• Geldt het voor meer mensen dat je je ouders het ene moment wel verrot kunt schelden, maar soms ook het gevoel hebt dat je de beste ouders van de wereld hebt?
    Dat geldt voor mijzelf op het moment wel namelijk en ik zal uitleggen waarom.

    Dit is een reden waarbij ik ontzettend boos was op mijn ouders:

    19 tot en met 21 april van dit jaar was bij Kasteel de Haar, Haarzuilens, de Elf Fantasy Fair georganiseerd. Ik wist daarvan dat vrienden van mij zouden gaan en ik wilde dolgraag mee. Maar daarvoor moest ik wel toestemming van mijn ouders zodat ik ernaartoe kon.
    Haarzuilens zou voor mij zo'n anderhalf uur à twee uur reizen zijn geweest.
    Ik had mijn ouders dus gevraagd of ik mee mocht met die vrienden, die bij me in de trainingsgroep zaten en mijn vader langzamerhand ook wel goed kennen, omdat hij één van de trainers was in de groep.
    Ondertussen had mijn broer van 24 gezegd dat hij wel met mee wilde en dat vond ik gezellig. Dan hoefde ik tenminste niet een deel alleen te reizen. Ik zou immers het grootste deel met vrienden reizen en 's avonds zou ik met de auto thuis afgezet worden door de moeder van twee van mijn vriendinnen.
    Mijn ouders vonden het goed dat mijn broer en ik samen gingen, totdat mijn broer een uur later mij toch vertelde dat hij niet mee wilde naar het EFF, omdat hij zich anders het buitenbeentje voelde in de groep en dacht dat ik alleen met mijn vrienden zou gaan optrekken en hem er buiten zou laten. Maar hij is mijn broer, dus dat zou ik nooit doen en dat had ik hem ook verteld. Alsnog bleef mijn broer bij zijn standpunt dat hij toch niet mee ging, ook omdat er niet echt iets bijzonders voor hem daar zou zijn.
    Omdat mijn broer niet meer mee wilde, veranderden mijn ouders van antwoord. Ik mocht niet meer gaan, ook al had ik verteld dat ik thuis afgezet zou worden.
    Ik mocht alleen gaan als ik voor een bepaalde tijd thuis zou zijn en daarvoor moest ik al om zes uur daar vertrekken.
    Conclusie: Ik ging niet met mijn vrienden mee naar de Elf Fantasy Fair, waarschijnlijk omdat mijn ouders mijn vrienden en mijzelf niet goed genoeg vertrouwden.

    Gelukkig kan ik niet alleen maar zeuren over mijn ouders, ze kunnen ook heel lief zijn en toestemming geven:

    Mijn vriend had aan me gevraagd of ik 26 t/m 28 september mee wilde naar het familieweekend van de familie van zijn moederskant. We zouden naar dan naar Groesbeek, Gelderland, gaan en overnachten in een vakantiehuis voor 24 personen.
    Ik dus vragen aan mijn ouders of ik mee mocht en daar gaven ze wel toestemming voor.

    Mijn ouders kunnen me blijkbaar niet een halve dagen missen, maar wel drie dagen. Misschien lag het ook aan mijn leeftijd. Tijdens het EFF was ik 17,5 en tijdens het familieweekend ben ik net twee weken achttien.
    Op het moment hou ik dus heel veel van mijn ouders.

    Hoe zit het met jullie? Kunnen jullie ook vertellen op wat voor moment jij jouw ouders wel kon uitschelden en op het andere moment ze voor geen goud met andere ouders wilde ruilen?


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik had toen ik jonger was zo veel ruzie met mijn ouders, maar sinds ik uit huis ben is onze relatie ontzettend verbeterd. Nu ga ik met veel plezier terug naar mijn ouders en wil ik ze inderdaad echt nooit meer ruilen.


    I am an idiot, I move.

    Bij mij vwrshilt het heel erg. Vorig jaar ging het goed maar momenteel is het ruzie naar ruzie


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Meerdermaals van de tijd ben ik dol op ze, maar af en toe ben ik meer hun ouder dan andersom en daar kan ik niet zo goed tegen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Mijn moeder kan ik heel soms wurgen. Mijn vader bijna altijd. Heel soms dat ik mijn vader niet kan wurgen.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Het verschilt bij mij nogal. Ik vind ze vaak wel aardig, maar soms kan ik ze wel achter het behang plakken.


    26 - 02 - '16

    Heel herkenbaar! Maar ik denk dat de meeste mensen wel zo'n haat/liefde verhouding hebben met hun ouders. Ik merk wel dat nu ik ouder ben en studeer dat mijn relatie met mijn ouders veel beter is geworden dan toen ik nog wat jonger was en op de middelbare school zat. Ze laten me nu ook veel vrijer en zeuren minder, haha


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Dit is de reden dat ik met 18 op mijzelf ben gaan wonen...


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Eigenlijk heb ik nauwelijks ruzie met mijn ouders en keuren ze bijna alles goed. De gesprekken gaan als dit:
    'Ben je om twaalf uur thuis?'
    'De rest gaat om half twee pas naar huis. Mag ik dat ook?'
    'Oke dan. Half twee, maar niet later.'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb vaker ruzie met mijn ouders dan andersom. En die gaan om de kleinste, domste dingen. Mijn moeder zie ik nauwelijks nog, daardoor en mijn vader doe ik bijna niets meer mee samen. Maar momenten waarop ik blij ben dat het mijn ouders zijn, zijn ... dingen die ik me nu zo snel niet kan herinneren.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Mijn ouders zijn tof. Ze hebben me hun wijsheid meegegeven maar laten me los om zelf te bepalen wat ik ermee doe. En zo hoort het ook.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Alleras schreef:
    Mijn ouders zijn tof. Ze hebben me hun wijsheid meegegeven maar laten me los om zelf te bepalen wat ik ermee doe. En zo hoort het ook.


    Dit. Ik kan me niet echt bedenken wanneer ik voor het laatste echt boos op mijn ouders ben geweest. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    JamesPotter schreef:
    Eigenlijk heb ik nauwelijks ruzie met mijn ouders en keuren ze bijna alles goed. De gesprekken gaan als dit:
    'Ben je om twaalf uur thuis?'
    'De rest gaat om half twee pas naar huis. Mag ik dat ook?'
    'Oke dan. Half twee, maar niet later.'


    Herkenbaar x'D


    i put the fun in funeral

    Herkenbaar! Soms kan ik mijn moeder wel verrot uitschelden en dan heb ik echt van die momenten dat ik wel kan zeggen van: Please, never leave me!


    -

    Mijn moeder zou ik nooit willen ruilen, mijn vader kan voor mijn part wel gewoon opflikkeren.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Bij het avondeten had ik weer een frustratie moment.
    Mijn ouders wilde namelijk weten wie mijn stagebegeleider van school is en ik vertelde dat onze coach ons dat niet had verteld. Mijn moeder helemaal moeilijk gaan doen.
    Maar het is zo dat er al drie verschillende docenten van school de bijeenkomsten hebben bijgewoond, wat maakt het dan uit wie precies mijn begeleider van school is. Eén docent is maar van ongeveer tien à vijftien leerlingen van alle opleidingen waar hij/zij les aan geeft, de stagebegeleider van.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."