• Hier is het speeltopic!
    We beginnen dat iedereen in de trein zit. Dit geldt niet voor de slaven, want zij hebben over het algemeen geen thuis meer. Hun ouders zijn gevlucht of gestorven.

    Het idee

    Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

    De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

    Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

    Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.


    Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

    In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er is geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint (2 of 3) en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal door blijft gaan.


    Personages:

    Slaven
    Alaine S. – Jeffrey , slavin van River]
    Amelia Clarke – Demi , slavin van Castor
    Angelina Merus – Mevalina], slavin van Celestino
    Dean Samuels – Anouschka, slaaf van onbekend
    Gaby June Fields– Marijn, slavin van onbekend
    Hannah Jill Fleming – Lisanne , slavin van Suzuka Nakamoto
    Jasmijn Victore – Jeffrey, slavin van Jack
    Lucas Merryclock – Marieke , slaaf van Lola
    Lucy Green – ArianatorXx , slavin van Bryan
    Nora Alycante – Chloë , slavin van Juvenalis
    Onyx Victore – Natas, slavin van Van
    Pipkin McKinnon – Ellen , slaaf van Freya
    Rosabelle Evans – Silvana slavin van Hayden
    Stacey Kentwell – ArianatorXx , slavin van Lenin
    Zoë Gray – Fantasy0Girl, slavin van Glenn

    Zwadderich
    Aletta Ingrid Wolff – Marieke , meesteres van onbekend
    Bryan Blackwood [VB] – Ellen , meester van Lucy
    Freya Reeves [VB] – Lisa, meesteres van Pipkin
    Glenn Murray [VB] – Demi , meester van Zoë
    Jack Leaf [VB] – Marjanne, meester van Jasmijn
    Juvenalis Vivian [VB] – Jeffrey , meester van Nora
    Lenin Stavolov [VB] – Natas , meester van Stacey
    Lola Jones [VB] – ArianatorXx, meesteres van Lucas
    Suzuka Nakamoto [VB] – Delano, meesteres van Hannah
    Van Carlton Madden [VB] – Alicia , meester van Onyx

    Griffoendor
    Donathan "Don" Westwick [HB] – Maartje
    Eleanor Townsend [VB] – Anouschka, meesteres van onbekend
    Jake Milligan [HB} – Silvana
    Jenna Shaw [HB] – Fantasy0girl
    Katja Springfield – Marijn

    Ravenklauw
    Asalour Totelaer [HB] – Alicia
    Castor Deimos [VB] – Chloë , meester van Amelia
    Celestino Sutherland [VB] – Margot, meester van Angelina
    Hayden Williams [VB] – Lisa , meester van Rosabelle
    Juanita Belladonna Gomés Suarez [HB] – Natas
    Logan Waterman [HB] – Marjanne
    Luca Tylar [HB} – Ellen
    Nevaeh Reed [HB] – Demi
    River Winchester [VB] – Maartje, meesteres van Alaine

    Overig:
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" Von Ruden-Erimar [VB] – Alicia, voormalig meesteres van Jasmijn

    Leerlingen:
    Schoolhoofd – Severus Sneep (M)
    Astronomie – Isis Oswald (V)
    Bezweringen – Sesamore Switch (M)
    Geschiedenis van de Toverkunst – Theodore Boterberg (M)
    Kruidenkunde – Ida Volos (V)
    Leer der Oude Runen – Aldred Wolkenveldt (M)
    Toverdranken – Hildebrand Slakhoorn (M)
    Transfiguratie – Daphne Roselier (V)
    Verzorging van Fabeldieren – Walter Vleeschhouwer (M)
    Verweer Tegen de Zwarte Kunsten – Abel Murray (M)
    Voorspellend Rekenen – Felix Gustáv (M)
    Zwarte Kunsten – Cain Blinker (M)

    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Jager 1:
    Jager 2:
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:
    Wachter: Robin Tigrisblack


    Zwadderich
    Wachter: Rick James Blake
    Jager 1: Rose Marlene Malfoy
    Jager 2: Angelina Jones
    Jager 3:
    Drijver 1: Jack Leaf
    Drijver 2: Glenn Murray
    Zoeker: [


    Ravenklauw
    Wachter: Castor Deimos
    Jager 1: Alicia Adriana Hale
    Jager 2: Celestino Sutherland
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:


    Verwante topics:
    Inschrijftopic.
    Rollenstory
    Speeltopic 1, speeltopic 2, speeltopic 3

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 16:04 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jasmijn legde de uitsmijter op een dienblad en schonk vervolgens een glas jus d'orange in. Ze sloop op haar sokken terug naar de kerkers en zette het dienblad op Jack's nachtkastje, waarna ze hem zachtjes aantikte.
    'Het ontbijt is klaar.'

    Tranen liepen nog over Nora's wangen terwijl ze haar weg had gemaakt van Jacks kamer naar die van Juvenalis.
    Hopende dat haar meester sliep en dat ze zich bij elkaar kon schrapen voor hij haar zou zien deed ze zachtjes de deur open. Helaas was niets minder waar en ze veegde ruw haar tranen weg toen ze zijn glimlach zag.
    "Afschuwelijk."


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Juvenalis bleef even stil. Ze had haar tranen niet kunnen verstoppen en ook haar rode ogen verraadden haar.
    'Ik weet het,' zei hij toen op zachtaardige toon. Hij stond op uit zijn fauteuil en liep naar haar toe. Juvenalis legde zijn hand op haar schouder en wreef met zijn duim over haar huid.
    'Ik weet het,' herhaalde hij toen en hij slikte even, 'maar het was noodzakelijk. Het spijt me.'
    Hij toonde weer een halve glimlach, waarna hij voorzichtig een overgebleven traan van haar wang veegde.

    "Ja vast," reageerde Nora bitter terwijl ze koppig wegkeek.
    Ze kon niet begrijpen waarom hij haar dit aandeed en hoewel hij zei dat het hem speet, geloofde ze er niks van.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    'Werkelijk, maar het kon echt niet anders.'
    Hij zette een stap achteruit.
    'Zie je, het is zeer belangrijk dat je weet wat er gebeurt als je niet luistert en het is belangrijk dat je weet dat ik dit niet graag doe.'
    Hij keek even naar de ring aan zijn ringvinger en draaide die enkele keren.
    'Maar het is ook belangrijk dat je straks kan doen wat Jack je geleerd heeft. Héél belangrijk, voor jou en voor mij.'

    Nora's ogen werden groot bij het horen van zijn laatste zin. Ze had gehoopt dat dit de enige keer was dat het zou voorkomen en ze had absoluut niet zien aankomen dat dat niet het geval zou zijn.
    "Nee, nee, alsjeblieft niet. Niet nog eens." Haar stem sloeg over en meer tranen begonnen over haar wangen te rollen waarna ze begon te snikken.
    Ze begreep het niet, waarom was het belangrijk? En waarom beweerde hij spijt te hebben om vervolgens te benadrukken dat het vaker zou gebeuren.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    'Ssst, sst,' fluisterde Juvenalis en hij sloeg een arm om haar heen.
    'Het is ook moeilijk voor mij om jou dit aan te doen, maar het wordt vast makkelijker, voor ons allebei.'
    Hij wreef zacht over haar arm.
    'Ik zal je niet naar Jack sturen, tenzij ik geen andere keus heb. Maar we gaan er samen voor zorgen dat ik wel een andere keus heb, toch? Zolang ik jou kan vertrouwen, kan jij mij ook vertrouwen.'
    Wederom veegde hij haar tranen weg.

    Langzaam kwam Nora tot rust doordat hij zacht over haar arm wreef. Zolang ze zich daar op richtte was het makkelijker om haar ademhaling onder controle te krijgen, vooral omdat het haar opluchtte dat hij haar een keuze bood.
    "J-ja, het spijt me." Fluisterde ze. Ze walgde van haar zwakheid en dat was ook waarom ze haar excuses aanbood.
    Ze zou hem laten zien dat ze te vertrouwen was, want ze kon het niet aan om nog een keer naar Jack te gaan.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Juvenalis knikte tevreden maar liet haar nog niet los. Hij bleef over haar arm wrijven.
    'Dan beloof ik dat ik je niet meer naar Jack zal sturen,' bevestigde hij zijn eerdere afspraak.
    Hij haalde zijn hand eenmalig door haar haar, waarna hij haar losliet en een glas vulde met water. Hij gebood haar op zijn fauteuil te gaan zitten waarna hij haar het glas overhandigde.

    Opgelucht haalde Nora adem en ze veegde haar betraande gezicht af met haar mouw.
    "Dankje," prevelde ze terwijl ze het water aannam en op de fauteuil ging zitten die hij haar aanwees.
    "Waarom.. waarom moest dit?" Ze moest het vragen.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    'Zodat je de vaardigheid straks zal kunnen gebruiken.' antwoordde Juvenalis.
    'Geld kan verdienen, andere dingen..'

    "Je hebt toch al geld genoeg?" Vroeg Nora verward, terwijl ze de rilling die over haar rug liep probeerde te negeren.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    'Het is maar net wat je genoeg noemt, Nora.'
    Juvenalis ging op de armleuning van de fauteuil zitten.
    'Maar geld is niet het belangrijkste dat je zal gaan verdienen, dat verzeker ik je.'

    Jack opende zijn ogen, blij dat zijn slavin zich weer in haar oude ritme had weten te vormen en nam het dienblad van haar aan. Hij knikte haar toe en gebood haar om bij Nora te gaan kijken. Jasmijn had zich de vorige avond niet meer laten zien en Jack was intussen nieuwsgierig naar hoe het kind de nacht was doorgekomen. Hijzelf had in ieder geval heerlijk geslapen en nergens last van, maar hij wist dat hij een... nare uitwerking had op meisjes.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Van volgde Banshee naar de tafel van Zwadderich. Onyx was genezen, maar hij had even geen zin om zich door haar te laten bedienen. Banshee was die nacht weer bij hem komen liggen en Van had besloten haar maar haar zin te geven en Onyx met rust te laten. Vanmiddag zou hij met haar naar de Kamer van Hoge Nood gaan om weer verder te zoeken naar een oplossing voor hun problemen. Hij had de Onzichtbaarheidsmantel daarom al in zijn zak gedaan, zodat hij na de laatste les ongezien naar de zevende verdieping kon komen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes