• Hallo :) morge is mijn eerste dag op de brugklass ik ben best wel een beetje bang... Hoe was jullie eersten dag? En hebben jullie tips? :)


    Life's a bitch so am i

    Stelt niks voor. Gewoon jezelf zijn en aardig zijn tegen je nieuwe klas genoten. Dan komt het allemaal goed.


    "Ignite, my love. Ignite."

    In het begin is het altijd spannend, maar geloof me meid het is uiteindelik leuk.
    Ik zit in mijn tweede jaar en was ook weer zenuwachtig. Dit is altijd zo.
    Eèn tip: Maak ook vrienden buiten jouwn eigen klas.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Wees niet meteen teleurgesteld als je niet meteen aan het begin goede vrienden hebt gevonden, dat heeft soms wat tijd nodig. Probeer dan niet bij gesloten kliekjes te komen waarvan je weet dat ze je er niet bij willen, dat werkt meestal niet (misschien wel, dat hangt er vanaf hoe gesloten). Bij mij duurde het een half jaar voordat ik eindelijk echt goede vrienden had gevonden, die voor het grootste deel in andere klassen zaten. Het hangt vaak een beetje van de school af, maar vaak zit er wel iemand tussen waar je het goed mee zal vinden. Blijf vooral jezelf, dan komt alles goed!


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Brugklas*.

    De brugklas is juist hartstikke leuk! Ben gewoon jezelf en dan komt het allemaal goed (: .


    I don't understand that reference. - Castiel

    Ik zit inmiddels in de vierde, en ik weet nog precies hoe spannend het was. En hoe leuk! Ik weet zeker dat je het geweldig gaat vinden.
    Ik kan je meegeven dat je gewoon jezelf moet zijn, vanaf de eerste dag al. Zoek mensen op die je aardig lijken en begin er een gesprek mee. Zeg bijvoorbeeld dat ze leuke schoenen aanhebben, of vraag of zij het ook zo spannend vinden. En wees vooral niet bang, het komt allemaal wel goed! Heel veel plezier en succes!

    Lucero schreef:
    Brugklas*.

    De brugklas is juist hartstikke leuk! Ben gewoon jezelf en dan komt het allemaal goed (: .


    wat was dit ookalweer

    Het komt allemaal wel goed. Ik had een week geleden mijn eerste dag op de universiteit en dat vond ik ook doodeng, maar ik ken nu een hoop nieuwe, leuke mensen en ik vind de studie zelf ook super. Dat soort nieuwe beginnen lijken altijd een stuk enger dan ze eigenlijk zijn, omdat je geen idee hebt wat je precies moet verwachten. Maar niemand in jouw jaar weet dat en je bent echt niet de enige die het allemaal nog moet uitvogelen, dus je leert vanzelf wel hoe alles werkt op jouw school. Gewoon diep ademhalen en vriendelijk zijn tegen mensen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het stelt niks voor eigenlijk. Maak een praatje met iemand of ga naast een persoon zitten die je nog niet kent. In de eerste (ik zit nu in de derde) durfde ik dat niet maar ik ben wel een gesprek begonnen met iemand waar ik nu goed bevriend mee ben (:
    Heel veel plezier morgen xx

    Ben ik blij dat ik nu eindelijk ik de tweede zit. ^^


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Mijn eerste dag wat leuk^^ Maar ik heb mijn vrienden, mijn echte vrienden, pas ontmoet halverwege de tweede. Maar dat komt echt wel goed! De middelbare Is echt niet zo erg, het is zelfs nog wel leuk eigenlijk, vooral zodra je een beetje settled bent. :3


    We've lived in the shadows for far too long.

    Kan leuk zijn als je goed in je vel zit. Ik zelf zat een beetje in de shit en maakte niet echt vrienden dus het eerste half jaar was best wel verschrikkelijk. Dus mensen vonden het leuk om me te pesten wat niet werkte want ik nam het op voor mijzelf dus werd het eerder een soort van semi oorlog super gezellig. Daarna wel goede vrienden gemaakt ondanks dat ik het nog steeds bullshit vind dat ze het nooit echt voor me hebben opgenomen. Maar uiteindelijk zelfs voor mij is het meer dan 3 jaar later wel goed gekomen. Dus niks om je zorgen over te maken.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Unforgettable schreef:
    Ben ik blij dat ik nu eindelijk ik de tweede zit. ^^


    “One time, Morrissey was being a little bitch, so I put toothpaste in his oreos. He cried. -Johnny Ma

    Ik heb vandaag de eerste dag gehad goed begin :) alleen ik heb en blooper gemaakt ik zei tegen mijn nieuwen vrienden 'morge ga ik jullie its lekkers gefen' en ze kijken me raar aan vinde ze me maar en willen ze nog met me omgaan denken jullie raaren vraag maar ik weet niet....


    Life's a bitch so am i

    Wat is brugklas? Sorry, ik kom uit België en bij ons spreken we altijd van bv. het 1ste 'leerjaar' of 1ste 'middelbaar' dus ik weet niet echt wat brugklas is... Maar toch veel success op je eerste dag! Je zal wel snel vrienden maken hoor (krul)
    En ik ga me morgen inschrijven voor de hogeschool, ik ga voor sociaal werk studeren! Ook wel spannend en een beetje eng want ik kom weer in een helemaal nieuwe klas terecht.


    None but ourselves can free our minds.

    Om eerlijk te zijn, ik vond de brugklas (bij ons heet dat eerste middelbaar, maar dat maakt nu even niet uit), maar klote. Dat komt vooral omdat ik zwaar gepest geweest was in groep 8 (dat is het zesde leerjaar bij ons. Volgens mij klopt dat, ik ben geen held in het Nederlandse schoolsysteem) en dat voortgezet werd in het eerste.
    But don't be afraid, voor heel veel mensen is de brugklas hartstikke leuk! Als je jezelf bent, komt het wel goed (:.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.