• Koekje voor iedereen dit heeft gelezen :')

    Hé, het zoveelste topic over een crush.
    Maar deze jongen is niet zomaar ééntje. Ik ken hem van de brugklas. Dit is echter al twee jaar geleden, we zitten nu beide in de derde. Sinds het begin van dit jaar heb ik contact met hem, op een manier die best wel opvallend is. Het begon heel subtiel, gewoon een reactie op een foto van instagram. Ik ben namelijk gigantische fan van Arctic Monkeys, en nouja, hij dus ook ^^. Hij reageerde op één foto, van Arctic Monkeys die ik had gepost. En dat groeide uit tot een gesprekje. Nu reageert hij op bijna elke foto, we hebben soms een gesprekje op whatsapp. Het gaat meestal over muziek, aangezien dat van ons beide echt een ding is. Wel leuk is dat we echht precies dezelfde bands tof vinden, alles wat hij luistert vind ik superchille muziek en andersom. Verder dolt hij soms een beetje met me, je weet vast wel wat ik bedoel, een beetje 'goofy'. Ik vind hem heel erg leuk, lief en knap, plus hij is een gitarist, en een goeie ook. Hij speelde in verschillende bandjes en dergelijke, iets wat ik op de een of andere manier heel aantrekkelijk vind :'). Maar goed, in het echte leven praten we soms wel, maar dat is wel erg oppervlakkig. Nu weet ik dat hij geen haantje de voorste is, niet zo opdringerig, en een beetje verlegen, maar nog steeds heb ik het idee dat hij liever in een friendly level blijft.

    Dat heeft ook weer zo zijn tegenstrijdigheid, want ik bedoel, we kennen elkaar al best lang, en dat hij nú opeens vrienden met me wil zijn vind ik raar. Daar komt nog bij dat als ik met vriendinnen ben, waar we beide ook bij zaten in de eerste, hij alleen met mij praat, en niet met hen. Hij gaat wel om met meisjes, niet echt speciaal maar ik ben niet de enige, zeg maar.

    Nu denk ik dat hij problemen heeft. Ik wist al dat hij epilepsie heeft, en zijn broer heeft het aspergersyndroom. Zijn ouders zijn lesbisch, en volgens mij weet hij ook niet wie zijn donorvader is. Hij is vroeger heel erg gepest, en dat ging tot aan de tweede nog door. Wat me is opgevallen (als ik in de kantine zit zoek ik hem altijd op met mijn ogen), is dat hij elke pauze in een hokje op de eerste verdieping zit. Wat doet hij daar? Verder, denk ik dat hij weet dat ik automutileer. Ook weer een heel verhaal, maar lang verhaal kort, is dat ik een woord in mijn dij had gekrast en dat was per ongeluk zichtbaar door mijn panty, en toen we samen fietsten, keek hij er steeds naar.

    Nu hebben we dus best wel wat gemeen (beide gepest/buiten gesloten, weinig vrienden, een bepaald soort probleem en we zijn beiden helemaal gek op muziek), en ik weet dat geen van de andere meisjes zich zo met hem kan relateren. Maar toch, ik weet niet of hij echt iets in me ziet. In real life praat hij niet echt met me, en op whatsapp heel af en toe. Het zijn vooral reacties die hij post. Hij wil wel contact, denk ik, maar het is zo oppervlakkig. Ik voel me voor het eerst echt aangetrokken tot iemand, ik kan niet zeggen verliefd, maar ik zou het niet erg vinden als hij me plotseling vast zou pakken of zo.

    Misschien ben ik toch wel verliefd trouwens, want ik klap helemaal dicht als ik hem zie en ik denk de hele tijd: god, je bent zo knap.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2014 - 14:43 ]


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Moeilijke situatie inderdaad, ik zou zelf eigenlijk geen raad weten als ik zoiets zou meemaken. Maar zoals jij het beschrijft, is hij een erg verlegen jongen en durft hij alleen maar contact te houden via het internet, dus is het een logische stap om zelf eens te proberen in het echt een lang gesprek te voeren. Ik heb geen idee hoe jij bent en of je dit gemakkelijk doet, maar kun je niet eens proberen om hem bij je thuis uit te nodigen, gewoon als vrienden, om eens wat leuks te gaan doen? Of heb je ook problemen thuis, en wil je dat liever op een gemeenschappelijke plaats doen, zoals een dagje naar de bioscoop of naar de McDonald's, gewoon om eens samen te zijn, maar niet omringd te worden door mensen die jullie kennen? Ik weet het niet, het is maar een voorstel, ik heb zelf totaal geen ervaring met jongens of zo.

    Oh, en ik weet niet of je al hulp krijgt voor de problemen waardoor je snijdt, maar als dat niet zo is, dan moet je dat echt eens gaan doen. Het snijden zelf is niet per definitie slecht/gevaarlijk, maar de redenen waarom je dat doet. Ik klink nu misschien als een zeur, maar je mag me altijd een berichtje sturen als je wilt praten – ik doe het zelf ook, vandaag nog gedaan zelfs, dus ik weet waarover ik spreek. Sterkte ermee in ieder geval.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2014 - 22:25 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Persoonlijk denk ik dat je het een beetje rustig aan moet doen. Dat is wat er als eerst in mij opkomt als advies. Hij is misschien heel erg beschadigd (is ook wel logisch met alles wat hij heeft meegemaakt), maar durft die stap niet te nemen, vanwege de onzekerheid of een andere reden. Er kan natuurlijk ook iets anders zijn.
          Het is inderdaad een lastige toestand, maar je kunt zoiets rustig aanpakken. Je kunt hem meevragen om iets leuks te gaan doen of wat vaker bij hem staan voor een gesprekje aan te gaan. Wat ik uit jouw tekst opmaak is dat je namelijk vaker met hem praat via 't internet dan in het echt. Ik kan dit fout hebben, maar als je wilt dat hij je ziet staan zul je wel wat vaker met hem moeten praten.
          Je moet wel stoppen met het snijden, btw. Misschien niet mijn business, maar doe het jezelf niet aan. Ga er met iemand over praten!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat is misschien wel een leuk idee, maar zoals ik eerder zal zei praten we niet zoveel met elkaar in het echte leven en als ik hem plotseling meevraag om iets te doen, denk ik dat hij het ontzettend raar gaat vinden, en me misschien zelfs wel eng vindt. Ik ben zelf nou ook niet wat je noemt een heel sociaal persoon, om eerlijk te zijn ga ik niet echt om met mensen op school. Dus zomaar iemand meevragen, is niet echt zomaar maar meer een wereldwonder.

    Het probleem is dat hij opzich best een sociaal persoon is, hij kan met de meeste mensen wel goed omgaan. Toch praat hij niet echt met mij. Daarom denk ik eerlijk gezegd dat hij me niet leuk vind, da's dan jammer,


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Misschien is hij wel heel erg verlegen in dat opzicht? Weet jij veel. Je kunt het alsnog proberen.
          Fietsen jullie samen naar school/van school? Zo ja, dan kun je dat vaker doen, waardoor je wel een leuk gesprekje kunt aanknopen. Zo word het ook wel wat gemakkelijker i.v.m. het meevragen om iets leuks te gaan doen.
    Zo nee, als je het echt heel eng vindt, kun je hem een berichtje versturen met iets waarom jullie eigenlijk niet 'ns een keertje afspreken of iets leuks gaan doen? I dunno, meer iets in de trant van iets luchtigs denk ik zo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik moet dezelfde kant uit als hij dus de kans dat ik hem tegenkom op de fiets is erg groot. Natuurlijk kan ik dan proberen om meer met hem te praten, maar nog steeds, als ik hem dan meevraag lijkt het direct op een afspraakje, en ik wil eigenlijk gewoon met hem afspreken als vrienden, anders lijkt het zo vreemd.


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    MistyRocker schreef:
    Ik moet dezelfde kant uit als hij dus de kans dat ik hem tegenkom op de fiets is erg groot. Natuurlijk kan ik dan proberen om meer met hem te praten, maar nog steeds, als ik hem dan meevraag lijkt het direct op een afspraakje, en ik wil eigenlijk gewoon met hem afspreken als vrienden, anders lijkt het zo vreemd.

    Hoezo lijkt het op een afspraakje? Vrienden vraag je toch ook gewoon wanneer ze kunnen afspreken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Well, het probleem is dat we niet echt vrienden zijn, dus als ik hem mee uit vraag is dat niet echt vriendschappelijk.


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Misschien kun je met een groepje (3/4 mensen) afspreken. En dan kun je ook met hem praten (:

    Btw ik herken me hier zo in!

    Ik voel me voor het eerst echt aangetrokken tot iemand, ik kan niet zeggen verliefd, maar ik zou het niet erg vinden als hij me plotseling vast zou pakken of zo. Misschien ben ik toch wel verliefd trouwens, want ik klap helemaal dicht als ik hem zie en ik denk de hele tijd: god, je bent zo knap.

    Het ene moment doen jongens alsof ze je leuk vinden en zijn ze helemaal geïnteresseerd en een andere keer negeren ze je -.- echt heel irritant.

    Ja ik denk dat dit typisch is omdat hij je leuk vindt. Hij praat met je op sociale media, dit gaat doorgaans gemakkelijker omdat je jezelf kan 'wegstoppen' achter een scherm. Je kunt hem niet zien stuntelen of blozen dus is hij wel een beetje zelfzekerder online. Als hij je in het echt ziet is hij niet zo spraakzaam maar toch praat hij enkel met jou en niet met je vriendinnen. Dit klinkt toch alsof hij er zich probeert voor in te zetten om je beter te leren kennen. Misschien gaat het nog niet zo vlot in het echt omdat hij niet veel sociaal contact met meisjes heeft of verlegen is ofzo?


    Happiness is the best revenge

    Ik kan je vertellen dat als je echt een heftige crush hebt je dit beter kunt later gaan. Het is moeilijk om een relatie te beginnen als je niet op gelijke voet staat.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Hmm lastig. Is er binnenkort geen concert waar jullie samen heen kunnen gaan? Dan leer je elkaar daar wel beter kennen en dat klinkt ook niet als een date. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Hmm lastig. Is er binnenkort geen concert waar jullie samen heen kunnen gaan? Dan leer je elkaar daar wel beter kennen en dat klinkt ook niet als een date. (:

    + Dat is ook wat fijner - je bent niet verplicht om te praten en jullie hebben ook nog eens dezelfde muzieksmaak, right?


    Don't walk. Run, you sheep, run.