• Hello,

    Gisteren ontdekte ik dat mijn kat een vreemde, kale plek naast haar oor heeft. Er zat een klein beetje bloed aan, maar je ziet voornamelijk gewoon haar hoofdhuid. Er was nog niet veel aan de hand, ze at en dronk gewoon en was zoals gewoonlijk gewoon actief. Voor de zekerheid wel naar de dierenarts gegaan en een zalfje mee gekregen. De dierenarts zag niks wat echt alarmerend was.
    Vandaag echter, heeft ze nog niks gegeten of gedronken. Ze is lusteloos en vind het niet fijn als je haar oppakt of aait. Af en toe lijkt het ook wel alsof ze moet overgeven. Natuurlijk heb ik de dierenarts gebeld voor een afspraak voor vanavond - maar ik maak me toch onwijze zorgen.

    Zijn er hier misschien mensen die weten wat dit eventueel kan zijn? In combinatie met de kale plek op haar hoofdje vind ik haar gedrag nu toch echt wel een beetje vreemd worden. Bovendien is dit de eerste keer dat er een huisdier van mij ziek is, dus weet niet zo goed wat ik moet doen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik weet aardig wat over katten, maar je moet sowieso de dierenarts inschakelen. Het is op zich niet zo'n grote ramp als ze een kale plek hebben. Mijn kat had dat ook, maar dat bleek stress te zijn. Dat je kat niet eet is wel degelijk een risico.


    26 - 02 - '16

    Misschien heeft ze met een andere kat ofzo gevochten? Ik zou het niet weten. Ik ga in ieder geval voor jou en je kat duimen dat ze weer de oude wordt! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Misschien is ze wel allergisch voor het eten? Mijn kat was dat ook, ze krabde allemaal kale plekken op haar lichaam daardoor en ze werd mager. Nu heeft ze ander voer en gaat het beter.
    Maar voor een kale plek naar de dierenarts bij een kat is hetzelfde als naar de dokter voor een nies. Katten vechten wel eens, of ze krabben zichzelf.


    Your make-up is terrible

    Heimerdinger schreef:
    Ik weet aardig wat over katten, maar je moet sowieso de dierenarts inschakelen. Het is op zich niet zo'n grote ramp als ze een kale plek hebben. Mijn kat had dat ook, maar dat bleek stress te zijn. Dat je kat niet eet is wel degelijk een risico.


    Ja, mijn moeder stelde voor om het nog een dagje aan te kijken. Maar dat ze niet eet en drinkt en zo stil erbij zit zegt voor mij eigenlijk wel genoeg.

    Fereale schreef:
    Misschien heeft ze met een andere kat ofzo gevochten? Ik zou het niet weten. Ik ga in ieder geval voor jou en je kat duimen dat ze weer de oude wordt! (:


    Dankjewel! En nee, dat zou onmogelijk zijn - ze komt namelijk niet buiten. We hebben wel een andere kat, maar gisteravond zaten ze nog lief naast elkaar dus dat ze daarmee gevochten heeft kan ik me haast niet voorstellen.

    Michonne schreef:
    Misschien is ze wel allergisch voor het eten? Mijn kat was dat ook, ze krabde allemaal kale plekken op haar lichaam daardoor en ze werd mager. Nu heeft ze ander voer en gaat het beter.
    Maar voor een kale plek naar de dierenarts bij een kat is hetzelfde als naar de dokter voor een nies. Katten vechten wel eens, of ze krabben zichzelf.


    Oh, dat klinkt inderdaad wel logisch ergens. En ja, misschien was het ergens wel overdreven - maar omdat ze niet buiten komt en het een aardig grote plek was ben ik voor de zekerheid wel gegaan.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ah. Dit had mijn kat ook. Het bleek dat hij allergisch was. Dus hij heeft een tijd pilletjes gekregen en nu is hij er weer grotendeels bovenop =)


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Als je niet zeker bent, ga dan naar de dierenarts?


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    Als je niet zeker bent, ga dan naar de dierenarts?


    Gaan we ook, natuurlijk. Maar ik was benieuwd of er mensen op Q zijn die dit bij hun katten herkennen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Een van mijn katten stopte twee weken geleden ook ineens met eten en drinken. Ze lag de hele dag op de grond en vond niks leuk. Mijn moeder is met haar naar de dierenarts te gaan en ze bleek ineens helemaal uitgedroogd te zijn. Ze moest aan het infuus en moest een paar dagen bij de dierenarts blijven.
    Het was zomaar ineens, dus we weten nog steeds niet helemaal wat er met haar aan de hand was. Ik hoop dat jouw kat niet ziek is!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    En? Wat was er aan de hand??

    Al iets gehoord?
    Ik heb zelf een hond dus geen ervaring met katten though


    If a writer falls in love with you, you can never die

    En?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife