• Hey,

    ik heb sinds deze week voortdurend last van een onrustig/stress gevoel. Het heeft waarschijnlijk te maken met school, een supergoede vriend waarmee ik niet meer praat en vriendinnen op school die me irriteren. Ik krijg er hartkloppingen van en ik voel me steeds onrustig, alsof ik te weinig adem krijg en steeds maar moet bewegen. Ik weet dat het allemaal tussen de oren zit, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Heeft iemand tips om om te gaan met dit gevoel?

    Thanks!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Dat heb ik ook al een tijd ^^'. Daarnaast ben overdag hartstikke moe, terwijl ik veel meer slaap dan de gemiddelde tiener. Ik drink veel thee en neem af en toe een bad, maar ik kan niet zeggen dat het veel helpt.


    i put the fun in funeral

    Heeft iemand nog tips? Nu kan ik er bijvoorbeeld niet van slapen en vind ik het eng.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Als het in je hoofd maar ook lichamelijk onrustig 's avonds is, is het misschien goed om te kijken of je omgeving waar je je in bevindt wel prettig is. Is het niet te warm, of te koud? Liggen je dekens lekker, zitten je kleren comfortabel? Ik begrijp namelijk uit je berichtje dat je je door psychische dingen lichamelijk onrustig voelt. Heb je misschien valeriaan in huis? Vaak kan dat er ook wel tegen helpen.
    Als het echt niet lukt om de slaap te vatten en je maar blijft woelen is het ook beter om gewoon even helemaal uit bed te gaan en even iets te gaan doen. Bij voorkeur niet met beeldschermen o.i.d. omdat je dat juist meer wakker maakt. Maar bijvoorbeeld even wat lezen in een boek of even een wandeling (wel zachtjes hoor!!) maken door het huis of een kop thee/warme melk maken. Bananen zijn volgens mij ook slaapverwekkend, dus dat zou je ook nog kunnen proberen.

    Maar goed, dat zijn allemaal tussenoplossingen voor nu op dit moment. Eigenlijk is wat je nu ervaart meer een soort symptoom van wat er onderliggend allemaal speelt en dat moet eigenlijk aangepakt worden. Op korte termijn kan dat natuurlijk niet zo snel... Maar wat denk je wat jou zou kunnen helpen om meer grip te kunnen krijgen op je huidige situatie? Zijn er mensen in je omgeving die je vertrouwt en waar je mee kunt praten?

    [ bericht aangepast op 12 okt 2014 - 0:13 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Thanks voor de tips! Gisteravond heeft eventjes een boek lezen geholpen en ik voel me vandaag ook weer iets beter. Dankjewel!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Als ik dat gevoel krijg, ben ik meteen in paniek en voel me precies hetzelfde als jij beschrijft. Ik heb geleerd om op zo'n moment gewoon eventjes te gaan liggen en diep in en uit te ademen. Gewoon eventjes op een rijtje zetten waarom je je zo voelt en hoe je het kan veranderen. Ik probeer dan vooral vanuit mijn buik te ademen en gewoon.. tot rust te komen.
    Misschien is dat een idee?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien