• Ik weet niet of ik dit topic aanmaak voor advies of steun, maar het is in ieder geval fijn om even mijn hart te luchten ^^'. Ik heb namelijk een relatie van ruim een halfjaar die ik beëindigen wil (wat klinkt dat dramatisch), maar ik weet niet hoe. Een halfjaar klinkt eigenlijk niet zo lang, als je erover nadenkt. Toch heeft het hebben van een vriend mijn leven best drastisch veranderd. Ik ben een vast aantal dagen in de week bij hem; hij kent mijn familie en ik de zijne; hij is iedere dag de eerste die me een goedemorgen wenst en de laatste die weltrusten zegt (al dan niet via whatsapp); op de manege kijken ze raar op als hij niet mee is naar mijn paardrijles; mijn vriendinnen vragen niet meer hoe het mij gaat, maar met ons twee. Het is bijna alsof ik geen individu meer ben, maar samengesmolten met hem (dramatisch zijn is echt mijn ding).
    Nu ben ik in de loop der tijd simpelweg mijn gevoelens voor hem verloren. Zijn imperfecties, die me voorheen niet echt opvielen, beginnen me te irriteren. Intiem zijn is een marteling voor me geworden, het voelt gewoon niet goed. Ik ben veel liever alleen, slaap liever in mijn eigen bed, dan dat ik bij hem ben. Geen dingen die je in een gezonde relatie horen te overkomen, duidelijk. Ik heb de gedachte zolang mogelijk aan de kant gezet, maar het valt eigenlijk niet te ontkennen: ik ben niet meer verliefd op hem en ik moet het uitmaken.
    Maar wat gebeurt er dan met alle dingen die ik hierboven heb geschreven? Die zouden gewoon abrupt verdwijnen, wat mijn leven nog drastischer veranderen zou dan het tot nu gedaan heeft. Ik raak hem er niet alleen mee, maar ook mijn familie, zijn familie, mijn vrienden en zijn vrienden. Ik zie al helemaal voor me hoe ik tegen iedereen die "Hoe is het met je vriend?" vraagt, zal moeten vertellen dat het uit is en waarom. Mijn kamer ligt vol met zijn spullen, welke moet ik teruggeven en welke moet ik houden? Of kan ik sommige dingen maar beter weggooien? Allemaal zaken die niet in je opkomen als je verliefd bent.
    Dit zijn maar bijzaken vergeleken met het grootste probleem: het breken van zijn hart. Ik had nooit gedacht dat iemand zoveel van je kon houden. Ik weet vrij zeker dat ik gewoon alles voor hem beteken. Het is de laatste tijd erg lastig geweest om 'ik ook van jou' te zeggen als hij me vertelde dat hij van me houdt, en op alle lieve dingen die hij zegt iets liefs terug te zeggen. Ik lieg eigenlijk gewoon tegen hem, en dat verdient hij niet. Hij is gewoon zó gevoelig. Ik heb hem één keer zien huilen, maar dat nooit meer. God wat was dat verschrikkelijk. Ik denk niet dat ik het over mijn hart kan krijgen om hem aan te kijken terwijl ik het uitmaak. Ik krijg ook best makkelijk paniekaanvallen en dan krijg ik letterlijk geen woord meer uit mijn mond.

    Dus nu zit ik hier de hele dag al met zwetende handen en een koud lichaam van de stress, omdat ik weet dat ik het uit wil maken, maar niet weet hoe. Vanavond slaap ik zoals iedere zaterdag bij hem, zoals het er nu uitziet. Ik weet niet of ik die nacht kan doorbrengen zonder in tranen uit te barsten, want het voelt gewoon alsof ik hem bedrieg. Ik ben bang dat ik alles kapot maak door het uit te maken, terwijl ik heel veel van hem hou, al is het op platonische wijze. Ik dacht dat daten erg was, maar het uitmaken is nog veel slopender. In tv series lijkt het allemaal zo makkelijk, gewoon een bak chocolade ijs, zakdoekjes en klaar...


    i put the fun in funeral

    Het klinkt misschien heel stom, maar je moet hem gewoon vertellen hoe jij het ziet en dat je niet meer verder met hem wilt. Hoe je het brengt is aan jou.


    Firm believer of all that is magic

    Well, mijn vriend had intruder hetzelfde als jij, en vertelde me gewoon de waarheid. Dat het niet meer goed voelde om een relatie met me te hebben en hij het gevoel had dat hij me aan een lijntje hield. Tuurlijk, ik was eerst verdrietig, maar wel dankbaar dat hij het uitmaakte in plaats van bij me bleef en tegen me loog over hoe hij zich voelde.

    De waarheid Is meestal gewoon het best denk ik, maar ik snap ook wel dat het moeilijk Is, sterkte, ik hoop dat het je lukt om jezelf goed te verwoorden...


    We've lived in the shadows for far too long.

    Praat erover, dat is het enige wat ik je kan meegeven. Wat de buitenwereld ervan vindt dat jij een punt achter je relatie wilt zetten doet er niet toe. Het gaat om jou en je vriend. Praat met hem en vertel aan hem wat je aan ons vertelt. Als het niet goed voelt om een relatie met hem te hebben, dan kun je niet tegen hem gaan liegen. Daar wordt jij niet gelukkig van en hij al helemaal niet. Het is echt heel moeilijk, maar je moet al je moed bij elkaar schrapen en het er met hem over hebben. Je gaat hem waarschijnlijk wel pijn doen, maar je doet hem straks nog veel meer pijn als je niet meteen eerlijk geweest bent.
    Probeer met hem te praten als je niet gestoord kunt worden en ook op een plaats waar je rustig kunt zitten. Waar hij rustig verdrietig kan zijn en jij je verhaal kunt doen. Je kunt dit echt wel, ook al is het niet het leukste wat er bestaat. Het is beter dan nog tijden ongelukkig zijn...
    Sterkte (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Phortion schreef:
    Well, mijn vriend had intruder hetzelfde als jij, en vertelde me gewoon de waarheid. Dat het niet meer goed voelde om een relatie met me te hebben en hij het gevoel had dat hij me aan een lijntje hield. Tuurlijk, ik was eerst verdrietig, maar wel dankbaar dat hij het uitmaakte in plaats van bij me bleef en tegen me loog over hoe hij zich voelde.

    De waarheid Is meestal gewoon het best denk ik, maar ik snap ook wel dat het moeilijk Is, sterkte, ik hoop dat het je lukt om jezelf goed te verwoorden...


    + Daarbij heb ik dit ook een keer gehad wat uiteindelijk echt hartstikke meeviel en zo zie je maar dat iedereen uiteindelijk doorgaat met zijn eigen leven en wie weet kunnen jullie nog wel gewoon vrienden blijven. Het komt wel goed.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Schrijf een brief en laat die hem lezen als jullie samen zijn? Je hoeft hem dan ook niet recht aan te kijken als hij de brief leest én het is makkelijker dan het vertellen. Ik snap dat je het ontzettend rot vind om zijn hart te breken, maar is hem aan het lijntje houden niet veel erger? Ik vind dat je de juiste keuze maakt.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Bedankt voor het advies c:
    Vanavond zal het in ieder geval niet gebeuren. Ik heb hem verteld dat ik niet kon komen. Nu heb ik in ieder geval wat meer tijd om te bedenken wat ik ga zeggen en hoe.


    i put the fun in funeral

    Hou wel in gedachten dat verliefdheid altijd weggaat, vroeger of later. Het is heel normaal dat die kriebels en dergelijke na een halfjaar verdwenen zijn, al moet je je natuurlijk wel op je gemak voelen in je relatie.
    Succes, in ieder geval, ik heb geen tips. tenzij je het nog dramatischer wilt hebben :'D


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''