• Story

    Deelnemers. Vol!
    Ik zoek minimaal zeven en maximaal vijftien deelnemers die zich volledig in willen zetten en zich dus niet na twee opdrachten uitschrijven als ze er achter komen dat ze niet goed nagedacht hadden of ze wel genoeg tijd hadden.
    Als je deel wilt nemen zou ik graag willen dat je de volgende vragen beantwoord voordat ik je op de lijst zet.
    -Naam? Dit mag ook een verzonnen naam zijn als je het niet fijn vindt om je echte naam op te geven.
    -Leeftijd? Hier graag wel je echte leeftijd bij opgeven, dit zodat ik eventueel rekening kan houden met je ontwikkeling bij sommige opdrachten.
    -Welke materialen heb je thuis tot je beschikking? Denk aan hb, b en h potloden, kleurpotloden, pastel, verf, e.d.


    -Aum
    Naam: Zoë
    Leeftijd: 13
    Materialen: Potloden en een aantal copicmarkers.
    Opdracht 1: Afgevallen, niet ingeleverd.


    -Seto
    Naam: Ellen
    Leeftijd: 18 jaar
    Materialen:En ik heb alles aan materialen thuis behalve verf artikelen.
    Opdracht 1: 6.6
    Opdracht 2: 6.3
    Opdracht 3: joker
    Opdracht 4:

    -Sketches
    Naam: Rosa
    Leeftijd:15
    Materialen:Ik zit in een verbouwing dus niet heel veel potloden (ook kleur), acryl verf (al is die bijna op want broertje lief vond het grappig er mee te gaan verven maar had niet door dat er water bij moest), houtskool, zwarte pennen in verschillende diktes en comics.
    Opdracht 1:afgevallen, niet ingeleverd


    -Jensen
    Naam? Marthe.
    Leeftijd? 15
    Welke materialen heb je thuis tot je beschikking? Een variëteit aan tekenpotloden, kleurpotloden/aquarelpotloden, acrylverf, houtskool, inkt en pen, fineliner, stiften - ergens, plakkaatverf, slechte waterverf en dat is het denk ik zo'n beetje. :') Pastel kan ik wel van mijn zus stelen, geloof ik, lol. :'D
    Opdracht 1: joker, -1 bij tweede opdracht
    Opdracht 2: 8.8
    Opdracht 3: uitgeschreven

    -ChandlerBing
    Naam: Marjanne
    Leeftijd: 18 jaar
    Materialen: potlood en papier
    Opdracht 1: 7.7
    Opdracht 2: joker
    Opdracht 3: uitgeschreven


    -Elrohir
    Naam: Belle
    Leeftijd: 17
    Materialen: HB, 2H, 2B potloden, pastelkrijt, normale kleurpotloden, stiften, (vrij slechte) houtskoolpotloden, paar (ook vrij slechte) aquarelpotloden, waterverf, acryl(?)verf.
    Opdracht 1: 7.1
    Opdracht 2: 6.0
    Opdracht 3: uitgeschreven


    -Puffin_
    Naam: Sarah
    Leeftijd: 17 jaar
    Materialen: Uhm, te veel om op te noemen eigenlijk… Bijna alle verschillende hardheden van potloden, aquarelverf, aquarelpotloden, kleurpotloden, acrylverf, olieverf, houtskoolpotloden, ecoline, pastelkrijt, fineliners, kroontjespennen, houtskool, ik heb geloof ik ook nog ergens oost Indische inkt liggen (maar weet niet zeker) stiften (van de Ikea), verschillend soort papier, conté, en euhm… ja dat was het ongeveer.
    Opdracht 1: joker, -1 bij tweede opdracht
    Opdracht 2: 8.0
    Opdracht 3: ingeleverd
    Opdracht 4: uitstel

    -Stage
    Naam: Suze
    Leeftijd; 15
    Materialen: vrij veel, maar ik denk dat ik alleen potloden, waterverf of pastel zou gebruiken. En in het geval van zo'n cartoonopdracht pennen enz. Oja, en houtskool.
    Opdracht 1: afgevallen, niet ingeleverd

    -xlovetodrawx
    Mijn naam is xlovetodrawx
    Leeftijd: 18
    Materialen: Potloden 4H, 3H, 2H, H, HB, 1B, 2B, 3B, 4B, 5B, 6B, 7B, 8B, kleurpotloden, acrylepotloden, houtskoolpotloden, houtskool, krijt, acryleverf, plakaatverf en groot schildersdoek 60x80, glasverf, fineliners, inkt + kroontjespen, stiften.
    Opdracht 1: 8.0
    Opdracht 2: 9.3
    Opdracht 3: joker
    Opdracht 4:

    -xBooBear
    Naam:
    Materialen: kleurpotloden en gewone potloden (ik werk altijd met pop up pencils dus ik heb geen idee wat voor soort het is)
    Opdracht 1: 7.7
    Opdracht 2: 5.8
    Opdracht 3: ingeleverd
    Opdracht 4: uitstel

    -FinnickOdairxxx
    Naam: Eva
    Leeftijd: bijna 13
    Materiaal: verf en grijs potlood
    Opdracht 1: 6.3
    Opdracht 2: 8.0
    Opdracht 3: Ingeleverd
    Opdracht 4:

    -Sjawn
    Naam: Meike
    Leeftijd: 19
    Materialen: Eigenlijk zo'n beetje alles, alle soorten diktes potloden, Zwitserse aquarel potloden, fijnlijners, houtskool, waterverf, verf en copicmarkers.
    Opdracht 1: 9.7
    Opdracht 2: 9.8
    Opdracht 3: Ingeleverd
    Opdracht 4: Ingeleverd

    -KillianHook.
    Naam: /
    Leeftijd: 18
    Materialen: Potlood en papier. Vaak grijs en soms kleur. En wanneer het erbij past doe ik fineliner om de randen.
    Opdracht 1: afgevallen, niet ingeleverd


    -Swatz
    Naam: Bianca
    Leeftijd: 15 jaar
    Materialen: Verschillende hardheden potloden, dikke en dunne stiften in verschillende kleuren, Oost-Indische inkt met een kroontjespen, vulpotloden, kleurpotloden in verschillende kleuren, verschillende kleuren (en dikten) fineliners, verschillende kleuren en merken verf, pastelkrijt, twee verschillende soorten papier en verschillende kwasten. Nou ja... dat was het wel zo'n beetje :')
    Opdracht 1: 7.4
    Opdracht 2: 8.5
    Opdracht 3: ingeleverd
    Opdracht 4: uitstel

    -Vashton
    Naam: Verena
    Leeftijd: 18
    Materiaal: potloden... grijs enkel maar ik kan aan ander materiaal raken
    Opdracht 1: 9.1
    Opdracht 2: ingeleverd
    Opdracht 3: uitgeschreven


    Ik zoek geen juryleden!

    De opdrachten.
    De opdrachten zullen erg kunnen variëren zodat e meerdere aspecten van het tekenen in voor komen. Voor een opdracht zal je tien dagen de tijd krijgen. Uitstel is te vragen, dit is voor maximaal drie dagen. Als je je opdracht te laat inlevert zal er per dag een punt af gaan. Heb je je opdracht vijf dagen na de deadline nog steeds niet ingeleverd word je uit de wedstrijd geplaatst. Iedereen krijgt één joker. Deze kan je inzetten bij elke opdracht behalve de eerste opdracht. Als je een joker inzet krijg je voor die opdracht geen punten. De mensen die aan het eind van de wedstrijd geen joker in hebben gezet worden beloond. Bij hen zal het laagste cijfer niet tellen en dus hebben zij meer kans op een hoog eindcijfer. Uitstel aanvragen kan tot uiterlijk een dag van te voren. Een joker uiterlijk op de dag van de deadline.

    Opdracht 1.
    Deadline: 22 Oktober 2014 23:59.
    Deadline voor de mensen met uitstel: 25 Oktober 2014 23:59

    Hieronder staat een lijst met nummers. Bij elk nummer hoort een Disney personage. Je kiest een nummer en ik geef jou het bijhorende Disney personage. Ruilen met anderen is verboden. De opdracht is om dat personage als een ‘realistisch’ mens te tekenen. Dus niet in de Disney stijl maar zo foto precies mogelijk. Je mag zelf bepalen of je kleur gebruikt of niet en met welke materialen je gaat werken. Hou goed rekening met het uiterlijk van je personage, welke haarkleur heeft hij/zij? En welke oogkleur? Als je niet zeker bent uit welke Disney film je personage komt omdat er meerdere personages zijn met dezelfde naam vraag gerust welk personage ik bedoel.
    1 Ariël, door Teresa
    2 Hercules, door Einmana
    3 Assepoester, door Vashton
    4 Doornroosje, door Sketches.
    5 Elsa, door Stage
    6 Belle, door KillianHook
    7 Woody, door xBooBear
    8 prins Eric, door Aum
    9 Mulan, door Sjawn
    10 Alladin, door Elrohir
    11 Peter Pan, door xlovetodrawx
    12 Rapunzel, door RichardBaksma
    13 Anna, door Ron_Weasley
    14 Tiana, door Swatz
    15 Jasmine, door Seto.


    Opdracht 2.
    Deadline: 8 November 2014 23:59
    Deadline voor de mensen met uitstel: 11 November 2014 23:59

    Dit wordt een redelijk simpele opdracht. Ik wil graag dat je voor deze opdracht kleur gaat gebruiken. Veel kleur. Gebruik kleur op plekken waar je het normaal niet zou gebruiken, gebruik roze voor schaduwen. Dit zijn voorbeelden. Natuurlijk zitten er ook voorwaardes aan vast. Ik wil dat je iets tekent waar jij blij van wordt. Je mag helemaal zelf weten wat. Als je blij wordt van lezen; teken dit dan. Wordt je blij van je huisdier; teken je huisdier. Enzovoort. Wel wil ik graag dat je aan mij doorgeeft met welk materiaal je gaat werken. Dit geef je van te voren door in het topic of in een reactie op dit hoofdstuk. Veel plezier!


    Opdracht 3.
    Deadline: 26 november 23:59
    Deadline voor de mensen met uitstel: 29 november 23:59

    Sinterklaas is weer in het land! Iedereen weet het!
    Omdat dit natuurlijk een tekenwedstrijd is, en ik stiekem weinig inspiratie had voor deze opdracht, zullen jullie iets met het sinterklaasthema moeten tekenen. Nu wil ik niet allemaal tekeningen van sinterklaasjes en pietjes en stoomboten. Ik wil dat je goed na denkt over wat jij altijd het leukste vindt vond aan Sinterklaas, en dat je dat gaat tekenen. Voor deze opdracht wil ik dat je met grijstinten gaat werken, ook staat hieronder een lijstje, je kiest een nummer en bij elk nummer hoort een kleur. Dit is dan de enige kleur, die je samen met grijs, mag gebruiken in je tekening. Stel je hebt oranje en je tekent het zetten van je schoen met een wortel mag je alleen die delen inkleuren met jou kleur die ook echt die kleur hebben, zoals de wortel. Je high-light zeg maar de dingen in je tekening die jou kleur hebben. Je geeft het gewenste nummer door in een reactie op de story of in het topic.
    1 geel, door Seto
    2 bruin, door Swatz
    3 Oranje, door xlovetodraw
    4 Donkergroen, door JoeyTribbiani
    5 Roze, door Elrohir
    6 Rood, door xBooBear
    7 paars, door Sjawn
    8 lichtgroen, door einmana
    9 donkerblauw, door FinnickOdairxxx
    10 lichtblauw, door Jensen
    11 Turqoise, door Vashton


    Opdracht 4.
    Deadline: 18 december 2014 23:59
    Deadline voor de mensen metuitstel: 21 december 2014 23:59

    Voor deze opdracht wil ik dat je een landschap tekent. Het liefst met een referentie foto. Wees zo origineel mogelijk. Je tekening wil ik in kleur ontvangen. Voor deze opdracht mag je enkel kleurpotloden en een hb potlood voor de schets gebruiken. Als je je hier niet aan houdt gaat dit ten koste van je punten. Als je een referentie-foto gebruikt wil ik graag dat het een duidelijke, en scherpe foto is. Deze mag je zelf gemaakt hebben, of je mag hem van internet zoeken. Ook wil ik dat je jou tekening verticaal maakt. Omdat de meeste landschap tekeningen horizontaal zijn en je toch ook moet variëren.


    De winnaar.
    De winnaar is degene die aan het einde het hoogste gemiddelde heeft.

    Prijzen.
    1e prijs: De eer en een vermelding op mijn profiel voor een maand.
    2e prijs: De eer en een vermelding op mijn profiel voor twee weken.
    3e prijs: De eer en een vermelding op mijn profiel voor één week.

    Puntentelling.
    Ik werk met een puntensysteem zodat er niemand af valt en je gedurende de hele wedstrijd er in blijft, dit is wel zo leuk.
    Voor elke opdracht zal je punten krijgen gebaseerd op de verschillende aspecten, dit zijn er vijf of zes. Ook zullen de punten die je voor elke opdracht, elk aspect krijgt verschillen.

    Inleveren.
    Inleveren doe je in mijn pb, niet in het topic. Je levert je opdracht in met je naam, de opdracht en je tekening erbij in.
    Wat je in moet leveren:
    -Eind foto/scan van je tekening.
    -Een foto/filmpje/gifplaatje/whatever van tussendoor
    -De schets/basis.

    Regels.
    -Huisregels van Q.
    -Opbouwend commetaar op elkaars tekeningen mag. Niks afkrakends.
    -Gelieve niet te schelden e.d.
    -Geen plagiaat.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2014 - 16:50 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 maart 2019 - 18:08 ]


    take me back to the basics and the simple life

    3 a.u.b

    JoeyTribbiani --> ChandlerBing


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Zou ik uitstel mogen? Ik ben nogal druk en heb waarschijnlijk pas donderdag echt tijd om te tekenen (of, mocht ik toch de tijd vinden om al te beginnen, hem af te maken)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    xBooBear schreef:
    Zou ik uitstel mogen? Ik ben nogal druk en heb waarschijnlijk pas donderdag echt tijd om te tekenen (of, mocht ik toch de tijd vinden om al te beginnen, hem af te maken)


    Prima.


    take me back to the basics and the simple life

    Zou ik alsjeblieft uitstel kunnen krijgen? Ik heb binnenkort namelijk examens en moet dus studeren.


    help

    Zou ik ook uitstel mogen? Ik heb het ook redelijk druk met school. :/


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Had ik al uitstel aangevraagd? Zo nee, bij dezen!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Einmana schreef:
    Zou ik ook uitstel mogen? Ik heb het ook redelijk druk met school. :/


    Stenenlikker

    Jullie mogen allemaal uitstel :3


    take me back to the basics and the simple life

    Einmana -> Puffin_

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 14:30 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    mensen zonder uitstel hebben nog twee dagen de tijd! Mensen met uitstel nog vijf!


    take me back to the basics and the simple life

    Het is echt niks voor mij, maar ik wil me toch maar uitschrijven voor deze wedstrijd :/
    Door school heb ik gewoon erg weinig tijd en de laatste tijd heb ik ook op één of andere erg weinig zin om te tekenen en heb ook geen zin om mezelf daartoe te moeten dwingen. Het moet natuurlijk wel voor de fun blijven ;')
    Het spijt me heel erg, maar onder deze omstandigheden lukt het mij gewoon niet, helaas...


    Stenenlikker

    Elrohir schreef:
    Het is echt niks voor mij, maar ik wil me toch maar uitschrijven voor deze wedstrijd :/
    Door school heb ik gewoon erg weinig tijd en de laatste tijd heb ik ook op één of andere erg weinig zin om te tekenen en heb ook geen zin om mezelf daartoe te moeten dwingen. Het moet natuurlijk wel voor de fun blijven ;')
    Het spijt me heel erg, maar onder deze omstandigheden lukt het mij gewoon niet, helaas...


    Erg jammer maar fijn dat je het zegt ipv gewoon niet meer reageren (:


    take me back to the basics and the simple life

    Ik zou graag ook uitstel willen vragen ^^' Ik ben afgelopen weekend verhuisd en ik heb helemaal niet meer aan deze wedstrijd gedacht. Het kost me ook even wat tijd om in te settelen zeg maar dus uitstel zou fijn zijn ^^


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Sjawn schreef:
    Ik zou graag ook uitstel willen vragen ^^' Ik ben afgelopen weekend verhuisd en ik heb helemaal niet meer aan deze wedstrijd gedacht. Het kost me ook even wat tijd om in te settelen zeg maar dus uitstel zou fijn zijn ^^


    Is prima! ^^


    take me back to the basics and the simple life