• Ik vroeg mij af wie nog meer wel eens naar dit programma kijkt.
    Op het moment is het ervoor op TLC, even voor de mensen die het programma niet kennen. Het gaat over een Amerikaans gezin met maar liefst 19 kinderen, en ja de vrouw heeft alle 19 kinderen zelf gebaard.



    Wat vinden jullie hier nou van? Is 19 kinderen op deze wereld zetten verantwoord?

    Ik vind het aan de ene kant mooi, maar aan de andere kant vind ik het maar zielig voor de kinderen. Ik kom zelf uit een gezin van twee kinderen en ik heb nooit aandacht tekort gehad. Hoe ga je als ouders zijnde in godsnaam je aandacht verdelen over 19 kinderen?


    'Nobody said it was easy

    Khamul schreef:
    (...)

    Ik zou het aller liefst geen van beiden hebben. Het idee dat je een kind op de wereld moet zetten. Eng hoor D:

    True


    'Nobody said it was easy

    Ik weet niet zo goed wat ik van dat programma moet vinden, eigenlijk. Aan de ene kant vind ik het namelijk heel erg knap hoe die ouders de kinderen opvoeden; ja, natuurlijk is het lastig voor twee mensen om hun aandacht en liefde over zoveel kinderen te verdelen, maar ze lijken wel heel goed ieder kind op zich te kunnen bekijken en hoewel het een enorme chaos had kunnen zijn in die familie met zoveel kids, lijkt alles heel goed georganiseerd te lopen en komen die kinderen naar mijn weten niets tekort. Wel vind ik het nog steeds heel erg creepy hoeveel het geloof er in die opvoeding terugkomt. Niet alleen omdat ze het constant over God hebben, maar ook omdat er heel sterk de 'bedoeling' lijkt te zijn dat alle meisjes, zelfs de heel sportieve en jongensachtige, uiteindelijk 'mooie jongedames' worden die geen man mogen kussen tot ze getrouwd zijn en vervolgens ook kinderen moeten krijgen. Het heeft bijna een cult-achtig sfeertje, maar afgezien daarvan vind ik alle liefde en aandacht die de ouders (en oudere zussen!) voor de kleintjes hebben heel erg leuk om te zien. :3


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik weet niet zo goed wat ik van dat programma moet vinden, eigenlijk. Aan de ene kant vind ik het namelijk heel erg knap hoe die ouders de kinderen opvoeden; ja, natuurlijk is het lastig voor twee mensen om hun aandacht en liefde over zoveel kinderen te verdelen, maar ze lijken wel heel goed ieder kind op zich te kunnen bekijken en hoewel het een enorme chaos had kunnen zijn in die familie met zoveel kids, lijkt alles heel goed georganiseerd te lopen en komen die kinderen naar mijn weten niets tekort. Wel vind ik het nog steeds heel erg creepy hoeveel het geloof er in die opvoeding terugkomt. Niet alleen omdat ze het constant over God hebben, maar ook omdat er heel sterk de 'bedoeling' lijkt te zijn dat alle meisjes, zelfs de heel sportieve en jongensachtige, uiteindelijk 'mooie jongedames' worden die geen man mogen kussen tot ze getrouwd zijn en vervolgens ook kinderen moeten krijgen. Het heeft bijna een cult-achtig sfeertje, maar afgezien daarvan vind ik alle liefde en aandacht die de ouders (en oudere zussen!) voor de kleintjes hebben heel erg leuk om te zien. :3

    Inderdaad het fenomeen niet zoenen voor het huwelijk gaat er bij mij ook niet in. Kijk seks voor het huwelijk daar kan je nog over twisten, maar zoenen? En dat ze allemaal ook voor een groot gezin gaan komt ook denk ik omdat ze er zelf ook uit komen.
    Wat mij heel interessant lijkt is wat er gebeurd als een van de meisjes, of jongens ervoor kiest om wel te zoenen voor het huwelijk of meer. Of als een van die jongen thuis komt met een meisje die een broek aan heeft..


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    (...)
    Inderdaad het fenomeen niet zoenen voor het huwelijk gaat er bij mij ook niet in. Kijk seks voor het huwelijk daar kan je nog over twisten, maar zoenen? En dat ze allemaal ook voor een groot gezin gaan komt ook denk ik omdat ze er zelf ook uit komen.
    Wat mij heel interessant lijkt is wat er gebeurd als een van de meisjes, of jongens ervoor kiest om wel te zoenen voor het huwelijk of meer. Of als een van die jongen thuis komt met een meisje die een broek aan heeft..


    Ik zit te wachten op het moment waarop één van die kinderen zich realiseert dat hij/zij op hetzelfde geslacht valt. (cat) Tot nu toe lijken ze namelijk opvallend accepterend voor zo'n extreem religieus gezin, maar ik vraag me echt af hoe ze daarmee omgaan. Maar een meisje met een broek is inderdaad ook een goede eerste stap. Of als één van die meisjes besluit dat ze toch echt heel erg graag een korter kapsel wil. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Zwanger van de twintigste.

    Ach, joh, die mensen zijn streng gelovig. Zal er wel mee te maken hebben, of zo. Idk. En ik vind het dom.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Oh, dat programma! Als ik kan kijken, blijf ik ook kijken. Ik vind het zo lief hoe al die kinderen met elkaar omgaan.

    Volgens mij beginnen ook (bijna) alle namen met een J (volgens mij 2 niet, maar dat weet ik niet zeker)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:
    Oh, dat programma! Als ik kan kijken, blijf ik ook kijken. Ik vind het zo lief hoe al die kinderen met elkaar omgaan.

    Volgens mij beginnen ook (bijna) alle namen met een J (volgens mij 2 niet, maar dat weet ik niet zeker)

    Ze beginnen allemaal met een J. Alleen de moeder (Michelle) en de kleinkinderen (de kinderen van Josh) niet.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik ken het programma ja, haha.
    Ik vind het bizar, ik zou er niet over moeten nadenken dat ik nog een tal of 12 jongere broertjes/zusjes zou moeten hebben en dan nog 6 oudere. No freaking wayyyy. :'D

    En die aflevering waarin werd verteld dat ze in verwachting was van de twintigste zeiden een van die oudere meiden 'Er heeft nog nooit zoveel leeftijd tussen gezeten' terwijl dat jongste zusje misschien ook pas 1,5 jaar oud is. Like whut. Mij niet gezien hoor.


    En wat betreft dat programma Sister Wifes, dat is één man en vier andere vrouwen. :') Dat zou ik me ook niet kunnen bedenken.
    Jij hebt zelf seks met je man terwijl hij het ook nog eens met drie andere doet, sorry maar daar pas ik toch echt voor. Zoiets zou me teveel worden haha.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2014 - 17:18 ]

    Die heb ik gezien, alleen op een andere zender met een andere naam volgens mij. Ik wil niks verklappen, maar op een gegeven moment vond ik het wel raar worden.


    Physics is awesome

    Ryess schreef:
    Die heb ik gezien, alleen op een andere zender met een andere naam volgens mij. Ik wil niks verklappen, maar op een gegeven moment vond ik het wel raar worden.


    Me wants to know, stop het onder de
    knop (-:


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Nonno schreef:
    Ik ken het programma ja, haha.
    Ik vind het bizar, ik zou er niet over moeten nadenken dat ik nog een tal of 12 jongere broertjes/zusjes zou moeten hebben en dan nog 6 oudere. No freaking wayyyy. :'D
    En die aflevering waarin werd verteld dat ze in verwachting was van de twintigste zeiden een van die oudere meiden 'Er heeft nog nooit zoveel leeftijd tussen gezeten' terwijl dat jongste zusje misschien ook pas 1,5 jaar oud is. Like whut. Mij niet gezien hoor.


    En wat betreft dat programma Sister Wifes, dat is één man en vier andere vrouwen. :') Dat zou ik me ook niet kunnen bedenken.
    Jij hebt zelf seks met je man terwijl hij het ook nog eens met drie andere doet, sorry maar daar pas ik toch echt voor. Zoiets zou me teveel worden haha.

    Maar die man is wel ontzettend lief en concerning voor z'n vrouwen imo ;o. Dan denk ik; daar kunnen mannen met maar een vrouw een puntje aan zuigen.

    ON: Als ze die kinderen kan onderhouden hoor je mij niet klagen. Bovendien denk ik dat ze het veel te druk heeft met die kids om zich te veel zorgen te maken over andermans oordeel :D.
    Ik hoef ze niet, dat weet ik wel.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2014 - 17:45 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Die mensen verzorgen en onderhouden hun kinderen beter dan andere ouders in de wereld – als je het programma ziet, kun je zien dat de kinderen niets te klagen hebben en (zoals ze laten zien) niets te kort komen. Ik vind het heel interessant om te zien hoe ze met zo'n grote club kinderen om gaan en dat iedereen echt z'n eigen plaats heeft in het gezin.

    Die ouders doen het goed – dus je kan er vrij weinig op tegen hebben :Y)


    Tarth schreef:
    (...)

    Me wants to know, stop het onder de
    knop (-:


    Ze krijgt haar 20e kind maar haar oudste zoon krijgt ook een kind. Volgens mij schelen die kinderen een half jaar. Daarnaast vind ik het raar want haar kind en haar kleinkind zijn dan van dezelfde leeftijd.


    Physics is awesome

    Ik vind het altijd wel een leuk programma om te zien. Bij pns thuis kijken mensen ook altijd raar op alsik zeg dat we met zijn achten zijn. (Zes kinderen) Al zijn er nog wel grotere gezinnen (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Nee, dankjewel, ik wil mn leven nog houden. :} 3 zusjes en 1 broertje zijn al erg genoeg om mee op te groeien.


    Don't walk. Run, you sheep, run.