• J.K. Rowling was de eerste dreuzel die het bestaan van Zweinstein ontdekte. Door verschillende mensen te interviewen en van alles te onderzoeken, heeft zij volledig uit gepluisd hoe de tovenaarswereld in elkaar steekt. Gebaseerd op die wereld heeft zij de jonge tovenaar Harry Potter bedacht en hem de hoofdrol gegeven in het verhaal waarin hij de strijd aangaat met zijn aartsvijand Voldemort.

    Doordat het boek is uitgegeven voordat de tovenaars er weet van hadden dat J.K. Rowling het schreef, kenden te veel dreuzels de tovenaarswereld om van hen allemaal het geheugen te wissen. In plaats daarvan hebben de tovenaars de hype zo groot gemaakt, dat het onmogelijk kon zijn dat de wereld echt bestond. Zij hebben geholpen de acht films te realiseren, maar op zo'n manier, dat het beeld dat zij de dreuzels voorhielden, niet in overeenstemming was met de werkelijke tovenaarswereld. Er werden bovendien beveiligingsmaatregelen getroffen: tovenaarskinderen werden afgezonderd van dreuzelkinderen, magische gebouwen werden met nóg meer spreuken beveiligd en bovenal werd en wordt er gezocht naar een manier om een massale vergetelheidsspreuk over alle dreuzels uit te spreken - en hoe moeten de vele boeken en films verdwijnen?

    Een team is opgezet om te kijken hoe dreuzels tegen de tovenaars wereld aankijken en hoe groot de schade zal zijn als hun herinneringen over Zweinstein worden verwijderd. In dit team zit Simon Cartwell, net afgestudeerd aan de tovenaarsuniversiteit en een groot talent. Simon is ambitieus en als groentje van het team wil hij zichzelf bewijzen door met dé oplossing te komen. Meer dan de rest mengt hij zich onder de dreuzels, vastberaden om de perfecte oplossing te verzinnen.

    Dat wordt echter een stuk lastiger als hij Brooke Palmer ontmoet, een enthousiaste, vrolijke dreuzel, maar bovenal een groot Harry Potter-fan. Dankzij haar leert hij zijn eigen wereld bekijken vanuit de dreuzelkant en komt hij erachter hoeveel invloed het verhaal van de Jongen Die Bleef Leven op de dreuzel-samenleving heeft gehad. Het wordt voor Simon steeds moeilijker om te bepalen wat het beste is - zeker als hij de ideale oplossing vindt om Harry Potter voor eens en voor altijd te laten verdwijnen...

    [ bericht aangepast op 22 sep 2014 - 21:18 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik weet niet zeker of ik het verhaal echt ga lezen, maar ik vind het idee in ieder geval geweldig. Dit is nog eens iets anders dan de dochter van Voldemort die verliefd wordt op Harry Potter, haha. Geniaal :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik weet niet zeker of ik het verhaal echt ga lezen, maar ik vind het idee in ieder geval geweldig. Dit is nog eens iets anders dan de dochter van Voldemort die verliefd wordt op Harry Potter, haha. Geniaal :3


    Ik heb dat bedacht toen ik nog maar op de basisschool zat, haha. Toen wilde ik zo graag dat die wereld echt bestond, dat ik dit maar verzon zodat het mogelijk zou zijn dat ik een brief zou krijgen van Zweinstein :')


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ron_Weasley schreef:
    (...)

    Ik heb dat bedacht toen ik nog maar op de basisschool zat, haha. Toen wilde ik zo graag dat die wereld echt bestond, dat ik dit maar verzon zodat het mogelijk zou zijn dat ik een brief zou krijgen van Zweinstein :')


    Ja, zo'n soort periode had ik ook. :'D Ik heb ook weleens op een manier die hier een beetje op lijkt over HP nagedacht, maar nooit zo in detail, en ik heb er ook nooit over gedacht er een story over te schrijven. Je hebt me in ieder geval erg nieuwsgierig gemaakt en dat is al best wel een prestatie, gezien hoe weinig ik nog lees op Q. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ja, zo'n soort periode had ik ook. :'D Ik heb ook weleens op een manier die hier een beetje op lijkt over HP nagedacht, maar nooit zo in detail, en ik heb er ook nooit over gedacht er een story over te schrijven. Je hebt me in ieder geval erg nieuwsgierig gemaakt en dat is al best wel een prestatie, gezien hoe weinig ik nog lees op Q. :Y)


    You just made my day (bloos)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Haha same as Square. Wel over gefantaseerd, nooit echt helemaal uitgedacht.
    En met die titel kan het niet meer mis gaan haha.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    ^ Ik ben je nog steeds dankbaar voor de awesome titel (bloos)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Oh het klinkt echt geweldig. :Y)
    Even kijken dus c:


    wat was dit ookalweer

    Dankjewel (bloos)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik heb een abo en ik heb hem ook in de Daily Prophet voor je gezet (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik denk dat ik het wel zal lezen, het klinkt in ieder geval erg leuk!


    Baby I want you to die for my love

    Maovesa schreef:
    Ik heb een abo en ik heb hem ook in de Daily Prophet voor je gezet (:


    Oeeeh dat vind ik leeeuk, dankjewel!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain