• Het is lang geleden dat ik samen met iemand geschreven heb, dus daarom leek het me wel weer eens leuk om een verhaal met iemand te schrijven. Over het onderwerp valt nog te discussiëren, maar mijn voorkeur gaat naar:
    • OP {en daarin maakt het genre niet zo heel erg veel uit}
    • Harry Potter
    • Lord of the Rings
    • Avatar; the last airbender (gewoon omdat die serie awesome is, hehe)
    • (Andere ideeën kunnen natuurlijk altijd aangedragen worden.)

    Als je interesse hebt, laat dan even een berichtje achter waarin je dit lijstje invult:
    • Naam
    • Leeftijd
    • Een stukje van ongeveer 100 tot 500 woorden waarin je jouw schrijfstijl laat zien (dit kan gewoon een stuk zijn uit een verhaal)
    • Evt. verhaal ideeën
    Ik heb Facebook, Skype, Kik, Whatsapp en Hotmail. We kunnen daarop gaan schrijven, maar het kan natuurlijk ook gewoon via Quizlet, dat mag je zelf beslissen.

    Een stukje van mijn eigen schrijfwerk zodat je weet wat je kan verwachten:

    Kloing. Het geluid galmt door het lege bos heen. Ik glimlach even en ram opnieuw op de zwarte en witte toetsen. Kloing, klinkt het weer. Ik sluit mijn ogen en luister naar het geluid dat door het gehele bos heen galmt.
    Ik heb geen idee waar ik ben, maar ik weet wel waarom ik hier ben; alles werd me te veel, ik moest weg.

    Angstig kijk ik om me heen. Iedereen lijkt op me af te komen. Elk woord dat gesproken wordt dreunt na in mijn oren. Ik klem mijn hand zo stevig om mijn tas heen dat de kleur uit mijn knokkels verdwijnt. Ik moet hier weg. Het is weer begonnen; de paniek aanvallen. Ik weet niet wanneer ze komen, maar als ze komen, komen ze hard.
    Ik weet me een weg naar buiten te wurmen. Mijn ademhaling is enorm versnelt en de tranen branden in mijn ogen. Ik hoor iemand me nog na roepen, maar ik kan niet meer terug.
    Voordat ik er erg in heb, begin ik te rennen. Het bos dat voor me ligt ziet er enorm aantrekkelijk uit. Donker en stil. Geen andere mensen. Geen andere stemmen. Alleen ik en mijn eigen stemmetje in mijn hoofd.


    We kunnen hier blijven. Het stemmetje in mijn hoofd geniet ook van deze plek, net zoals ik doe. Ja, we kunnen hier blijven. Op deze donkere, eenzame plek voelen we ons veilig. Ik en mijn stemmetje. De piano, de wind door mijn haren, de zon ver verstopt achter de gebladerte van de bomen en de zachte geluidjes van de bosdieren. Ja, hier gaan we blijven.

    The end.

    [ bericht aangepast op 6 sep 2014 - 20:35 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik doe graag mee. Mijn naam is Sha're, dertien jaar en heb eigenlijk nog niet echt een idee.

    † Prologue. †
    Dagboek van Atlhea Valarde, een meisje uit district twee..


    Het ging allemaal zo snel.
          Buiten klonk een schot, gevolgd door een schreeuw die door haast heel Panem gehoord zal kunnen worden. Op mijn kleine benen haastte ik me naar het raam. De fluwelen gordijnen werden ruw door mijn kleine vingers aan de kant getrokken.
          Het beeld van wat er gaande was staat nog altijd op mijn netvlies gebrand. Ik was een klein meisje van negen toen het gebeurde, maar ik weet alles nog perfect. Het was de dag dat onze zorgeloze levens in een achtbaan werden gegooid en flink op hun kop werden gezet.
          De grijze stenen van het plein hadden een bloedrode kleur gekregen door het vocht dat een uitweg zocht naar een goot, om door het riool weggevoerd te worden. Het levenloze lichaam van onze burgemeester lag op de grond. Zijn huid had niet meer de licht getinte kleur zoals altijd, maar trok met de seconde witter weg als teken dat het leven langzaam uit hem werd gezogen.

    De vredesbewaker uit het Capitol had zijn pistool nog op het lijk gericht, waarna hij het langzaam liet zakken. Met een simpel gebaar van zijn hand had hij er voor kunnen zorgen dat binnen enkele seconde het hele plein vol stond met de gewapende vredesbewakers in hun witte pakken.
          Heel veel meer had ik er niet van mee gekregen. Uit angst had ik mijn donkerrode gordijnen dicht getrokken. Ik was naar mijn bed gelopen en liet me op het zachte matras zakken dat iets inzakte onder mijn gewicht.
          Mijn vingers klemde zich om het laken. Het Capitol viel Panem binnen en we waren er niet op voorbereid. Wat als het ze zou lukken?

    Inmiddels is het vijf jaar later. Ik ben nu veertien, en leef in district twee.
          Na de inval van het Capitol werden direct alle districten weer naar hun oude staat verbouwd. De twaalf districten namen elk hun eigen taak op zich om Panem te verzien van voedsel, water, elektriciteit en alle andere behoeften van de mensen in de districten en het Capitol.
          Sinds twee jaar zijn ook de trainingscentrums weer terug. De spelen zijn er dit jaar voor het eerst, en het Capitol is zeker van plan wraak te nemen voor de opstand van enkele jaren terug.


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    • Naam: Lucca
    • Leeftijd. 18 jaartjes
    • Een stukje van ongeveer 100 tot 500 woorden waarin je jouw schrijfstijl laat zien:

    'Ik deed het voor jou!' gilt ze hysterisch. Haar haar hangt in klitten langs haar gezicht. Er zit modder op haar designbroek ter hoogte van haar knieën. Haar handen druipen nog van het bloed terwijl ze het mes stevig in haar vingers klemt. 'Je zei dat het moest!' gilt ze mogelijk nog luider. Ik grijns. 'Nee, ik zei dat ik het leuk zou vinden, dat ik nog meer van je zou houden, maar niet dat het moest. Het is je eigen keuze geweest.' Ik kan de krankzinnigheid in haar ogen lezen. 'Dus je houdt toch van me?' huilt ze nu. Haar knieën knikken en de tranen vermengen zich met het bloed op haar wang. Haar slachtoffer dat achter haar ligt, kreunt nog zacht. Hij is nog niet dood.
    Ik haal mijn schouders op en zeg met een halve glimlach: 'Nee, ik loog.' Er knapt iets in haar en ze springt op me af. Voor ze met het mes mijn borstkas doorboort, pak ik haar stevig bij de pols en houd hem naast mijn hoofd. Met mijn andere hand trek ik haar dicht tegen me aan. Langzaam lik ik haar hand af, het warme bloed smelt op mijn tong. Ze gilt en spartelt, maar ik heb haar in een ijzeren greep. Met nog bebloede lippen zoen ik haar. Haar gekrijs verstomd en ze laat het mes vallen. Ze slaat met haar vuisten op mijn borstkas, maar het maakt me niet uit. Ik beslis wanneer het stopt.
    Met een grijns maak ik me los van haar. Ze struikelt achteruit, blijft een paar tellen staan, draait zich om en begint te rennen. Grinnikend raap ik het mes op. Ik kijk naar de jongen op de grond en zie dat hij dood is. 'Dat werd tijd.' mompel ik en ik gooi het mes. Met een klap plant het zich tussen haar schouderbladen. Ze valt plat op haar buik op de grond. Op mijn gemak loop ik naar haar toe en zie langzaam haar Ziel uit haar lichaam in de grond sijpelen. Ik loop langs haar heen naar de cirkel met spreuken die ik eerder heb getekend. Ik ga in het midden staan, mompel de verboden woorden en voel de grond onder mijn voeten trillen.
    Ze is bijna heen, maar ze heeft nog genoeg kracht om me te kunnen zien. Ik knipoog en zeg: 'tot straks, schatje.' De grond splijt open en ik verdwijn naar de plek waar ik haar zal opwachten.

    • Evt. verhaal ideeën: niet meteen iets, maar ik kan vrij veel verzinnen met weinig informatie :) Ik schrijf wel enkel OP...


    Mhm?

    Zouden jullie het ook leuk vinden om korte verhalen (van ongeveer vier hoofdstukken) te schrijven of schrijven jullie liever lange verhalen?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Korte vind ik vaak makkelijker, maar ook met lange heb ik geen problemen.


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    Ik schrijf op het moment fanfictions, maar het lijkt me enorm leuk om met jou samen wat te schrijven! c; Dan OP of HP ^^
    Hier is een stukje van hoofdstuk 2 uit mijn fanfic Locked, hier is het nog niet echt fanfiction dus dit kleine stukje laat zien hoe ik mijn personages neerzet. Veeeeel gedenk en filosofische gedachten. Oeps. :'D


          Stilletjes staar ik voor me uit. Ik breng geen woord uit, terwijl de meisjes aan de tafel geanimeerd met elkaar zitten te praten. Wat moet ik… Ik wil niets. Al tien maanden, twee weken en drie dagen zit ik hier al, met nog geen enkele vooruitgang. Ziet iemand het? Nee.
          Ik draai mijn hoofd naar buiten, naar de sneeuwvlokjes die neerdalen op de aarde. Soms vallen ze zo ver dat ze op de grond samen met andere sneeuwvlokken een zacht wit bed vormen, andere blijven in de boomtoppen hangen. Het heeft iets rustgevends, iets sierlijks. Sneeuw heeft me altijd geïntrigeerd. Elke vlok is anders, ze zijn allemaal uniek. Geen enkele is hetzelfde. En moet je nagaan, er zijn al miljoenen, miljarden sneeuwvlokken gevallen. Alleen al hier, laat staan in de rest van de wereld.
          Het is hetzelfde met mensen. Iedereen zegt de hele tijd dat ‘iedereen anders is’, maar dat is echt niet zo. Niet aan de buitenkant. Meisjes dragen allemaal enkele centimeters foundation op hun gezicht, waardoor je een knikkerkuiltje op hun wang kan maken. Ze hebben allemaal dezelfde merkschoenen, merkkleding, merktassen, merkmake-up, dure auto’s, enorme landhuizen, rijke ouders. Ze zijn verwaand, ze denken dat ze de wereld in handen hebben.
          Ooit was ik een van hen.



    Mijn naam is Matty en ik ben 18 jaar oud. x

    EDIT: Lange of korte verhalen, het maakt me niet uit. Ik schrijf vaak wel hoofdstukken van 1000+ woorden.

    [ bericht aangepast op 6 sep 2014 - 21:04 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Marjanne, 18 jaar, en hoewel ik momenteel niet érg veel tijd heb om te schrijven, schrijf ik toch graag een verhaal met je ;). Ik denk dat we over een idee toch echt samen moeten overleggen, mocht je zin hebben om met mij te schrijven.

    Het kleine meisje zoefde door het water. Haar staart, bekleed met blauwe schubben, wapperde enthousiast op en neer, terwijl haar turquoise haren door het water dansten. Bij alles wat nieuw voor haar was, bleef ze even stilhangen, terwijl haar paarsblauwe ogen onderzoekend naar het voorwerp keken. Met haar handen moest ze het even aanraken voordat ze verder zwom, op zoek naar een volgend interessant voorwerp.
    ‘Emily!’ Een donkere stem riep haar naam en haar vader kwam achter een rots vandaan. Hij had een brede, gespierde torso en een blauwe staart; dezelfde kleur als de staart van zijn dochter. Ook zijn gezicht leek erg veel op dat van Emily, al was zijn neus wat groffer en waren zijn lippen smaller. Hij had dezelfde unieke paarsblauwe kleur ogen, maar de ondeugende glans die zich nog wel in de ogen van zijn jonge dochter bevond, was uit de zijne verdwenen.
    Bij het horen van haar naam draaide het kleine meisje haar hoofd naar haar vader en keek ze hem verbaasd aan. Het was haar niet duidelijk wat ze fout had gedaan, maar dat ze iets fout had gedaan, wist ze wel: zijn toon was erg onvriendelijk.
    ‘Emily, raak dat niet aan. Dat is van de mensen.’
    Ze dook direct bij het onderwerp vandaan, waar ze daarvoor nog zo geïntrigeerd naar had gekeken. Ze wist niet wat mensen waren, maar het woord moest iets slechts betekenen, daar was ze wel achter. Altijd als het woord genoemd werd, dan keek haar vader er erg boos bij en kreeg haar moeder een angstige blik op haar gezicht.
    Haar moeder heette Vivienna en was een beeldschone vrouw. Ze had blonde haren die, net als bij Emily, krulden als ze in het water zweefden. Verder leek Emily weinig op haar moeder: alleen hun volle lippen waren hetzelfde. Haar moeder had hemelsblauwe ogen, een wat ovaler gezicht en een roze, bijna witte, parelachtige staart.
    ‘Kom hier, Emily.’ Hyvro stak zijn hand naar haar uit en omdat ze wist dat het zo hoorde, pakte Emily die aan. Ze keek nog even lonkend naar het voorwerp waar ze het laatst naar had gekeken: een bruingekleurde, vierkante bak. Ze wist zeker dat er iets in zat en daardoor was haar nieuwsgierigheid aangewakkerd, maar ze zou er nooit achter komen wat er zich in het voorwerp bevond.
    Samen met haar vader ging ze terug naar hun slaapplaats, waar haar zussen al zaten. Kelly rolde even met haar ogen, omdat haar jongste zusje voor de zoveelste keer plotseling was verdwenen, maar Vivienna nam Emily van haar man over en begon haar heen en weer te wiegen, terwijl ze zachtjes een liedje neuriede. Toen Emily haar ogen had gesloten, legde Vivienna haar naast Sofia, die ook al lag te slapen. Ze glimlachte even naar haar kinderen en zwom toen naar Hyvro toe.
    ‘We moeten hier morgen weg,’ mompelde hij, zo zacht dat niemand anders dan zijn vrouw het kon horen, hoe erg Kelly haar best ook deed om mee te luisteren. ‘Het ligt hier vlakbij vol met mensenspullen, dus zijn ze hier ook in de buurt.’
    Vivienna’s blik gleed naar haar dikke buik. Ze was weer zwanger geraakt, tot hun grote verbazing en blijdschap, maar ook angst. Het kon niet lang duren voordat ze zou bevallen en dan zouden ze zich opnieuw moeten bekommeren om hun ei. Daarom moesten ze naar diepere wateren, waar de mensen niet konden komen. Ze wilden niet nog een keer het risico nemen wat ze eerder hadden genomen - en wat toen tot verschrikkelijke gevolgen had geleid.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 20:21 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ik schrijf alles :)


    Mhm?

    AVATAR.:D
    Als je geduld hebt.post ik straks een verhaal stukje, ik ben namelijk op mijn mobiel en ga zo fitnessen.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2014 - 10:55 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Senna
    12 jaar

    Ik schommelde en keek naar mijn weerspiegeling in de ruit van hebt gebouw tegenover me.
    Ik zong zachtjes : I'm bulletproof , nothing to lose
    Fire away fire away
    Opeens hoorde ik een luid gekraak. Ik keek weer naar mijn weerspiegeling en zag dat er iemand op de anders schommel
    Was gaan zitten. Ik keek opzij. Hij keek terug. Er liep een rilling langs mijn ruggengraat.
    'Dat was echt mooi.' Verbrak hij de stilte. Ik staarde voor me uit , niet wetend wat ik moest antwoorden.
    'Dankje' kwam er piepend en zacht uit. Ik keek naar mijn weerspiegeling. Ik zag hem zoeken naar woorden.
    'Ik ben David.' Zei hij uiteindelijk maar. 'April.' Ik bleef voor me uit staren.
    Ik hoorde hem opstaan en weglopen. Een papiertje dwarrelde op mijn schoot.
    Ik vouwde het open, er stond een telefoonnummer op. Ik glimlachte.


    Ik heb momenteel nog geen ideeën!


    i wish that i could wake up with a pizza!

    Naam: Jolijn.
    Leeftijd: 17.


    June Snow.

    Toen ik eenmaal thuis aankwam zorgde ik ervoor dat geen enkele bewaker opmerkte dat ik er was omdat ik er niet zeker van was of ze de opdracht hadden gekregen het te melden wanneer ik thuis gearriveerd was. Ik verschuilde mezelf achter de boom bij mijn slaapkamer raam voor een bewaker en keek vluchtig om hoog om te zien of het raam openstond. Helaas voor mij was hij gesloten en dus had ik geen andere keuze dan een van de normale ingangen te nemen. Ik kroop over de grond heen, me voor een keer eens niet druk makend om mijn kleding want als mam me nu zou zien zou ik sowieso al de wind van voren krijgen. Toen pikte mijn neus een geur op en keek ik omhoog naar de ramen van de eerste verdieping waar ik onder door kroop, mijn ogen lichtte hoopvol op toen ik zag dat het keukenraam opstond. Ik keek schichtig om me heen, nog altijd vrezend dat ik betrapt zou worden, voordat ik het waagde om mijn nek te strekken en door het keuken te kijken. Er stonden drie koks met hun rug naar mij toe, druk in de weer en luidruchtig aan het praten met elkaar over de beste manier om een gerecht te bereiden. Ik ontdeed mijn voeten van mijn schoenen zodat alleen mijn sokken nog overbleven en liet mijn blik nog een keer over de omgeving glijden voor ik recht op ging staan en mezelf via het raam toegang tot het huis verschafte.
    Met een zachte plof kwam ik op de vloer terechte terwijl ik ondertussen angstig naar de ruggen van de drie koks keek, ze leken niks opgemerkt te hebben want ze bleven rustig door gaan met het koken. Ik verschuilde me achter het grote kookeiland dat in het midden van de ruimte zat en stak mijn hoofd tot mijn ogen boven het aanrecht uit en keek peinzend naar de deur die aan de kant van de koks was. Toen mijn blik op een aantal pannen viel waar eten in aan het pruttelen was grijnsde ik breed. Mijn hand reikte naar de knoppen die de hitte van de kookplaten bepaalde om de hitte vervolgens op zijn maximum te zetten. Ik kroop de hoek van het kookeiland om, de richting van de deur op maar buiten het zicht van de koks en wachtte met een nerveuze blik op de klok af. Het koste ruim drie hele minuten voor mijn oren het geluid van hard pruttelend water dat in aanraking kwam met een marmeren vloer opvingen. Ook de koks leken het eindelijk in de gaten te hebben dat hun eten aan het verbranden was en haastte zich op zijn capitools vloekend naar het eten toe. Wetend dat ze waarschijnlijk in beslag zouden worden genomen door hun eten dat op het punt stond te mislukken, kroop ik op handen en knieën naar de deur toe. Mijn hand schoot omhoog naar de klink en haastig duwde ik de deur open om de keuken met een bonkend hart uit te glippen.
    Toen ik voetstappen de trap af hoorde komen dook ik -hoe cliché- de kast in waar de jassen van de gasten in werden gehangen. Met ingehouden adem luisterde ik hoe de voetstappen mij passeerde en haalde opgelucht adem toen ze niet stopte voor de kast. Net toen ik weer eruit wou komen hoorde ik de stem van mijn moeder opeens ontzettend luid achter me, ik draaide me dan ook met een ruk om en realiseerde me meteen dat de ingebouwde kast grensde aan de woonkamer, er zat enkel een dunne muur tussen. "Het raam van haar slaapkamer is dicht." vertelde mijn moeder waarna een andere stem die mijn hart een slag over liet slaan, volgde "Uitstekend." sprak mijn oom, duidelijk tevreden.
    Ik kon mezelf er nog net toe zetten om Loren, maar net binnen de afgesproken tijd, een berichtje te sturen, voordat ik mezelf de kast uit haastte en mijn weg naar boven begon, naar mijn slaapkamer.


    Ik schrijft wel lange verhalen en hoofdstukken van rond de 1000 woorden. Verder zou ik graag met je schrijven over Avatar en ik heb al een verhaal idee maar die gooi ik hier niet zomaar neer.:)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb al megaveel verhalen, maar vind het altijd leuk om ook met iets iemand anders te schrijven. Dat houdt echter wel in dat ik niet meer dan 1 of 2 hoofdstukjes per week kan aanleveren. ;D

    Ik schrijf graag over Harry Potter of the Lord of the Rings en ik schrijf voornamelijk lange verhalen. ;p

    • Naam: Natascha
    • Leeftijd: vierentwintig
    • Een stukje van ongeveer 100 tot 500 woorden waarin je jouw schrijfstijl laat zien (dit kan gewoon een stuk zijn uit een verhaal):

    Dís hield Kíli stevig bij de hand. Thorin droeg Fíli, die niet meer op zijn benen kon staan. Ze hoopte maar dat Imladris in de buurt lag, want haar zoon zag erg bleek en ondanks de goede zorgen van de elfenvrouw, was ze doodsbang dat hij het niet zou halen.
    Ze hoorde dat haar broer een gesprek met de vrouw probeerde aan te knopen, maar ze liet weinig los en uiteindelijk liepen ze zwijgend achter elkaar door het bos, dat lange, donkere schaduwen op hen wierp.
    Dís was nauwelijks van de schrik bekomen. Ze kon de ranzige handen nog steeds op haar bovenlijf voelen. Zijn gore adem hing nog steeds in haar neusgaten, maar ze probeerde zich te focussen op de onverwachte wending die dat alles had genomen: ze was gered voordat hij haar onteerd had. Toch meende ze af en toe schaduwen te zien die niet afkomstig waren van bomen, alsof boosaardige mannen zich verscholen hielden achter basten en hen met vuile grijnzen gadesloegen. Kippenvel verscheen te pas en te onpas op haar armen, alsof de geesten van hun belagers achter hen aan zweefden, vastberaden zich te wreken.

    'We kunnen vanavond niet rusten,' deelde de elfenvrouwe mee nadat de zon onder was gegaan, 'maar het is niet ver meer.'
    Een opgeluchte zucht verliet Dis' lippen. Ze was moe, maar wist dat ze vannacht geen oog dicht zou doen. Niet na wat er vandaag gebeurd was.
    Kíli kon echter nauwelijks verder. Zijn oogjes vielen soms dicht terwijl hij naast haar liep en zijn pasjes werden steeds kleiner. Ze wist dat ze hem moest tillen, maar ze was zelf ook doodop. Toch durfde ze het niet aan de elf te vragen. Ze kwam over als een belabberde moeder als ze vroeg of een ander haar kind kon tillen. Met opeen geklemde kaken zette ze Kíli op haar zij, die direct zijn duim in zijn mond stak en zijn hoofd tegen haar schouder legde. Ze blikte even vertederd op zijn vredige gezichtje. Eens te meer drong het tot haar door welk gevaar ze getrotseerd hadden. Haar kinderen hadden kunnen sterven.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2014 - 13:12 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mijn naam is Carianne en ik ben 11 jaar

    Een traan rolde over mijn wang. Hoe kon hij het nou uitmaken!
    "Elsa?" De zangerige stem van mijn moeder riep. "Weg!" zei ik hysterisch.
    Ik speelde op mijn piano het deuntje van Jar Of Hearts.
    "No i can take one more step towards you,
    Cause all that's waiting is regret.
    And dont you know i'm not your ghost anymore,
    You lost the love i loved the most.
    I've learned to live, half alive
    and now you want me one more time.
    And who do you think you are running round leaving scars,
    Collecting your jar of hearts and tearing love apart
    Your gonna catch a cold from the ice inside your soul
    So dont come back for me
    Who do you think you are?"
    Dan barst ik in tranen uit.


    all because i liked a girl

    • Naam: Mendy
    • Leeftijd: 20
    • Een stukje van ongeveer 100 tot 500 woorden waarin je jouw schrijfstijl laat zien.

    Een scherp geluid haalde me uit mijn slaap terwijl ik net in een leuke droom zat. Ik voelde met mijn hand naar de wekker en drukte hem uit om me daarna om te draaien en verder te gaan slapen. Mijn bed was nog zo lekker warm, en om er nu uit te gaan. Tja daar had ik niet zo heel veel zin in. Net het moment dat ik weer in slaap viel voelde ik een gewicht op me springen. Meteen wist ik dat dit Nyx was, De maine coon kat die me uit had gekozen. We hadden niet bepaald een zeer goede band, in elk geval van mij kant uit. Zuchtend opende ik mijn ogen en keek naar de grote grijze kat die het lichaampje tegen me aan drukte. "Ja, ja ik kom er al uit." Klonk mij stem toch wat geïrriteerd. Terwijl ik haar toch achter haar oortje krapte. Een kleine glimlach verscheen rond mijn lippen toen ik haar gedachten hoorde. "Ow dus je maakt me alleen maar wakker zodat je me de muis kunt zien die je gevangen hebt?" Mijn blik gleed snel over mijn bed heen, kort bang dat ze de dooie muis hier naar binnen had gebracht, maar die was niet te zien. Ik was Nux dankbaar voor de kracht die ze me gegeven had. Het was bijzonder om de gedachten van katten te kunnen horen en met ze te kunnen communiceren. Daarom bedankte ik Nux elke dag weer voor het leven dat ze me gegeven had. Kort keek ik Nyx aan en tilde haar vervolgens van het bed af om op te kunnen staan. Zonder ook maar echt op mijn kamer genootje te letten pakte ik mijn schoolkleding en wat andere spullen zodat ik me kon opfrissen om daarna te gaan ontbijten. Eenmaal mijn haren te hebben gekamd en mijn make-up op liep ik naar de ruimte waar gegeten werd en zag dat ik als eerste was. Ik pakte snel wat te eten en ging aan de vaste tafel zitten waar ik altijd aan zat. Zoals gewoonlijk, heeft Nyx me de hele weg gevolgd en lag ze nu voor me op de grond te slapen.

    • Evt. verhaal ideeën: Over Avatar en Lord of the rings of OP wil ik best schrijven heb alleen nog geen ideetje.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 15:15 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of time. if one only remembers to turn on the light

    Naam: Kim
    Leeftijd: 19
    Een stukje van ongeveer 100 tot 500 woorden waarin je jouw schrijfstijl laat zien (dit kan gewoon een stuk zijn uit een verhaal):

    Een zucht verlaat mijn lippen en ik frons mijn wenkbrauwen. Er is iets met Gabs, ik weet het gewoon. Ze wil alleen niet vertellen wat er is en dat frustreert mij enorm. Wij zijn al zolang vrienden en als het goed is, weet ze dat ik altijd voor haar klaar zal staan. Het feit dat ik gevoelens voor haar heb, zorgt ervoor dat ik nog meer bezorgd ben dan ik normaal zou zijn. Moedeloos staar ik naar mijn telefoon, zal ik haar gewoon bellen? Uit frustratie bal ik mijn handen tot vuisten. Ik besluit om een film te gaan kijken. Ik pak een willekeurige film uit de kast met dvd's en loop naar de dvd speler om vervolgens de dvd er in te stoppen. Al snel heb ik door dat ik niet echt naar de film zit te kijken en ik zet de dvd speler uit. De stilte er na is bijna gek makend. Dan gaat mijn telefoon af. Tot mijn grote verbazing staat Gabs naam op het schermpje. Telepathie, misschien? Ik neem op.
    'Met Ash', zeg ik vrolijk tegen de telefoon.
    'Met mij', klinkt het vanaf de andere kant.
    'Hoe gaat het?', wat een afgezaagde vraag. Ik weet alleen niks anders om te vragen.
    Een diepe zucht krijg ik als antwoord. Na een paar minuten stilte, hoor ik weer iets.
    'Niet zo goed', het is slechts gefluister.
    'Wat is er dan?', is meteen mijn vraag.
    'Dat vertel ik liever niet over de telefoon, Ash', hoor ik haar zachte stem zeggen.
    'Zal ik anders naar je toe komen?', ik kan haar moeilijk naar mijn huis laten komen. Want zo te horen gaat het alles behalve goed met haar.
    'Is goed', nog geen tel later sta ik in de gang.
    Mijn autosleutels pak ik van het haakje terwijl ik mijn schoenen aan trek en mijn jas aan trek. Dan loop ik nog even naar de eettafel, waar ik mijn huissleutel vanaf pak. Dan loop ik naar buiten en trek de voordeur achter mij dicht. Met een klik valt de deur in het slot.

    (Het is een stukje van een One Shot. Dit is het recentste wat ik heb geschreven dus vandaar)

    Evt. verhaal ideeën: Een OP verhaal over maffia maar voor de rest weet ik nog niet zoveel, voor andere ideeën sta ik ook open. Lord of the Rings en Avatar, the last airbender ken ik niet zo goed.

    Ook denk ik dat ik ongeveer een keer per week kan schrijven of een keer in de twee weken. Ik zeg het alvast zodat je het weet en dus ook kan beslissen of je wel of niet met mij wil schrijven.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 20:06 ]


    Physics is awesome

    Niet dat ik nu nog veel kans maak, maar ik ga het toch proberen.

    • Naam Erieka
    • Leeftijd 18
    • Een stukje van ongeveer 100 tot 500 woorden waarin je jouw schrijfstijl laat zien (dit kan gewoon een stuk zijn uit een verhaal)

    Hoe zal ik eens beginnen? Beginnen bij het begin is misschien wel handig. Ik was een baby. Een mollig, schattig, stuk ellende zoals mijn vrienden baby's wel eens noemden. Ik was echter niet een gewone baby. Dat bleek echter pas toen ik ouder werd, toen werd het pas ontdekt: Ik had autisme. Ik gedroeg me volgens mensen vreemd. Ik zei bijna niks en de meest gewone dingen waren raar voor mij. Als mensen naar me zwaaiden en me groetten, zei ik niets terug en vroeg me vervolgens af waarom ze zich beledigt voelden. Mijn ouders konden het wel goed snappen en probeerden mij bij te brengen dat ik gewoon terug moest groeten. Ik snapte er echter steeds niet de logica van. Waarom zou ik dat doen? Mijn ouders konden het niet uitleggen. Ze snapten maar niet wat er in mijn hoofd omging. Ik kwam er op latere leeftijd echter zelf achter: Ik had de sociale vaardigheden van een pinda. Ik klapte dicht als mensen mij de weg vroegen, kon wel bijna gillend wegrennen als een wildvreemde tegen me begon te praten en begon te stotteren zodra ik een frustratie kenbaar wilde maken tegen de eerste beste conducteur die ik op het station tegenkwam. Dit kwam er dus op neer dat ik sociaal enorm onhandig was en eigenlijk nog steeds ben. Ik durf wildvreemden nu wel aan te spreken, maar doe dit op de meest stomme momenten en op de meest idiote manieren. Ik heb geen sociale vaardigheden van een pinda meer, maar van een pot pindakaas. Wat er dus op neerkomt dat ik nog steeds niet zo erg opgeschoten ben. Ik ben echter net begonnen op een nieuwe school. De sociaal onhandige pot pindakaas gaat leren om contacten te leggen en te onderhouden, een wildvreemde de weg te vragen en frustraties te uiten op een conducteur. Zonder stotteren! Dit belooft nog wat mensen.

    • Evt. verhaal ideeën Ik schrijf graag OP's en ik ben een groot fan van Avatar.


    26 - 02 - '16