• Het is lang geleden dat ik samen met iemand geschreven heb, dus daarom leek het me wel weer eens leuk om een verhaal met iemand te schrijven. Over het onderwerp valt nog te discussiëren, maar mijn voorkeur gaat naar:
    • OP {en daarin maakt het genre niet zo heel erg veel uit}
    • Harry Potter
    • Lord of the Rings
    • Avatar; the last airbender (gewoon omdat die serie awesome is, hehe)
    • (Andere ideeën kunnen natuurlijk altijd aangedragen worden.)

    Als je interesse hebt, laat dan even een berichtje achter waarin je dit lijstje invult:
    • Naam
    • Leeftijd
    • Een stukje van ongeveer 100 tot 500 woorden waarin je jouw schrijfstijl laat zien (dit kan gewoon een stuk zijn uit een verhaal)
    • Evt. verhaal ideeën
    Ik heb Facebook, Skype, Kik, Whatsapp en Hotmail. We kunnen daarop gaan schrijven, maar het kan natuurlijk ook gewoon via Quizlet, dat mag je zelf beslissen.

    Een stukje van mijn eigen schrijfwerk zodat je weet wat je kan verwachten:

    Kloing. Het geluid galmt door het lege bos heen. Ik glimlach even en ram opnieuw op de zwarte en witte toetsen. Kloing, klinkt het weer. Ik sluit mijn ogen en luister naar het geluid dat door het gehele bos heen galmt.
    Ik heb geen idee waar ik ben, maar ik weet wel waarom ik hier ben; alles werd me te veel, ik moest weg.

    Angstig kijk ik om me heen. Iedereen lijkt op me af te komen. Elk woord dat gesproken wordt dreunt na in mijn oren. Ik klem mijn hand zo stevig om mijn tas heen dat de kleur uit mijn knokkels verdwijnt. Ik moet hier weg. Het is weer begonnen; de paniek aanvallen. Ik weet niet wanneer ze komen, maar als ze komen, komen ze hard.
    Ik weet me een weg naar buiten te wurmen. Mijn ademhaling is enorm versnelt en de tranen branden in mijn ogen. Ik hoor iemand me nog na roepen, maar ik kan niet meer terug.
    Voordat ik er erg in heb, begin ik te rennen. Het bos dat voor me ligt ziet er enorm aantrekkelijk uit. Donker en stil. Geen andere mensen. Geen andere stemmen. Alleen ik en mijn eigen stemmetje in mijn hoofd.


    We kunnen hier blijven. Het stemmetje in mijn hoofd geniet ook van deze plek, net zoals ik doe. Ja, we kunnen hier blijven. Op deze donkere, eenzame plek voelen we ons veilig. Ik en mijn stemmetje. De piano, de wind door mijn haren, de zon ver verstopt achter de gebladerte van de bomen en de zachte geluidjes van de bosdieren. Ja, hier gaan we blijven.

    The end.

    [ bericht aangepast op 6 sep 2014 - 20:35 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    - Luca
    - 15 jaar
    -

    De grond onder me was vochtig, en toen ik mijn ogen opende zag ik een grimmig licht door het bladerdak van het bos waar ik in lag op me schijnen. Mijn hoofd bonkte.
    Hoe was ik hier terecht gekomen?
    Ik besloot dat ik op wou staan, en om me heen wou kijken, maar dat lukte niet. Ik lag als aan de grond genageld, terwijl er niets aanzienlijks was dat me op mijn plek hield.
    Ik voelde geen behoefte om te schreeuwen, of te roepen. Niet om hulp, want het was me duidelijk dat er niemand in dit bos was die mij zou kunnen helpen op te staan. Maar het voelde ook niet alsof ik hulp nodig had. Ik lag hier gewoon te liggen, en ik had geen pijn. Niet meer. Het voelde alsof ik momenten hiervoor heel veel pijn had gehad, en dat deze pijn nu volledig verzacht was. Ik was gevoelloos, op een goede manier.
    Mijn hoofd kon ik wel bewegen, en ik keek naast me. Er lag een laag mist over de bosgrond, maar door die mist heen, kon ik een klein meertje onderscheiden. De kleur van het water was een kruising tussen zeer donker blauw, en zeer donker groen. Het had een onheilspellende sfeer over zich, maar ik was niet bang.
    Plots begon het water lichtelijk te bewegen, en er kwam een gedaante uit.
    Zij, had lange, donkerbruine, golvende haren, en een losse, normaal slap hangende, zwarte jurk aan, maar deze was door het water tegen haar lichaam aangeplakt.
    Van deze afstand kon ik haar gezicht nog niet zien, maar ze kwam met middelgrote, maar langzame passen op me af, terwijl ik me nog steeds niet kon bewegen.
    Het was Anna. Ik kon haar gezicht zien en het was Anna. Waar was ik dat zij hier ook was? Zij zou thuis moeten zitten, met een zeven maanden zwangere buik… Dat was ze duidelijk niet. Haar buik was zo mooi plat als deze geweest was toen ik haar voor het eerst ontmoette.
    Ik wou haar naam spreken, mijn hand naar haar uitreiken, maar dat kon ik niet.
    ‘Jake,’ zei ze met haar prachtige, engelachtige stem. Er sprongen willekeurig tranen in mijn ogen. Haar stem, die had ik al zes maanden lang niet meer gehoord.
    Toen ze mij bereikt had, knielde ze naast mij neer, en ging ze naast mij op het vochtige mos zitten. Ze pakte mijn hand, maar ik kon de hare niet vasthouden.
    ‘Ik zal je missen.’ sprak ze. Mij missen?
    ‘Maar ik red het in mijn eentje. Sterk, dat ben ik. Net zoals jij was.’ Ze kuste mijn wang, terwijl ik naar mate haar gezicht dichter bij het mijne kwam ik een traan over haar wang zag glijden.
    ‘Dag, liefste.’ Met haar vingers sloot ze mijn ogen, en toen ik ze weer opende was de lucht niet gevuld met bladeren, maar met grijze, en een paar zwarte wolken.
    Ik keek naast me. Het water, en de scheepswrakken die daarin lagen brandden, terwijl ik om me heen explosies, en geschreeuw hoorde.
    Toen ik nogmaals naar de lucht keek, werd deze steeds lichter.
    De lucht werd langzaam wit, en zo langzaam als de lucht van kleur veranderde, gleed ik het vagevuur in.
    Gekopieerd uit een Word document dus de formatting is waarschijnlijk een beetje fucked up b:

    - Ik heb een paar vage OP ideeën in mijn hoofd, maar het is dan maar de vraag of je die leuk genoeg vind. Nu zijn ze echter nog te vaag om goed uit te leggen :')

    [ bericht aangepast op 14 sep 2014 - 12:19 ]


    how dare you speak of grace

    Hoi (:
    Ik heb nooit eerder een verhaal met iemand anders geschreven, maar het lijkt me wel supertof!
    Ik ben Kim, 20 jaar en schrijf vooral OP's vanuit ik-persoon. Echt concrete verhaallijnen heb ik nog niet, maar ik zit wel altijd vol ideeën.
    Hieronder een aantal stukjes die ik heb geschreven om je een beeld te geven van mijn schrijfstijl:


    Van mijn verhaal Liefde maakt blind (OP, drama, romantiek)
    James haalt diep adem. Het lijkt alsof hij zichzelf moet inhouden en dat doet me best schrikken. Ik heb nog nooit deze kant van hem gezien. Als hij praat, klinkt hij weer kalm: "Je vroeg me eens hoe het was om blind te zijn, weet je nog?"
    Ik fluister een bevestigend antwoord, maar snap niet helemaal welke kant hij op wilt met deze vraag.
    "En weet je, Sarah... Het niet kunnen zien heeft ook één groot voordeel." Hij zucht even voordat hij verder gaat. "Ik beoordeel mensen niet op hoe ze eruit zien, hoe ze lopen, hoe ze zich kleden of gedragen. Dat is allemaal een façade. Het enige wat ik hoor is wat iemand zegt en hoe diegene dat zegt. Als je je enkel daarop focust kom je er pas achter wat voor iemand je voor je hebt staan."
    Ik luister ademloos naar zijn kalme stem. Ineens bedenk ik me dat, als ik blind was geweest, het misschien nooit zo ver was gekomen. Dan had ik Tyson misschien meteen door gehad en had ik kunnen vluchten toen het nog kon.
    "Je kan mooi weer spelen, Sarah. Nu of toen aan de telefoon." Gaat James verder. "Maar ik hoorde de angst in je stem. Doodsangst." Hij schudt zijn hoofd. "En nu ook. Je klinkt opgejaagd, niet ontspannen. Ik hoor het aan je, Sarah, ik hoor aan je dat je bang bent. Dat je misschien zelfs in gevaar bent."
    Ik krijg een enorme brok in mijn keel die ik maar niet kan wegslikken. Ik voel hoe de tranen opwellen in mijn ogen en langzaam over mijn wangen naar beneden stromen. Ik voel de zachte hand van James op mijn arm.
    Ik hoor zijn kalme stem: "Sarah. Ik ben dan wel blind, maar niet doof."

    Van mijn verhaal Van macht tot onmacht (OP, historisch, spanning, drama)
    Dan stop ik en sta vlak voor zijn neus stil. De wereld om me heen blijft draaien, maar ik kijk hem recht in zijn donkere ogen aan. Mijn haat en afschuw voor hem groeit met elke seconde. Even is er een moment dat ik me niet beweeg en Azhars gezicht vertrekt. Ik haal diep adem en blijf hem aankijken, terwijl ik weer langzaam begin te dansen. Ik kom steeds dichterbij en draai met mijn armen en heupen. Hij gaat wat rechter zitten en kijkt me weer met zijn walgelijke wellustige grijns aan. Ik ben niet ver van hem verwijderd en wordt misselijk van de nabijheid van zijn lichaam. Ik leun naar hem toe en mijn haar glijdt langs zijn wang. Ik laat mijn handen over zijn schouders naar beneden glijden, terwijl ik blijf zwaaien met mijn heupen. Een zachte kreun ontsnapt uit zijn mond. Hij is zo makkelijk te bespelen, maak hier gebruik van Haleema, denk ik bij mezelf. Hij sluit genietend zijn ogen. En dat is mijn moment.
    Mijn handen glijden weer langs zijn schouders omhoog. Ik laat een vinger over zijn huid glijden en vouw mijn armen om zijn nek. Azhars ogen schieten open en hij kijkt me vol ongeloof aan terwijl ik de kettingen in een handomdraai om zijn nek wikkel. Ik geef een harde ruk en hoor hoe Azhar naar adem hapt. Ik klim op zijn schoot en met al mijn kracht trek ik aan de kettingen om zijn nek. Ik laat me achterover hangen, terwijl Azhar naar mij en zijn keel klauwt met zijn handen. Ik gooi mijn hele gewicht naar achteren, waardoor zijn ogen bijna uit zijn kassen puilen. Zijn hand zweeft trillend en langzaam mijn kant op.
    Nu ben ik degene die grijnst.
    "Azhar." Ik geniet ervan om eens de macht over hem te hebben. Zijn ogen rollen weg en zijn hand valt in zijn schoot.
    "Sterf voor me." fluister ik in zijn oor.


    Als je interesse hebt, laat dan gerust een pb achter (:

    [ bericht aangepast op 14 sep 2014 - 16:27 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass