• Hallo iedereen,

    ik als pretparkliefhebber ben wel benieuwd naar jullie favoriete achtbaanbouwer. Zeg nu niet ''ik ken er geen!'' want zeker negentig procent van jullie is wel al naar een pretpark geweest en ik geef een paar bekende voorbeelden van attracties.
    Zeg ook waarom je deze hebt gekozen, lijkt me zeker interessant!

    Hier wat voorbeelden:

    ~Zamperla
    De grote golf in Plopsaland De Panne
    Crazy Surfer in Movie Park Germany

    ~Gerstlauer
    Anubis The Ride in Plopsaland De Panne
    Falcon in Duinrell

    ~MACK-Rides
    Blue-Fire in Europapark
    Dwervelwind in Toverland

    ~Zierer
    De Kikkerbaan in Duinrell
    Keverbaan in Bellewaarde

    ~Great Coasters International
    Joris en de draak in De Efteling
    Troy in Toverland

    ~Vekoma
    Python in De Efteling
    Platform 13(Xpress) in Walibi Holland

    ~Bolliger & Mabillard(beter bekend als B&M)
    Krake in Heide-Park
    Oblivion in Alton Towers

    ~Intamin AG
    Goliath in Walibi Holland
    Bob in De Efteling

    Mijn favoriet is Gerstlauer, hun banen zijn echt ongelofelijk wild maar toch confortabel. Er zit geen enkel rustig stuk in en bovendien zijn ze ook gewoon mooi. En uiteraard comfortabele treintjes.

    LINK

    Debbaut


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ga voor Intamin AG, want ja, Goliath.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben nog nooit in een achtbaan geweest omdat ik als de dood ben voor snelle en hoge dingen (geen enkele genoemde achtbaan heb ik ooit echt gezien, ken alleen de naam van sommigen). Ik ga voor de kikkerbaan, Zierer dus :P

    [ bericht aangepast op 17 okt 2014 - 23:43 ]

    Vekoma :9~


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik ben eens op onderzoek uitgegaan en ga voor Vekoma, want Space Mountain in Disneyland Parijs en dat is echt de coolste achtbaan ever. Bovendien hebben ze ook de mijnwagentjes en de achtbaan in het moviepark gedeelte van DP gemaakt en de Robin Hood in Walibi, dus duidelijk winnaar.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Voor mij is dat dan dus Intamin AG. Want de Goliath is gewoon nog steeds de beste achtbaan waar ik ooit in ben geweest :')


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Californication schreef:
    Vekoma :9~


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik ben Vekoma echt gaan waarderen door hun geweldige poging om immersive ervaringen op te wekken en hun gebruik van enviriomental storytelling.


    Happy Birthday my Potter!

    Vinception schreef:
    Ik ga voor Intamin AG, want ja, Goliath.


    wat was dit ookalweer

    Great Coasters International dan maar, aangezien ik Joris en de Draak awesome vind.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Ik kies toch voor Vekoma, die heeft o. a. Speed of Sound en Vogel Rok gebouwd, maar ook omdat vanuit Vekoma KumbaK Coasters ontstond en die heeft de Vliegende Hollander bedacht. Daarbij weet Vekoma toch altijd iets creatiefs te maken.

    Maar Gerstluier vind ik vanwege de Falcon ook geweldig.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…


    Ik wil hierin, de Dodonpa :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Gerstlauer, want mijn lievelingsachtbaan is Anubis the Ride. :3

    [ bericht aangepast op 18 okt 2014 - 21:26 ]


    Let the Night embrace you

    Great Coasters International, ik houd van houte achtbanen :3


    That is a perfect copy of reality.

    Ik heb geen favoriete achtbanen ofzo. Maar ik ben momenteel wel heel benieuwd naar de nieuwe achtbaan die volgende lente in Bobbejaanland opent en ook super benieuwd naar de nieuwe achtbaan in de Efetling, ik zag er daarstraks al een filmpje van en dat zag er al top uit!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury