• Hooi! (:


    Het was vandaag best een druk dagje. Een schoonmaakdagje.
    Leuk is anders, maar het moest gebeuren. En dat allemaal dankzij een klein katje, genaamd Loesje.

          Wij hebben namelijk in de woonkamer een centrale verwarming. ( Goh. :p ) en daarbovenop is onze vensterbank gemonteerd. In zekere zin kun je zeggen dat de vensterbank de centrale verwarming staande houdt, want het zit zegmaar aan elkaar vast. Maar ik ben te a-technisch om het precies goed uit te kunnen leggen, haha.
          Anyways, ons katje kon áchter de verwarming lopen. En als ze dat doet, heeft ze eventjes rust van Sheila (hoewel Sheila ook niet óp de vensterbank kan, dus dat had Loesje ook gewoon kunnen doen). Dus Loesje loopt vaak achter de verwarming.
    Op zich is dat niet erg, maar op een dag deed Loesje iets wat niet mocht: Ze heeft achter de verwarming gekakt.
    Dus dat meurde echt gi-gan-tisch! En met moeite heeft papa het onder de verwarming uit kunnen halen. Alleen er loopt helaas ook een leiding achter de verwarming, dus goed schoonmaken lukte niet.

    En vandaag was het dan tóch zo ver dat we gedwongen werden om de vensterbank los te breken van de verwarming (en daardoor hebben we ook wat plinten bij het raam weg moeten halen, anders wilde de vensterbank niet los). Loesje moest overgeven. En waar denkje? Achter de verwarming.

    Een heel gedoe dus, dankzij een klein katje. En toen bleek dat ze wel meer haar behoefte achter de verwarming had gedaan, in plaats van in de kattenbak waar ze heel gemakkelijk bij kan.
    Terwijl ze óók gewoon in de kattenbak gaat en in principe zindelijk is. Dus het is nogal een maf gedrag van haar.

    Hebben jullie onlangs ook iets meegemaakt met jullie huisdieren? x)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Hahah wat een drama.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Dat is wel naar zeg, zeker omdat je het niet goed schoon kan krijgen :\
    Mijn kat heeft dat nog nooit gedaan... Al heeft hij wel heel vaak overgegeven, midden in de kamer, als hij zich niet lekker voelde of te snel had gegeten.


    26 - 02 - '16

    @Margot
    I knooow! En de stank was echt vreselijk! x)

    @Erieka
    hmm dat is ook minder. Geven jullie de kat anti-haarbal snoepjes? Dat helpt ook dat de katten minder snel overgeven. Helpt bij onze katten in ieder geval wel. Hoewel het dus soms nog wel voor wil komen dat ze tóch over gaan geven, haha.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Escapism schreef:
    @Margot
    I knooow! En de stank was echt vreselijk! x)

    @Erieka
    hmm dat is ook minder. Geven jullie de kat anti-haarbal snoepjes? Dat helpt ook dat de katten minder snel overgeven. Helpt bij onze katten in ieder geval wel. Hoewel het dus soms nog wel voor wil komen dat ze tóch over gaan geven, haha.


    Nee, we geven hem gewoon minder voer in één keer. We voeren hem nu twee keer op de dag een kleinere hoeveelheid. Dat helpt ook ;3


    26 - 02 - '16

    Hikikomori schreef:
    (...)

    Nee, we geven hem gewoon minder voer in één keer. We voeren hem nu twee keer op de dag een kleinere hoeveelheid. Dat helpt ook ;3


    Ooh ook goed. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Kittens kunnen echt een hand vol zijn, ik heb nu een kat van één jaar en een kleintje(ook al is hij niet meer zo klein) van bijna vijf maanden. De laatste is al twee keer uit het raam van de eerste verdieping gesprongen. We weten nu dus met zekerheid dat er iets niet helemaal goed snik is met hem. Gelukkig heeft hij hier niks aan overgehouden maar het laat wel weer zien dat zulke jonge katjes nog niet zo goed weten wat wel en niet kan.
    Ik weet niet hoe lang jullie het poesje al hebben? Een nieuw huis kan heel veel stress opleveren voor zo'n klein poesje waardoor ze plotsklap weer onzindelijk kunnen worden.


    'Nobody said it was easy

    Aaah, dat is een gedoe zeg....

    [ bericht aangepast op 11 okt 2014 - 18:19 ]


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    @Amiable
    Oei, dat klinkt ook niet echt als een leuke ervaring met je kat! D: Gelukkig heeft ie het overleefd!
    Loesje is sinds 30 augustus bij ons. Dus dat is 1 maand en 11 dagen. (: Naar mijn idee moet dat eigenlijk toch wel lang genoeg zijn.

    @Nancy
    Een heel gedoe inderdaad. :/


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wat onhandig :')

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 21:49 ]


    Not all those who wander are lost.

    Soms zijn huisdieren kleine monsters.:W

    Ik heb vier katten, alle vier zindelijk maar soms toch een ongelukje, ranzig maar dat hoort erbij.


    Queer zijn is gewoon alles

    Hikikomori schreef:
    Dat is wel naar zeg, zeker omdat je het niet goed schoon kan krijgen :\
    Mijn kat heeft dat nog nooit gedaan... Al heeft hij wel heel vaak overgegeven, midden in de kamer, als hij zich niet lekker voelde of te snel had gegeten.


    wat was dit ookalweer

    Mijn hond rolt altijd door de poep in het gras en geeft over op de rode mat in de huiskamer. Ik kan me niet eens meer herinneren hoe vaak ik hem heb bedolven met hondenlotion, shampoo, zachte doekjes en hondenspray. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Oooh wat een drama. Ö
    Mijn vorige katje heeft twee keer in drie dagen in ons bed geplast, wat heel vervelend was. :/
    En ik heb sinds gisterenavond een nieuwe, dus ik ben benieuwd met welke streken hij ons gaat verrassen. Hij rent op een moment als een dolle door het huis. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Het gaat wel niet over mijn hond, maarja.

    Mijn neefje deed z'n communie en ze hebben een heel gekke hond. Hij vond het blijkbaar leuk om de paarden die in de wei stonden te pesten - dus hij liep ze voor de voeten. Tot die paarden het genoeg vonden. Ze begonnen te snuiven en galoppeerden achter Sam (de hond dus) aan. Dat was echt supereng! Die paarden konden hem gewoon verpletteren! :S
    M'n peter riep Sam terug en Sam stoof onder het hek door terug. Pfieuw.
    Toen gingen we de communiefoto's trekken. Sam wrong zich onder een hek door, hij stond nu in een koeienwei. (Gelukkig stonden de koeien er niet). Maar die koeien moeten natuurlijk ook hun behoefte doen, en Sam vond het nodig om in een dikke koeienvlaai te rollen. Hij moest in zijn bench en daarna hebben we hem schoongespoeld met een tuinslang... Jakkes!


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Autch x(
    Maar ik heb slecht nieuws voor je; als een kat eenmaal ergens zijn behoefte ergens doet, dan is de kans groot dat ze dat daar veel vaker gaat doen. (Heeft ie het al vaker gedaan?)
    Succes in ieder geval!


    'The best way to predict the future is to create it'.