• Op het einde van 2018 gaat één van onze scoutingstafleden weg. Marc is echt al heeeeeel lang lid van scouting. Als jong knulletje begonnen en inmiddels als papa van 33 gaat hij stoppen. Hij is dus 17 jaar staf geweest.

    Nu willen wij met de esta's waar hij altijd leiding van is geweest natuurlijk wel wat leuks gaan doen. We gaan die dag koken op het kampvuur,want dat was altijd één van zijn favoriete opkomsten. Verder heb ik een boekje gemaakt met foto's vanaf 2002 tot nu waar alle stafleden wat liefs in gaan schrijven en wil ik een pot snoep halen waar de kinderen hun naam op schrijven.

    Verder wil ik graag nog een opkomst (2,5 uur) besteden om iets te maken voor hem maar wel iets wat hij kan gebruiken. Eerst dachten wij aan een canvas, maar zeg eerlijk, niemand hangt dat op.

    hebben jullie nog leuke ideetjes die niet te duur zijn, want echt budget ervoor verder is niet aanwezig. Ik wil iets wat de kinderen maken en niet afgezaagd allemaal een bladzijde voor een boekje versieren.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Het gaat denk ik veelal om het gebaar, want denk dat met een groep kinderen het moeilijk is iets samen te maken dat functioneel is. Misschien kan je een leuke groepsfoto maken? Wat wij wel eens hebben gedaan is met textielverf handafdrukken gemaakt op een wit dekbed. Dit zou ook op canvas kunnen als je een kleinere groep hebt. Nee de kans is inderdaad groot dat ze het niet in de woonkamer hangen, of ook echt op bed gebruiken, maar het is wel een aandenken en een mooi gebaar.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Een lappendeken misschien? Dan kunnen alle kinderen een lapje versieren/borduren om ze vervolgens aan elkaar vast te maken. Zo zou je ook een kussentje kunnen maken als je niet aan de grootte komt, gewoon vullen met stukjes schuim en watten.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.