• Ik weet niet maar ik vind het heel moeilijk om m'n verhaal grappig te maken, af en toe iets grappigs ofz. M'n schrijfstijl is zo serieus en ik omschrijf steeds alles wat de personages doen dat ik het zelf saai begin te vinden.. Iemand tips?
    Of zou ik iemand een hoofdstukje van m'n verhaal kunnen sturen en die me tips kan geven?
    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 16:44 ]

    Probeer er grappen in te verwerken of kleine inside jokes. Bijvoorbeeld als iemand weer een blikje cola pakt zeg "Ik denk dat je een coke probleem hebt dude" oke xD laat maar mijn humor is niet het beste.

    Galatea schreef:
    Probeer er grappen in te verwerken of kleine inside jokes. Bijvoorbeeld als iemand weer een blikje cola pakt zeg "Ik denk dat je een coke probleem hebt dude" oke xD laat maar mijn humor is niet het beste.


    Dat is dus waar ik mee zit, ik vind het moeilijk om er grappen in te verwerken..

    SwapItOut schreef:
    (...)

    Dat is dus waar ik mee zit, ik vind het moeilijk om er grappen in te verwerken..
    Snap ik ook, Over welk verhaal heb je het? Misschien kan je kijken of je grappen kan baseren over de karakters ofzo?

    Maak de gedachten van je personage wat vrolijker/vreemder. Overdrijf soms zo dat zelfs de lezers weten dat het niet serieus is en laat je hoofdpersonage eens iets vreemds doen, zo niet dan een vriend/vriendin die niet al te snugger is. Geef het een beetje actie mee, als je alles te langdradig maakt word het inderdaad snel saai. Nu schrijf ik zelf wel komedie (staat niet op Q) maar ik kan niet goed zeggen hoe ik dat precies doe.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik heb mijn engel een colaverslaving gegeven :p
    Je mag je hoofdstukje naar mij sturen, dan wil ik wel eens kijken?


    Mhm?

    HappyxDemon schreef:
    Ik heb mijn engel een colaverslaving gegeven :p
    Je mag je hoofdstukje naar mij sturen, dan wil ik wel eens kijken?
    Win xD

    Wat vinden je personages grappig? Laat ze onderling grappen maken. Of heel sarcastische gedachten hebben (want ik houd van sarcasme)
    En HappyxDemon heeft gelijk, dingen die absurd lijken zijn vaak ook grappig. Ik ben een groot fan van haar colaverslaafde engel


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik laat mijn personages altijd dingen met spelletjes vergelijken. :3
    In m'n verhaal Socially Awkward zitten ook veel grappige vergelijkingen.


    26 - 02 - '16