• Hooi! (:

    Ten eerste: Ik maak dit topic aan op mijn mobiel, dus mijn excuses voor eventuele spelfouten. Ik haal ze eruit zodra ik morgen achter de laptop zit. (:

    Maar goed. Ik wilde jullie om raad vragen. Het zit namelijk zo:

    Ik zit dus thuis en doe aan thuisstudie. Aangezien ik op mijn mobiel ben ga ik dit nu niet helemaal uitleggen, in een paar oude topics heb ik de omstandigheden uitgelegd, dus moet je daar maar even gaan kijken. (:
          Maar goed. Het is dus zo dat nu ik thuis zit, ik niet zo veel met leeftijdsgenoten omga. Toen ik nogbin de middelbare zat had ik wel een "vriendengroep". Maar na de middelbare zagen we elkaar alleen nog maar op elkaars verjaardag.
    Nu moeten jullie weten dat ik "vriendengroep" niet zomaar tussen aanhalingstekens schrijf. Van alle personen is er slechts 1 waarmee ik wek bevriend ben, maar helaas niet meer mee praat zoals vroeger nu ze een uur van me vandaan om kamers zit. We vertelden elkaar vroeger alles, en nu blijft het bij oppervlakkige gesprekkeb van een paar minuten eens in de zoveek tijd. :/
    De anderen zie ik eerder als kennissrn dan als vrienden. Ik spreek ze eigenlijk ook niet meer.
    Uberhaupt is het echt een groepje dat bij elkaar is gekomen doordat ze verder nergens bij pastten. Het groepje is dan ook op de middelbare ontstaan.

    Maar goed, op whatsapp werd ik toegevoegd in een groepchat. J stelde voor met het vriendengroepje aan sinterklaas te doen door voor elkaar surprises te maken enzo.
    Ik vond het leuk dat ik ook werd gevraagd, en doordat ik dus niet meer met zoveel leeftijdsgenoten omga stemde ik toe.
    We waren met zn allen aan het grappen en ik zei dat ik niet goed ben in knutselen en dat ze dus geen hoge verwachtingen moeten hebben van me (wat ook zo is.). Maar toen maakte J bot de opmerking van dat ik tijd zat heb een mooie surprise te maken, omdat ik toch de hele dag thuis zit.
    Like wtf? Ik studeer thuis! Zij gaan naar schook om te studeren, maar ik doe dat thuis. Ik studeer in ieder geval even veel als zij!
    Dus die opmerking kwam bij mij in het verkeerde keelgat, maar ik besloot er maar niets op te zeggen. Hoewel ik wel vermeld heb dat ik wel degelijk thuis aan de studie ben. Maar daar zei hij niets over.
          Daarna stelde J voor om dit weekend lootjes te trekken. Ik zei dat ik zaterdag sowieso niet kon, maar dat iknzondag wel kon. En toe zei M dat hij zondag ook wel kon, maar dat hij liever zaterdagmiddag had.
    Poef. Er is besloten dat er zaterdagmiddag lootjestrekken is. :/


    Dusjaaa... ik heb er eigenlijk nu niet veel zin meer in en wil graag jullie raad weten.
    Stel ik me nu echt zo aan en zal ik toch maar meedoen met dit surprise geval? Of zal ik ze vertellen dat ik níet meedoe? Zo ja, hoe moet ik dat dat brengen? Want ik weet zeker dat er dikke ruzie door zal ontstaan.. :/


    Bedankt alvast, en nogmaals sorry voor de eventuele spelfouten!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ah, poor you :c Dat is wel echt een kutsituatie. Aan de ene kant is het heel makkelijk om te zeggen 'dump die handel', maar sowieso is dat moeilijk gezegd dan gedaan, en vooral als dat je kennissen zijn, is dat een stuk moeilijker. Aan de andere kant zijn er gelukkig ook nog andere mensen dan J in het groepje (zoals E) en kan je proberen gewoon die avond met andere mensen dan hem om te gaan (en hopen dat je zijn naam niet trekt).
    Wat ik overigens wel zou doen, is E informeren. Dan heb je in ieder geval iemand om op terug te vallen, die weet wat er speelt.
    Dat het nu op zaterdag besloten is, is echt stom, flauw, en best wel inconsiderate. Ze hebben nauwelijks rekening gehouden met jou, en dat doet altijd pijn. Maar, het kan ook echt gewoon een ongelukkige beslissing zijn, dat de meerderheid op zaterdag kon, dat dit 'beter voor de hele groep was'. Neemt niet weg dat het vervelend is.

    Oké, ik heb echt geen idee wat het beste is, zoals je misschien al gelezen hebt :Y) Ik wil je gewoon even succes wensen met de situatie, Yolanda, so good luck and keep your head up c:


    Tijd voor koffie.

    @Sophie
    Naja van de -even tellen-...7 (met mij erbij 8) waren M, J, andere J (maar die deed niet vervelend. Gewoon normaal, dat is ook die vriendin) en ik de enigsten die echt reageerden in die groepapp en alleen M en ik zeiden wanneer we konden, want J en J maakten het niet zo uit.
    Wie is trouwens "E", waar je het over hebt? Ik heb mijn tekst nog eens na gelezen maar ik kon geen E vinden. :p
    Verder is het zo dat van die kennissengroep ik dus met J goed overweg kan (niet de J die die opmerking maakte) en met de rest heb ik eigenlijk dus geen contact meer. Wanneer we elkaar op straat tegen komen zeg ik wel gedag, maar het is me al een paar keer opgevalleb dat ze me wel zien, maar gewoon me negeren. :/ dusja. Ik heb een beetje spijt nu dat ik heb toegestemd, maar ik vind het heel moeilijk hoe ik het zou moeten brengen dat ik toch niet meedoe. En doordat ik dat niet weet hoe te zeggen, neig ik ernaar om toch mee te doeb, tegen mijn zin in. :p

    (Wat ben ik blij dat ik mijn verjaardag alleeb met Q'ers ga vieren, haha)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Haha, oké, ik weet niet waar ik die E vandaan haalde, maar ik bedoelde die vriendin die je vaker spreekt dan de rest. Als je die daarmee kan vertrouwen, natuurlijk. Ik vind het echt naar voor je :c Kun je niet een smoes verzinnen? Of zeggen dat je thuisstudie nu te veel tijd kost om dat nog te kunnen doen? In ieder geval, succes c:


    Tijd voor koffie.

    Ik denk dat je het allemaal niet zo zwaar op moet nemen. Als je - je vrienden echt zo weinig ziet, dan kan ik zo'n opmerking begrijpen. Ze hebben namelijk geen idee van wat je thuis doet omdat je daar verder nooit wat over hebt verteld, dan is het heel gemakkelijk om te zeggen dat je genoeg tijd hebt.
    Ik krijg ook vaak zo'n opmerkingen van m'n vriendinnen, aangezien ik niet altijd mee op stap kan door de drukte van m'n studie - maar daardoor wordt de vriendschap niet minder. Integendeel, ik vind het heel leuk dat we zo met elkaar grappen etc. Ik denk dat het echte probleem ergens anders ligt hier.

    Hetzelfde geldt voor het trekken van de lootjes. Het is ontzettend moeilijk om een dag te vinden dat iedereen kan, en zo spannend is dat nu ook weer niet. Daarnaast snap ik het van J. dat ze er zelf graag bij wil zijn omdat ze het zelf heeft bedacht om te gaan doen.
    Je moet het allemaal niet zo zwaar nemen en niet allemaal dingen gaan zoeken die er niet zijn.


    Je weet m'n mening al enz (:


    16 - 09 - '17

    Als je er geen zin in hebt, dan vertel je dat eerlijk en ga je niet. Een surprise maken kost tijd en die tijd stop je toch veel liever in mensen die het waard zijn?


    Pretty is just a pretty word.

    Misschien kun je het even extra duidelijk uitleggen? Ze weten blijkbaar niet hoe een thuisstudie in elkaar zit. Ze wilden je vast niet kwetsen.
    Je kan ook met je goede vriendin uit die groep praten. Of je daar iets mee op schiet weet ik niet, maar het lucht in ieder geval wel op.

    Stay strong, het komt wel goed (K)


    Not all those who wander are lost.

    Mulleroni schreef:
    Als je er geen zin in hebt, dan vertel je dat eerlijk en ga je niet. Een surprise maken kost tijd en die tijd stop je toch veel liever in mensen die het waard zijn?

    Hier ben ik het mee eens.
    Bovendien snap ik je gevoel daar naartoe wel. Het klinkt als een onderhuidse opmerking, die hij ook wel achterwege kon laten. Of je het nu wel of niet verteld hebt waar je allemaal mee bezig bent, dat kan ook op een normale manier vermeldt worden.
    Als je niet meer zou willen gaan, moet je het niet doen. Het lijkt me dan wel handig het op tijd te laten weten. Good luck!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Unburnt schreef:
    Ik denk dat je het allemaal niet zo zwaar op moet nemen. Als je - je vrienden echt zo weinig ziet, dan kan ik zo'n opmerking begrijpen. Ze hebben namelijk geen idee van wat je thuis doet omdat je daar verder nooit wat over hebt verteld, dan is het heel gemakkelijk om te zeggen dat je genoeg tijd hebt.
    Ik krijg ook vaak zo'n opmerkingen van m'n vriendinnen, aangezien ik niet altijd mee op stap kan door de drukte van m'n studie - maar daardoor wordt de vriendschap niet minder. Integendeel, ik vind het heel leuk dat we zo met elkaar grappen etc. Ik denk dat het echte probleem ergens anders ligt hier.

    Hetzelfde geldt voor het trekken van de lootjes. Het is ontzettend moeilijk om een dag te vinden dat iedereen kan, en zo spannend is dat nu ook weer niet. Daarnaast snap ik het van J. dat ze er zelf graag bij wil zijn omdat ze het zelf heeft bedacht om te gaan doen.
    Je moet het allemaal niet zo zwaar nemen en niet allemaal dingen gaan zoeken die er niet zijn.


    wat was dit ookalweer

    Unburnt schreef:
    Ik denk dat je het allemaal niet zo zwaar op moet nemen. Als je - je vrienden echt zo weinig ziet, dan kan ik zo'n opmerking begrijpen. Ze hebben namelijk geen idee van wat je thuis doet omdat je daar verder nooit wat over hebt verteld, dan is het heel gemakkelijk om te zeggen dat je genoeg tijd hebt.
    Ik krijg ook vaak zo'n opmerkingen van m'n vriendinnen, aangezien ik niet altijd mee op stap kan door de drukte van m'n studie - maar daardoor wordt de vriendschap niet minder. Integendeel, ik vind het heel leuk dat we zo met elkaar grappen etc. Ik denk dat het echte probleem ergens anders ligt hier.

    Hetzelfde geldt voor het trekken van de lootjes. Het is ontzettend moeilijk om een dag te vinden dat iedereen kan, en zo spannend is dat nu ook weer niet. Daarnaast snap ik het van J. dat ze er zelf graag bij wil zijn omdat ze het zelf heeft bedacht om te gaan doen.
    Je moet het allemaal niet zo zwaar nemen en niet allemaal dingen gaan zoeken die er niet zijn.


    Ik ben het hier wel mee eens. Maar waarom trekken jullie niet gewoon online lootjes? Dat is veel makkelijker. :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    @Sophie
    Hahahha oke, dan weet ik ook niet waar die E vandaan komt. :')
    Verder zijn J en J vriendje en vriendinnetje. Ze hebben een relatie. Maar goed, ik denk dat ik haar alsnog er heus wel op kan aanspreken. Misschien is dat inderdaad een goed idee. Dankje. (:

    @Mirte
    Ben je terug uit Rome? Hoe was het? Welcome back! :3
    Nouja, daarom dat ik het zo'n kutopmerking vond: Ik heb het ze namelijk wél verteld hoe alles in elkaar steekt. Meerdere malen. Ze weten dus dondersgoed wat er aan de hand is, waardoor die opmerking bij mij verkeerd aankwam.
    J en J maakten het verder ook niet uit of we op zaterdag- of op zondag gingen lootjes trekken. Maar doordat M zei dat hij zondag wel kon, maar liever zaterdag had, werd het zaterdag. Terwijl ik al had vermeld dat ik zaterdag niet kon. Daarom dat ik dat ook zo vervelend vond.

    Maar misschien stel ik me inderdaad gewoon aan. I dunno. Haha

    @Sweetheart
    I know. Thanks. (:

    @Annemarije
    Ja, maar hoe moet ik dat dan precies verwoorden? Daar heb ik het nogal moeilijk mee, want ik wil geen ruzie veroorzaken. Of in ieder geval zo min mogelijk als het niet te vermijden valt. :/

    @Jitske
    Naja zoals ik ook al tegen Mirte zei: Ze weten wél van de hele situatie af. Wat er allemaal is gebeurt, waarom, en wat ik nu doe. Daarom vond ik het dus ook zo'n lullige opmerking. Het kwam ook echt uit het niets, waardoor ik niet snapte hoe hij er op kwam om zomaar die opmerking de wereld in te knallen. :/
    Ik denk dat ik inderdaad maar met J (de vriendin dan, niet de gozer die die lullige opmerking maakte) ga praten. Ik betwijfel of er iets uit komt, aangezien ik weet dat ze heel graag het groepje bij elkaar houdt, kostte wat het kost. Maar het valt te proberen. (:

    @Maia
    Naja eigenlijk tegen jou hetzelfde als wat ik tegen Annemarije en Jitske heb gezegt. x)
    Ze weten er namelijk wél vanaf, waardoor die opmerking gewoon niet had gehoeven. Maar hoe moet ik het dan verwoorden dat ik niet meer mee wil doen, zonder ruzie te veroorzaken? :/

    @Cyrith
    online lootjes trekken? Maar weet dan niet iemand van iedereen wie wie heeft? Dat is toch niet leuk? :p
    Hoewel het nu ook al zo is dat er iemand zal weten wie ik heb voor lootjes trekken, aangezien ik er zaterdag niet bij ga zijn.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Via websites krijgt iedereen dan automatisch een mailtje, pandatje. c:
    Klik

    [ bericht aangepast op 21 okt 2014 - 11:08 ]


    wat was dit ookalweer

    Fabrizio schreef:
    Via websites krijgt iedereen dan automatisch een mailtje, pandatje. c:


    Oooh. Dat wist ik dus niet. Ik heb nog nooit via het internet aan lootjes trekken gedaan. :Y)
    Thank you. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Haha. Wij doen het altijd online. Kun je ook tot de laatste dag je verlanglijst aanpassen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb zojuist voorgesteld om dat lootjestrekken dan via het internet te doen, en iedereen vind dat een supertof idee. Mooi, scheelt weer, haha. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •