• De stelling van deze week luidt:
    Nederland en België zou neutraal moeten blijven in de strijd tegen IS. (Islamitische Staat)

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mylintis schreef:
    Ik weet haast niets van de situatie af, dus durf me er ook niet echt over uit te laten. Ben wel benieuwd wat anderen hiervan denken!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    SolidSnake schreef:
    Gezien het feit dat er ook Nederlanders en Belgen voor IS vechten en weer terugkomen, soms met de intentie om hier verder te vechten, denk ik niet echt dat we ons afzijdig kúnnen houden, aangezien deze oorlog helaas naar ons toe komt.

    Komt nog grove schendingen van de mensenrechten bij, executies, massamoorden, terreur tegen lokale bevolking, genocide tegen bevolkingsgroepen etcetera etcetera en dan moet je je afvragen of neutraal blijven uberhaupt wenselijk is.

    Oh, en de onthoofdingen van journalisten en hulpmedewerkers is natuurlijk ook niet echt geweldig.


    Every strike brings me closer to the next home run. - Babe Ruth

    Nou ja, houdt niet neutraal blijven in deze context in dat we officieel een kant kiezen, of dat we ook werkelijk meevechten? Een kant kiezen moet namelijk sowieso, naar mijn mening. Mensenrechten worden geschonden, talloze mensen afgeslacht en buitenlandse gijzelaars worden op film onthoofd, dus dat is niet iets waar we neutraal over mogen of kúnnen blijven.
    Militair ingrijpen zou wel weer een heel ander verhaal zijn. Natuurlijk hebben mensen in gebieden waar de IS binnenvalt niet veel aan wat woorden waarmee we uitten dat we het niet leuk vinden wat ze doormaken, maar er moet in ieder geval twee keer worden nagedacht voordat we dingen beginnen te bombarderen of militairen erheen zouden sturen. Dat zijn behoorlijk heftige beslissingen.
    Al met al zou ik dus zeggen dat nee, ik vind niet dat Nederland en België neutraal moeten blijven.

    Overigens, nu het toch over dit onderwerp gaat - iets waarvan ik wél vind dat het zonder twijfel heel duidelijk gemaakt moet worden, is dat dit geen oorlog of strijd tegen de islam is. Het zijn niet moslims in zijn algemeenheid waar tegen gevochten moet worden, maar de organisatie IS. Mensen zoals Wilders verdraaien de feiten graag precies zo dat het klinkt alsof alle moslims het soort vreselijke acties dat de IS onderneemt steunen, want dan kan de hele religieuze groep als zondebok afgeschilderd worden, maar dat is simpelweg klinkklare onzin. Er is een onderscheid tussen de IS en de gemiddelde moslim, die zelf ook niets liever wil dan gewoon in vrede zijn of haar leven te leiden. Het is heel, heel belangrijk om je daarvan bewust te zijn als je het over dit soort zaken hebt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Je kan niet echt neutraal blijven bij wat zij allemaal hebben gedaan.

    Het kan idd erger worden voor NL of BE als ze ermee gaan bemoeien. Maar er moet echt iets aangedaan worden, maar ik zou absoluut niet weten hoe. Ik zou niemand naar dat land laten vertrekken, dat verbieden. Ik snap ook niet hoe mensen uit andere landen naar daar zijn getrokken om aan te sluiten bij de IS. Het is verschrikkelijk wat ze daar allemaal doen, daar wil je toch niet middenin zitten? Je geraakt er ook niet meer zomaar uit.


    Ik wil een tuin vol egels

    Aidan schreef:
    Eens, mensen zeggen nu al dat Nederland doelwit zou zijn en als je ziet hoe mensen daar worden behandeld. Dat moeten we hier echt niet hebben.


    Maybe my look changed, but my heart didn't

    Oneens.
    Het zou fijn zijn als Nederland en België neutraal konden blijven tegen de IS, maar dat schip is - naar mijn mening - al gevaren. En hoe graag we het ook anders zouden willen, dit is een van die dingen die niet vanzelf weggaat als jij de tv en de radio uitzet. Ik ben van menig dat we mee moeten vechten (in de breedste zin van het woord), om een oorlog in dit land te voorkomen. Wij zijn dan wel een klein landje, maar ik hoop toch dat mijn landgenoten de mening delen dat we niet over ons heen laten lopen!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Square schreef:
    Nou ja, houdt niet neutraal blijven in deze context in dat we officieel een kant kiezen, of dat we ook werkelijk meevechten? Een kant kiezen moet namelijk sowieso, naar mijn mening. Mensenrechten worden geschonden, talloze mensen afgeslacht en buitenlandse gijzelaars worden op film onthoofd, dus dat is niet iets waar we neutraal over mogen of kúnnen blijven.
    Militair ingrijpen zou wel weer een heel ander verhaal zijn. Natuurlijk hebben mensen in gebieden waar de IS binnenvalt niet veel aan wat woorden waarmee we uitten dat we het niet leuk vinden wat ze doormaken, maar er moet in ieder geval twee keer worden nagedacht voordat we dingen beginnen te bombarderen of militairen erheen zouden sturen. Dat zijn behoorlijk heftige beslissingen.
    Al met al zou ik dus zeggen dat nee, ik vind niet dat Nederland en België neutraal moeten blijven.

    Overigens, nu het toch over dit onderwerp gaat - iets waarvan ik wél vind dat het zonder twijfel heel duidelijk gemaakt moet worden, is dat dit geen oorlog of strijd tegen de islam is. Het zijn niet moslims in zijn algemeenheid waar tegen gevochten moet worden, maar de organisatie IS. Mensen zoals Wilders verdraaien de feiten graag precies zo dat het klinkt alsof alle moslims het soort vreselijke acties dat de IS onderneemt steunen, want dan kan de hele religieuze groep als zondebok afgeschilderd worden, maar dat is simpelweg klinkklare onzin. Er is een onderscheid tussen de IS en de gemiddelde moslim, die zelf ook niets liever wil dan gewoon in vrede zijn of haar leven te leiden. Het is heel, heel belangrijk om je daarvan bewust te zijn als je het over dit soort zaken hebt.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    SolidSnake schreef:
    Gezien het feit dat er ook Nederlanders en Belgen voor IS vechten en weer terugkomen, soms met de intentie om hier verder te vechten, denk ik niet echt dat we ons afzijdig kúnnen houden, aangezien deze oorlog helaas naar ons toe komt.

    Komt nog grove schendingen van de mensenrechten bij, executies, massamoorden, terreur tegen lokale bevolking, genocide tegen bevolkingsgroepen etcetera etcetera en dan moet je je afvragen of neutraal blijven uberhaupt wenselijk is.

    Oh, en de onthoofdingen van journalisten en hulpmedewerkers is natuurlijk ook niet echt geweldig.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.




    Vergat dit nog. Het blijft raar hoe mensen allerlei afschuwelijke dingen kunnen doen in naam van een ideologie, terwijl diezelfde ideologie een deel uitdrukkelijk, letterlijk en woordelijk verbied en de rest via interpretatie.


    quidquid excusatio prandium pro

    Mylintis schreef:
    Ik weet haast niets van de situatie af, dus durf me er ook niet echt over uit te laten. Ben wel benieuwd wat anderen hiervan denken!


    wat was dit ookalweer

    Ik weet er niet veel over maar ik denk dat als we ons er hard mee gaan bemoeiendat er mss wel een 3de wereldoorlog kan komen, het kan ook van niet natuurlijk. Ik weet het niet zo goed, omdat ik mij niet zo voor zo'n dingen interesseer.


    <3

    Ik denk niet echt dat we een keuze hebben. West-Europa wordt ook in deze oorlog betrokken.
    Mensen worden vermoord, er worden video's van gemaakt. We kunnen onze ogen niet langer hiervoor sluiten.
    Als we niks doen komen ze vanzelf wel naar ons.

    Oorspronkelijk was ik woedend op de regering dat ze besloten zich ermee te bemoeien. Deels omdat ik bang was voor oorlog en als wij ons inzetten tegen IS, worden wij ook een doelwit. Maar later besefte ik dat het al oorlog is, en we kunnen onze ogen er niet voor sluiten. Ik vind het heel goed dat Nederland en België zo streng optreden tegen IS, wat wat deze mensen doen is afgrijselijk. Voor mij zijn dit geen mensen meer, ze hebben geen recht om te leven. Wat zij doen gaat alles te boven, wat ze ook beweren. Niemand met een geweten kan neutraal blijven in zo'n situatie.

    Kuekuatsu schreef:
    Oorspronkelijk was ik woedend op de regering dat ze besloten zich ermee te bemoeien. Deels omdat ik bang was voor oorlog en als wij ons inzetten tegen IS, worden wij ook een doelwit. Maar later besefte ik dat het al oorlog is, en we kunnen onze ogen er niet voor sluiten. Ik vind het heel goed dat Nederland en België zo streng optreden tegen IS, wat wat deze mensen doen is afgrijselijk. Voor mij zijn dit geen mensen meer, ze hebben geen recht om te leven. Wat zij doen gaat alles te boven, wat ze ook beweren. Niemand met een geweten kan neutraal blijven in zo'n situatie.


    Precies dit.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Square schreef:

    Overigens, nu het toch over dit onderwerp gaat - iets waarvan ik wél vind dat het zonder twijfel heel duidelijk gemaakt moet worden, is dat dit geen oorlog of strijd tegen de islam is. Het zijn niet moslims in zijn algemeenheid waar tegen gevochten moet worden, maar de organisatie IS. Mensen zoals Wilders verdraaien de feiten graag precies zo dat het klinkt alsof alle moslims het soort vreselijke acties dat de IS onderneemt steunen, want dan kan de hele religieuze groep als zondebok afgeschilderd worden, maar dat is simpelweg klinkklare onzin. Er is een onderscheid tussen de IS en de gemiddelde moslim, die zelf ook niets liever wil dan gewoon in vrede zijn of haar leven te leiden. Het is heel, heel belangrijk om je daarvan bewust te zijn als je het over dit soort zaken hebt.


    Als ik een like kon geven had ik dat gedaan. Mooi verwoord vind ik dit.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso