in de vorm van surveillance drones, het leger houdt permanent toezicht op de bevolking, genetische modificatie van menselijke embryo's, kortom de maakbare samenleving krijgt vorm in een soort utopie (of dystopie?).

    Graag het idee niet overnemen, thank you :Y)

    Koekje voor degene die me uit de brand helpt, of in elk geval een poging doet.



    Thanks!

    [ bericht aangepast op 23 sep 2019 - 20:36 ]

    Wat ik zelf had met het leven van 1984 (big Brother) was dat de privacy zo werd geschaad dat de hoofdpersoon (Winston) er niet meer onderuit kon. Aan het idee van Drones te zien, kan je dit ook doen.
    De regering heeft de hoofdpersoon opgeroepen tot de militaire dienst, terwijl hij/zij daar eigenlijk niet meer werkt. Dit is al een stukje informatie over de setting, want normaal gezien (in onze wereld) is dit niet mogelijk.
    Waar je misschien aan kan denken is aan hoe de persoon wordt opgeroepen:
    -Wordt hij/zij letterlijk opgeroepen op straat of op het nieuws?
    -Wordt hij/zij uit haar/zijn huis gesleurd door de politie?
    -Krijgt hij/zij een soort mail?

    Waar je misschien nog aan kan denken, (ik weet niet als het zo is, maar ik gok het) is aan hoe jouw wereld er uit ziet. Het is futuristisch, maar op welke manier?
    Is alles wit en clean zoals bijvoorbeeld in Dubai en Singapore? Of is het meer dystopisch zoals The Bladerunner? Misschien ziet het helemaal niet stedenlijk uit en wordt er juist veel gebruik gemaakt van planten en bomen in en op huizen? Zijn de huizen ondergrond? Zijn de huizen drijvend? Er kan heel veel bedacht worden onder ‘futuristisch’.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Misschien wil je hoofdpersoon ook helemaal niet, maar kan de regering hem dwingen omdat deze zoveel grip op je hoofdpersoon heeft?


    Rest in Peace, Son of Gondor