• Yes!
    Ik zit momenteel midden in mijn tentamenweek en ik zit maar een beetje te niksen. Vrijdag ligt er een tentamen personen- en familierecht voor me klaar en ik heb nog geen zin gelezen. Ik kan mezelf totaal niet motiveren om te beginnen met leren.
    Dus ik heb even een goede preek nodig van een van jullie waarom ik nu toch echt die boeken moet pakken en aan de slag moet.
    Tips, iemand? Om mezelf dan toch een beetje te motiveren
    -x-


    'Nobody said it was easy

    Ga aan de slag jij –– en hard. Denk aan het moment dat je uiteindelijk te horen gaat krijgen dat je dat tentamen voor de volle honderd procent hebt gehaald en je niet nogmaals hoeft te gaan zitten blokken voor een hertentamen.

    Wissel het leren af met kleine pauzes. Sluit alles op je laptop wat af kan leiden af (Facebook / Quizlet / Et cetera). Maak je vader, moeder, broertjes/zusjes, huisgenoten of huisdieren gek door alles te herhalen wat je hebt geleerd en doet alsof je het aan hen uit gaat leggen. Maak beloningen voor jezelf zoals het kijken van een aflevering van je favoriete serie of iets eten wat je ontzettend lekker vindt.

    Maar most of all –– believe that you can do it!


    Zorg ervoor dat je zo weinig mogelijk afleiding hebt, dus geen gsm/laptop/tv en zorg dat de mensen rondom je weten dat je aan het leren bent! Bij mij werkt het als ik bij die mensen ga zitten, zodat ze kunnen controleren of ik ook echt bezig ben, maar misschien wil jij liever alleen leren (: en vooral: denk aan wat er gebeurd als je nu leert/niet leert: oftewel heb je een zalige vakantie erna, oftewel moet je alles opnieuw leren.
    Kom op meid, je kan het! (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Unburnt schreef:
    Ga aan de slag jij –– en hard. Denk aan het moment dat je uiteindelijk te horen gaat krijgen dat je dat tentamen voor de volle honderd procent hebt gehaald en je niet nogmaals hoeft te gaan zitten blokken voor een hertentamen.

    Wissel het leren af met kleine pauzes. Sluit alles op je laptop wat af kan leiden af (Facebook / Quizlet / Et cetera). Maak je vader, moeder, broertjes/zusjes, huisgenoten of huisdieren gek door alles te herhalen wat je hebt geleerd en doet alsof je het aan hen uit gaat leggen. Maak beloningen voor jezelf zoals het kijken van een aflevering van je favoriete serie of iets eten wat je ontzettend lekker vindt.

    Maar most of all –– believe that you can do it!

    Ik heb zonet 3 verrassing eieren gekocht (we zijn stiekem toch allemaal nog kind?) en van mezelf mag ik bij elk onderdeel dat ik heb geleerd eentje opeten! Hopelijk werkt het!


    'Nobody said it was easy

    Frodo schreef:
    Zorg ervoor dat je zo weinig mogelijk afleiding hebt, dus geen gsm/laptop/tv en zorg dat de mensen rondom je weten dat je aan het leren bent! Bij mij werkt het als ik bij die mensen ga zitten, zodat ze kunnen controleren of ik ook echt bezig ben, maar misschien wil jij liever alleen leren (: en vooral: denk aan wat er gebeurd als je nu leert/niet leert: oftewel heb je een zalige vakantie erna, oftewel moet je alles opnieuw leren.
    Kom op meid, je kan het! (:

    Mijn laptop en mobiel gaan op vliegtuigstand!


    'Nobody said it was easy

    Ik heb vorig jaar bij mijn studie rechten genikst en heb mijn BSA niet gehaald. Dus: pak je boeken en ga gewoon leren.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Jon schreef:
    Ik heb vorig jaar bij mijn studie rechten genikst en heb mijn BSA niet gehaald. Dus: pak je boeken en ga gewoon leren.

    Ik heb mijn BSA al, dus die werkt jammer genoeg niet :x,. Maar toch bedankt ik haal liever ook gewoon alle punten dit jaar!


    'Nobody said it was easy

    Hmm niet de juiste persoon hiervoor... ik sleur over een half uur namelijk mijn harde studerende vriendin mee naar een cocktailbar :Y)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Wil je over een maand thuis op de bank zitten met een schuldgevoel van hier tot tokio? Nee? Dacht ik al. Dus kom van die luie kont af en ga verdomme leren.
    ^^


    'The best way to predict the future is to create it'.