• Nee, ze geloven me niet meer, mijn gezin. Ik vind het echt helemaal niet leuk. We waren een film aan het kijken en toen kwam er reclame. Ik zei: 'Bla bla bla' (OMDAT ER RECLAME WAS.) En dan wordt mama boos omdat ze denkt dat ik het zei, omdat mijn broertje aan het praten was. En eerlijk waar, ik WIST niet eens dat hij aan het praten was. Gevolg is dat ik zei dat het niet zo was. En mama zei weer van wel. Ze bleef het volhouden. En toen begon ik te huilen. (Dat was wel flauw... Nu ja.) En het is gewoon steeds zo, de laatste tijd. Mama zegt vaak dat ik vroeger zo eerlijk was. Nu niet meer, of zo? Ik vind het niet leuk... :(


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Probeer er met je ouders of naasten over te praten. Misschien kan iemand van school, vrienden of iemand uit de familie helpen? Een goede band met ouders is erg belangrijk!


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Praat er eens met je ouders over en desnoods, zoals de persoon boven mij zegt; met een vertrouwenspersoon van bijvoorbeeld school. Het is gewoon vervelend als je ouders zo doen.


    26 - 02 - '16

    Het is inderdaad niet leuk dat je moeder je niet gelooft. Misschien moet je beter letten op je omgeving; niet alleen om te controleren dat je niet door iemand heen praat, maar ook omdat het handig is om te peilen of de mensen in je omgeving het prima vinden als je 'blablabla' e.d. zegt. Als ik jou zo hoor, heb je niet zo door wat er in je omgeving gebeurt. Dat gebeurt soms eenmaal en bij jou op het moment wat vaker. Als je extra let op wat er om je heen gebeurt, komt dit minder vaak voor en zal je moeder je niet uitmaken voor iemand die 'vroeger eerlijker was dan nu'. Ik vind wel dat je tegen je moeder moet zeggen dat je niet liegt, maar de waarheid spreekt. Vertel dit op een rustig moment op een rustige toon en vanuit jouw perspectief.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Mag ik eerlijk zeggen dat praten niet helpt? Wat dan helpt weet ik ook niet, maar ik herken het probleem :3

    Ik heb soms ook dat ik last heb van snel huilen en weet ik het. Maar vaak ziet mama dan dst er iets is. En als ik veel last van mn knie heb zeg ik dat aangezien ik soms ongelofelijk prikkelbaar kan zijn en om de kleinste dingen huil


    Change is for weirdos ~ Niall Horan