• De stelling van deze week luidt:
    Nederland en België zou neutraal moeten blijven in de strijd tegen IS. (Islamitische Staat)

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Novoselic schreef:
    Ik persoonlijk vind de toestanden daar gewoon te onmenselijk om neutraal tegenover te blijven.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Novoselic schreef:
    Ik persoonlijk vind de toestanden daar gewoon te onmenselijk om neutraal tegenover te blijven.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2014 - 17:50 ]


    Good times become good memories and bad times become good lessons.

    Ik weet het niet zo goed. Het maakt me bang, maar het is eigenlijk nog best ver weg.

    Oneens. We moeten reageren. De IS komt dichter en dichterbij en iemand moet reageren! Als iedereen nu eens samenwerkt...

    Maar... Dat ze terugaanvallen, is ook een probleem.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Saisons schreef:
    Ik zou het eerlijkgezegd niet weten. We moeten daar natuurlijk helpen, maar in hoeverre trekken we de oorlog naar ons toe? Ik vind het allemaal maar beangstigend en hoewel ik weet dat het bijna onmogelijk is, sluit ik liever mijn ogen, anders maak mezelf alleen maar bang.

    Isis heeft niets te maken met islam.
    Dat zijn gekke mensen die niet weten wat ze doen. Ik wil geen oorlog hier. Het is ook de schuld van Amerika. Zij hebben die groep gecreëerd. Dus ja...


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."

    itsmy123 schreef:
    Ik weet er niet veel over maar ik denk dat als we ons er hard mee gaan bemoeiendat er mss wel een 3de wereldoorlog kan komen, het kan ook van niet natuurlijk. Ik weet het niet zo goed, omdat ik mij niet zo voor zo'n dingen interesseer.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Aidan schreef:
    Eens, mensen zeggen nu al dat Nederland doelwit zou zijn en als je ziet hoe mensen daar worden behandeld. Dat moeten we hier echt niet hebben.

    Ze moeten meevechten zeker Nederland België boeit me eigelijk niet maar wij zijn sterk ( ik tenminste ) :P

    [ bericht aangepast op 3 okt 2014 - 21:01 ]


    tiptoe through the tulips...

    RichardBaksma schreef:
    Ze moeten meevechten zeker Nederland België boeit me eigelijk niet maar wij zijn sterk ( ik tenminste ) :P


    Lekker aardig voor de Belgen, lol. Als iedereen zo zou denken zou het nog slechter met ons aflopen. :'D

    Nou, mop, ga jij lekker in het leger dan?


    wat was dit ookalweer

    RichardBaksma schreef:
    Ze moeten meevechten zeker Nederland België boeit me eigelijk niet maar wij zijn sterk ( ik tenminste ) :P


    Nederland heeft geen vliegklare helikopters meer en er zijn nu nog maar een handvol f16s beschikbaar. Nederland heeft niet echt een leger over, laat staan een sterke


    quidquid excusatio prandium pro

    Novoselic schreef:
    Ik persoonlijk vind de toestanden daar gewoon te onmenselijk om neutraal tegenover te blijven.


    || The moment when you want to quit, is the moment when you need to keep pushing. ||

    oneens. Niet alleen om een signaal te geven dat het westen deze praktijken van IS écht niet pikt, ook om te laten zien dat we weldegelijk wat waard zijn voor de internationale wereld, en niet kleine domme landjes die nooit iets doen. Maar dan zouden we denk ik ook een groot duidelijk signaal naar rusland mogen geven... We zijn mh17 nog niet vergeten, en daar werd bijna niets aan gedaan, aan de rebellenlegers en conflicten in Donetsk zelf. Dus stop met neutraal te zijn voor de goede liefde, die is toch al lang weg.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    girltough schreef:
    (...)


    chaos makes the muse

    Moeilijk onderwerp dus ook moeilijke stelling. Ik hou het gewoon op dat het snel ophoudt want je voelt je norm onveilig in de stad. Mijn schoolgebouw is over het Justitiepaleis waar vijf combi's stonden en twintig politiemannen. Zo voel ik me niet heel erg veilig.

    Het komt sowieso hierheen en daar kunnen we niet onderuit. Laten we hopen op het beste.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —